Mondial Mondial 100 MG SuperBoy Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
arkadaşlar motorun hızlanması için ne yapmak lazım ön dişli 16, arka dişli 36, 150'lik silindir, 200'lük silindir kapağı,200'lük karburatör ve performans egzoz var ama 100 ü geçemiyorum :pr::silent:
Modifiyeden sonra hemen motoru çok mu zorladın, normalde düzde 110 yokuş aşağı 125 görmen lazım çok rahat. Bide 16 36 dişli çok zorlar 5'te yokuş çıkamazsın önü 15'e çek. 200'lük karbüratör de boğar motoru gereksiz olmuş 150'lik taksaydın keşke.
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
17
yok çok zorlamadım ama anlamadım orjinali 100-110 yapıyodu modifiye yaptırdım gitmiyo motor kafayı yicem karbüratörü değiştirmeyi düşünüyorum zaten çok gaz kesiyor ön dişliyide tekrar 15 taksam rahatlarmı diyosun
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
yok çok zorlamadım ama anlamadım orjinali 100-110 yapıyodu modifiye yaptırdım gitmiyo motor kafayı yicem karbüratörü değiştirmeyi düşünüyorum zaten çok gaz kesiyor ön dişliyide tekrar 15 taksam rahatlarmı diyosun
Aynen, 150'lik silindir için çok yük bindirmişsin motora. 200'lük üst kapağın zararı yok ama diğerleri fazlalık.
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
17
kardeşim verdiğin bilgiler için teşekkür ederim üstünde takılı olan silindirin kaç mm olduğunu nasıl öğreniriz peki neresinden nasıl ölçmemiz lazım
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
kardeşim verdiğin bilgiler için teşekkür ederim üstünde takılı olan silindirin kaç mm olduğunu nasıl öğreniriz peki neresinden nasıl ölçmemiz lazım
150'lik taktıysan 62 mm. Adana seyhanda camgöz motora git yardımcı olurlar alacağın silindirin ölçüsü konusunda.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
adana da bildiğin sağlam usta varmı bu işlerle uğraşan
Yok ben sadece parçacı olarak Camgöz motoru biliyorum çok fazla çeşit parça bulunduruyolar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------

Bu arada krank orjinal ve perno 13 ise 62 mm'den büyük piston bulman imkansız.
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
17
evet krank orjinal o zaman şimdilik dişli ve karbüratörü bi değiştirip deneyim ben
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
150'lik taktıysan 62 mm. Adana seyhanda camgöz motora git yardımcı olurlar alacağın silindirin ölçüsü konusunda.

camgöz yanlış parça verip duruyor bana
3 farklı parça aldım üçünü de yanlış verdi
git gel birsürü rezil olduk

yol parasını da vermesi lazım aslında yanlış parça verince
iyice emin olmadan almayın
 
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
4
Arkadaşlar motoruma bugün 150 lik silindir takdırdım usta 8 bin deviri 500 km geçme dediği için fazla basmadım ama 5 vitesde 110 yapıyor üstelik çok hızlı çıkıyor o süratlere, ön dişliyide 1 tık büyüttük yoksa 1. vites kullanılmıyordu kalkış dahi yapamıyorduk sesi felanda bi değişti çok hoş oldu ama boşta devir kestirmeye çalışınca benzin yetmiyor karbüratörüde büyüttükmü tamam bana maliyeti 160 lirayı buldu şimdilik

http://hizliresim.com/rQ9bZN

http://hizliresim.com/g5o1ZR

http://hizliresim.com/og7Mrm
 
Katılım
10 May 2015
Mesajlar
8
Arkadaşlar motoruma bugün 150 lik silindir takdırdım usta 8 bin deviri 500 km geçme dediği için fazla basmadım ama 5 vitesde 110 yapıyor üstelik çok hızlı çıkıyor o süratlere, ön dişliyide 1 tık büyüttük yoksa 1. vites kullanılmıyordu kalkış dahi yapamıyorduk sesi felanda bi değişti çok hoş oldu ama boşta devir kestirmeye çalışınca benzin yetmiyor karbüratörüde büyüttükmü tamam bana maliyeti 160 lirayı buldu şimdilik

http://hizliresim.com/rQ9bZN

http://hizliresim.com/g5o1ZR

http://hizliresim.com/og7Mrm

Hocam peki sizce değermi cok fazla fark oluyormu birde değişen parçalarda renk farkı oldumu bendeki mondial motor her parçası siyah hiç orjinalligini bozmak istemedigimden
 
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
4
Hocam peki sizce değermi cok fazla fark oluyormu birde değişen parçalarda renk farkı oldumu bendeki mondial motor her parçası siyah hiç orjinalligini bozmak istemedigimden

bence deger motorun performansını bu kadar etkileyecegini bende düşünmüyordum ama istemsiz olarak tekere çok geliyor :D renk farkı yok siyah geliyor resimlerde takılı zaten
 
Katılım
10 May 2015
Mesajlar
8
Motorun peki diger aksamlarına zararı varmı motor 100lük olarak üretilmiş degisen parçalar baska neler var kalburator,dişli aynımı hocam ?
 
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
4
Motorun peki diger aksamlarına zararı varmı motor 100lük olarak üretilmiş degisen parçalar baska neler var kalburator,dişli aynımı hocam ?

Zararı var mı yok mu o daha belli degil ama bana yakında motorun diğer aksamında elime alırım gibi geliyor :mrgreen: çünkü motorun performansı acayip değişti bretona kafa tutuyor tabi daha tam açılmadı o yüzden breton geçiyor. karbüratörüde değişmesi lazım motor 120 ye geldimi devir 9000 oluyor ve öksürmeye başlıyo benzin yetişdiremiyo tek sıkıntı o şimdilik ön dişli 1 tık büyüdü numarasını bilmiyorum zaten değiştirmesek olmazdı şimdi bile 1. vitesde gazı çok açınca tekere geliyor en kısa zamanda video koymaya çalışacagım.

Diğer bi konu motorun sinyallerini amerikan park yaptım 1 hafta sonra ampuller teker teker patlamaya başladı sonra açtım baktım ampuller sağlam yuvaları erimiş hiç başınıza geldimi ve nasıl bir çözüm olabilir tavsiyenizi bekliyorum. ve yakıt konusunda 160 km de 30 tl yaktı tabi biraz hart kullandım :mrgreen::mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
Gecen şehiriçi gezi yaptık motorla
10 tl benzinle (2.1 litre) 78 km gitti
100 km de 2.7 litre benzin tüketimi

Egr midir nedir onu tıkadım pek düşmedi sanirim yakıt
Zaten tikamak yakiti artırıyor demisti birisi de
Hava ayarini da açmıştım

Hava ayarı tam sıkıp 3 tur max. Açılabilir
Normali de 2.5 tur
Veya 2 tur
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst