Mondial Mondial 100 MG SuperBoy Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
genelde telefondan girdiğim için alıntı yapması zor oluyor. amortisör de fazla hasar yok gibi yolda giderken sıkıntı vermiyorsa değiştiripte masraf etme. arka amortisörün çarpmayla sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum. amortisör milin içini hiç sökmedim o yüzden ne desem boş

motosiklet tamircisine gitsem duzler mi amortisor milini
sanayide pres e ver diyorlar
kimi de sağlıklı olmaz diyor
az bise bindim motora ön amortisör tam yaylanmiyor

amortisör milini sordum motor parcasi satan yerlere
amortisör mili 35 tl
100 cg direksiyon 12.5 tl, mondialde 17.24 tl

yav cg direksiyon ne kadar kalin yapmışlar çinli kalitesiz derler bir de
o carpmayka o kalin demir nasil yamuldu hayret


on lastigi değiştirmek mantıklı duruyor
nylon lastikten genel olarak memnundum ama kaydi gitti iste
idare falan edilmiyor kardesim o lastikle

irc lastik var aklimda
irc nf25 ic lastikli 50 tl 2.75x18 bizim motora uyuyormus az daha kalini
irc nr25 ic lastikli olan 55 tl 80x90 18 miydi 90 90 18 miydi 3.0x18 ile aynı ebat dedi Satıcı

tubeless olan irc fiyatları 60 tl ön
70 tl arka

NYLON değil

bu lastik deseni honda titan da vardi
yamaha ybr de de vardı

dublex lastik havasi az olunca virajda havasi inip kazaya sebep olabiliyor deniyor

tube olan dan alsam daha iyi sanırım
 
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
12
s.a can sıkıntısıyla demir su borusu ve çanak anten baglantı borusuyla egzoz yaptım tamamen acık sizlede paylasmak ıstedım :) hayırlı gunler hayırlı surusler cumleten..
 
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
60
arkadaşlar bu motordan almak istiyorum bir kaç sorum var

1.motorda çok titreme var mı ? 100km yi geçince titreşimi nasıl olur ?
2.yokuşlarda 2. viteste tek kişi çıkabilirmiyim motor boğuluyor mu ?
3.kampana frenler motoru durdurmaya yetiyor mu ?
 
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
3
Yaklaşık olarak ilk 300 km titreşim çok azdı fakat boğulma sorunu vardı. 300 den sonra titreşim rahatsız edici derecede arttı, vidaları sıkıldı 500 bakımı yapıldı çekişi iyi, boğulma sorunu artık yok ama titreşim hala ilk zamanlardakine göre fazla. Neden arttı acaba titreşim? Tüm vidalar sıkıldı oysa. Bu arada size tavsiyem yağ olarak castrol koydurun çok farkediyor..
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Şunların motor bloğunu niye siyah yapıyolar anlamıyorum 125'lik 150'lik silindir takınca trafik polisi anlasın diye mi acaba. siyah silindirler az bulunuyo bide mondial orjinal yedek parçaları kadar kaliteli bulamazsın. Bu arada bunun balansörlü 150 cc ve disk frenli olanını çıkardılar 2950 fiyatı var.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Şunların motor bloğunu niye siyah yapıyolar anlamıyorum 125'lik 150'lik silindir takınca trafik polisi anlasın diye mi acaba. siyah silindirler az bulunuyo bide mondial orjinal yedek parçaları kadar kaliteli bulamazsın. Bu arada bunun balansörlü 150 cc ve disk frenli olanını çıkardılar 2950 fiyatı var.

Mengü seni görmek ne güzel. :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Mengü seni görmek ne güzel. :)
Sağ ve hayattayım kazam yok motorum çok zorlamaktan biraz dağıldıysa da yürüyo hala zaten yakında Full set 200 cc üstten egzantrikli yapıcam :) 2013 yaz sonu askere gittim 2014 şubatta döndüm ondan sonra uğramadım foruma :D
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Sağ ve hayattayım kazam yok motorum çok zorlamaktan biraz dağıldıysa da yürüyo hala zaten yakında Full set 200 cc üstten egzantrikli yapıcam :) 2013 yaz sonu askere gittim 2014 şubatta döndüm ondan sonra uğramadım foruma :D

Arada seni kontrol ediyordum. Askere gittiğini hatırlıyorum ama sonrasında hiç haber alamadım. Geri dönmene çok sevindim.
Bu forumda hala yazıyorsam, senin yardımların sayesindedir.
Ben beşinci motosikletimi aldım. Maşallah sen hala aynı makineleri kullanıyorsun. :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Arada seni kontrol ediyordum. Askere gittiğini hatırlıyorum ama sonrasında hiç haber alamadım. Geri dönmene çok sevindim.
Bu forumda hala yazıyorsam, senin yardımların sayesindedir.
Ben beşinci motosikletimi aldım. Maşallah sen hala aynı makineleri kullanıyorsun. :)
Sabit gelirim olsa değiştiricem motoru da, patronla bi türlü ortak yol bulamadık işi bıraktım. Bırakmasam Pulsar 200 alacaktım ocak gibi. Zam da geldi ahhh :D Sadece 150'lik mondial var diğerinin sigortası ve muayenesi yok bide elektrik tesisatı bozuk.
 
Katılım
12 Kas 2013
Mesajlar
443
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Sabit gelirim olsa değiştiricem motoru da, patronla bi türlü ortak yol bulamadık işi bıraktım. Bırakmasam Pulsar 200 alacaktım ocak gibi. Zam da geldi ahhh :D Sadece 150'lik mondial var diğerinin sigortası ve muayenesi yok bide elektrik tesisatı bozuk.

Allah can sağlığı versin, gerisi kolay. Tez zamanda gönlünden geçen motosikleti alırsın inşallah.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:27 ----------

S.a arkadaşlar bende prince aldım fakat princenin konusu ölmüş cevap yazan yok ikiside aynı motor sayılır biraz burada takılayım bende.Size bi sorum var şu eski kasa ybrlerdeki depo altı kapakları bizim motorlara takabilirmiyiz?bi princede gördüm hoş duruyordu soramadım ne gibi bi islem gerekirmi bunu takmak icin dedigim urun bu ; http://www.kalyoncumotor.com/yamaha-ybr-125-depo-alt-kapak-plastigi-yon-kapagi-2009-kirmizi

Bence bunu takamazsın. Depo altında takılması için uydurulucak bir yer bile yok.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/538/o6cPvM.jpg rsguven bu nasıl yapmış sence acaba kelepçeyle falanmı tutturdu?

Valla hiç fikrim yok. Her ne kadar bence yakışmamış olsa da, takma işini güzel yapmış.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:35 ----------

Herkesin lastikler dubleks mi?

Orijinali soruyorsan iç lastikli. Dubleks ile değiştirenler de vardır tabi.
 
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
3
Benim anlamadığım konu orjinalde dubleks geldi lastikler. Hatta emin olmak için 500 bakımında tamirciye sordum , benim motordaki lastiklerin dubleks olduğunu söyledi..
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Benim anlamadığım konu orjinalde dubleks geldi lastikler. Hatta emin olmak için 500 bakımında tamirciye sordum , benim motordaki lastiklerin dubleks olduğunu söyledi..
Sibobun dibinde vida yoksa ve sibop lastik malzemeden üretilmişse tubeless'tir yoksa iç lastik vardır lastik tubeless olsa bile.
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
1,428
merhaba,
malum istanbul trafiği benim kamyonun yanına birde ufaklık alma isteği doğurdu. sizlerin yazdıklarından dolayı bu motosikletten almayı planlıyorum. sonuçta vergi olmaması gücü diğerlerine göre iyi olması aklıma takılan unsurları. test etmeden almak istemiyorum bu motosikleti test edeceğim bir yer varmıdır bildiğiniz?

şimdiden cevaplarınız için teşekkürler
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
17
arkadaşlar motorun hızlanması için ne yapmak lazım ön dişli 16, arka dişli 36, 150'lik silindir, 200'lük silindir kapağı,200'lük karburatör ve performans egzoz var ama 100 ü geçemiyorum :pr::silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst