- Katılım
- 27 Haz 2010
- Mesajlar
- 1,558
- Konu Yazar
- #1
- Bu gün Çayelinden İlyas hoca ve kardeşi ile Rize İyidere ilçesinde Çiftlikköy yakınlarında Pileki mağarasına gittik
- Oradan Kalkandere ilçesine pide yemeye
- oradan da İlyas hocanın memleketi Kendirli Beldesi'ne,
- sonra da İkizdere ilçesinde bulunan tarihi, tamamen ahşap Şimşirli camisine gittik,
- çok güzel biz gezi oldu, iyi seyirler
Çayeli'ne yakın küçük bir mola verip İlyas hocayı arıyorum, buluşma yerimiz İyidere çay fabrikası civarı

İyidere'de buluşuyoruz, direk Pileki mağarasına, rotamız bu

Sahil yolunda Pileki mağarası diye levha var. Sağtaraftaki İlyas hoca, sol taraftaki kardeşi

Biraz tırmanıp fotoğraf için mola veriyoruz, bu enikcikler bizi karşılayıp oynuyolar

Manzara şahane,deniz gözüküyor

Arkada çaylıklar

Tam enduroluk güzel yollardan geçiyoruz

Benim canavarcığım yollardan memnun


Bu mor çiçekler her tarafta açmış Allah'ın izniyle...

Pileki mağarasına ulaşıyoruz, sahilden 7 km

İşte Pileki mağarası, Ermeniler ve Rumlar kap çanak vb ihtiyaçları için yüzyılllar boyunca oya oya büyük bir mağara oluşmuş

Mağaranın içerisine doğru ilerliyoruz, mağara 1976 senesine kadar da çevre köyler tarafından kullanılmış


Mağara çok hoşumuza gidiyor, devlet geçen yaz buraya bakım yapıp ziyarete açıyor ve sonra özelleştirilerek işletilmeye devam ediliyor

Eskiden insanlar bu çekiçlerle buraları oymuşlar Şekil A'da görüldüğü gibi

İlyas hocadan güzel bi fotoğraf alıyorum

Ben de biraz oydum

Mağaranın derinliklerine doğru gidiyoruz, içerisi labirent gibi


Böyle değişik oyuklar var

Burası çok hoşumuza gitti, su birikintisi var, su dupdurgun, ışıklandırma güzel


Burası da çok güzeldi, uzun pozlama yaptık doğal ışıkla çıkması için, e haliyle 15 saniye kıpırdamadan durduk bu pozu almak için

Çok korkunç yerler de vardı:santa: görevli ışık olmayan yerlere girmeyin dedi ::yanliss: biz de bi bakıp korkup geri kaçtık :queen:

Güzel bi oyuk daha bulup güzel bir fotoğraf alıyoruz




epey bi mağarada oyalandıktan sonra çıkıyoruz

Mağaranın dışına çıkınca rahat bi nefes alıyoruz


Her zamanki gibi çiçek fotolarına devam

Manzaraya karşı papatya ve misafirini çekiyorum

Bu çiçek de güzel çıktı

Deniz manzaralı bir camide ruhumuzu doyurup, bedenimizi de doyurmak üzere Derepazarına gidiyoruz

Rotamız bu

Profilden bi foto alıp yola çıkıyoruz

Derepazarı'ndayız, İlyas hocanın övdüğü bir pideciye gidiyoruz, sonuç tabi ki mükemmel

Hala tadı damağımda yahu :cherry:

Bu arada tepelerden aşa aşa İlyas hocanın evine gideceğiz, toprak bir yola sapıyoruz

İlyas hocanın tekerleğe birşeyler dolanıyor, yol taşlı, biraz zorlanıyoruz


Çay tarlaları sanki antik tiyatro gibi

Bu da sağ tarafı, devamı tarlanın


Bu da sarı kumar çiçekleri, çok güzel kokuyolar

Bu yol ne yoldu ya, çok keyif aldık , kros gibi sürdük endurocuklarımızı

İlyas hocanın evine geldik, bu yeğeni, maşallahı var

Motorcu olacak

Burdan sonra Şimşirli camiine bu rotayla gidiyoruz

Bayağı yol gittikten sonra ulaşıyoruz camiye


Caminin üsten görünümü

Cami minaresi ve arka manzara güzel bir foto oluşturdu

İşte cami, tamamen ahşap


Caminin girişi

Motorlar yukarda kaldı

girişte bir ahşap oyma deseni

İlyas hoca kapıda güzel bir poz veriyor

Caminin içnden görüntüler, tamamen el ile ahşap oyma, her taraf ahşap, süper





Bu da son fotomuz, artık dönme vakti, akşam oluyor

Beni izlediğiniz ve dinlediğiniz için teşekkürler