Kültür Gezimiz : İyidere Pileki Mağarası

Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
  • Bu gün Çayelinden İlyas hoca ve kardeşi ile Rize İyidere ilçesinde Çiftlikköy yakınlarında Pileki mağarasına gittik
  • Oradan Kalkandere ilçesine pide yemeye :)
  • oradan da İlyas hocanın memleketi Kendirli Beldesi'ne,
  • sonra da İkizdere ilçesinde bulunan tarihi, tamamen ahşap Şimşirli camisine gittik,
  • çok güzel biz gezi oldu, iyi seyirler




Çayeli'ne yakın küçük bir mola verip İlyas hocayı arıyorum, buluşma yerimiz İyidere çay fabrikası civarı






İyidere'de buluşuyoruz, direk Pileki mağarasına, rotamız bu





Sahil yolunda Pileki mağarası diye levha var. Sağtaraftaki İlyas hoca, sol taraftaki kardeşi






Biraz tırmanıp fotoğraf için mola veriyoruz, bu enikcikler bizi karşılayıp oynuyolar






Manzara şahane,deniz gözüküyor






Arkada çaylıklar





Tam enduroluk güzel yollardan geçiyoruz





Benim canavarcığım yollardan memnun :)












Bu mor çiçekler her tarafta açmış Allah'ın izniyle...





Pileki mağarasına ulaşıyoruz, sahilden 7 km






İşte Pileki mağarası, Ermeniler ve Rumlar kap çanak vb ihtiyaçları için yüzyılllar boyunca oya oya büyük bir mağara oluşmuş






Mağaranın içerisine doğru ilerliyoruz, mağara 1976 senesine kadar da çevre köyler tarafından kullanılmış
















Mağara çok hoşumuza gidiyor, devlet geçen yaz buraya bakım yapıp ziyarete açıyor ve sonra özelleştirilerek işletilmeye devam ediliyor








Eskiden insanlar bu çekiçlerle buraları oymuşlar Şekil A'da görüldüğü gibi :)






İlyas hocadan güzel bi fotoğraf alıyorum







Ben de biraz oydum :)






Mağaranın derinliklerine doğru gidiyoruz, içerisi labirent gibi :)













Böyle değişik oyuklar var






Burası çok hoşumuza gitti, su birikintisi var, su dupdurgun, ışıklandırma güzel














Burası da çok güzeldi, uzun pozlama yaptık doğal ışıkla çıkması için, e haliyle 15 saniye kıpırdamadan durduk bu pozu almak için :)






Çok korkunç yerler de vardı:santa: görevli ışık olmayan yerlere girmeyin dedi ::yanliss: biz de bi bakıp korkup geri kaçtık :queen:







Güzel bi oyuk daha bulup güzel bir fotoğraf alıyoruz





























epey bi mağarada oyalandıktan sonra çıkıyoruz








Mağaranın dışına çıkınca rahat bi nefes alıyoruz :)
















Her zamanki gibi çiçek fotolarına devam :)





Manzaraya karşı papatya ve misafirini çekiyorum







Bu çiçek de güzel çıktı






Deniz manzaralı bir camide ruhumuzu doyurup, bedenimizi de doyurmak üzere Derepazarına gidiyoruz :)




Rotamız bu






Profilden bi foto alıp yola çıkıyoruz






Derepazarı'ndayız, İlyas hocanın övdüğü bir pideciye gidiyoruz, sonuç tabi ki mükemmel :p






Hala tadı damağımda yahu :cherry:






Bu arada tepelerden aşa aşa İlyas hocanın evine gideceğiz, toprak bir yola sapıyoruz





İlyas hocanın tekerleğe birşeyler dolanıyor, yol taşlı, biraz zorlanıyoruz














Çay tarlaları sanki antik tiyatro gibi :)







Bu da sağ tarafı, devamı tarlanın














Bu da sarı kumar çiçekleri, çok güzel kokuyolar






Bu yol ne yoldu ya, çok keyif aldık , kros gibi sürdük endurocuklarımızı :)






İlyas hocanın evine geldik, bu yeğeni, maşallahı var






Motorcu olacak :)







Burdan sonra Şimşirli camiine bu rotayla gidiyoruz






Bayağı yol gittikten sonra ulaşıyoruz camiye













Caminin üsten görünümü






Cami minaresi ve arka manzara güzel bir foto oluşturdu





İşte cami, tamamen ahşap

















Caminin girişi







Motorlar yukarda kaldı







girişte bir ahşap oyma deseni





İlyas hoca kapıda güzel bir poz veriyor :)





Caminin içnden görüntüler, tamamen el ile ahşap oyma, her taraf ahşap, süper








































Bu da son fotomuz, artık dönme vakti, akşam oluyor



Beni izlediğiniz ve dinlediğiniz için teşekkürler
 
Katılım
23 Tem 2010
Mesajlar
607
Çok güzel bir gezi olmuş teşekkürler,tekerinize taş değmesin..
 
Katılım
8 Eyl 2012
Mesajlar
379
Kardesim harika yerleri gezmisin:cat:
gezilerinin devamini beklerim zevle izliyorum:)
herzaman tekerin düz bassin kazasiz belasiz sürüsler dilerim:king:
 
Katılım
5 Şub 2013
Mesajlar
183
Hocam ben harikasın demekten bıkmayacam, inşallah sende bizlerle bu güzellikleri paylaşmaktan bıkmayacak sın. Allah'a emanet ol..
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
Çok sağolun, teşekkür ederim, darısı herkesin başına :)
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Güzel fotolar.Yine Karadeniz'e memleketime hayran oldum.Bu arada cami çok güzelmiş.Dışarıdan değil de içine bayıldım.Burnuma öyle bir ahşap kokusu geldiki içim cız etti.Babannemin memleketim Cide'deki evi geldi aklıma:) Paylaşım için teşekkürler.

  • Bu gün Çayelinden İlyas hoca ve kardeşi ile Rize İyidere ilçesinde Çiftlikköy yakınlarında Pileki mağarasına gittik
  • Oradan Kalkandere ilçesine pide yemeye :)
  • oradan da İlyas hocanın memleketi Kendirli Beldesi'ne,
  • sonra da İkizdere ilçesinde bulunan tarihi, tamamen ahşap Şimşirli camisine gittik,
  • çok güzel biz gezi oldu, iyi seyirler

Beni izlediğiniz ve dinlediğiniz için teşekkürler
 
Katılım
12 Şub 2014
Mesajlar
121
güzel gezive fotoğraflar elnize sağlık , iyiderede memleketim olur güzeldir oralar
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
Paylaşim icin ve emeginiz icin tesekkurler gezmek var birde gezipte paylasmak var sayenizde memleketimizi goruyoruz tekeriniz düz bassin :)
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
Herkese çok çok teşekkü ederim, ilginiz için sağolun
sabiht cami 1850 civarı inşa edilmiş, niye sordun
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
578
Daha önce gezip gördüğüm yerleri tekrar görmek gerçekten çok güzel. Elinize kolunuza sağlık. Devamını bekliyoruz.
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
çok güzel gezi olmuş...ilyas abiyide ne zamandır görmemiştim :)
bi resimde 3.motorda 2 tane megafon var :)ne işe yarıyor diye sormadan edemeyeceğim :)
bende küçük polis megafonlarından alacam motora grenaj altına sığacak şekilde :)
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
1,572
halal be kardeşim,anlaşılan sen bize kasıtlı yapıyorsun bu gezileri,böyle güzel gezilere çıkan var,çıkamayan var,:pr: yine güzel ve özel bir gezi,hani demiştimya biz senden daha iyi geziler bekliyoruz ,işte böyle gezilerdi,tekerin yere düz bassın, gezilerin daim olsun,herşey gönlünce olsun ,saygılar...:rendeer:
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
800
Çok etkileyici gerçekten mükemmelmiş bizlerle paylaştığınız için teşekürler :D
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
Çok sağolun teşekkürler herkese
Can megafonları karıştırma hiç :)
Mesut hocam, güzel yorumunuz için sağol, size layık olmaya çalışacağım :cat:
metinkilic, siz buralı mısınız yoksa geziye mi gelmiştiniz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst