42.000 Kilometre Boyunca Rks Spontini Tecrübem.

Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,634
Motosikleti
Ns200 15"
1.5 sene de 42.000 kilometre. Müthiş.
ben de anca sezonde 4bin km yol yaptım diye bu sene iyi gezdik diyorum. Ama evli ve çocuklu olunca köfteci yollarına çıkmaya anca bu kadar fırsatım oluyor. Her şey gençlikteymiş.

Eline sağlık, ne güzel böyle şeyler elinden geliyor. Bir sürü ustadan daha iyi yapıyorsun.
Teşekkür ederim abi, ekipmanların yapabileceği maksimum standartlar dahilinde iş çıkartmaya özen gösteriyorum. Tamirhane ekipmanlarım olsa mükemmel sonuçlar meydana çıkacaktır.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
@Motoseverrr eline sağlık. Bando kayış konusunda haklısın. Orijinal kayışlara göre 1/3 fiyat, 1/2 ömür ve aynı performansı düşünerek ben kullandım. Bu yıl JT kayışa geçeceğim.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,634
Motosikleti
Ns200 15"
Ah birde videosu olsaydı da izleseydik.
Maalesef temizlik sonrasının fotoğraflarını bile çekmeyi unutmuşum, iş yaptığım skuter olunca ve şimdilik bütün elim ayağım bu gariban olunca öneminden ötürü fotoğraflamayıda unuttum. Dün nihayetinde motoru bitirdim, şaseye motoru taktım ve tesisatı düzenleyip marşa bastım ve pıtır pıtır çalışması duyunca mutlu oldum, maalesef bendeki prodüksiyon yerlerde. :)
 
Katılım
2 Haz 2023
Mesajlar
561
Maalesef temizlik sonrasının fotoğraflarını bile çekmeyi unutmuşum, iş yaptığım skuter olunca ve şimdilik bütün elim ayağım bu gariban olunca öneminden ötürü fotoğraflamayıda unuttum. Dün nihayetinde motoru bitirdim, şaseye motoru taktım ve tesisatı düzenleyip marşa bastım ve pıtır pıtır çalışması duyunca mutlu oldum, maalesef bendeki prodüksiyon yerlerde. :)
Biraz imkan meselesi birazda uğraş işi zırt pırt kameramı gezdireceksin, yoksa işimi yapacaksın ayak bağı olur insana. İkisini de sevmek lazım ben mesela motorla uğraşmayı seviyorum ama video çekmekle uğraşamam ancak belki kafa bandıyla kamera takılabilirse belki olabilir.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,634
Motosikleti
Ns200 15"
@Motoseverrr eline sağlık. Bando kayış konusunda haklısın. Orijinal kayışlara göre 1/3 fiyat, 1/2 ömür ve aynı performansı düşünerek ben kullandım. Bu yıl JT kayışa geçeceğim.
Teşekkür ederim, yerli üretim Bando kayış bende çok ciddi hayal kırıklığına sebep oldu. Uyumlu diye satılan kayışlar arasında genişlik farkı çıkabiliyor, şu an Spontini'de Michelin kayış ve 13 gram Bando baga var. Gps ölçümü ile son hızı saate 105 kilometre civarı çıkıyor, Bando kayış ve benzer ağırlıktaki bagalar ile maksimum saatte 90 kilometre sürate ulaşabiliyordum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Biraz imkan meselesi birazda uğraş işi zırt pırt kameramı gezdireceksin, yoksa işimi yapacaksın ayak bağı olur insana. İkisini de sevmek lazım ben mesela motorla uğraşmayı seviyorum ama video çekmekle uğraşamam ancak belki kafa bandıyla kamera takılabilirse belki olabilir.
Abi açıkçası eskisi gibi bir garaj ortamım yok, arabamı trafikten çekip garaja kapattığım için tamir işlerini evin girişinde yapıyorum. NS 200'ün bloğunu sandık eski ahşap sandık üstünde topladım, bunuda motorunu söküp bizimkilerin kereste imalat ettikleri yere götürerek orada topladım, durum böyle olunca kendimin zor hareket ettiği bu yerde kamera ile hiç uğraşasım gelmiyor. Birde o yağlı eller ile kameraya dokunmak istemem. :)
 
Katılım
2 Haz 2023
Mesajlar
561
Teşekkür ederim, yerli üretim Bando kayış bende çok ciddi hayal kırıklığına sebep oldu. Uyumlu diye satılan kayışlar arasında genişlik farkı çıkabiliyor, şu an Spontini'de Michelin kayış ve 13 gram Bando baga var. Gps ölçümü ile son hızı saate 105 kilometre civarı çıkıyor, Bando kayış ve benzer ağırlıktaki bagalar ile maksimum saatte 90 kilometre sürate ulaşabiliyordum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Abi açıkçası eskisi gibi bir garaj ortamım yok, arabamı trafikten çekip garaja kapattığım için tamir işlerini evin girişinde yapıyorum. NS 200'ün bloğunu sandık eski ahşap sandık üstünde topladım, bunuda motorunu söküp bizimkilerin kereste imalat ettikleri yere götürerek orada topladım, durum böyle olunca kendimin zor hareket ettiği bu yerde kamera ile hiç uğraşasım gelmiyor. Birde o yağlı eller ile kameraya dokunmak istemem. :)
Yani işte özünde imkan meselesi. İnş bir gün arzuladığın garajı yaparsın.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Teşekkür ederim, yerli üretim Bando kayış bende çok ciddi hayal kırıklığına sebep oldu. Uyumlu diye satılan kayışlar arasında genişlik farkı çıkabiliyor, şu an Spontini'de Michelin kayış ve 13 gram Bando baga var. Gps ölçümü ile son hızı saate 105 kilometre civarı çıkıyor, Bando kayış ve benzer ağırlıktaki bagalar ile maksimum saatte 90 kilometre sürate ulaşabiliyordum.
Bando kayış (Bugman için) orijinal kayışla genişliği aynı. Fakat yüksekliği daha az. Bu nedenle son hızı biraz düşük. Bu benim için önemsiz. Asıl handikapı 10 bin km. de ciddi çatlaklar oluşması. Benim motorda en uzun ömrü bu. Motorla gelen orijinal kayışı 25 bin km. de değiştirmiştim. Bu durum yoktu. Fakat yetkili servis taktığı kayışa 5 bin. km sonra ölmüş deyince kendim bando kayış almaya başlamıştım. Son hızı düşük. 7 bin devirde 100 km/h (burgman gösterge) gayet normal.
 
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
619
Motosikleti
Hero X-Pulse 200 4v
Bu paylaşım çok bilgilendirici olmuş. Hiç kullanmadım ama bilgilenmek isteyenlere bir rehber gibi. Merak ettiğim piston eteği neden kırılır? yük binen bir parça da değil çok diğerlerine göre. En zayıf halka değil gibi geliyor bana. Üretim hatası mı vardı acaba.

Bu arada forumdaki paylaşım kalitesi artmış gibi geliyor. @kamyoncumemo paylaşımından sonra bu da iyi geldi. Öncesinde de güzel gezi paylaşımları vardı.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,634
Motosikleti
Ns200 15"
Bu paylaşım çok bilgilendirici olmuş. Hiç kullanmadım ama bilgilenmek isteyenlere bir rehber gibi. Merak ettiğim piston eteği neden kırılır? yük binen bir parça da değil çok diğerlerine göre. En zayıf halka değil gibi geliyor bana. Üretim hatası mı vardı acaba.

Bu arada forumdaki paylaşım kalitesi artmış gibi geliyor. @kamyoncumemo paylaşımından sonra bu da iyi geldi. Öncesinde de güzel gezi paylaşımları vardı.
Revizyon yapmadan önce motorda yağ yakımı mevcuttu ve belli bir süre sonra bloktan ses gelmeye başlamıştı, yolda giderken ses iyice arttı ve eve döndüğümde motordan çok ciddi duman atma olduğunu farkettim. Bu duman atmanın fazla olduğunu görünce segman kırıldı sanmıştım ama durum böyle çıkmıştı.


Erken müdahale etseydim problem olmazdı ancak nereye kadar giderse gitsin zaten motoru sökeceğim dediğim için önemsememiştim, ilk başta krank sanmıştım ama sadece silindir piston ile yırttım.



Tahminimce yüksek devir kullanımından ötürü piston pernosunda veya segmanlarda boşluk oluştuğu için silindirin duvarına çarparak deforme oluşmuş olabilir, 42.000 kilometre kuryelikte dayanması demek kendi parasını defalarca çıkarması demek.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst