Arkadaşlar benim için çok önemli olan bir şey soracağım;
Motora koruma takozu takmak istiyorum.Fakat şöyle bir çekincem var.Bu takozlar grenaja monte edilip grenajdan mı güç alıyor; yani motor düştüğünde motor takozun üzerine düşeceğinden grenaj çizilmez fakat yere vurmanın etkisiyle grenajda çatlak veya kırık olabileceğini düşünüyorum? Fakat bu takozlar grenaja değil de grenajın altındaki metal bölüme monte edilip oraya sabit şekilde,grenajın boşluğundan dışarı çıkıyorsa motor düştüğünde grenajda ne çizilme ne de çatlama olmayacaktır.
Biriniz bu konuya açıklık getirebilir mi ona göre takoz almayı düşünüyorum arkadaşlar?Cevaplarınızı bekliyorum.
Merhaba, koruma takozlari karenajlara tutturulmaz. Oyle olsa en küçük darbede plastikten yapilan karenajlar kirilir ve takoz kullanmanin hicbir manasi kalmaz.
Koruma takozlari genellikle şasiye yani motorun iskeletine tutturulur ve karenaj bosluklarindan disari cikar. Tabi bunun da cok sert bir darbe almasi durumunda şasiyi egmesi gibi bir dezavantaji olabilir ki bu basiniza karenaj degisiminden cok daha buyuk isler acar.
Genellikle egrilen sasinin tekrar duzeltilip kullanilmasi tavsiye edilmez ancak çelik şasiler bir sekilde onarilip kullanilmaya devam edilebilir. Alüminyum sasi icin ise bu tür bir eğilim genellikle "oyunun sonu" anlamina gelir...
Bu vesile ile bir suredir uzak kaldigim ninjaci arkadaslara da bir merhaba demis olayim. Ara ara ninjalara bakip gözümde anilarim canlanmiyor da degil, özledim keratayi
Yeni alanlarin motoru hayirli olsun, herkese keyifli surusler...