Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

NoM

Katılım
23 Eyl 2013
Mesajlar
22
Arkçılı binmeden önce arka amörtisörün kademesini değiştirmek gerekiyormuş.Fakat biraz araştırdım ama galiba bu işlemi yapmak için bir aletle biryerleri sökmek gerekiyormuş.Her arkama alacağım zaman bununlamı uğraşacağız? Daha pratik olmalıydı ve bu işlemi tam olarak nasıl yapıyoruz yardım edebilir misiniz?
 
Katılım
3 Kas 2013
Mesajlar
347
Arkçı değil artçı olacak öncelikle,

amortisör anaharı mevcut alet takımı içinde, eğer süreli artçılı gezecekseniz,arka amortisör ayarını verilen değere göre değiştirmelisiniz, söküp takmalık birşeyi yok,sadece sağa veya sola çevireceksiniz bukadar basit.
 

NoM

Katılım
23 Eyl 2013
Mesajlar
22
Bugün Kadıköy kawasaki bayiisine gittim ve bu durumu anlattım.Ben artçılı bineceğim zaman amörtisör ayarını değiştirmeli miyim felan diye,bana verdiği cevap; fabrika zaten 180 kiloya kadar binilebilir demiş ve benim artçımla birlikteki kilomun az olduğunu ve arka amörtisörde sorun yaşayanların genelde toplamda 180-200 kilo olduklarını söyledi ve hiçbir ayar yapmadan orjinal ayarıyla kullanabileceğimi söyledi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------

Arkadaşlar yeni soru olarak bir şey daha sorayım :)
Motorumu süslemek istiyorum.Lastiklere kırmızı bir lastik şeridi çekmek istiyorum.İstanbul anadolu yakasında bu işlemi yaptırabilmek için nereye gitmeliyim? Ayrıca siyah ninjaya kırmızı lastik şeridi güzel durur mu acaba?
 

NoM

Katılım
23 Eyl 2013
Mesajlar
22
Arkadaşlar tank pad ve istediğim renkte jant şeridimi internetten kargo ile sipariş verdim.İnşallah elime ulaşınca takabilirim :)
 
Katılım
27 Tem 2013
Mesajlar
330
Selam arkadaşlar, acemiyim. yeni motor almak istiyorum.

nete baktım 250 cc üretimi yok sanırım. 300 cc ler var anladığım kadarıyla, 300 cc ile 250cc arasında ciddi farklar varmıdır ? altınelbiseli adam videosunu izledim. Eksiğide olsa oturuşu ve kullanışı rahat olduğu için almayı planlıyorum.

artçı açısından da sıkıntı yaşatır mı?
 
Katılım
5 Haz 2013
Mesajlar
46
Görüntü 300 cc de daha iyileştirilmiş daha agresif bir havaya bürünmüş halde. Göstergeler yenilenmiş. Ve bununla birlikte 300 cc olması hasebiyle de ufak bir güç artışı mevcut. Bunlar olumlu özellikler. Ancak bu durum öncelikle fiyat artışı (5850 euro - ki bence 300 cc için yüksek bir meblağ + plaka ve ruhsat masrafları)yakıt sarfiyatının artması ve vergilendirme diliminde daha yüksek segment olarak geçmesi nedeniyle daha fazla vergi vermek manasına gelmektedir. Bende 2013 model 250cc kullanıyorum ve yaklaşık 3 ay oldu. Bu segmente göre beni olumsuz etkilediğini söyleyebileceğim bir aksi yönü olmadı. Artçı hiç almadığımdan onunla ilgili de muhtemelen yardımcı olacak bir arkadaş çıkacaktır. Bende yaklaşık 6-7 ay araştırdım. Barkın'ın hemen hemen tüm videolarını izledim ve neticede ninja 250'ye karar verdim. Kendi açımdan en iyi seçimi yaptığımı düşünüyorum.
 
Katılım
27 Tem 2013
Mesajlar
330
Görüntü 300 cc de daha iyileştirilmiş daha agresif bir havaya bürünmüş halde. Göstergeler yenilenmiş. Ve bununla birlikte 300 cc olması hasebiyle de ufak bir güç artışı mevcut. Bunlar olumlu özellikler. Ancak bu durum öncelikle fiyat artışı (5850 euro - ki bence 300 cc için yüksek bir meblağ + plaka ve ruhsat masrafları)yakıt sarfiyatının artması ve vergilendirme diliminde daha yüksek segment olarak geçmesi nedeniyle daha fazla vergi vermek manasına gelmektedir. Bende 2013 model 250cc kullanıyorum ve yaklaşık 3 ay oldu. Bu segmente göre beni olumsuz etkilediğini söyleyebileceğim bir aksi yönü olmadı. Artçı hiç almadığımdan onunla ilgili de muhtemelen yardımcı olacak bir arkadaş çıkacaktır. Bende yaklaşık 6-7 ay araştırdım. Barkın'ın hemen hemen tüm videolarını izledim ve neticede ninja 250'ye karar verdim. Kendi açımdan en iyi seçimi yaptığımı düşünüyorum.
İLGİNİZ için teşekkür ederim.Sizinle aynı fikirleri paylaşıyorum. bu kadar maliyete katlanmaya luzum yok, zaten tecrübe edinip ilerde büyütmeyi düşünüyorum.
Size tüm masraflar dahil kaça mal oldu. ikinci el temizini bulursam maksimum ne kadar vermem lazım.
 
Katılım
2 Haz 2006
Mesajlar
184
İLGİNİZ için teşekkür ederim.Sizinle aynı fikirleri paylaşıyorum. bu kadar maliyete katlanmaya luzum yok, zaten tecrübe edinip ilerde büyütmeyi düşünüyorum.
Size tüm masraflar dahil kaça mal oldu. ikinci el temizini bulursam maksimum ne kadar vermem lazım.

Merhaba kardeşim bende adana/ceyhan sana her türlü konuda yardımcı olmaya çalışırım.Ayrıyeten motoruda satıyorum sahibinden de ilanı var zaten.İyi akşamlar.
 

NoM

Katılım
23 Eyl 2013
Mesajlar
22
Arkadaşlar benim için çok önemli olan bir şey soracağım;

Motora koruma takozu takmak istiyorum.Fakat şöyle bir çekincem var.Bu takozlar grenaja monte edilip grenajdan mı güç alıyor; yani motor düştüğünde motor takozun üzerine düşeceğinden grenaj çizilmez fakat yere vurmanın etkisiyle grenajda çatlak veya kırık olabileceğini düşünüyorum? Fakat bu takozlar grenaja değilde grenajın altındaki metal bölüme monte edilip oraya sabit şekilde,grenajın boşluğundan dışarı çıkıyorsa motor düştüğünde grenajda ne çizilme ne de çatlama olmayacaktır.

Biriniz bu konuya açıklık getirebilir mi ona göre takoz almayı düşünüyorum arkadaşlar?Cevaplarınızı bekliyorum.
 
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
257
Arkadaşlar benim için çok önemli olan bir şey soracağım;

Motora koruma takozu takmak istiyorum.Fakat şöyle bir çekincem var.Bu takozlar grenaja monte edilip grenajdan mı güç alıyor; yani motor düştüğünde motor takozun üzerine düşeceğinden grenaj çizilmez fakat yere vurmanın etkisiyle grenajda çatlak veya kırık olabileceğini düşünüyorum? Fakat bu takozlar grenaja değil de grenajın altındaki metal bölüme monte edilip oraya sabit şekilde,grenajın boşluğundan dışarı çıkıyorsa motor düştüğünde grenajda ne çizilme ne de çatlama olmayacaktır.

Biriniz bu konuya açıklık getirebilir mi ona göre takoz almayı düşünüyorum arkadaşlar?Cevaplarınızı bekliyorum.

Merhaba, koruma takozlari karenajlara tutturulmaz. Oyle olsa en küçük darbede plastikten yapilan karenajlar kirilir ve takoz kullanmanin hicbir manasi kalmaz.

Koruma takozlari genellikle şasiye yani motorun iskeletine tutturulur ve karenaj bosluklarindan disari cikar. Tabi bunun da cok sert bir darbe almasi durumunda şasiyi egmesi gibi bir dezavantaji olabilir ki bu basiniza karenaj degisiminden cok daha buyuk isler acar.

Genellikle egrilen sasinin tekrar duzeltilip kullanilmasi tavsiye edilmez ancak çelik şasiler bir sekilde onarilip kullanilmaya devam edilebilir. Alüminyum sasi icin ise bu tür bir eğilim genellikle "oyunun sonu" anlamina gelir...

Bu vesile ile bir suredir uzak kaldigim ninjaci arkadaslara da bir merhaba demis olayim. Ara ara ninjalara bakip gözümde anilarim canlanmiyor da degil, özledim keratayi :)

Yeni alanlarin motoru hayirli olsun, herkese keyifli surusler...
 
Son düzenleme:

NoM

Katılım
23 Eyl 2013
Mesajlar
22
Ninja 250r alüminyum şasi mi oluyor acaba? Bu konudaki bilgisizliğimden dolayı özür diliyorum :) Fakat sonuç olarak ninja için takoz önerirmisiniz?
 
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
257
Ninja 250r alüminyum şasi mi oluyor acaba? Bu konudaki bilgisizliğimden dolayı özür diliyorum :) Fakat sonuç olarak ninja için takoz önerirmisiniz?

Bildiğim kadarıyla ninjanin şasisi preslenmiş alüminyumdan yapilma.

Kardeşim taktirip taktirmamak senin verecegin bir karar; tecrubesizsen, ilk motorunsa, dusuk hizda dusmeler, yan ayagi acmadan motoru birakmalar, kirmizi isikta dengeyi kaybetmeler normaldir, dolayisiyla taktirman seni masraftan kurtarabilir. Hem zaten, allah korusun, şasiyi egecek şiddette bir kaza gecirirsen son dusunecegin sey motor olsun.

Bence taktir ufak tefek seylere canin sikilmasin, ama takoza da guvenip dikkati de elden birakma, motoruna gozun gibi bak :) Kazasiz belasiz surusler.
 

NoM

Katılım
23 Eyl 2013
Mesajlar
22
'Hem zaten, allah korusun, şasiyi egecek şiddette bir kaza gecirirsen son dusunecegin sey motor olsun.'

İşte bu cümle konuyu özetliyor :) Ozaman hafif düşmelerde motoru korumak için taktıracağım.Yarın Kawasaki servisine gideyim bakalım kaça verecek takozları ;)
 
Katılım
13 Kas 2013
Mesajlar
33
Arkadaşlar merhaba 2011 ninjam var geçen gün antalyadan ısparta davraz kayak merkezine yol yaptık 2 kişi artı çanta ile ortalama hızım 120-130 civarı idi 330 km de tam 100 lira benzin harcadık biraz fazla mı uçuk acaba ?
 
Katılım
27 Tem 2013
Mesajlar
330
Merhaba kardeşim bende adana/ceyhan sana her türlü konuda yardımcı olmaya çalışırım.Ayrıyeten motoruda satıyorum sahibinden de ilanı var zaten.İyi akşamlar.

Merhaba, ilanını gördüm kardeşim. Yeşil rengi hiç sevmedim. Siyah olsaydı kaçırmazdım emin ol, çok saol
 

NoM

Katılım
23 Eyl 2013
Mesajlar
22
Allah Kawasaki bayisine muhtaç etmesin.Koruma takozuna 600-700 lira istediler. Bende suzuki bayisinde 340 liraya buldum orada taktıracağım :)
 
Katılım
23 Ara 2013
Mesajlar
875
Arkadaşlar merhaba 2011 ninjam var geçen gün antalyadan ısparta davraz kayak merkezine yol yaptık 2 kişi artı çanta ile ortalama hızım 120-130 civarı idi 330 km de tam 100 lira benzin harcadık biraz fazla mı uçuk acaba ?

33km=10 lira

1 litre ile 16km çok az. En az 25 gitmesi gerekir.
 
Katılım
18 May 2013
Mesajlar
49
Merhaba arkadaşlar.tek başıma ninjanın grenajını sökebilirmiyim yada bi yardımcı arkadaş gereklimi ? püff noktaları varmı sökerken ? takım taklavat anahtar felan var sorun değil.İnternette ve youtubede araştırdım biraz hiç bi bilgi yada video bulamadım yada ben görmedim.Sökmemdeki sebeb biraz temizlik ve alttaki parçaları görmek istemem kış geldi malum kolay kolay binemeyeceğim artık.Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Katılım
30 Nis 2011
Mesajlar
88
Merhabalar arkadaşlar.Geçen ay bende ninjalandım :)


 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2013
Mesajlar
10
Arkadaşlar önceki sayfalarada göz attım ama hiç göremedim..aramızda mivv gp carbon eksoz kullanan var mı acaba..youtube ta sadece bir tane video var..sesi akreptende yoshidende guzel gibi geldi bana..yurt disindan getiren bayiyide aradim 2 ayda gelir dedi..eger mivv kullanan varsa tavsiye ederse bende yaza kadar sipariş vermeyi düşünüyorum..yardımcı olursanız sevinirim..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst