Hyosung S&T Kanuni Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Eyvallah şimdi işin boyutu değişti :) önceliği ateşleme sistemine vereceğiz o zaman :) ama hala bir hyo ustası tavsiye eden olmadı :)
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Arkadaşlar,

Motorum fena zengin karışım yakıyor.. Kontağı cevirip marşa bastıgımda sanki benzin istasyonunun benzin tankındaymısım gibi koku var.. Özellikle de ilk marşı kapalı garajımda bastıysam havaya uçacakmışım gibi geliyor :) Yakıtında değilim bariz fazla yakıyor ama bu durumun ilerleyen zamanlarda TOKUR un motor bloğuna zarar vermesinden korkuyorum. Karbüratör senkron ayarlarının yapılması gerekiyor.. İstanbul Anadolu yakasında Niyazi Usta varmış dün gittim bir arkadaşım vesile oldu tanıştık ama yalan yok usta bana çok güven vermedi. İyi bir usta olabilir ama ederinden pahalıya bu işi halledecekmiş gibi geldi bana.. Elbette emek tir her ustanın emeğine ve tecrübesine saygım vardır ama bu usta beni çok tatmin etmedi açıkcası. Bana Hyo dan anlayan, oturduğumda çayımızı içerken sorduğum soruları küçümsemeden cevaplayacak, gereğinde karı kız muhabbeti yapacağım gereğinde memleket kurtaracağım, gereğinde abi şurdayım yolda kaldım dediğimde yanımda olabilecek bir usta arıyorum.. Sadece Tokur u değil, beni de iyi hissettirecek bir ustaya ihtiyacım var :) yanlış anlamayın len hemen muhabbet tellalı diyorum sadece :) ,

Tavsiye edebileceğiniz birileri varmıdır öğrenmek isterim..

Niyazi usta iyi adamdır. Kendisine gelen müşteriyi severse her türlü yardımcı olur. Motor bilgisi ve ustalığı iyidir. Motosikletini teslim edebilirsin. Lakin Fiyatına birşey diyemem. Sevmediği adamla ve motoruyla uğraşmayı da sevmez.


@sessizsakin dostum.. Karbüratör ayarı yapabilirmisin? :)
Benim ustalığım sadece kendi motoruma :). tamirci değilim yau. :D



Karbüratörüne kimseye dokundurtma bence...motorun güzel güzel giderken birdenbire mi karbüratör ayarı bozuldu yani ?

Karışımın zenginliğinden önce ateşlemeyi kontrol etsen daha iyi olur. Kısaca ateşleme bobini, buji kabloları ve bujiler. Sorunun tipik bir ateşleme problemine benziyor.

Karbüratör senkron ayarının ise bu konuyla uzaktan yakından ilgisi yok. Senkron ayarı dediğin iki silindirin gaz kelebek açıklıklarının mekanik olarak eşit hale getirilmesinden ibaret bir işlem. Tabi ki ayarlanması gerekir. Ayarlama, hava giriş manifoldlarının üzerinde bulunan çıkışlara birer vakummetre bağlayıp, ayar vidasıyla iki silindirin vakumlarının eşitlenmesi suretiyle yapılır. Aşağıdaki başlıkta konuyu tartışmıştık :

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/84877-karburator-senkronizasyonu.html

Diğer bir problem subap ayarı olabilir. Bence ona da baktır.

Dediğim gibi karbüratör öyle motorun hemen her probleminde açılacak, ayarlanacak bir şey değildir. Karbüratöre gelene kadar neler var neler :)

Ayrıca motorun zengin karışım çalışıyorsa bile bunun motora bir problemi olacağını zannetmiyorum. Sen asıl fakir karışımdan kork. Silindir başı harareti alıp başını gidebilir. Egzozunu deldiren/açtıran arkadaşların kulakları çınlasın :)

Hepisine katılıyorum.

En son ne zaman bakım yapıldı? bujilerin durumu iyi mi? elektrik tesisatı sağlam mı?....

Gt650'de en babasından mikuni karbüratörler kullanılıyor. karbüratörler zamanında bir çok pist motorunda da kullanılan bi karbüratör. öyle kolaydan ayarı kaçıp bozulmaz. Anca pis mi pis bi benzin, ölmüş bir yakıt filtresi ve paslı bir depo yüzünden karbüratörü açmak gerekebilir.

Hava filtresi de çok kirli olabilir. basit birşey ama, 20.000 km sonra hava filtresine hiç dokunulmamış motorlar var. hava girmiyordur motora belki. ama vakum her türlü oluşacağı için karbüratör veriyordur benzini :)


Eyvallah şimdi işin boyutu değişti :) önceliği ateşleme sistemine vereceğiz o zaman :) ama hala bir hyo ustası tavsiye eden olmadı :)

Elini yağa bula. öğren bu işleri :D

Şu GV650i nickli arkadaşın garaj olayı var. onlarla bi irtibat kur derim.
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
kullanımdan kaynaklandığını sanmıorum motoru agrasif kullanmıorum vıtes geçişlerinide oldukça hızlı yapıorum. otomobılle motorsiklet arasında çok farkvar amma ben 150.000 km den önce bu gune kadar hıç debrıyaj değiştirmedim(otomobilde). 3000 km de debriyaj bıtırmek zoruma gıttıı :). debriyaj çin malıda olsa bu kadar zamanda bitmesi anormal diilmi???? asıl korktuğum konu çıkma debriyajı kaktırmış olmasınlar bana takılırken başında diildim :pale::pale::pale:

debriyaj balatalarının yerleştiği debriyaj tasının ömrü bitmiş olabilir. ve o şekilde kullanmaya devam edersen yeni aldığın balatalara da zarar verirsin...
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Niyazi usta iyi adamdır. Kendisine gelen müşteriyi severse her türlü yardımcı olur. Motor bilgisi ve ustalığı iyidir. Motosikletini teslim edebilirsin. Lakin Fiyatına birşey diyemem. Sevmediği adamla ve motoruyla uğraşmayı da sevmez.



Benim ustalığım sadece kendi motoruma :). tamirci değilim yau. :D





Hepisine katılıyorum.

En son ne zaman bakım yapıldı? bujilerin durumu iyi mi? elektrik tesisatı sağlam mı?....

Gt650'de en babasından mikuni karbüratörler kullanılıyor. karbüratörler zamanında bir çok pist motorunda da kullanılan bi karbüratör. öyle kolaydan ayarı kaçıp bozulmaz. Anca pis mi pis bi benzin, ölmüş bir yakıt filtresi ve paslı bir depo yüzünden karbüratörü açmak gerekebilir.

Hava filtresi de çok kirli olabilir. basit birşey ama, 20.000 km sonra hava filtresine hiç dokunulmamış motorlar var. hava girmiyordur motora belki. ama vakum her türlü oluşacağı için karbüratör veriyordur benzini :)




Elini yağa bula. öğren bu işleri :D

Şu GV650i nickli arkadaşın garaj olayı var. onlarla bi irtibat kur derim.

Yahu en çok istediğim şey.. Lakin ne yeterli alet edevat ne de yeterli bilgim var bu konulara.. Hatta elimi yağa bulaştırayım diye yavaş yavaş alet edevat toparlamaya bile başladım.. Ama bir yol gösteren olsa yavaş yavaş bende öğrensem diye bu zamana kadar gittiğim bütün ustalara soru soruyorum. Aldığım cevaplar yüzeysel cevaplar. Yağ değiştirebilirim, yağ filtresi, zincir bakımı...vb gibi basit işleri yapabiliyorum lakin elektrik tesisatına göz atmak,elden geçirmek sıkıntılı işler.. İşte bu konuda bana yol gösterecek birileri olsa ne güzel olurdu.. Şu hayattaki en büyük eğlencelerim gitar çalıp, köpeğimle garaja inip motorla uğraşmak.. Keşke daha detaylı işlere girebilsem ama bilgi düzeyim buna müsade etmiyor.. :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------

En son bakımı 1000 km önce yapılmış motorumun. Ben aldığımda 11.000 km de idi şimdi 12.000 oldu. Ama bakımı yapan herifler baştan sağma yapmışlar bakımı.. Mesela motoru aldığımda hava filtresinden karbüratöre gelen hava girişindeki manifold parçalanmıştı. İstanbulda bulamadım Lüleburgaz da bir motosiklet ustasından sıfırını bulup temin ettik. Üstelik fena kazık yedik :) yok satan malzeme gerçekten insiyatife bağlı biraz pahalı oluyor. ben bu bakıma ikna olmadım bir sonraki hafta sonu, yeni yağ, yağ filtresi, hava filtresi alıp değiştireceğim. Bununla birlikte arka freni kullandığımda ciddi bir ses oluyor kalın bir gıcırtı sesi gibi.. Balatam bitmemiş görünüyor ama uzun zamandır kullanılmadığından dolayı acaba malzemenin yapısında bir sıkıntı olmuş olabilir mi bilemiyorum belkide fren diskimi kontrol ettirmem gerekebilir.

Hazır bu işlere girişmişken acaba NGK iridyum buji alıp taksam performansa bir faydası olabilir mi? Birde bu benzin kokusu olayının yeni hava filtresi ile düzelme şansı olabilir mi ne dersiniz?
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Yahu en çok istediğim şey.. Lakin ne yeterli alet edevat ne de yeterli bilgim var bu konulara.. Hatta elimi yağa bulaştırayım diye yavaş yavaş alet edevat toparlamaya bile başladım.. Ama bir yol gösteren olsa yavaş yavaş bende öğrensem diye bu zamana kadar gittiğim bütün ustalara soru soruyorum. Aldığım cevaplar yüzeysel cevaplar. Yağ değiştirebilirim, yağ filtresi, zincir bakımı...vb gibi basit işleri yapabiliyorum lakin elektrik tesisatına göz atmak,elden geçirmek sıkıntılı işler.. İşte bu konuda bana yol gösterecek birileri olsa ne güzel olurdu.. Şu hayattaki en büyük eğlencelerim gitar çalıp, köpeğimle garaja inip motorla uğraşmak.. Keşke daha detaylı işlere girebilsem ama bilgi düzeyim buna müsade etmiyor.. :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------

En son bakımı 1000 km önce yapılmış motorumun. Ben aldığımda 11.000 km de idi şimdi 12.000 oldu. Ama bakımı yapan herifler baştan sağma yapmışlar bakımı.. Mesela motoru aldığımda hava filtresinden karbüratöre gelen hava girişindeki manifold parçalanmıştı. İstanbulda bulamadım Lüleburgaz da bir motosiklet ustasından sıfırını bulup temin ettik. Üstelik fena kazık yedik :) yok satan malzeme gerçekten insiyatife bağlı biraz pahalı oluyor. ben bu bakıma ikna olmadım bir sonraki hafta sonu, yeni yağ, yağ filtresi, hava filtresi alıp değiştireceğim. Bununla birlikte arka freni kullandığımda ciddi bir ses oluyor kalın bir gıcırtı sesi gibi.. Balatam bitmemiş görünüyor ama uzun zamandır kullanılmadığından dolayı acaba malzemenin yapısında bir sıkıntı olmuş olabilir mi bilemiyorum belkide fren diskimi kontrol ettirmem gerekebilir.

Hazır bu işlere girişmişken acaba NGK iridyum buji alıp taksam performansa bir faydası olabilir mi? Birde bu benzin kokusu olayının yeni hava filtresi ile düzelme şansı olabilir mi ne dersiniz?


Benim comet'in vakumlu benzin valfi yakıt sızdırıyodu. arka pistonun üst kapağı da benzin yüzünden renk değiştirmiş. o da benim eşekliğimden paslanan depo yüzünden.

motorla bi dolaş gel. sonra koltuğu söküp deponun kenarındaki boşluktan bi bak bakalım. benzin valfi ıslak mı değil mi. belki de ordan atıyor fazla fazla benzin
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Sevgili dreamkiller , google en büyük dostundur unutma :)

Ayrıca ingilizcen varsa korider.com sitesi diğer bir dostundur :)
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
bu gün çorludan istanbul eminönüne hyosung gt 250 ile by_alp ve ben gittik balık ekmek yiyip döndük ben 70 kg alp 110 kg 8.6 litre benzin 237 km toplam ve 39 tl tutarıbuda 100 km yola 3.6 litre km ye 16.4 kuruş hızımız 90-110 km arasıydı

yakıt hakkında bilginiz olsun diye yazdım



tüh yanlış yere yazmışım
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
ya kesin bir enayilik var.. Akşam kırmızı ışıkta aniden durunca farkettim. Far açık olduğundan ani durunca bir buhar çıktı motor bloğundan.. @sessizsakin mesajını şimdi okuyabildiğimden benzin valfini kontrol etmedim ama bu akşam bakacağım ona da.. Saygılar..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------

Ulan her ne kadar uğraştırsa da hergeçen gün daha bir seviyorum kerata yı :)
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
ya kesin bir enayilik var.. Akşam kırmızı ışıkta aniden durunca farkettim. Far açık olduğundan ani durunca bir buhar çıktı motor bloğundan.. @sessizsakin mesajını şimdi okuyabildiğimden benzin valfini kontrol etmedim ama bu akşam bakacağım ona da.. Saygılar..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------

Ulan her ne kadar uğraştırsa da hergeçen gün daha bir seviyorum kerata yı :)


hayra alamet görmedim motor bloğundan çıkan buharı :)...
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Sağda solda biriken bir miktar su sen fren yapınca sıcak motorun üzerine gelip buharlaşmıştır herhalde. Bu motorlar benzinle çalışıyor, istimle değil ki :)
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Onu da buldum :) Radyatörümde igne başı kadar yerden su sızıntısı var :) Onu hallettiriyorum bugün.. Masraf üstüne masraf noluyor lan? :)
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Onu da buldum :) Radyatörümde igne başı kadar yerden su sızıntısı var :) Onu hallettiriyorum bugün.. Masraf üstüne masraf noluyor lan? :)

iyimiş gene. benim yakıt musluğunun içi olduğu gibi pas olmuş.

izmirdeyken bizimkiler motorun ağzına kadar dolu olan deposundan benzin çekicez depoyu açıp benzini çekmişler bir güzel. sora kapağı da kapatmamışlar. ben de 2 gün evde yoktum. döndüğümde deponun içi benzin yerine yağmur suyu doluydu :)

Depoyu pas almış yürümüş. geçen fazla yakıt masrafı ve bir de üstüne motordan gelen benzin kokusu üzerine bir incelemeye girince yakıt musluğundan açık havaya benzin sızdığını gördüm. hele ki arka pistonun üstünde damlıyor. böylece arka pistondaki renk değişmesini de anlamış olduk :)
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Tokur'un muayenesi tamamdır, ruhsatı tamamdır.. Şimdi daha bi seviyorum keratayı :) Radyatör ü hallettirdim, 30 lira masrafı oldu. Küçük bir kaynak yapıldı şimdi ona uygun koruma bakmak lazım ama radyatör ün motora verdiği havayı bozmayacak birşey olmalı.. Bakınıyorum.. Şu yakıt musluğundan açık havaya sızma olayı midemi bulandırdı benim bende bir kontrol edeyim yarın.. Ama motor çalışmıyorken o koku yok bende yeni marş bastıgımda o koku oluyor.. Muhtemelen ateşleme ile ilgili bir problem.. 11.000 bakımında eleman bujileri değiştirmiş, eski bujilerde arka koltuk altında duruyor, Ateşleme bobini siparişi versem diyeceğim ama ya sorun onda değilse? boşu boşuna değiştirmiş olacağım.. Bir bilen olsa hayrına teşhisi koysa gerisini ben halledeceğim ama nerdee :p:p:p
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Oydu buydu, eski cometimdi falan derken sonunda Hyo'ya ihanet ederek bir Aprilia Caponord aldım.

 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
Oydu buydu, eski cometimdi falan derken sonunda Hyo'ya ihanet ederek bir Aprilia Caponord aldım.

hayırlı olsun kazasız arızasız keyfle kullanasın yakışmış makinan

[url]http://img849.imageshack.us/img849/1117/img20121116160258.jpg[/URL]

Yahu en çok istediğim şey.. Lakin ne yeterli alet edevat ne de yeterli bilgim var bu konulara.. Hatta elimi yağa bulaştırayım diye yavaş yavaş alet edevat toparlamaya bile başladım.. Ama bir yol gösteren olsa yavaş yavaş bende öğrensem diye bu zamana kadar gittiğim bütün ustalara soru soruyorum. Aldığım cevaplar yüzeysel cevaplar. Yağ değiştirebilirim, yağ filtresi, zincir bakımı...vb gibi basit işleri yapabiliyorum lakin elektrik tesisatına göz atmak,elden geçirmek sıkıntılı işler.. İşte bu konuda bana yol gösterecek birileri olsa ne güzel olurdu.. Şu hayattaki en büyük eğlencelerim gitar çalıp, köpeğimle garaja inip motorla uğraşmak.. Keşke daha detaylı işlere girebilsem ama bilgi düzeyim buna müsade etmiyor.. :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------

En son bakımı 1000 km önce yapılmış motorumun. Ben aldığımda 11.000 km de idi şimdi 12.000 oldu. Ama bakımı yapan herifler baştan sağma yapmışlar bakımı.. Mesela motoru aldığımda hava filtresinden karbüratöre gelen hava girişindeki manifold parçalanmıştı. İstanbulda bulamadım Lüleburgaz da bir motosiklet ustasından sıfırını bulup temin ettik. Üstelik fena kazık yedik :) yok satan malzeme gerçekten insiyatife bağlı biraz pahalı oluyor. ben bu bakıma ikna olmadım bir sonraki hafta sonu, yeni yağ, yağ filtresi, hava filtresi alıp değiştireceğim. Bununla birlikte arka freni kullandığımda ciddi bir ses oluyor kalın bir gıcırtı sesi gibi.. Balatam bitmemiş görünüyor ama uzun zamandır kullanılmadığından dolayı acaba malzemenin yapısında bir sıkıntı olmuş olabilir mi bilemiyorum belkide fren diskimi kontrol ettirmem gerekebilir.

Hazır bu işlere girişmişken acaba NGK iridyum buji alıp taksam performansa bir faydası olabilir mi? Birde bu benzin kokusu olayının yeni hava filtresi ile düzelme şansı olabilir mi ne dersiniz?

arkadaşım makinanla bazı sıkıntıların var anlaşılan bakımını ögrenmek istiyorsun parça sıkıntıların varmış biz GARAJ ı bunun için kurduk gel bakımlarını yapabildigince kendin yap takıldıgın yerleri sana ögretelim yardımcı olalalım GARAJ içerenköyde bostancı köprüsüne yakın tel açıp gelebilirsin 05322124353
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Teşekkürler iyi dileklerin için. GT650 başlığını boşlamam ama görüyorsunuz.

GARAJ'ın İzmir şubesi var mı ? :) Başlık açmıştım bir yer ayarlayalım İzmir'de, tamiratlar, bakımlar, modifiyeler için diye ama pek ilgi çekmedi.
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Teşekkürler iyi dileklerin için. GT650 başlığını boşlamam ama görüyorsunuz.

GARAJ'ın İzmir şubesi var mı ? :) Başlık açmıştım bir yer ayarlayalım İzmir'de, tamiratlar, bakımlar, modifiyeler için diye ama pek ilgi çekmedi.

ben izmirde kalsaydım olurdu o iş ama kaçtım geldim istanbula gene :). yeni motosikletin de hayırlı olsun ayrıca :) Hyo candır, aprilia da candır :)
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
arkadaşım makinanla bazı sıkıntıların var anlaşılan bakımını ögrenmek istiyorsun parça sıkıntıların varmış biz GARAJ ı bunun için kurduk gel bakımlarını yapabildigince kendin yap takıldıgın yerleri sana ögretelim yardımcı olalalım GARAJ içerenköyde bostancı köprüsüne yakın tel açıp gelebilirsin 05322124353

dostum eyvallah.. Sanırsam bu tam olarak aklımdaki şeydi.. En kısa zamanda arıyor ve rahatsızlığımı veriyorum. Eyvallah tekrardan..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst