- Katılım
- 18 Nis 2006
- Mesajlar
- 1,602
Eyvallah şimdi işin boyutu değişti
önceliği ateşleme sistemine vereceğiz o zaman
ama hala bir hyo ustası tavsiye eden olmadı 
Arkadaşlar,
Motorum fena zengin karışım yakıyor.. Kontağı cevirip marşa bastıgımda sanki benzin istasyonunun benzin tankındaymısım gibi koku var.. Özellikle de ilk marşı kapalı garajımda bastıysam havaya uçacakmışım gibi geliyorYakıtında değilim bariz fazla yakıyor ama bu durumun ilerleyen zamanlarda TOKUR un motor bloğuna zarar vermesinden korkuyorum. Karbüratör senkron ayarlarının yapılması gerekiyor.. İstanbul Anadolu yakasında Niyazi Usta varmış dün gittim bir arkadaşım vesile oldu tanıştık ama yalan yok usta bana çok güven vermedi. İyi bir usta olabilir ama ederinden pahalıya bu işi halledecekmiş gibi geldi bana.. Elbette emek tir her ustanın emeğine ve tecrübesine saygım vardır ama bu usta beni çok tatmin etmedi açıkcası. Bana Hyo dan anlayan, oturduğumda çayımızı içerken sorduğum soruları küçümsemeden cevaplayacak, gereğinde karı kız muhabbeti yapacağım gereğinde memleket kurtaracağım, gereğinde abi şurdayım yolda kaldım dediğimde yanımda olabilecek bir usta arıyorum.. Sadece Tokur u değil, beni de iyi hissettirecek bir ustaya ihtiyacım var
yanlış anlamayın len hemen muhabbet tellalı diyorum sadece
,
Tavsiye edebileceğiniz birileri varmıdır öğrenmek isterim..
Benim ustalığım sadece kendi motoruma@sessizsakin dostum.. Karbüratör ayarı yapabilirmisin?![]()
Karbüratörüne kimseye dokundurtma bence...motorun güzel güzel giderken birdenbire mi karbüratör ayarı bozuldu yani ?
Karışımın zenginliğinden önce ateşlemeyi kontrol etsen daha iyi olur. Kısaca ateşleme bobini, buji kabloları ve bujiler. Sorunun tipik bir ateşleme problemine benziyor.
Karbüratör senkron ayarının ise bu konuyla uzaktan yakından ilgisi yok. Senkron ayarı dediğin iki silindirin gaz kelebek açıklıklarının mekanik olarak eşit hale getirilmesinden ibaret bir işlem. Tabi ki ayarlanması gerekir. Ayarlama, hava giriş manifoldlarının üzerinde bulunan çıkışlara birer vakummetre bağlayıp, ayar vidasıyla iki silindirin vakumlarının eşitlenmesi suretiyle yapılır. Aşağıdaki başlıkta konuyu tartışmıştık :
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/84877-karburator-senkronizasyonu.html
Diğer bir problem subap ayarı olabilir. Bence ona da baktır.
Dediğim gibi karbüratör öyle motorun hemen her probleminde açılacak, ayarlanacak bir şey değildir. Karbüratöre gelene kadar neler var neler
Ayrıca motorun zengin karışım çalışıyorsa bile bunun motora bir problemi olacağını zannetmiyorum. Sen asıl fakir karışımdan kork. Silindir başı harareti alıp başını gidebilir. Egzozunu deldiren/açtıran arkadaşların kulakları çınlasın![]()
Eyvallah şimdi işin boyutu değiştiönceliği ateşleme sistemine vereceğiz o zaman
ama hala bir hyo ustası tavsiye eden olmadı
![]()
kullanımdan kaynaklandığını sanmıorum motoru agrasif kullanmıorum vıtes geçişlerinide oldukça hızlı yapıorum. otomobılle motorsiklet arasında çok farkvar amma ben 150.000 km den önce bu gune kadar hıç debrıyaj değiştirmedim(otomobilde). 3000 km de debriyaj bıtırmek zoruma gıttıı. debriyaj çin malıda olsa bu kadar zamanda bitmesi anormal diilmi???? asıl korktuğum konu çıkma debriyajı kaktırmış olmasınlar bana takılırken başında diildim
ale:
ale:
ale:
Niyazi usta iyi adamdır. Kendisine gelen müşteriyi severse her türlü yardımcı olur. Motor bilgisi ve ustalığı iyidir. Motosikletini teslim edebilirsin. Lakin Fiyatına birşey diyemem. Sevmediği adamla ve motoruyla uğraşmayı da sevmez.
Benim ustalığım sadece kendi motoruma. tamirci değilim yau.
Hepisine katılıyorum.
En son ne zaman bakım yapıldı? bujilerin durumu iyi mi? elektrik tesisatı sağlam mı?....
Gt650'de en babasından mikuni karbüratörler kullanılıyor. karbüratörler zamanında bir çok pist motorunda da kullanılan bi karbüratör. öyle kolaydan ayarı kaçıp bozulmaz. Anca pis mi pis bi benzin, ölmüş bir yakıt filtresi ve paslı bir depo yüzünden karbüratörü açmak gerekebilir.
Hava filtresi de çok kirli olabilir. basit birşey ama, 20.000 km sonra hava filtresine hiç dokunulmamış motorlar var. hava girmiyordur motora belki. ama vakum her türlü oluşacağı için karbüratör veriyordur benzini
Elini yağa bula. öğren bu işleri
Şu GV650i nickli arkadaşın garaj olayı var. onlarla bi irtibat kur derim.
Yahu en çok istediğim şey.. Lakin ne yeterli alet edevat ne de yeterli bilgim var bu konulara.. Hatta elimi yağa bulaştırayım diye yavaş yavaş alet edevat toparlamaya bile başladım.. Ama bir yol gösteren olsa yavaş yavaş bende öğrensem diye bu zamana kadar gittiğim bütün ustalara soru soruyorum. Aldığım cevaplar yüzeysel cevaplar. Yağ değiştirebilirim, yağ filtresi, zincir bakımı...vb gibi basit işleri yapabiliyorum lakin elektrik tesisatına göz atmak,elden geçirmek sıkıntılı işler.. İşte bu konuda bana yol gösterecek birileri olsa ne güzel olurdu.. Şu hayattaki en büyük eğlencelerim gitar çalıp, köpeğimle garaja inip motorla uğraşmak.. Keşke daha detaylı işlere girebilsem ama bilgi düzeyim buna müsade etmiyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------
En son bakımı 1000 km önce yapılmış motorumun. Ben aldığımda 11.000 km de idi şimdi 12.000 oldu. Ama bakımı yapan herifler baştan sağma yapmışlar bakımı.. Mesela motoru aldığımda hava filtresinden karbüratöre gelen hava girişindeki manifold parçalanmıştı. İstanbulda bulamadım Lüleburgaz da bir motosiklet ustasından sıfırını bulup temin ettik. Üstelik fena kazık yedikyok satan malzeme gerçekten insiyatife bağlı biraz pahalı oluyor. ben bu bakıma ikna olmadım bir sonraki hafta sonu, yeni yağ, yağ filtresi, hava filtresi alıp değiştireceğim. Bununla birlikte arka freni kullandığımda ciddi bir ses oluyor kalın bir gıcırtı sesi gibi.. Balatam bitmemiş görünüyor ama uzun zamandır kullanılmadığından dolayı acaba malzemenin yapısında bir sıkıntı olmuş olabilir mi bilemiyorum belkide fren diskimi kontrol ettirmem gerekebilir.
Hazır bu işlere girişmişken acaba NGK iridyum buji alıp taksam performansa bir faydası olabilir mi? Birde bu benzin kokusu olayının yeni hava filtresi ile düzelme şansı olabilir mi ne dersiniz?
ya kesin bir enayilik var.. Akşam kırmızı ışıkta aniden durunca farkettim. Far açık olduğundan ani durunca bir buhar çıktı motor bloğundan.. @sessizsakin mesajını şimdi okuyabildiğimden benzin valfini kontrol etmedim ama bu akşam bakacağım ona da.. Saygılar..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------
Ulan her ne kadar uğraştırsa da hergeçen gün daha bir seviyorum kerata yı![]()
Onu da buldumRadyatörümde igne başı kadar yerden su sızıntısı var
Onu hallettiriyorum bugün.. Masraf üstüne masraf noluyor lan?
![]()
Oydu buydu, eski cometimdi falan derken sonunda Hyo'ya ihanet ederek bir Aprilia Caponord aldım.
hayırlı olsun kazasız arızasız keyfle kullanasın yakışmış makinan
[url]http://img849.imageshack.us/img849/1117/img20121116160258.jpg[/URL]
Yahu en çok istediğim şey.. Lakin ne yeterli alet edevat ne de yeterli bilgim var bu konulara.. Hatta elimi yağa bulaştırayım diye yavaş yavaş alet edevat toparlamaya bile başladım.. Ama bir yol gösteren olsa yavaş yavaş bende öğrensem diye bu zamana kadar gittiğim bütün ustalara soru soruyorum. Aldığım cevaplar yüzeysel cevaplar. Yağ değiştirebilirim, yağ filtresi, zincir bakımı...vb gibi basit işleri yapabiliyorum lakin elektrik tesisatına göz atmak,elden geçirmek sıkıntılı işler.. İşte bu konuda bana yol gösterecek birileri olsa ne güzel olurdu.. Şu hayattaki en büyük eğlencelerim gitar çalıp, köpeğimle garaja inip motorla uğraşmak.. Keşke daha detaylı işlere girebilsem ama bilgi düzeyim buna müsade etmiyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------
En son bakımı 1000 km önce yapılmış motorumun. Ben aldığımda 11.000 km de idi şimdi 12.000 oldu. Ama bakımı yapan herifler baştan sağma yapmışlar bakımı.. Mesela motoru aldığımda hava filtresinden karbüratöre gelen hava girişindeki manifold parçalanmıştı. İstanbulda bulamadım Lüleburgaz da bir motosiklet ustasından sıfırını bulup temin ettik. Üstelik fena kazık yedikyok satan malzeme gerçekten insiyatife bağlı biraz pahalı oluyor. ben bu bakıma ikna olmadım bir sonraki hafta sonu, yeni yağ, yağ filtresi, hava filtresi alıp değiştireceğim. Bununla birlikte arka freni kullandığımda ciddi bir ses oluyor kalın bir gıcırtı sesi gibi.. Balatam bitmemiş görünüyor ama uzun zamandır kullanılmadığından dolayı acaba malzemenin yapısında bir sıkıntı olmuş olabilir mi bilemiyorum belkide fren diskimi kontrol ettirmem gerekebilir.
Hazır bu işlere girişmişken acaba NGK iridyum buji alıp taksam performansa bir faydası olabilir mi? Birde bu benzin kokusu olayının yeni hava filtresi ile düzelme şansı olabilir mi ne dersiniz?
Teşekkürler iyi dileklerin için. GT650 başlığını boşlamam ama görüyorsunuz.
GARAJ'ın İzmir şubesi var mı ?Başlık açmıştım bir yer ayarlayalım İzmir'de, tamiratlar, bakımlar, modifiyeler için diye ama pek ilgi çekmedi.
arkadaşım makinanla bazı sıkıntıların var anlaşılan bakımını ögrenmek istiyorsun parça sıkıntıların varmış biz GARAJ ı bunun için kurduk gel bakımlarını yapabildigince kendin yap takıldıgın yerleri sana ögretelim yardımcı olalalım GARAJ içerenköyde bostancı köprüsüne yakın tel açıp gelebilirsin 05322124353