Hyosung S&T Kanuni Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
sıfır 250cc fiyatınında altında 4.000km de 650cc :) İnanılır gibi değil...Kazası sorunu yoksa düşünmeden alınır,zarar etme ihtimali olmadığı gibi bu fiyata sürüş keyfine doyum olmaz bence.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
arkadaşlar merhaba
param yettiğince bir650 akmak istiyorum o yüzden foruma danışmak istedim
bu motosikleti sahip olan aramızda mı yada bilen gören var mı
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...d-acil-satilik-super-temiz-650-33043324/detay
teşekkürler

kardeş kesinlikle inanma sen o km ye egzost manifoltuna bir bak benim motosikletim 17 binde ve o kadar kötü değil

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:15 ----------

ha bu arada arkadaş ben bu ülkede bi kaç kez kawasaki almış ve çok yakın arkadaşlarımında kawasaki alıp çok büyük zararlar ve zorluklar çektiğini görmüş bir adamım
bu ülkede kawasaki yi z moto getirdiği sürece
kawasaki alacağıma
taksim meydanına çıkıp yokmu beni ......... diye bağırırım daha iyi
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Merhabalar. Bende dün itibariyle bir GT 650 Comet sahibiyim. Motoru İstanbul'dan Malatya'ya sürerek getirdim. Hızlanması, torku, titreşimi frenleri vb. bence çok güzel. Yalnız kıçımın bu kadar ağrıdığını hiç hatırlamıyorum. Son iki yıldır motora binmediğim için mi yoksa Cometlerin selesi mi rahatsız acaba ? İçinizde selesini modifiye eden oldu mu ? Birde gece sürerken farlarımın gücü gidip geliyor. Yani bazen parlak baze sönük yanıyor. Önceki sayfalarda sözü geçen konjektör arızası olabilir mi ?
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Merhabalar. Bende dün itibariyle bir GT 650 Comet sahibiyim. Motoru İstanbul'dan Malatya'ya sürerek getirdim. Hızlanması, torku, titreşimi frenleri vb. bence çok güzel. Yalnız kıçımın bu kadar ağrıdığını hiç hatırlamıyorum. Son iki yıldır motora binmediğim için mi yoksa Cometlerin selesi mi rahatsız acaba ? İçinizde selesini modifiye eden oldu mu ? Birde gece sürerken farlarımın gücü gidip geliyor. Yani bazen parlak baze sönük yanıyor. Önceki sayfalarda sözü geçen konjektör arızası olabilir mi ?

kardeş senin bahsettiğin olay sargı arızası gibi konjektörün giderse eğer elektriği tamamen keser aküde kalan son kırıntıları kullanıyorsundur
güvendiğin bir oto elektrikçide hem konjektörü hem sargını kontrol ettir bence
sele gayet rahat bence uzun süredir motor kullanmadığından kendini sıkmışsındır yani rahat değilde kendini kasarak (korku heyecan karışımı) sürdüğünden oluyo
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Evet biraz gergin sürmüş olabilirim. İstanbul trafiğinde önce çok sıktım kendimi. Sonra otobanda biraz bastırdım. Bugün Ankara'dan gelirkende çok rüzgar vardı tırstım biraz. Hani uzun bir süreden sonra bir gün bisiklete binersiniz de kaba etleriniz acır ya aynen öyle şu anda. Bileklerin ve dirseklerin ağrısını hiç söylemiyorum bile :)
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Evet biraz gergin sürmüş olabilirim. İstanbul trafiğinde önce çok sıktım kendimi. Sonra otobanda biraz bastırdım. Bugün Ankara'dan gelirkende çok rüzgar vardı tırstım biraz. Hani uzun bir süreden sonra bir gün bisiklete binersiniz de kaba etleriniz acır ya aynen öyle şu anda. Bileklerin ve dirseklerin ağrısını hiç söylemiyorum bile :)

bilek ve dirsek ağrısı gidonu aşırı sıktığından olur yazın motorumu ilk dışarı çıkardığım bir kaç gün olur bendede bir kaç ay sürmeyince kasılıyorum ondan oluyo
motora alışınca geçer hiç sıkma canını
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Regulatörü değiştirdim problem sona erdi. YBR125 regulatörü .20 TL. Biraz uğraşla motosiklete uyarladım.
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
kardeş kesinlikle inanma sen o km ye egzost manifoltuna bir bak benim motosikletim 17 binde ve o kadar kötü değil

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:15 ----------

ha bu arada arkadaş ben bu ülkede bi kaç kez kawasaki almış ve çok yakın arkadaşlarımında kawasaki alıp çok büyük zararlar ve zorluklar çektiğini görmüş bir adamım
bu ülkede kawasaki yi z moto getirdiği sürece
kawasaki alacağıma
taksim meydanına çıkıp yokmu beni ......... diye bağırırım daha iyi

senin bu kawa takıntın nedir ya :)

neyse, ilandaki motorla ilgili olarak uzun süre yatan araçların egzoslarında daha fazla pas olur (bu otomobillerde de böyledir) o yüzden km'e göre kıyaslamamak lazım manifold'daki pas olayını.

aklınıza yatıyorsa bir usta ile gidip bakın, fren balatalarından / disklerinden lastik dişlerindende anlaşılır km'de bir oynama olup olmadığı.

iyi bir usta zaten anlayacaktır motorun sesinden bir sorun olup olmadığını.

ayrıca varsa servis kaydı isteyin, km'yi öğrenmek için daha iyi bir yöntem olur.
 
Katılım
22 Nis 2010
Mesajlar
54
kardeş selam ybr 125 konjektörün amperi kaçki uydu acaba benim gv ye deuyarmı nasıl uyarladın
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
682
Konjektörler farklıdır ama çoğu değişik motora uyarlanabilir biraz elektrik bilgin olsun halledersin yada anlayan motorcun olsun.Arkadaşımın CBR 600 RR motoruna 20 lira aldığımız konjektörü uyarladık ve sorun çözüldü hemen servisten orjinalini almak gerekmiyor uçuk paralar istiyor servisler sadece elektrik bilgin olsun sorun yok zaten 5 6 7 uçlu oluyorlar hangisi elektirk hangisi şase hangisi besleme bil sorunu çözersin.:cat:
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
kardeş selam ybr 125 konjektörün amperi kaçki uydu acaba benim gv ye deuyarmı nasıl uyarladın

Regulatörlerin herhangi bir amper değeri yok. Konjektör dediğimiz ve gerçek adı regulator/rectifier olan parçanın görevi motorun alternatörü tarafından üretilen AC akımı DC akıma çevirmek ve bu DC akımı sabit tutarak akünün şarjını sağlamak.

Bizim motosikletlerde 5 uçlu bir regulatör var. Bu uçların 3 adedi AC akım girişi.(3 fazlı olduğu için) Diğer iki uç ise DC akımın artı ve eksi çıkışları. Küçük bir modifikasyonla hemen hemen tüm regulatörler takılabilir diye düşünüyorum.
 
Katılım
22 Nis 2010
Mesajlar
54
Konjektörler farklıdır ama çoğu değişik motora uyarlanabilir biraz elektrik bilgin olsun halledersin yada anlayan motorcun olsun.Arkadaşımın CBR 600 RR motoruna 20 lira aldığımız konjektörü uyarladık ve sorun çözüldü hemen servisten orjinalini almak gerekmiyor uçuk paralar istiyor servisler sadece elektrik bilgin olsun sorun yok zaten 5 6 7 uçlu oluyorlar hangisi elektirk hangisi şase hangisi besleme bil sorunu çözersin.:cat:

bizim gv 650 lerde kronık bir konjektör arızası var.sorunu çözebilecek sadece tata konjektör var onun gelmesini bekliyoruz.3 adet konjektör 2 adet akü yaktık şimdiye kadar.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Bence Tata konjektörü beklemene gerek yok. Muhtemelen GT650 ve GV650'nin elektrik sistemleri aynıdır. Zaten motosikletlerin elektrik sistemleri çok karmaşık değil. Benim taktığım YBR regulatörü neredeyse ısınmıyor bile. Eğer istersen nasıl taktığımı birkaç resimle anlatabilirim.

Bu arada devamlı konjektör yakıyorsan alternatöründe arızalı olabilir. Ölçümünü yap bence. Motor 5000 devirdeyken 70 Vac üzerinde bir gerilim üretmesi lazım. Eğer bunun çok çok üzerinde veya altında üretiyorsa stator denen parçanın da elden geçmesi gerekiyor olabilir. Bir çaylak tavsiyesi :)
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Bu arada benim motosiklet 160 km/s'in üzerine çıkmıyor. Sürat 160'a doğru gelirken motor stop ediyor. Nedeni hakkında fikri olan var mı ?
 
Katılım
22 Nis 2010
Mesajlar
54
Bence Tata konjektörü beklemene gerek yok. Muhtemelen GT650 ve GV650'nin elektrik sistemleri aynıdır. Zaten motosikletlerin elektrik sistemleri çok karmaşık değil. Benim taktığım YBR regulatörü neredeyse ısınmıyor bile. Eğer istersen nasıl taktığımı birkaç resimle anlatabilirim.

Bu arada devamlı konjektör yakıyorsan alternatöründe arızalı olabilir. Ölçümünü yap bence. Motor 5000 devirdeyken 70 Vac üzerinde bir gerilim üretmesi lazım. Eğer bunun çok çok üzerinde veya altında üretiyorsa stator denen parçanın da elden geçmesi gerekiyor olabilir. Bir çaylak tavsiyesi :)

teşekkürler tavsiyen için ama gt 650 comet te kullanılan bir konjektörde denedik,olmadı statördede arıxa yok dedi usta.bence senin konjektör yine canını sıkacak gibi.inşallah değildir tabikii akünü besleyemiyorsa akünü boşaltabilir bende aynısı oluyordu.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
teşekkürler tavsiyen için ama gt 650 comet te kullanılan bir konjektörde denedik,olmadı statördede arıxa yok dedi usta.bence senin konjektör yine canını sıkacak gibi.inşallah değildir tabikii akünü besleyemiyorsa akünü boşaltabilir bende aynısı oluyordu.


Benim taktığım konjektör aküyü besliyor. Motor 5000 devirdeyken akü voltajının 13.5-15 V arasında olması gerekiyor. Ölçümünü bizzat kendim yapıyorum. Regulatör aküyü beslemese sürüş esnasında farlar sürekli yandığından akünün şimdiye kadar çoktan bitmesi veya en azından zayıflaması lazımdı. Ama sabahları tek marşta motor çalışıyor.

Statöründe ölçümünü yapabilirisin. 5000 devirde en az 70 VAC üretmesi lazım.

Ustan umarım regulatörün uçlarını doğru bağlıyordur. Yanlış bağlanan uçlar regulatörü anında yakar diye düşünüyorum.Çünkü içinde transistör gibi devre elemanları var.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Bu arada benim motosiklet 160 km/s'in üzerine çıkmıyor. Sürat 160'a doğru gelirken motor stop ediyor. Nedeni hakkında fikri olan var mı ?

650 lik motosiklet 160 üzri hıza çok rahat çıkması lazım stop etme sorunu karbüratörlü motorsa karbüratörün kirlenmiş olabilir
ama bence %90 ihtimalle bujilerinde sorun vardır bi kontrol ettir
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Yabancı forumlarda AIS iptali denen bir konuya rastladm. Anladığım kadarıyla arabalardaki EGR valfi benzeri birşey. AIS iptal kitleri satılıyor. Motosikletine uygulayan var mı ? Egzoz valflerini koruduğu ve egzozda meydana gelen patlama seslerini engellediğini söylüyorlar.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Made kimse birşey söylemiyor ben kendi kendime konuşayım bari.

Ben motorumda bulunan AIS sistemini (Sadece ön silindirde var) iptal ettim. Ekzozdan çıkan patlama sesleri baya azaldı. Bilginize.

Yine yabancı forumları dolaşırken bu motosikletlerin bazı ülkelere limitlendirilmiş (restricted) olarak sokulduğunu öğrendim. Karbüratörde bulunan bir parça vasıtasıyla devir 7000-8000 ve sürat 150-160 bandında sınırlanmış. Bu limiti kaldırmak için karbüratör içinde bulunan bahsettiğim parçayı, Suzuki SV-650'de bulunan parçayla değiştiriyorlar ve devir redline'a son sürat ise 220'lere çıkıyor.

Benim motosiklet de ancak 160-170 km'ye kadar hızlanıyor. Bu süratlerden sonra devri ve sürati artırmak için çok çok nazlanıyor. O yüzden konuyu araştırmıştım. Acaba benim motorda limitli bir model mi ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst