- Katılım
- 14 Mar 2005
- Mesajlar
- 537
Dün aşağıda resmini koyduğum vakummetrelerden iki adet aldım. Tanesi 6 lira.

Bu vakummetreleri karbüratörlerin üzerinde bulunan vakum portlarına bağlayıp senkronizasyonu yapılacak. Arka karbüratörün üzerinde mekanik bir düzenek olması lazım. Motorumdan uzak olduğum için bu aralar kontrol edemiyorum. Aslında karbüratör senkronizasyonu denen şey her iki karbüratörün gaz kelebek açıklığının aynı hale getirilmesi. Temelde basit ama işlevi büyük. Özellikle düşük devirlerde motorun çalışmasını çok etkiliyor(muş)
Birde tamir manuelinde "sakın dokunmayın senkronizasyon bozulur" denen "CO (karbonmonoksit) ayar vidası" veya "karışım ayar vidası" veya yanlış olmakla beraber ustaların ağzıyla "hava ayar vidası" denen bir vida var. Aşağıdaki resimde (A) harfiyle işaretlenmiş parçadır kendileri.O da ayarlanınca tadından yenmez diyorum.

Regulatör problemi için ise Sanel firmasının SRR685 kodlu ürünü kullanılmış gördüğüm kadarıyla. F650, Transalp, Africa Twin, Super Tenere ve daha birçok motosiklet için uyarlanmış ve sonuçları olumlu görünüyor. "Sakın takmayın 2 gün sonra o da yanıp kavruluyor" diyene rastlamadım.


Bu vakummetreleri karbüratörlerin üzerinde bulunan vakum portlarına bağlayıp senkronizasyonu yapılacak. Arka karbüratörün üzerinde mekanik bir düzenek olması lazım. Motorumdan uzak olduğum için bu aralar kontrol edemiyorum. Aslında karbüratör senkronizasyonu denen şey her iki karbüratörün gaz kelebek açıklığının aynı hale getirilmesi. Temelde basit ama işlevi büyük. Özellikle düşük devirlerde motorun çalışmasını çok etkiliyor(muş)
Birde tamir manuelinde "sakın dokunmayın senkronizasyon bozulur" denen "CO (karbonmonoksit) ayar vidası" veya "karışım ayar vidası" veya yanlış olmakla beraber ustaların ağzıyla "hava ayar vidası" denen bir vida var. Aşağıdaki resimde (A) harfiyle işaretlenmiş parçadır kendileri.O da ayarlanınca tadından yenmez diyorum.

Regulatör problemi için ise Sanel firmasının SRR685 kodlu ürünü kullanılmış gördüğüm kadarıyla. F650, Transalp, Africa Twin, Super Tenere ve daha birçok motosiklet için uyarlanmış ve sonuçları olumlu görünüyor. "Sakın takmayın 2 gün sonra o da yanıp kavruluyor" diyene rastlamadım.

Son düzenleme: