Hyosung S&T Kanuni Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Made kimse birşey söylemiyor ben kendi kendime konuşayım bari.

Ben motorumda bulunan AIS sistemini (Sadece ön silindirde var) iptal ettim. Ekzozdan çıkan patlama sesleri baya azaldı. Bilginize.

Yine yabancı forumları dolaşırken bu motosikletlerin bazı ülkelere limitlendirilmiş (restricted) olarak sokulduğunu öğrendim. Karbüratörde bulunan bir parça vasıtasıyla devir 7000-8000 ve sürat 150-160 bandında sınırlanmış. Bu limiti kaldırmak için karbüratör içinde bulunan bahsettiğim parçayı, Suzuki SV-650'de bulunan parçayla değiştiriyorlar ve devir redline'a son sürat ise 220'lere çıkıyor.

Benim motosiklet de ancak 160-170 km'ye kadar hızlanıyor. Bu süratlerden sonra devri ve sürati artırmak için çok çok nazlanıyor. O yüzden konuyu araştırmıştım. Acaba benim motorda limitli bir model mi ?

arkadaşım bi yanlışın olmasın senin motor 650 lik değil mi?
hiç bir şekilde zorlanmadan ve redline görmeden 6. viteste 220 ye çıkıyor benim motorum 225 ten sonra redline oluyor ve ibremde 235 i gördüm ben
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Sürat saatin o kadar sağlıklı çalışıyor mu senin? Benim sürat saati 150-160 gibi sapıtmaya başlıyor :)
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,094
vallla benim motorda 6. vites hiç zorlanmadan rahat bir şekilde iki kişi ile 220 yi görüyor redline girmeden sürat satindede hiçbir anaormallik yok gayet düzgün çalışıyor....

başka bir motorla veya arabayla yanyana giderken hızına bakarsan seninkiyle aynımı değilmi görürsün...
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
vallla benim motorda 6. vites hiç zorlanmadan rahat bir şekilde iki kişi ile 220 yi görüyor redline girmeden sürat satindede hiçbir anaormallik yok gayet düzgün çalışıyor....

başka bir motorla veya arabayla yanyana giderken hızına bakarsan seninkiyle aynımı değilmi görürsün...

44/15 son dişli oranı, 6. vitesteki 23/27 vites oranı ve 160/60/17 lastikler ile 6. viteste yapabileceğiniz maximum hız motosikletin maksimum gücü verdiği 9000 devirde 210.8 km. Ağırlığın son sürate çok etkisi olmaz sadece son sürate çıkış süresini uzatabilir. Son sürati etkileyen motosikletin beygir gücü ve aerodinamik kesitidir ki o da eğer 2 kişiyle sürüyorsanız muhtemelen tek kişiyle sürdüğünüzdekinden daha fazladır.

Redline'a girmedim demişsiniz. Zaten 6. viteste redline'a girmek çok olası değil bence. 3000 devirden 4000 devire çıkmak için gereken gaz miktarı ile 9000 devirden 10000 devire çıkmak için gereken gaz miktarı birbirinden çok çok farklıdır. 3000 devirden 4000 devire çıkarken gaz koluna nerdeyse dokunmak yeterken 9000'den 10.000'e gaz kolunu çevir çevir gelemeyebilirsiniz.

Bu yüzden "300 gördüm ama daha gaz kolu sonda değildi" tarzı söylemler kimseyi üzmesin muhtemelen o arkadaş gaz kolunu sonuna kadar çevirsede 300'ü geçemeyecektir :)

Bence GPS ile ölçüm yapsanız göreceğiniz rakam 190-200 civarı birşey olurdu.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
44/15 son dişli oranı, 6. vitesteki 23/27 vites oranı ve 160/60/17 lastikler ile 6. viteste yapabileceğiniz maximum hız motosikletin maksimum gücü verdiği 9000 devirde 210.8 km. Ağırlığın son sürate çok etkisi olmaz sadece son sürate çıkış süresini uzatabilir. Son sürati etkileyen motosikletin beygir gücü ve aerodinamik kesitidir ki o da eğer 2 kişiyle sürüyorsanız muhtemelen tek kişiyle sürdüğünüzdekinden daha fazladır.

Redline'a girmedim demişsiniz. Zaten 6. viteste redline'a girmek çok olası değil bence. 3000 devirden 4000 devire çıkmak için gereken gaz miktarı ile 9000 devirden 10000 devire çıkmak için gereken gaz miktarı birbirinden çok çok farklıdır. 3000 devirden 4000 devire çıkarken gaz koluna nerdeyse dokunmak yeterken 9000'den 10.000'e gaz kolunu çevir çevir gelemeyebilirsiniz.

Bu yüzden "300 gördüm ama daha gaz kolu sonda değildi" tarzı söylemler kimseyi üzmesin muhtemelen o arkadaş gaz kolunu sonuna kadar çevirsede 300'ü geçemeyecektir :)

Bence GPS ile ölçüm yapsanız göreceğiniz rakam 190-200 civarı birşey olurdu.

Motosikletimle iki kere tek 130 u geçtim onlarda sadece deneme maksatlıydı ilkinde 235 km hıza çıktım diğeride bir kaç arkadaş yeni aldıkları motorları denemek için gelirmisin dediler birlikte gittik orda da 240 a ibre çok rahat dayanıyor
diğerleriyle kontrol edişimizde aramızda en fazla 5 km/h lık bir hız farkı var ben %10 gibi bir yanılma payı da koyduğumda 215 rahat yapmışımdır diyorum
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Dediğim gibi 210 km/saat gibi bir son sürati var. GPS ile ölçerseniz bu değeri göreceğinize eminim.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Motorunda gidon yükseltici kullanan var mı acaba ? Ben aşağıdaki yükselticiden sipariş verdim. Uzun yolda bileklerim ve sırtım çok ağrıyor :). Gidon yükseldiği için muhtemelen ön fren hortumunun yeniden yapılması lazım. Bir hortumcu ile görüştüm. Çelik fren hortumu yapacaz motora. Bir taşla iki kuş.





 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Motorunda gidon yükseltici kullanan var mı acaba ? Ben aşağıdaki yükselticiden sipariş verdim. Uzun yolda bileklerim ve sırtım çok ağrıyor :). Gidon yükseldiği için muhtemelen ön fren hortumunun yeniden yapılması lazım. Bir hortumcu ile görüştüm. Çelik fren hortumu yapacaz motora. Bir taşla iki kuş.






dostum uzunyolda sırt ağrısı genelde dik oturuş pozisyonundan kaynaklanır
hele motosikletin süspansiyonları sert olarak ayarlanmışsa nekadar dik oturursan okadar anan ağlar çünkü sarsıntıyı direk omurgana yükler motor o zaman
 
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
515
Motosikleti
Aprilia Caponord 1200 add
eski gt 650 ci olarak bir hata yaptım motorumu sattım ve gittim gt 250 comet aldım ancak otomobilden inip eşşeğe binmeye benzedi ve açıkcası pişmanım şimdi elimdeki 2010 model cometle takas edecek bir gt 650 comet arıyorum.

bu kadar hız tartışmasını gördükten sonra daha öncede burada yazmıştım gps ile ölçümlerimizde makina 12500 devirde 248 km hızı görmekte.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
Comet lerin oturuş pozisyonu çok güzel ayarlanmıs, gidonun yükseltilmesi daha fazla rüzgara direnmeniz anlamına gelir. Naked motorların en güzel yanıda enduro ile racing makine arasında kalmıs eğik bir duruştur zaten. Bence hic yükseltici takmanıza gerek yok.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Üzerimde kara bulutlar dolaşıyor sanki. Havanın güzeliğini fırsat bilerek küçük bir gezintiye çıkmıştım. Benzin almak için durdum. Sonra bastım marşa. Tık yok. Veya daa doğrusu sadece marş rölesinden gelen tık var :). Hadeeee napcaz ? Neyse vurdurarak motoru çalıştırdık. Tanıdık bir tamirciye kadar gittim. Başka bir marş rölesi ile denedim. Yine sadece tık.

Aküyü şarj edip bastık motor çalıştı. Baktık ki konjektör şarj etmiyor yeni konjektör takıldı ama nafile yine şarj yok.

Statör kontrolü ve bingo. Statör arızası. Sol kapak söküldü. Statörün iki gözü kömürleşmiş. Yeniden sarıldı. Üzerine epoksi yapıştırıcı döküldü ve yerine monte edildi. Şu an için problem çözüldü gibi görünüyor ama statör bence her an zortlayabilir. Kısa günün karı : bir yedek marş rölesi, bir yedek konjektör, 6 saat yorgunluk, hatundan yenen bi ton fırça, 70 TL tamirat parası.
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
sa

Üzerimde kara bulutlar dolaşıyor sanki. Havanın güzeliğini fırsat bilerek küçük bir gezintiye çıkmıştım. Benzin almak için durdum. Sonra bastım marşa. Tık yok. Veya daa doğrusu sadece marş rölesinden gelen tık var :). Hadeeee napcaz ? Neyse vurdurarak motoru çalıştırdık. Tanıdık bir tamirciye kadar gittim. Başka bir marş rölesi ile denedim. Yine sadece tık.

Aküyü şarj edip bastık motor çalıştı. Baktık ki konjektör şarj etmiyor yeni konjektör takıldı ama nafile yine şarj yok.

Statör kontrolü ve bingo. Statör arızası. Sol kapak söküldü. Statörün iki gözü kömürleşmiş. Yeniden sarıldı. Üzerine epoksi yapıştırıcı döküldü ve yerine monte edildi. Şu an için problem çözüldü gibi görünüyor ama statör bence her an zortlayabilir. Kısa günün karı : bir yedek marş rölesi, bir yedek konjektör, 6 saat yorgunluk, hatundan yenen bi ton fırça, 70 TL tamirat parası.

geçmiş olsun az bir para ile işi çözmüşün startörü komplemi sardırdın yanmaya sebeb nedir onu anlaya bildinizmi bizim makinaların kronik arızası bir sarj lambasıda konulmamış olması insan süprizle karşılaşıyor orjinal conjöktör voltaj çıkışlarını kontrol edin startörü aşırı zorlayıp ısınıp yanmasına sebeb olabiliyor
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Üzerimde kara bulutlar dolaşıyor sanki. Havanın güzeliğini fırsat bilerek küçük bir gezintiye çıkmıştım. Benzin almak için durdum. Sonra bastım marşa. Tık yok. Veya daa doğrusu sadece marş rölesinden gelen tık var :). Hadeeee napcaz ? Neyse vurdurarak motoru çalıştırdık. Tanıdık bir tamirciye kadar gittim. Başka bir marş rölesi ile denedim. Yine sadece tık.

Aküyü şarj edip bastık motor çalıştı. Baktık ki konjektör şarj etmiyor yeni konjektör takıldı ama nafile yine şarj yok.

Statör kontrolü ve bingo. Statör arızası. Sol kapak söküldü. Statörün iki gözü kömürleşmiş. Yeniden sarıldı. Üzerine epoksi yapıştırıcı döküldü ve yerine monte edildi. Şu an için problem çözüldü gibi görünüyor ama statör bence her an zortlayabilir. Kısa günün karı : bir yedek marş rölesi, bir yedek konjektör, 6 saat yorgunluk, hatundan yenen bi ton fırça, 70 TL tamirat parası.

dostum çok çok geçmiş olsun aynı şey benim de başıma geldi malesef komple konjektör ve startörü sıfır almak zorunda kaldım benim sargıyı iki kere sardırmama rağmen yandı bütün elektrik sistemini ölçtürdüm ve sorun ön fardan kaynaklanıyormuş wat değeri çok yüksek bi far almıştım çünkü
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Gidon yükseltme aparatı geldi Amerikadan ve geçen gün montesini yaptım. Bence çok güzel oldu ve oturuş pozisyonu çok rahatladı. Debriyaj teli, gaz teli ve jikle telini başka yerlerden geçirmek ve 10 CM daha uzun bir fren hortumu yaptırmak suretiyle olayı halletim ama ön frenler şu an için çalışmıyor. Neden olduğunu daha çözemedim ancak piston fren hidroliğini basmıyor gibi. Birde orjinal hortumun kalınlığı 1/8" idi galiba. Hortumcu eleman bana aynısını yap dememe rağmen 1/4" yapmış. Bundan olabilir. Ön fren hidrolik hortumunun kalınlığını teyit edecek var mı acaba ? Hortumun üzerinde yazıyor 1/8" falan diye.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Yok mu yahu bir Hyo sahibi fren hortumu kalınlığını söyleyecek ? Hortumun üzerinde yazan kesirli birşey olması lazım 3/16, 1/4 gibi falan. "Ya kardeşim in kendi motoruna bak" diyecek olursanız "Bakabilecek durumda olsaydım buralarda sormazdım herhalde" diye cevap veririm ona göre :). Şaka bi yana motorumdan çok uzaktayım ve yanına dönene kadar problemlerini çözmem lazım.
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
731
Eğer faydası olursa cevap yazayım dedim, 1/8 yazıyor üzerinde yalnız benimki gt250r
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Bu arafa GT650 forumunun biraz sessiz olduğunu düşünüyorum. Biraz ses verelim.

Yurtdışı forumlarda da bu motorun en kronik probleminin elektrik problemi olduğundan bahsediliyor. Statör ve voltaj regulatörü değiştirmeyen GT kullanıcısı yok gibi. Baya bir araştırma yaptım bu konuda. Voltaj regulatörü konusunda son nokta MOSFET'li yani içerisinde metal oksit yarıiletken transistör kullanılan bir regulatör kullanmak. Mesela bildiğim kadarıyla son model R1'lerde bu tip bir regulatör kullanılıyor. Shindengen adında bir firma tarafından üretiliyor.

http://www.shindengen.com/resources/content/1/1/1/1/documents/FH012 Data.pdf

E-bay'de satışı var.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/UNIV...9088748QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Birde şöyle bir statör alırsak hiç derdimiz kalmaz diye düşünüyorum.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-...6443017QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

vaya

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Elec...8246317QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Bu yukarıdaki Kawasaki statörleri bizimkilere uyuyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:21 ----------

Eğer faydası olursa cevap yazayım dedim, 1/8 yazıyor üzerinde yalnız benimki gt250r

650'ninde aynı olduğunu hatırlıyorum ama emin değilim. İlgin için teşekkürler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:23 ----------

Bugün iş güç yok habire yazıyorum :)

Benim motor düşük vites düşük devirlerde biraz kesik kesik çalışıyor. Deviri artırınca bu kesik kesik çalışma geçiyor. Neden olabilir ?
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
www.otosever.com.tr adresinde Maxxis Supermaxx 160/60-17 arka lastik 6 taksitle 175 TL. Ben bir tane aldım. Sadece 1 adet kalmıştı. Arka lastik arayanların bilgisine.

120/60-17 ön lastik arıyorum. Maxxis, Shinko olabilir. Fiyat 200 ve aşağısı.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:49 ----------

Kargo ücreti yok.

Yurtdışı forumlarda çok araştırdım. Kötü diyene rastlamadım. Muadillerinin en az 400 TL olduğu ortamda bence mükemmel seçim. Benim gibi motosikletini temkinli ve limitlerini zorlamadan kullananlar için iyi bir tercih olabilir.

Motosikletimin üzerinde arkada Bridgestone önce Shinko var. Shinko herhalde orjinal lastiği ve en az 5 yıl olmuş. Arkadaki Bridgestone ise yatırsan yatmıyo kaldırsan kalkmıyo :) Ne diş izi kalmış ne de yumuşaklık. Asfalt ile temas eden yüzey ise dümdüz olmuş.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Kendim çalıp kendim oynuyorum :pale:

Karbüratörleri senkronize eden/ettiren var mı şimdiye kadar ? Özellikle 3000 devirlere kadar gazı sabit tutsanız dahi hissedilen bir kesiklik, düzensizlik varsa motorda sebebi her iki karbüratörün asenkron çalışmasıdır.
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Yaptığınız araştırmaların teorik anlamda faydaları tartışılmaz.Teşekkürler. Deneyerek ispatlanmış ve kanıtlanmış kazanımları alabileceğin tek usta gv650i. Düşüncelerinizi paylaşırsanız faydası olacaktır. :bounce:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst