Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
HALA CBR 600 F SERVİS VE KULLANIM EL KİTABINI BULAMADIM. YOK MU YARDIM EDEBİLECEK BİRİ ?
LÜTFEN "İNTERNETTE ARA, VAR" DİYE CEVAP YAZMAYINIZ.. :pr:

"2001-2003 CBR600F4i Service Manual" (İngilizce) olarak var bende.
Fakat 107 MB pdf dosyası.
Rapid'den deniyorum upload etmeyi ama hata veriyor. Başka nasıl paylaşabilirim bir fikriniz varsa eklemeye çalışayım.
 
Katılım
2 Eki 2009
Mesajlar
23
Bizim bilgisayarcılara bir sorayım. Belki bildikleri bir şeyler vardır, Kısa sürede cevap vermeye çalışacağım. Geçen gece "Honda_CBR600_F4i_2001_2003_Repair_Manual" indirebildim. Sizdeki servis manuel farklı mıdır acaba? Ayrıca, "Honda_CBR600RR_2006_Owners_Manual" i de bulup indirdim ama daha inceleme fırsatım olmadı. Herhalde çok fazla fark yoktur, ne diyorsunuz ?

Bu arada, zincir üzerindeki yağları temizlemenin en iyi ve kolay yolu nedir ? :silent:
 
Katılım
20 Eki 2005
Mesajlar
291
MTLKZLSLN hoşgeldiniz,
yeni motorunuz hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim.
Özel mesajlarınıza bakınız.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Bizim bilgisayarcılara bir sorayım. Belki bildikleri bir şeyler vardır, Kısa sürede cevap vermeye çalışacağım. Geçen gece "Honda_CBR600_F4i_2001_2003_Repair_Manual" indirebildim. Sizdeki servis manuel farklı mıdır acaba? Ayrıca, "Honda_CBR600RR_2006_Owners_Manual" i de bulup indirdim ama daha inceleme fırsatım olmadı. Herhalde çok fazla fark yoktur, ne diyorsunuz ?

Bu arada, zincir üzerindeki yağları temizlemenin en iyi ve kolay yolu nedir ? :silent:

Sizin indirdiğinizle aynı mı bilmiyorum ama, bendeki dosyada tam 492 sayfa motorla ilgili her türlü en ince teknik detay mevcut.

Zincir temizleme için gazyağını öneririm, temizleyip iyice kuruyarak uçtuktan sonra zincir yağıyla zincirinizi yağlayabilirsiniz.
 
Katılım
20 Mar 2009
Mesajlar
33
Sizin indirdiğinizle aynı mı bilmiyorum ama, bendeki dosyada tam 492 sayfa motorla ilgili her türlü en ince teknik detay mevcut.

Zincir temizleme için gazyağını öneririm, temizleyip iyice kuruyarak uçtuktan sonra zincir yağıyla zincirinizi yağlayabilirsiniz.

dreamdark kolay gelsin elindeki dosyayı Winrar programı ile 2 ye böl ve o şekilde 2 kere upload et rapid sitesine.
dosyayı nasıl 2 ye böleceksin(belki biliosundur ama ben genede anlatmaya çalışayım);yüklemek istediğin dosyanın üzerinde sağ tıkla winrar sembolunun yannında ARŞİV EKLE... diye bi seçenek çıkıcak ona gir karşına gelen ekranda sağ alt tarafta CİLTLERE BÖL,BAYT yazıo oraya 90.000.000 yazarsan dosyayı 2 part haline getirir. 1 tanesi 90MB diğeri ne kadar kaldıysa. sonra rapid aracılığı ile 2 ayrı upload yapabilrsin.:cat:

Umaraım anlatabilmişimdir.

B@$@R
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
dreamdark kolay gelsin elindeki dosyayı Winrar programı ile 2 ye böl ve o şekilde 2 kere upload et rapid sitesine.
dosyayı nasıl 2 ye böleceksin(belki biliosundur ama ben genede anlatmaya çalışayım);yüklemek istediğin dosyanın üzerinde sağ tıkla winrar sembolunun yannında ARŞİV EKLE... diye bi seçenek çıkıcak ona gir karşına gelen ekranda sağ alt tarafta CİLTLERE BÖL,BAYT yazıo oraya 90.000.000 yazarsan dosyayı 2 part haline getirir. 1 tanesi 90MB diğeri ne kadar kaldıysa. sonra rapid aracılığı ile 2 ayrı upload yapabilrsin.:cat:

Umaraım anlatabilmişimdir.

B@$@R

Söylediğin şekilde de yaptım ama Rapid bir süre sonra hata veriyor. Dosyanın boyutu büyük olduğu için upload tamamlanmadan explorer düşüyor. Winrar ile dosyayı 4'e veya 5'e bölmek mümkün mü?
 
Katılım
20 Mar 2009
Mesajlar
33
Söylediğin şekilde de yaptım ama Rapid bir süre sonra hata veriyor. Dosyanın boyutu büyük olduğu için upload tamamlanmadan explorer düşüyor. Winrar ile dosyayı 4'e veya 5'e bölmek mümkün mü?

90000000 yazdığın yere daha ufak bi değer yazarsan yazdığın boyutlarda boler mesela 20000000 olarak yazarsak 20MB boyutunda böler.100MB olan dosya 5 parça olur. Bölmek istediğin dosyanın kaç MB olduğu öenmli değil bitinceye kadar 20MB part lar halinde böler. onları tek tek yuklersın.
kaç mb halinde dosyalar yapmak istiyorsan o değeri milyon olarak yazmak yeterli.
:cat:
 
Katılım
10 Ara 2008
Mesajlar
52
kışa doğru fiyatların düşmesi gerekmiyor mu yahu ? niye fiyatlar çıktı bu aletlerin :)
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
slm arkadaşlar bende bu aleti seneye düşünüyoruma ama yaklaşık 1 saatir formu okuyorum doğru dürüst bilgi edinemedim benim beceriksizliğim galiba
bi kaç sorum olcak

ne kadar yakar 100 km'de

kronik rahatsizlıkları nelerdir

arka ve yan çantaları bulabilirmiyiz
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
slm arkadaşlar bende bu aleti seneye düşünüyoruma ama yaklaşık 1 saatir formu okuyorum doğru dürüst bilgi edinemedim benim beceriksizliğim galiba
bi kaç sorum olcak

ne kadar yakar 100 km'de

kronik rahatsizlıkları nelerdir

arka ve yan çantaları bulabilirmiyiz

Hayırlısı olsun kardeşim.
Kullanıma göre 100 km'de ortalama 7-9 lt arası benzin tüketimi var.
Kronik rahatsızlık olarak, bazı makinelerde bir süre sonra egzantrikten ses gelebiliyor.
Givi, Kappa gibi markaların bu motor için çanta aparat ve setleri mevcut. İstersen bu markaların Türkiye'deki ithalatçılarından sipariş üzerine getirtebilirsin, pek talep olmadığı için ellerinde bulunmuyor.
Bu arada, ben yanlara soft çanta aldım ve gayet kullanışlı.
 
Katılım
20 Eki 2005
Mesajlar
291
Hoşgeldin arkadaşım,
Allah gönlüne göre versin,isteyince herşey oluyor bir şekilde ama herzaman hayırlısını iste. Hayırlısı olsun.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:45 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:40 PM ----------

bence en ekonomik 120 km/s kullanımda 6-6.5 lt/100km
+200 km/s kullanımda ....lt/100km ekonomi istiyorsan zaten 2 silindirli makine al bence
diğer hususlarda dreamdark'a katılıyorum
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
Hayırlısı olsun kardeşim.
Kullanıma göre 100 km'de ortalama 7-9 lt arası benzin tüketimi var.
Kronik rahatsızlık olarak, bazı makinelerde bir süre sonra egzantrikten ses gelebiliyor.
Givi, Kappa gibi markaların bu motor için çanta aparat ve setleri mevcut. İstersen bu markaların Türkiye'deki ithalatçılarından sipariş üzerine getirtebilirsin, pek talep olmadığı için ellerinde bulunmuyor.
Bu arada, ben yanlara soft çanta aldım ve gayet kullanışlı.

saol dostum ya allah razı olsun
 
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
191
seevgii dreamdark sana bir şey danışmak istiyorum
1997 model cbr 600 f3 var fiyatı 6500 bana uygun geldi ama f3 ne oluyor 600f - 600f3 ne gibi bi fark var almamı tavsiye eder misin teşekkürler
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
seevgii dreamdark sana bir şey danışmak istiyorum
1997 model cbr 600 f3 var fiyatı 6500 bana uygun geldi ama f3 ne oluyor 600f - 600f3 ne gibi bi fark var almamı tavsiye eder misin teşekkürler

Selamlar,
F3'ün tam olarak açılımını bilmiyorum açıkcası, daha sonraki modellerde de CBR600F4, F4i, F-Sport gibi modellemeler geçer. Herhalde model yılı yükseldikçe bir takım gelişmeleri ifade etmek için kullanılan yan terimler olarak tahmin ediyorum ben. Bu konuda tam bilgisi olan arkadaşlar varsa da yardımcı olurlar buradan zaten.

Yani 1997 model bir F ile F3 tamamen aynı motorlardır, 2 ayrı model değildir. Bu tüm 600F modelleri için geçerlidir. O yılki model 600F'dir ve tek makinadır.

Bahsettiğiniz 1997 model motor, en son kasanın 2 önceki kasası. 600F' lerde 2001 ve önceki modeller karbüratörlüdür ve beygir gücü biraz daha düşüktür. Daha ayrıntılı teknik detayları ben de bilmiyorum.

Fiyat bence motorun hakettiği fiyat. Ama ben pek tavsiye etmem açıkcası.
Her zaman söylüyorum, ihtiyar supersport makina almak risktir ve ölü yatırımdır. Çünkü bunlar 4 silindirli ve yüksek devirlerde çalışan, yüksek süratlere çıkan makinalardır. Buna bağlı olarak yıpranma payı da aynı orandadır. Yani bugün ucuz diye alırsın, ama yarın sürekli masraf çıkartabilir, dolayısıyla da astarı yüzünden pahalıya gelir. Kısaca, son sahibi olabilirsin.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Katılım
7 Mar 2009
Mesajlar
73
selam arkadaslar motoru binemeyeceğimiz için kaldırdık depoyu fulledik sağını solunu yağladık lastikleri korumaya calıştık motor kapalı bir yerde ama sizce lastik havaları ne yapılmalı birde antifriz olup olmadığını bilmiyorum sizce suyunu boşaltayımmı evet derseniz nerden boşalır birde başka yapılması faydalı şeyler varsa söylermisiniz ayrıca motor sıvı gresle yağlanmış ve şu an komple streçle kaplanıp brandasıyla kapatılmış vaziyette ustaya cıkarma şansım yaza kadar sıfır yani biz bizeyiz
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Selam,

Depoyu fullemen iyi olmuş.

Eğer motoru koyduğun ortam çok soğuk değilse, suyunu boşaltmana gerek yok. Ama donma sıcaklığı söz konusuysa, antifiriz koyman doğru olur.

Lastikler orjinal havasında kalsın ama, betonla temasını kes. Motoru çift ayağa alıp, ön tekerleğin altına 10 cm kalınlığında bir tahta takoz koyabilirsin. Bu sayede lastiklerin deformasyona uğramasını engellemiş olursun. Ara sıra da (ayda 1) çevirirsen de, hep aynı yüzeylerine ağırlık binmemiş olur ve daha sağlıklı kalır.

Zincirin yağlı kalsın ve motorun debriyaj teli vb. mekanik aksamlarına da WD40 sık.

Ayrıca aküyü de çıkartıp ev sıcaklığında saklamanı öneririm. Soğuk havada ve devreler birbirine bağlıyken daha çabuk güç kaybeder.
 
Katılım
7 Mar 2009
Mesajlar
73
çok teşekkur ederim kardeşim aküyü söktum her yere wd 40 sıktım ve streçledim çift ayağa aldım lastiğide besledim çalıştırılmayacak ve kapalı bir yerde çıkaramam çünkü çok zor soktum tek korkum donma kış sert geçer konyada bi arkadaşın bağ evine çıkardık yaza kadar unutacaz belki ayda bir lastik çevirme için gidebilirim donmaz heralde ama donsa bile problem olurmu acaba antifriz olmasada suyu boşaltsammı acabaa??
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
10
fatih civarında 2005 model 600 f için uygun çıkma temiz ön far arıyorum bildiniz satan bi yer varmı acaba tskler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst