Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Mar 2009
Mesajlar
73
çok teşekkur ederim kardeşim aküyü söktum her yere wd 40 sıktım ve streçledim çift ayağa aldım lastiğide besledim çalıştırılmayacak ve kapalı bir yerde çıkaramam çünkü çok zor soktum tek korkum donma kış sert geçer konyada bi arkadaşın bağ evine çıkardık yaza kadar unutacaz belki ayda bir lastik çevirme için gidebilirim donmaz heralde ama donsa bile problem olurmu acaba antifriz olmasada suyu boşaltsammı acabaa??
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
çok teşekkur ederim kardeşim aküyü söktum her yere wd 40 sıktım ve streçledim çift ayağa aldım lastiğide besledim çalıştırılmayacak ve kapalı bir yerde çıkaramam çünkü çok zor soktum tek korkum donma kış sert geçer konyada bi arkadaşın bağ evine çıkardık yaza kadar unutacaz belki ayda bir lastik çevirme için gidebilirim donmaz heralde ama donsa bile problem olurmu acaba antifriz olmasada suyu boşaltsammı acabaa??

Yok suyu boşaltma, kuru kalmasın. Zaten büyük ihtimalle antifiriz vardır içinde, olmasa da problem olacağını sanmıyorum.

fatih civarında 2005 model 600 f için uygun çıkma temiz ön far arıyorum bildiniz satan bi yer varmı acaba tskler

Sahibinden.com'da görüyorum ara sıra, onun haricinde bilmiyorum maalesef.
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
339
arkadaslar 600f konulu topıc 65 sayfaya ulasmıs sayfaları tek tek okudum ( 2 haftada ) :D ama tam net bır cevap alamadım merak ettıgım bı kac soru var 600 f le ilgili kronık bı sorun varmı herhangı modelınde ozellıklede 05-06 kasalarında ? birde bakımları tam olarak kac km rede yapılıyo ?
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
5,242
arkadaslar 600f konulu topıc 65 sayfaya ulasmıs sayfaları tek tek okudum ( 2 haftada ) :D ama tam net bır cevap alamadım merak ettıgım bı kac soru var 600 f le ilgili kronık bı sorun varmı herhangı modelınde ozellıklede 05-06 kasalarında ? birde bakımları tam olarak kac km rede yapılıyo ?

Benim bildiğim kronik sorun "egsantrik zincir gergisinden ses gelmesi" bunun dışında herhangi bir sorun duymadım. Bakımlarını ise yaklaşık 4000-5000 km de bir yaptırıyorum.
 
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
148
bugün istanbul a yaz geri geldi ama; yine garajından çıkaramadım :((( akü ofsayt olmuş :))
ama birazdan dayanamayıp vurdurarak çalıştırırım gibi geliyor bana :)

aküyü sökmediğime çok pişmanım, gerçi daha önce hiç sökmediğim için kendimi affedebilirim sanırım :)

çok zahmetli midir ki :S nelere dikkat etmek gerekir ya da?..

(Hala da birlikte bir şeyler yapamamanın sıkıntısı şuramda
kalp.gif
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Bizim burda moturmuz 12 ay boyunca bineriz onun için kendimi şanslı sayarız :mrgreen:

Valla hocam, güneyde yaşamanın böyle kocaman bir artısı var gerçekten de; hani kıskanmıyorum desem yalan olur:)

Ama şunu da söylemeden edemeyeceğim ki, hiç de tatlı su motorcusu değilimdir.:cherry: Yağış olmadığı sürece her türlü hava sıcaklığında kullanırım motoru. Hemen hemen 10 günden fazla hiç yatmışlığı yoktur benim makinanın.

Hatta bir arkadaşımızın motoruyla kar yağarken bile motor tepesindeydik bir zamanlar eşimle; şu anki 600F'imizin kredi başvurusunu yapmaya gidiyorduk büyük bir heyecanla:mrgreen: O zamanlar eşim değildi tabi ama, karda motor sürerken bile benimle olmasından; yani benimle aynı zevki ve kafa yapısını paylaşmasından belliydi zaten eşim olacağı.:rendeer:

arkadaslar 600f konulu topıc 65 sayfaya ulasmıs sayfaları tek tek okudum ( 2 haftada ) :D ama tam net bır cevap alamadım merak ettıgım bı kac soru var 600 f le ilgili kronık bı sorun varmı herhangı modelınde ozellıklede 05-06 kasalarında ? birde bakımları tam olarak kac km rede yapılıyo ?

Aynen Muzaffer'in dediği gibi.

tesekkur ederim kardesim sen bu konuda cok yardımcı oldun ALLAH razı olsun

Rica ederim ne demek, Allah senden de razı olsun. :)

bugün istanbul a yaz geri geldi ama; yine garajından çıkaramadım :((( akü ofsayt olmuş :))
ama birazdan dayanamayıp vurdurarak çalıştırırım gibi geliyor bana :)

aküyü sökmediğime çok pişmanım, gerçi daha önce hiç sökmediğim için kendimi affedebilirim sanırım :)

çok zahmetli midir ki :S nelere dikkat etmek gerekir ya da?..

(Hala da birlikte bir şeyler yapamamanın sıkıntısı şuramda
kalp.gif

Biz bugün eşimle İstanbul'a yeniden gelen yaz ve C.tesi olması nedeniyle beraberinde getirdiği trafik çilesinin, en güzel şekilde tadını çıkardık. :)

Aküyü sökmek zahmetli bir iş değil;
Seleyi kaldırıyorsun, akünün içinde bulunduğu kutunun kapağını açıyorsun ve aküye bağlı kutup başlarını söküyorsun. Sonra da aküyü çıkartıp eve götürüyorsun. Bu kadar. :)

Bir de sana tavsiyem, aküyü şarja bağlaman yönünde olacak. Hem akün kendine gelir, hem de ömrü uzar. Linkdeki cihazı ben kullanıyorum ve çok memnunum; akü dolup şarj işlemi bittiğinde ışıkla uyarı veriyor ve akımı kesiyor. Fiyatı da oldukça uygun:

http://www.motomaxonlineshop.com/main/htronic_al300pro_aku_sarj_ve_koruma_cihazi-196-0-106.html

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:10 ----------

Bu arada, ben de bugün zinciri gazyağıyla tertemiz yaptım. Ama ömrünü tamamlıyor sanırım artık yavaş yavaş.. Sık aralıklarla germek zorunda kalıyorum. Dile kolay 26,000 km. oldu orjinal zincirle.

Yarın da esaslı bir motor temizliğine girişmeyi düşünüyorum kısmetse:

- Konsantre oto şampuanı,
- Sprey püskürtücü,
- Sünger,
- Mikrofiber bez,
- Cila,
- WD40

Hepsi hazır. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
148
valla bu benim için çok iyi olacak; baya bi sıkıntıydı; teşekkürler.

Sana da kolay gelsin, büyük ihtimalle şuan motorunlasındır :) ben ne yazık ki 70km uzaktayım. hem de bu havada...
 
Katılım
20 Eki 2005
Mesajlar
291
Dün biz de hanımla bu güzel havayı değerlendirip sapanca-kahvaltı yaptık.Mis gibiydi üzerinize afiyet.Sanırım sezon finaliydi.Bundan sonra sadece kuru havada şehir içi git-gel!!!
Ah ulan güneyde yaşamak vardı.
Beterin beteri vardır.Trabzon'dan geçen hafta geldim.5 gün aralıksız yağmur yağar mı kardeşim diye söyleniyodum; uşağum sen yabancısın galiba,burda 1 ay yağmurun durmadığını bilirim dedi...PES
 
Katılım
6 Ağu 2008
Mesajlar
166
abi şu akü şarjını sorucaktım biliyorsun kaza yaptım motor 2 ay yattı ve aküsü bitmiş 1 iki kere vurdurdum düzelmiş gibi oldu ama her sabah tekrar vurdurmak zorunda kalıyorum
sizce akü tamamen bozulmuşmudur yoksa komple bitmişmidir. okadar kullanıyorum tam şarj olmuyor ustaya sordum 600f de far açık olduğu için kolay kolay şarj edemessin dedi bu alet işe yararmı
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
5,242
abi şu akü şarjını sorucaktım biliyorsun kaza yaptım motor 2 ay yattı ve aküsü bitmiş 1 iki kere vurdurdum düzelmiş gibi oldu ama her sabah tekrar vurdurmak zorunda kalıyorum
sizce akü tamamen bozulmuşmudur yoksa komple bitmişmidir. okadar kullanıyorum tam şarj olmuyor ustaya sordum 600f de far açık olduğu için kolay kolay şarj edemessin dedi bu alet işe yararmı

Eğer her sabah motoru vurdurarak çalıştırıyorsan, akü ölmüş demektir, ancak yinede bir elektrikciye güzelce şarj ettir, yine sabahları çalışmıyorsa o zaman pamuk eller cebe yeni akü alacaksın :bounce:
 
Katılım
2 Eki 2009
Mesajlar
23
Bir de sana tavsiyem, aküyü şarja bağlaman yönünde olacak. Hem akün kendine gelir, hem de ömrü uzar. Linkdeki cihazı ben kullanıyorum ve çok memnunum; akü dolup şarj işlemi bittiğinde ışıkla uyarı veriyor ve akımı kesiyor. Fiyatı da oldukça uygun:

http://www.motomaxonlineshop.com/main/htronic_al300pro_aku_sarj_ve_koruma_cihazi-196-0-106.html

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:10 ----------


Hepsi hazır. :)


Merhaba, uzun zamandır yazamadım burada. yukarıdaki şarz cihazını önermişsiniz, almayı düşünüyorum. Şarj işlemi için aküyü sökmek gerekir mi yoksa üzerinde de oluyor mu?
- Bir de geçen gün baktım radyatörden antifriz damlıyor. hemen bir tamirciye gittim (Kıbrıs da bulmak çok zor tabii) şu toz gibi bişey var, radyatöre boşalttım kesti :( ne diyorsun, yanlış mı yaptım acaba? zararı olur mu?
- diğer konu, zinciri kaç km.de bir yağlamalıyım ? ayrıca gaz yağı oring zincire zarar verebilir diye duymuştum??? yağ sökücü mü alsamki?
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Merhaba, uzun zamandır yazamadım burada. yukarıdaki şarz cihazını önermişsiniz, almayı düşünüyorum. Şarj işlemi için aküyü sökmek gerekir mi yoksa üzerinde de oluyor mu?
- Bir de geçen gün baktım radyatörden antifriz damlıyor. hemen bir tamirciye gittim (Kıbrıs da bulmak çok zor tabii) şu toz gibi bişey var, radyatöre boşalttım kesti :( ne diyorsun, yanlış mı yaptım acaba? zararı olur mu?
- diğer konu, zinciri kaç km.de bir yağlamalıyım ? ayrıca gaz yağı oring zincire zarar verebilir diye duymuştum??? yağ sökücü mü alsamki?

Selam :)

- Şarj işlemini akünün kutup başlarını söküp cihazı fişe takarak yapman gerekiyor. Eğer motorun durduğu yere uzutma kablosuyla şarj cihazını yetiştirebiliyorsan, aküyü yerinden çıkarmayarak, sadece seleyi çıkartıp kutup başlarını sökerek şarj işlemini yapabilirsin.

- Radyatör için yaptığın şey yanlış değil, kanallardan birinde sızıntı-hasar oluşmuş ve koyduğun radyatör solüsyonu bulduğu boşlukları kapatarak sızıntıyı gidermiştir. Otomobillerdeki aynı mantık. Demekki radyatöründe çok hasar yokmuşki bu kadarlık bir müdalahe yeterli gelmiş. Aksi takdirde sızıntı devam etseydi, radyatörünün onarım görmesi gerekebilirdi.

- Zinciri cadde kullanımında ortalama olarak 300 km. de bir, O-Ring'li zincir yağıyla yağlaman yeterli. Tabi kullanım koşullarına göre (yağmur-çamur-toz-toprak) bu süre değişebilir. Gözle ve elle kontrol ederek de kuru kalmamasını sağlayabilirsin.

- Gazyağı konusunda benim bildiğim, senin söylediğinin tam tersi. Bildiğim kadarıyla zincir temizleme spreyi haricinde O-Ring ler için en zararsız madde gazyağı. Hatta özellikle mazot yerine gazyağı öneriliyor. WD40 gibi yağ sökücüler ise O-Ring lere zarar veriyor. Ben genelde zincirim pislendiği zaman gazyağıyla güzelce temizliyor ve iyice uçtuktan sonra yağlıyorum.

Hatta 2 gün önce zincir temizliği yaptım; motora da cila uygulaması. Bahaneyle fotoğrafları da ekleyeyim bari. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:02 ----------

i3atr8.jpg


xp90so.jpg


98rt6u.jpg


20jqtt.jpg


fjom4l.jpg


287fzhl.jpg
 
Katılım
19 Eyl 2008
Mesajlar
283
maşallah diyelim nazar değmesin...çok güzel motorunuz var...bende sizin gibi gaz yağıyla temizliyorum ama bu kadar temiz yapamıyorum nedense...sizin zincir sıfır gibi olmuş....
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
maşallah diyelim nazar değmesin...çok güzel motorunuz var...bende sizin gibi gaz yağıyla temizliyorum ama bu kadar temiz yapamıyorum nedense...sizin zincir sıfır gibi olmuş....

Ben bayağı bir uğraşıyorum böyle temiz olması için;

Gaz yağını sprey şişesi içine koyup her tarafına güzelce püskürtüyorum, zinciri birkaç tur döndürerek bu işleme devam ediyorum. Sonrasında bulaşık fırçası benzeri bir fırçayla üstten ve alttan birkaç tur daha geçiyorum, yine spreyle duruluyorum ve bu sefer diş fırçasıyla kenar aralarını ve ince temizliği yaptıktan sonra, bir kez daha birkaç tur spreyle zincirin tüm pisliğini akıtıyorum. Son olarak tüy bırakmayan temiz bir bezle güzelce kuruluyorum ve zinciri yağlamadan önce gazyağı iyice uçsun diye birkaç saat bekletiyorum. Yağlama işlemi de bittikten sonra böyle pırıl pırıl bir görüntü çıkıyor ortaya işte.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:36 ----------

Evet güzel motosiklet :cat:

Eyvallah sağol hocam:cat:
 
Katılım
2 Eki 2009
Mesajlar
23
:bounce: valla helal olsun, ben sizin kadar sabırlı ve titiz bir şekilde bu işlemi yapabileceğimi hiç sanmıyorum... bu arada motor da harika görünüyor.... bilgiler için teşekkür.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst