Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
1,500
beyler küçük bir kaza yaşadım. motor 15 kmyle falan giderken bir anda kaydi. yolda yag vardı sanirim dustum. allahtan yavastim. hic bisey olmadi sadece bacağım altta kaldi. yoldan gecenler kaldirdilar motoru sadece sisme morarma oldu allahtan. sol tarafta vitesin ustunde ayagimi koydugum yer yamuldu baska bir hasar yok. o değişirmi bilginiz varmı

birde motordan garip bir ses geliyordu. o düşmeden once oldu. sanki bir sızıntı sesi gibi. servise gittim benzin popması degiscek dediler ücretsiz. fabrika hatasi dediler ?

Geçmiş olsun dostum,dikkatli ol.O sızıntı benim motor devrildiğindede oldu,yakıt tahliye bilememnesi imiş o,motorlar yan yatınca filan güvenlik açısındanmı,motorun birşeyine zarar vermemek için mi ne biraz tahliye yapıyormuş,anlattılar ama pek hatırlamıyorum işte.Yakıt pompası evet o sorun bendede vardı değiştirttim ve ondan sonra 1000 km filan oldu,tekrar yavaştan başladı o ses.Napalım kabullenip bu sesle yaşayacağız:D
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
4,031
Arda tekrar geçmiş olsun.Bence ayak peg ine boşuna para verme çok göze batmıyosa kalsın.Düzeltilebilir yada
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
1,500
Aranızda bizim motorun plakalığı sökebilen varmı,motor tamircileri sökebiliyormu? Ben video bulmuştum onu telefondan izleye izleye yapmaya başladım,daha artçının tutunma yerlerini sökmede kaldım,bende o vidayı açacak bilek yok:D Belki lokma takımım yanımda olsa yapardım ama,anahtarla olmadı...
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Geçmiş olsun dostum,dikkatli ol.O sızıntı benim motor devrildiğindede oldu,yakıt tahliye bilememnesi imiş o,motorlar yan yatınca filan güvenlik açısındanmı,motorun birşeyine zarar vermemek için mi ne biraz tahliye yapıyormuş,anlattılar ama pek hatırlamıyorum işte.Yakıt pompası evet o sorun bendede vardı değiştirttim ve ondan sonra 1000 km filan oldu,tekrar yavaştan başladı o ses.Napalım kabullenip bu sesle yaşayacağız:D

Yakıt pompası başka bir model değilse zaten aynı sesi yapması kaçınılmaz gibiydi...Aslında motorların yizde 70'inde olan bi sorunun 2012 de düzeltilmiş olması gerek. Gerçi az bi ses haricinde ne tüketimde ne çalışmama gaz yememme gibi bi problemi yok.. İstanbul trafiği böyle tehlikeli olmasa 100.000 km testi yapasım var:) ama sezonda 5.000 km anca kullanıyoruz
 
Katılım
24 Nis 2012
Mesajlar
40
Halil Sezai gibi isyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan diye bağırasım var, motor bir haftadır bayiide yatıyor, hala plakam çıkmadı :(
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
1,500
Bugün arka plakalığı sökmeye servise götürdüm,söktüler ama youtube daki video gibi olmuyor görüntü,arkada sadece metal bir iskelet kalıyor,bende geri taktırdım.Artık sadece plakayı küçülteceğim,yapacak birşey yok.
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
2
merhaba

Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba.Nihayetinde bende bir 2.el cbr almaya karar verdim.Sormak istediğim konu ise bu motorlarda km olarak hangi aralıkta olmasını tavsiye edersiniz.Çünki aynı modelde olup normal olarakçok farklı km yapan makinalar var.Yani bu makinaların ömrü ne kadardır.İlk defa vitesli bir motor almayı düşündüğüm için 2.el alırken özellikle nelere dikkat etmem gerekir.En azından acemiliğim geçene kadar.Şimdiden cevap verecek arkadaşlara teşekkür ederim.
 
Katılım
18 Kas 2011
Mesajlar
16
Arkadaşlar 2013 Nisan başında motora başlamayı planlıyorum. Herşeyden önce çok tedbirliyimdir. En önce kaskımı ( Shoei veya Nolan) araştırdım en iyi 2 kask markasıymış paraya kıyıp 500 tl civarında 5 yıldızlı bir kask almayı planlıyorum 500 tl canımdan daha kıymetli değil ya. Hudson deride 350 TL ye Pantolon+ ceket + eldiven ( hepsinin korumalıkları var ) almayı düşünüyorum. Sıra geldi ehliyet meselesine ehliyete haziranda yazılacağım ağustosun sonu gibi elimde ehliyetim olucak. Motor olarak ilk başta honda spacy 110 ( scooter) düşünüyordum araştırdım sıfır fiyatı 4.200 tl bu sigorta ve dosya masrafı derken 5000 TL YE patlardı bana ve motor en fazla 100 yapıyor. Ben ve arkadaşlarım honda spacy e o parayı vericeğime sıfır cbr 125 almam gerekli diye düşündük Cbr 125 in sıfır fiyatı 6.900 Yani herşeyiyle 8 milyarı bulucak gibi duruyor. Nihayetinde Cbr 125 de karar kıldım motor hem hafif yeni başlıyor olcağım için rahat yonlendirebilirim diye düşünüyorum Motoru aldğımda 50 km/h geçmemeyi palnlıyorum alışana kadar. Daha önce hiç motor kullanmadım fakat motorcu arkadaşlarım çok (honda 600 F - yamaha crypton 110 -kawasaki R5 Kullandıkları motorlar) . Onlarla 3 senem geçti hepsi sınıf arkadaşım Bol bol muhabbet ettik motorlar konusunda. Onların anlattığı ve benim anladığım şekilde debriyajlı motor kullanımı şöyle:
KALKIŞ: Kontağı açıyoruz debriyajı sıkıp vitesi 1'e geçiriyoruz. debriyajı yavaş yavaş bırakırken gazı yavaş yavaş açıyor ve kalkış gerçekleşiyor
VİTES DEĞİŞİMİ : Örneğin 1. viteste 40 ile gidiyorum 2 ye atarken debriyajı sıkıp gazı bırakıp ( çok hızlı 1,2 saniye içerisinde) hemen vites yükseltiyoruz
DURUŞ: Örneğin 100 km/h ile gidiyorum 200 metre sonra ışıklar var ve durucağım. Motor 3. viteste. Önce debriyajı sıkıp arka frenle yavaşlamamı yapıyorum motor belli bir deveri geldikten sonra ise vites küçültüyorum.
Sevgili abilerim ben böyle biliyorum arkadaşlarımın anlattığı kadarıyla yanlış birşey yazdıysam bir kusurum olmuşsa affola... Bu bilgilerle cbr 125 kullanabilirmiyim yanlış bildiğim şeyler var mı ? cbr 125 başlangıç motoru için iyi bir seçim mi ? Sürüş teknikleri hakkında yardımcı olabilirseniz sevinirim
SAYGILAR
 
Katılım
14 Nis 2012
Mesajlar
37
hosgeldin oncelikle. şimdiden hayırlı olsun. benim hic bir motor tecrubem yoktu sadece 2 saat cbf 150 ile ozel ders aldim. motorum 2 hafta once geldi ve bugun 700 km oldu. motora bindigin an alısırsın cok rahat bir motor. ve 50 yi gecmicem falan diyosun ya onlar yalan :) bende oyle diyodum aldigim gun rodaj modaj dinlemedim 120 yi gordum. sende gorceksin kimse o motorla 1000 km boyunca 50 yle gidemez. bildiklerin gayet iyi ama yinede ders alman yada bizlerden birinin gostermesi daha faydali olabilir.ben hizli gidiyorumda hani genis ve guvenli yerlerde. yoksa canima mal olcak hicbirsey yapmam. hem dikkatliyim. motorda 2 saniye yana bakmaya gelmiyor. 1 kere düştüm ondada 10 ile gidiyorum durur gibiydim. allahtan birsey olmadi. nazarlik dedim. allah korusun durdugun yerde dusup boynuda kirilabilir insanin ama olmadi. insallah kimsenin basınada gelmez. hani ben daha yeniyim diger arkadaşlar daha tecrubeli benim diyeceklerim bu kadar. pisman olmazsin bu motordan ama fazlasini isticeksin bırak 50 yi motorun son hızı 135 ben suanda 135 gordum en fazla o bile yetmicek sana :)

ve arkadaşlar dun ve ondan onceki gun dragos-atalar sahilde siyah bi cbr la selamlasıyorum. 125 veya 250 tam goremedim ya kac oldugunu :) kim oldugunu merak ettim burdansa ?
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
4,031
hosgeldin oncelikle. şimdiden hayırlı olsun. benim hic bir motor tecrubem yoktu sadece 2 saat cbf 150 ile ozel ders aldim. motorum 2 hafta once geldi ve bugun 700 km oldu. motora bindigin an alısırsın cok rahat bir motor. ve 50 yi gecmicem falan diyosun ya onlar yalan :) bende oyle diyodum aldigim gun rodaj modaj dinlemedim 120 yi gordum. sende gorceksin kimse o motorla 1000 km boyunca 50 yle gidemez. bildiklerin gayet iyi ama yinede ders alman yada bizlerden birinin gostermesi daha faydali olabilir.ben hizli gidiyorumda hani genis ve guvenli yerlerde. yoksa canima mal olcak hicbirsey yapmam. hem dikkatliyim. motorda 2 saniye yana bakmaya gelmiyor. 1 kere düştüm ondada 10 ile gidiyorum durur gibiydim. allahtan birsey olmadi. nazarlik dedim. allah korusun durdugun yerde dusup boynuda kirilabilir insanin ama olmadi. insallah kimsenin basınada gelmez. hani ben daha yeniyim diger arkadaşlar daha tecrubeli benim diyeceklerim bu kadar. pisman olmazsin bu motordan ama fazlasini isticeksin bırak 50 yi motorun son hızı 135 ben suanda 135 gordum en fazla o bile yetmicek sana :)

ve arkadaşlar dun ve ondan onceki gun dragos-atalar sahilde siyah bi cbr la selamlasıyorum. 125 veya 250 tam goremedim ya kac oldugunu :) kim oldugunu merak ettim burdansa ?

125cc motor altımızdaki niye kimse dayanamasın 1000 km boyunca arda :) ben hiç 100 ün üstüne çıkmadım 1.000 km boyunca.500 km civarındayken zorladım bi defa 100 gördüm bıraktım.burdaki çoğu arkadaşta 1000 km boyunca dayandı.çok söyledim sana ama dinlemiyosun beni.sonradan pişman olmassın inş

---------- Post added at 23:39 ---------- Previous post was at 23:34 ----------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-r-5500km-daha-emsalsiz-bisey-84823571/detay/

bu arka lastiği istiyorum :)
 
Katılım
24 Nis 2012
Mesajlar
40
Sonunda plaka-ruhsat işlemlerim de bitti ve motoruma kavuştum :D


5cmf4.jpg
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
1,500
Hadi hayırlı olsun,çok da güzelmiş motorunuz.Tekeriniz düz bassın:D
 
Katılım
24 Nis 2012
Mesajlar
40
Çok teşekkürler arkadaşlar, bu arada bugün Yamaha Riding Academy'deydim, merak edenler için tecrübelerimi aktarayım:
Yer Kilyos, ücret:150tl, Eğitmenler: Nural ve Cem Hoca.
En fazla 6 kişi kayıt aldıkları için birebir özel ders gibi ilgileniyorlar.Teorik eğitim slayt ve video showlarla birlikte eğitmenin aralara girerek aktardığı bilgilerden oluşuyor.Eğitim alanı çok kısıtlı ancak temel eğitim için yeterli olduğunu düşünüyorum.Uzunca bir süre dur-kalk yaptıktan sonra vites değişimleri, slalomlar ve frenleme ile bitiyor eğitim.Bugün ilk defa vitesli motor kullandım eğitimde.Daha önceden biraz scooter kullanmışlığım vardı.Eğitimden sonra Konşuk'tan aldığım motoru yarım saatte full trafikte sorunsuz Mecidiyeköy'e getirdim.Kesinlikle tavsiye ediyorum eğitimi.1000km kadar sonra ikinci kademe eğitimi de yine YRA'dan almayı düşünüyorum.Hondaya da kayıt yaptırmıştım ama sıra gelmek bilmedi, iyi ki de gelmemiş buraya gitmişim.
Motorum içinse bütün gün Yamaha YBR125 sürdükten sonra ferrari gibi geldi,aldıktan 1km sonra depoyu fulledim bakalım kaç km gidecek.Biraz acemiliğimden motoru çok bağırttım 8-9000leri gördü, 7000den önce de değiştirmedim hiç.Rodaj oldu hikaye :D
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
@ AirGold

Motorun hayırlı olsun güle güle kullan...

Korumalar full, eğitimde almışsın ama rodajdaki motorla 7000-9000 devirde vites atılmaz. Rodaj yapmayıp böyle basıyosan 50 km deki motorla 1500 km de satılık ilanını verirsin sıkılıp bu gitmiyor diye...

CBR125'e çok zam geldi alınmaz artık diyen çok pahalı oldu diyenler var bi hayli ama kıymeti pek bilinmediğine göre demek ki biraz daha zam yemeli:)
 
Katılım
24 Nis 2012
Mesajlar
40
@ AirGold

Motorun hayırlı olsun güle güle kullan...

Korumalar full, eğitimde almışsın ama rodajdaki motorla 7000-9000 devirde vites atılmaz. Rodaj yapmayıp böyle basıyosan 50 km deki motorla 1500 km de satılık ilanını verirsin sıkılıp bu gitmiyor diye...

CBR125'e çok zam geldi alınmaz artık diyen çok pahalı oldu diyenler var bi hayli ama kıymeti pek bilinmediğine göre demek ki biraz daha zam yemeli:)

Teşekkür ederim, rodaj içinse tabii ki yapmaya çalışacağım dünkü yüksek devirler acemiliğimden biraz, daha 28km de bundan sonrasını daha dikkatli giderim.
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
1,550
hayırlı olsun, 2012 modelin siyah rengide 2011 e göre daha güzel ;)
 
Katılım
24 Nis 2012
Mesajlar
40
Teşekkür ederim Cenk, bu arada motoru bulmak zordu geçen ay şu sıralar arayan varsa Güngör Motor'da tricolor 2 tane var, bir tane de cbr250 var.
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Merhabalar.

CBR125 imde balon ampul var şuanda.

yani 2 balon ampul var. ben tek devre tek ampul bir xenon alacağım. kısalarda sadece tek xenon yanıcak, uzunu açınca sarı ampul de yanıcak. bu şekilde selektör falan yapabileceğim.

Ama bir sorum var. Bu balon ampullere en yakın duy hangisidir ? H4 H7 H3 H11 ?? Hangisini alırsam direk takılabilir ? H4 olmuyordu geçen hafta denedim. Lütfen yardımcı olun.
 
Katılım
6 May 2012
Mesajlar
12
merhaba arkadaşlar ben çanakkaleli okan siteye yeni kaydoldum sizlere sorularım olacak bu arada 5 yıllık motosiklet kullanıcısıyım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst