Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Haz 2008
Mesajlar
1,331
Bugün benim cıbırı yıkadım çok güzel oldu..
Ama fotoğraf çekmek aklıma gelmedi gecede telefon ancak bu kadar çekmiş..

Lastiğe bakın..
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
resim atayım bi bak uyarsa



big_12023050_1524379_18rm825.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
101
arkadaşlar herkeze merhaba.ilk motorum olduğu için cbr 125 imi biraz hor kullandım,ufak tefek devrilmeleri oldu efe hondaya götürücem ve yan grenajları değiştirtcem 0 ıyla.cizikleri içinde rütuş falan bişeyler yaptırıcam kısacası komple bakıma sokucam motoru.sizce kaça patlar bana?
 
Katılım
14 Tem 2007
Mesajlar
144
arkadaşlar herkeze merhaba.ilk motorum olduğu için cbr 125 imi biraz hor kullandım,ufak tefek devrilmeleri oldu efe hondaya götürücem ve yan grenajları değiştirtcem 0 ıyla.cizikleri içinde rütuş falan bişeyler yaptırıcam kısacası komple bakıma sokucam motoru.sizce kaça patlar bana?

çok isterler hemde çoook
 
Katılım
25 Eyl 2008
Mesajlar
1
bu f5lerin kasası nerdeyse aynı cbrla değilmi yani motorları da uyarsa öyle sadece motorunu değiştirerek pert olmuş bi cbrdan yani sağlam motorunu sökerek takamazmıyız ,yoksa çokmu hayal kuruyorum :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Ara 2006
Mesajlar
0
bu f5lerin kasası nerdeyse aynı cbrla değilmi yani motorları da uyarsa öyle sadece motorunu değiştirerek pert olmuş bi cbrdan yani sağlam motorunu sökerek takamazmıyız ,yoksa çokmu hayal kuruyorum :mrgreen:

bence o kadar bile hayal kurmaya gerek yok ben f5 kullanıyorum çokta memnunum fiyatına göre çok seri ve albenisi var ve cbrdan birzda olsa büyük
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
bu f5lerin kasası nerdeyse aynı cbrla değilmi yani motorları da uyarsa öyle sadece motorunu değiştirerek pert olmuş bi cbrdan yani sağlam motorunu sökerek takamazmıyız ,yoksa çokmu hayal kuruyorum :mrgreen:

cbr la f5 in motor aksamında hiçbir yeri tutmuyor. grenajlarda da pek tutmuyor. işte ufak tefek parçaları uyuyor işte debriyaj kütüğü ve maneti takılır. ayak koyduğuz yerler . cbr sinyal kırılırsa 5 liraya f5 sinyali idaretten takılabilir. cbr ın aynası f5 e takılır.
hız ve görünüş olarak f5 cbr a yaklaşsa da. cbr çok daha kaliteli. fakat honda bu farkı parça fiyatlarıyla kapatmaya çalışıyor.:cherry:

mesela f5 in parça fiyatlarını yazayım
sinyal 4 adet 16 lira
krank rulmanlar ve kol dahil 50 lira
silindir+piston 50 lira
üst kapak 70 lira
cdi 6 lira
ön+arka dişli +zincir 20 lira
fren balatası 3 lira
debriyaj kütüğü 10 lira
debriyaj balatası 10 lira
alt grenaj 4 parça 200lira

komple motor 750 lira

titreşimi ve 6 ayda bir ciddi bozulmalarıyla f5 tip olarak cbr a biraz bense de
kullanışlılık ve kalitede cbr baya önde
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
cbr la f5 in motor aksamında hiçbir yeri tutmuyor. grenajlarda da pek tutmuyor. işte ufak tefek parçaları uyuyor işte debriyaj kütüğü ve maneti takılır. ayak koyduğuz yerler . cbr sinyal kırılırsa 5 liraya f5 sinyali idaretten takılabilir. cbr ın aynası f5 e takılır.
hız ve görünüş olarak f5 cbr a yaklaşsa da. cbr çok daha kaliteli. fakat honda bu farkı parça fiyatlarıyla kapatmaya çalışıyor.:cherry:

mesela f5 in parça fiyatlarını yazayım
sinyal 4 adet 16 lira
krank rulmanlar ve kol dahil 50 lira
silindir+piston 50 lira
üst kapak 70 lira
cdi 6 lira
ön+arka dişli +zincir 20 lira
fren balatası 3 lira
debriyaj kütüğü 10 lira
debriyaj balatası 10 lira
alt grenaj 4 parça 200lira

komple motor 750 lira

titreşimi ve 6 ayda bir ciddi bozulmalarıyla f5 tip olarak cbr a biraz bense de
kullanışlılık ve kalitede cbr baya önde

osmaniyeli bozula bozula parçalarının fiyatlarını mı öğrendin :pr: bide f5 deyince benim uçaklar aklıma geliyo hani f4 :queen: eminim uzun süre kullanmayacak birinin çok işini görür bu aletler fiyat olarak ama temiz 10000 yada 15000 yapan varmıdır büyük sorunlar çıkarmadan tartışılır :pale:
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
osmaniyeli bozula bozula parçalarının fiyatlarını mı öğrendin :pr: bide f5 deyince benim uçaklar aklıma geliyo hani f4 :queen: eminim uzun süre kullanmayacak birinin çok işini görür bu aletler fiyat olarak ama temiz 10000 yada 15000 yapan varmıdır büyük sorunlar çıkarmadan tartışılır :pale:

bu f5 ler 30bin km ye kadar sorun çıkarıp çıkarmaması kullanıcıya bağlı. ama 30 binden sonra mutlaka sorun çıkarır veya çıkartmıştır.
benim moto 25bin de çok parçasını değiştirdim. hatta yedek parça stoğum çok geniş evde. bozulunca hemen takayım diye alıp koydum kenara

bozulan parçaları yazıyorum
stator. 40 lira aldı usta
3 kere debriyaj balatası yedi
silindir saplaması silindirde kırıldı
arka fren balatası değişti
ön amortisör keçesi yağ kaçırdı
devir saati ve km saati bozuldu(aldıktan 1 hafta sonra)
debriyaj halatı
2 adet flaşör(titremeden dolayı bozuluyor)
eksoz kaynak yeri kırıldı
kontak anahtarı
indüksiyon bobini değişti(usta yanlışlıkla değişti sanırım)
3 kere debriyaj levyesini ve 2 kere fren levyesini kırdık moto düştü
6 kez far ampülü patladı
vites pedalı değişti
debriyaj halatının takıldığı motor zerindeki demir kırıldı
arka teker rulmanları değişti ( 2 adet 6203 ve bir adet 6302 idi numaraları sanırım) arka teker yağ keçeleri değişti
en kötüsü bu. bizden kaynaklandı birazda çok son devir kullandığımızdan dayanamadı bizim f5
son devirde subap pistona çarptı ( zamanlama hatasından)
buji, piston, segman, silindir, silindir kapağı ve motorun kartere metal parçaları kaçtığı için motor indi ve krank rulmanları ve diğer rulmanların hepsi değişti
rulmanlar hariç 210 lira masraf
rulmanlar japon malı takıldı




yani toplamda bana masrafı 2 senede 400 lira civarı

ama başka f5 sahibi arkadaşların çok az masrafı olduğunu biliyorum

cbr kadar kaliteli değil
150 lik olduğu için 14 beygir cbr la kalkışta çok iyi mücadele ediyor:cherry:


bak mesela var mı cbr ı olupta böyle parçası bozulan mesela girin bizim topike bakın tüm f5 kullanıcıları ustayla kanka olmuş:queen:

ama işte ucuz olduğu için parçaları idare ediyoruz ama gençliğimize yazık binmişken biraz daha verip daha iyisine binmek lazım tabi

2 kere yolda kaldım yolda kalmak çok kötü

onun haricinde cbr çakması olduğu içi bir çok 125 likten iyi frenlere ve yol tutuşa sahip


en büyük sorunu titreşim
bu motoru alana bir kutu yapıştırıcı ve tam takım anahtar tamir takımı veriyorlarmış:queen:
hatta bu motoru kullanana motorsiklet çıraklık okulundan sertifika veriyorlarmış tamir ede ede usta oldu diye:queen:
 
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
598
http://www.motosiklet.net/forum/tek...r-125-bogulma-ve-cekis-kaybi.html#post1564448

bu linkte yardım istemiştim,,fakat sorun çözüldü..Sorun servisin sibop ayarlarını yanlış yapması ve motora sonradan taktığım simota marka hava filtresi.Siz siz olun sakın orjinalinden hariç bir hava filtresi takmayın..100 den yukarı çıkmayan ve torku hiç derecede yok denilen sorun sonunda çözüldü...Orjinal filtrede fiyatı 27 ytl ye düşmüş bilginize...130 luk lastikle motor şu an 130 rahat görüyor...
 
Katılım
26 Şub 2009
Mesajlar
9
Arkadaşlar merhaba, ben yeni cbr125r aldım, fakat aldıgım kişi aynalar ve sol debriyaj kolunu orjinali pahalı oldugu için başka bisey takmıs ve görüntüsünü , kullanışlıgını hiç begenmedim, normal orjinal debriyaj kolu ile 2adet ayna almam gerekiyo(orjinal olması gerekmez güzel dursun yeter), bi yardımcı olurmusunuz nerden nasıl yaparız, Sıfırı pahalımıdır, cıkmasını bulurmuyuz, cevaplar için simdiden teşekkürler..
 
Katılım
4 Ara 2008
Mesajlar
16
Merhaba arkadaşlar bir kaç sorum olacak.

Honda cbr 125R kullanıcısıyım. Sizlerinde bildiği gibi eski tip far ampülü kullanılıyor. ben far ampülünü H4 çevirmek istiyorum.
bunu nasıl yaparım zararları varmdıır. yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst