osmaniyeli bozula bozula parçalarının fiyatlarını mı öğrendin

r: bide f5 deyince benim uçaklar aklıma geliyo hani f4 :queen: eminim uzun süre kullanmayacak birinin çok işini görür bu aletler fiyat olarak ama temiz 10000 yada 15000 yapan varmıdır büyük sorunlar çıkarmadan tartışılır

ale:
bu f5 ler 30bin km ye kadar sorun çıkarıp çıkarmaması kullanıcıya bağlı. ama 30 binden sonra mutlaka sorun çıkarır veya çıkartmıştır.
benim moto 25bin de çok parçasını değiştirdim. hatta yedek parça stoğum çok geniş evde. bozulunca hemen takayım diye alıp koydum kenara
bozulan parçaları yazıyorum
stator. 40 lira aldı usta
3 kere debriyaj balatası yedi
silindir saplaması silindirde kırıldı
arka fren balatası değişti
ön amortisör keçesi yağ kaçırdı
devir saati ve km saati bozuldu(aldıktan 1 hafta sonra)
debriyaj halatı
2 adet flaşör(titremeden dolayı bozuluyor)
eksoz kaynak yeri kırıldı
kontak anahtarı
indüksiyon bobini değişti(usta yanlışlıkla değişti sanırım)
3 kere debriyaj levyesini ve 2 kere fren levyesini kırdık moto düştü
6 kez far ampülü patladı
vites pedalı değişti
debriyaj halatının takıldığı motor zerindeki demir kırıldı
arka teker rulmanları değişti ( 2 adet 6203 ve bir adet 6302 idi numaraları sanırım) arka teker yağ keçeleri değişti
en kötüsü bu. bizden kaynaklandı birazda çok son devir kullandığımızdan dayanamadı bizim f5
son devirde subap pistona çarptı ( zamanlama hatasından)
buji, piston, segman, silindir, silindir kapağı ve motorun kartere metal parçaları kaçtığı için motor indi ve krank rulmanları ve diğer rulmanların hepsi değişti
rulmanlar hariç 210 lira masraf
rulmanlar japon malı takıldı
yani toplamda bana masrafı 2 senede 400 lira civarı
ama başka f5 sahibi arkadaşların çok az masrafı olduğunu biliyorum
cbr kadar kaliteli değil
150 lik olduğu için 14 beygir cbr la kalkışta çok iyi mücadele ediyor:cherry:
bak mesela var mı cbr ı olupta böyle parçası bozulan mesela girin bizim topike bakın tüm f5 kullanıcıları ustayla kanka olmuş:queen:
ama işte ucuz olduğu için parçaları idare ediyoruz ama gençliğimize yazık binmişken biraz daha verip daha iyisine binmek lazım tabi
2 kere yolda kaldım yolda kalmak çok kötü
onun haricinde cbr çakması olduğu içi bir çok 125 likten iyi frenlere ve yol tutuşa sahip
en büyük sorunu titreşim
bu motoru alana bir kutu yapıştırıcı ve tam takım anahtar tamir takımı veriyorlarmış:queen:
hatta bu motoru kullanana motorsiklet çıraklık okulundan sertifika veriyorlarmış tamir ede ede usta oldu diye:queen: