Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
bugün 4000 km bakımını yaptırırken servis kendi getirdiğim castrol 10w40 yağını kabul etmedi. buranın iklimine uygun değilmiş, garanti kapsamının dışına çıkarmış vs.. sonuçta shell 15w50 kondu. 10w40'ı bp'den almıştım ve orada hangi yağların hangi modellerde kullanıldığını gösteren koca bir pano vardı. cbf150 için 10w40 öneriliyordu. bu duruma şaşırdım.

Tek kelimeyle saçmalık.
Böyle bir uygulamayı nasıl yaparlar anlamak mümkün değil.

Shell 15-50 kalın bir yağ ve yaz mevsiminde sıcak iklimlerde kullanılır.
Kışın en mantıklı yağ tercihi senin yaptığın 10w-40'tır.

Kaldı ki Castrol 10w-40 SJ sınıfı, yani bizim kitapçığa uygun.
Eğer buradaki 15w-50 yağdan koymuşlarsa SG sınıfıymış, yani bizim kitapçığa göre uygun değil.

15W-50 soğuk kış günlerinde, motorun ilk çalışmasında daha geç ısınacağı için, (motor ideal sıcaklığa ulaşana dek) motoru korumakta yetersiz kalabilir.

Servis, yağı kendisi satmak için keyfi bir uygulama yapmış :pr:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:11 ----------

misafiri.jpg


Günaydın Ferhat ve misafir arkadaşlar :)
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Avrupa ve Japon motor üreticilerin
tüm gereksinimlerini fazlası ile
karşılamaktadır.

Notunu görmediniz mi :p
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
163
bazı servisler markasının ve ustasının adı bence kalsın sanki öpücükle iş yapıyor parayla değilmi koyma kardeşim deyip başka yerde yaptırmak lazım bazı insanlara kibar davranmaya gelmiyor sanki bulunmaz hint kumaşı
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Tek kelimeyle saçmalık.
Böyle bir uygulamayı nasıl yaparlar anlamak mümkün değil.

Shell 15-50 kalın bir yağ ve yaz mevsiminde sıcak iklimlerde kullanılır.
Kışın en mantıklı yağ tercihi senin yaptığın 10w-40'tır.



)

Bende en son 15-50 shell koymuştum abi ya:pr:
İlk izinli günümde castrol'e dönüp 10w-40 yapmakta fayda var..

Motoru sabah ilk çalıştırdığımda 1 dk gibi bi süre duman atiyo..İnş aklıma gelen başıma gelmiyordur.Km'de düşük ama:pale:
 
Katılım
28 Eki 2010
Mesajlar
1,767
arkadaşlar iyi akşamlar sizlere bir sorum var mondial 150 zc kullanıcısıyım haziran 2010 da ilk motorum oldu evvelayatında hiç motor kullanmadım şimdi cbf 150 çok hoşuma gidiyor sizlerin yazdıklarınıda ara sıra okuyorum pek sorun çıkaran bir makina değil gibi daha önce hiç vitesli kullanmadım ve motorumu satıp üzerine 1 2 bin daha ekleyip almak istiyorum bana ne tavsiye edersiniz sizce almalımıyım alırsamda hiç vitesli kullanmadım beni düşündürende bu cumartesi günü direksiyon sınavım var geçersem ehliyetimede kavuşacağım yorumlarınızı ve görüşlerinizi bekliyorum

ben de hep eşin dostun vitessiz-yarı otomatik motorlarını kullandım sora canıma tak etti gittim cbr125 aldım gayet rahat kullanıyorum bence sıkıntı çekmezsin
 
Katılım
26 Eki 2010
Mesajlar
17
CBF 150 Acil yardım Lütfenn

yahu abiler, arkadaşlar bende honda cbf 150 var. Motoru bilenler farın ayar vidası var ve farın yüksekliğini ayarlar bu vida grenaja bağlı olan plastik parçadan ya çıkmış yada o plastik parça kırılmış farı nasıl sökebilirim ve plastik parça kırılmış ise grenajı değiştirmeden nasıl tamir edebilirim
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
grenaj ile far arasına bişey sıkıştır geçici çözüm bu olur
kalıcı çözüm ise far üzerindeki vida yuvası kırılmış yalama olmuş ise ona göre vida ayarlaman gerek eğer grenaj kırılmış ise sert plastik eritip oraya kaynak yapman gereklibunun için ön grenajı komple sökmelisin
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Ön grenajı komple söküp far tasını çıkartman gerekli.
Far tasını çıkardıktan sonra alt kısımda o vidanın bağlandığı kısım, plastik bağlantı içerisine civata şeklinde.
Bu kısımdaki plastik bağlantı kopmuş olmalı.
Eğer kopan parça hala orada duruyorsa; karbonat + japon yapıştırıcı ile sapasağlam yapıştırabilirsin.

Ön grenajı sökmek takmak biraz zahmetli, dikkatli ol, grenaj tırnaklarını kırmamalısın, şimdiden kolay gelsin :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Bugün yine yazdan kalma bir gün yaşadık, ama ben ne yazıkki babalık vazifelerimi yerine getirmem gerektiğinden motorla dolaşamadım :)
 
Katılım
28 Kas 2010
Mesajlar
1
s.a arkadaslar buraya yenı katıldım cbr 250 yenı çıkan model bılgısı olan varmı bu motor hakkında bu modelı kullanan varsa bılgılendırırse sevınırım sımdıden tskler
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bugün yine yazdan kalma bir gün yaşadık, ama ben ne yazıkki babalık vazifelerimi yerine getirmem gerektiğinden motorla dolaşamadım :)
Pazar günü gerçekten harika bir gün vardı, bende pek değerlendiremedim.

en son perşembe günü bindim,sanırım 5 yıllık motor sevdamın en uzun ayrılığı bu oldu.

uzun bir süre daha kavuşamayacağız:pr:

Hayırdır yahu? Hava muhalefetinden ötürümü ayrılık var?
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
Beyler Cbf 150 14.000de benım nisan'da o aldım 2004 model gs500 suzukiyle takas edilirmi sizce üzerine 2000 tl ekliyip suzuki 33.000 de ıyı duruyor. ne dersiniz?
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Güzel bir motorsa düşünülebilir. Benim arkadaş ER5 Kawasaki almıştı, hoşuma gitti ama benim gibi sadece A noktasından B noktasına varmak için motor kullanan biri için çok ağırdı. Şehir içi kısa mesafe kullanacakasan yorabilir.

Bu arada Geçmiş olsun Babaçi.

Geçen hafta gazyağı ile zincir temizliği yaptım, üstüne bir de basınçlı hava tutup sonra da kuruladım, fıstık gibi oldu. Castrol Chainwax ile yağladım. Bu ara kaşıntı tutuyor beni, topikte yapılanları okuyup neresini kurcalasam diye düşünüyorum. Bir ara göstergeyi tekrar söküp zamanında kontrol etmeden takmış olduğum arızalı 2.vites lambamı değiştireceğim. Ayrıca bir ara gördüğümüz yeni cbf lerin stator unun daha çok kollu olduğunu hatırladım, rölantide farın düşük yanmasını bununla çözebilir miyiz acaba.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Hepinizin geçmiş bayramı mübarek olsun.

2 haftanın ardından yine aranızdayım.

Jr. sen motoru satmıştın hayırdır?

Babaçi geçmiş olsun çabuk iyileşirsin inş.

Geçen hafta gazyağı ile zincir temizliği yaptım, üstüne bir de basınçlı hava tutup sonra da kuruladım, fıstık gibi oldu. Castrol Chainwax ile yağladım. Bu ara kaşıntı tutuyor beni, topikte yapılanları okuyup neresini kurcalasam diye düşünüyorum. Bir ara göstergeyi tekrar söküp zamanında kontrol etmeden takmış olduğum arızalı 2.vites lambamı değiştireceğim. Ayrıca bir ara gördüğümüz yeni cbf lerin stator unun daha çok kollu olduğunu hatırladım, rölantide farın düşük yanmasını bununla çözebilir miyiz acaba.

Yapabilirsen led yap göstergeyi, çok uzun süre çalışır.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst