bugün 4000 km bakımını yaptırırken servis kendi getirdiğim castrol 10w40 yağını kabul etmedi. buranın iklimine uygun değilmiş, garanti kapsamının dışına çıkarmış vs.. sonuçta shell 15w50 kondu. 10w40'ı bp'den almıştım ve orada hangi yağların hangi modellerde kullanıldığını gösteren koca bir pano vardı. cbf150 için 10w40 öneriliyordu. bu duruma şaşırdım.
Tek kelimeyle saçmalık.
Böyle bir uygulamayı nasıl yaparlar anlamak mümkün değil.
Shell 15-50 kalın bir yağ ve yaz mevsiminde sıcak iklimlerde kullanılır.
Kışın en mantıklı yağ tercihi senin yaptığın 10w-40'tır.
Kaldı ki Castrol 10w-40 SJ sınıfı, yani bizim kitapçığa uygun.
Eğer buradaki 15w-50 yağdan koymuşlarsa SG sınıfıymış, yani bizim kitapçığa göre uygun değil.
15W-50 soğuk kış günlerinde, motorun ilk çalışmasında daha geç ısınacağı için, (motor ideal sıcaklığa ulaşana dek) motoru korumakta yetersiz kalabilir.
Servis, yağı kendisi satmak için keyfi bir uygulama yapmış
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:11 ----------
Günaydın Ferhat ve misafir arkadaşlar