Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Estağfirullah metehan hocam. ::utangac:
Şahsen sadece bildiklerimi paylaşıyorum ki,
ilim denilen nimetin zekatını verelim dimi :wiinkk:

Sizleri okumak çok keyifli inan...

ben birkaç saate binip dönüyorum ankaraya gece 130da obüdüs kalkıyor. yine de telimi atıyorum haberleşmemiz gerekirse.

Varmışındır şimdide belki yol yorgunu hemen uyumuşsundur...:cat:

ahhh beyaz gelseydı ah çökelek hondatr senı :) oyle deme dayu jantların halını gorsen sen nabtın bu zamana kadar nıye boyatmadın dersın :p fotoları cektım yarın eklerım garı:)
he valla dayu bı servısıne sorsana ya bı fıkır versınler bıze allah rızası ıcın:)



Hacı akşam ERdiye sıfır makina alıyoruz o zaman sorarım...bende merak ettim...ama servisim boyama işini dışarıya yaptırıyor...kışın biniyorsun bence uğraşma...zincir muhafaza yok zaten ...toz toprakla o siyahında rengi değişecek...bana gereksiz gelir hep...
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
bu fırın boya dediğinizin diğer bir adı da elektrostatik toz boya ise boyama işlemi bittikten sonra yaklaşık 10 dakikalığına 200 derece civarında fırınlanır.
Ben bu şekilde biliyorum.
Ama en doğrusu bir ustaya sormaktır.


öncelıkle tunaydın arkadaslar benım sordugum usta 100 derece sıcalıkta fırınlanıp bekletılıyor dedı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:00 ----------

O dedigini ben yaptım. Fabrikada boyahane sorumlusuna sordum. Fırın boya sonrasında boyanan malzeme 60 derece sabit sıcaklıkta 1,5 saat bekletilmesi gerekiyor. Bu durum boyanacak parcanın FRP veya Sac olmasına gore degişmiyor. Hepside 60 derece sabit sıcaklıkta bekletiliyor muş.. Bizim ustanın soyledigi bu..

pekı 100 yada 60 derece de olsa cok sıkıntı olmuyacagını dusunuyorum jantlar ıcın ama pro bı dusuncem yok tabı bu konuda:pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:02 ----------

Sizleri okumak çok keyifli inan...



Varmışındır şimdide belki yol yorgunu hemen uyumuşsundur...:cat:





Hacı akşam ERdiye sıfır makina alıyoruz o zaman sorarım...bende merak ettim...ama servisim boyama işini dışarıya yaptırıyor...kışın biniyorsun bence uğraşma...zincir muhafaza yok zaten ...toz toprakla o siyahında rengi değişecek...bana gereksiz gelir hep...

tamam dayu haberlerını beklıyorum erdı kardesımızede sımdıden hayırlısı olsun kazasız belasız inş:rendeer::wiinkk:
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
evet dostlar buyrun jantlarımın halı bu yuzden boyatmak ıstıyorum pardon sadece arka jantımın halı ön jantta herhangı bı kusur yok ama arkada ısler ne yazıkkı oyle degıl buyrun resımler
15032010221.jpg
[/URL][/IMG]

15032010222.jpg
[/URL][/IMG]

15032010223.jpg
[/URL][/IMG]

15032010224.jpg
[/URL][/IMG]
buyrun buda zıncırın temızlendıkten sonrakı halı fena degıl ama katur kütür ses yapmakta ve cok randumansız calısıyor vıtes gecıslerınde sıkıntı yasıyorum:pale:
15032010225.jpg
[/URL][/IMG]
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Murat, jantın nasıl bu hale geldi ?
Lastiği söküp takarkenmi diyeceğim ama içeri kısımlardada boya atmaları var.
Zamanla kendiliğindenmi oldu?

En kısa zamanda görüşelimde senin zinciri veriyim.
Sende oringliler kervanına katıl :cat:

Kurtul bu pas yuvasından :)
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
arkadaşlar öncelikle merhaba 4 4.5 bütçem var nisan başı cbf 150 almak sityrm ama yeni aksa ybr mi alsamda düşünüyorum biyandan yağ kaçırma vs gibi sotunları oluyor mu?çin malları gibi kt 125im avrdı 4000den sonra başlamıştı yağ kaçırmaya contalardan yaşlayan var mı böle bi problem
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
cbf 150 kücük cc de olsa kocaman motor. cbx 250ye oturdum da ybr gibi geldi. cbf 150 guzel motordur. alın binin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:45 ----------

hmmmm..jantın boyaları dökülmüş ya. kaybedecek birşey yok abicim. sök o boyayı tümden, vur fırın boyayı. mat siyah favorim. parlak değil.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
arkadaşlar öncelikle merhaba 4 4.5 bütçem var nisan başı cbf 150 almak sityrm ama yeni aksa ybr mi alsamda düşünüyorum biyandan yağ kaçırma vs gibi sotunları oluyor mu?çin malları gibi kt 125im avrdı 4000den sonra başlamıştı yağ kaçırmaya contalardan yaşlayan var mı böle bi problem

Yağ kaçırma gibi bir sorun kesinlikle yok.

Kullanılan yağın cinsine göre yağ yakma olayı var.
Buda yağın kalitesine göre değişebiliyor.
Tabiri caizse 2000 km boyunca en agresif kullanımla bile 2bin km olan yağ değişim periyodunda taş çatlasın 100 ile 200 gram eksiltirki tehlikeli bir oran değil bu.

Kaldı ki bahsettiğim gibi kaliteli yağlarda bu sorun dahi yaşanmıyor.

Castrol Power1 15-40 kullanıyorum.
Motorum 2009 model ve 15bin km.de. Şu ana kadar yağ değişimlerinde genelde eksilme görmedim.
Olduysada farkedilmeyecek kadar az. Yani + - 100 ml. gibi.

Bu sebeple Cbf150yi es geçmemenizi öneririm.

Yeni YBR125 tercihi size kalmış. Bence 4000 liradan yüksek ücretler hem ybr için hemde cbf için çok fazla.
Şu an ben olsam kesinlikle 2.el alırdım.
Sizede 2.el temiz bi motor tavsiye ederim.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
evet dostlar buyrun jantlarımın halı bu yuzden boyatmak ıstıyorum pardon sadece arka jantımın halı ön jantta herhangı bı kusur yok ama arkada ısler ne yazıkkı oyle degıl buyrun resımler]

Kıyamam sana yiğitcan...sen bu hallere düşcek adammıydın...:p usta garantideysen bu garantiden dğeişir unutma...bu akşam servisteyiz inşallah en sağlıklı yolun ne olduğunu öğrenicez...ama tek bildiğim elle üşenmeden fırçayla boyama sistemi...

arkadaşlar öncelikle merhaba 4 4.5 bütçem var nisan başı cbf 150 almak sityrm ama yeni aksa ybr mi alsamda düşünüyorum biyandan yağ kaçırma vs gibi sotunları oluyor mu?çin malları gibi kt 125im avrdı 4000den sonra başlamıştı yağ kaçırmaya contalardan yaşlayan var mı böle bi problem

Valla hacı arkaya bi yağ varili sabitliyon...birde mekanizma sürekli yağlama işini yapacak şekilde...:p 3 günde bir varil gitse...:p

2000 de 100 gr yakıyor benimki...senin için kriterse sorunsa durum bu...

cbf 150 kücük cc de olsa kocaman motor. cbx 250ye oturdum da ybr gibi geldi. cbf 150 guzel motordur. alın binin.

.


aynen bende o boşluğu hissettim...bu kafa grenajı bizde büyük makina kullanıyor hissi veriyor...
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
evet hocam. hele o deponun yanlarından başlaması, hele o depo kalınlığında devam etmesi yok mu. HEEEEYYYTTT şeklinde bağırır buluyorum kendimi zaman zaman :mrgreen:

aynı er 6 f hissiyatı..ya da varadero :mrgreen:

canım motorum benim. :)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar bugün iş çıkışı benzin almak için istasyona girdim.
Depo kapağını açtığımda kapağın altındaki kırmızı renkli bölümde ufaktan boya atması olduğunu gördüm. :pale:
(Deponun kapak tarafından kapatılan kısmında tam deliğin boğaz kısmı)
Bu problemi yaşayan oldumu?
Acaba önceki benzin alışlarımda ki benzin kalıntısı oradaki boyayı inceltmiş olabilir mi?
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ismail resim koyabilirsen super olur. benzinin temas ettiği biryerse incelmesi muhtemel.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ismail resim koyabilirsen super olur. benzinin temas ettiği biryerse incelmesi muhtemel.

Resim çekemedim Evren. Biraz önce işten gelirken farkettim zaten.
Daha önceki benzin aldığımda az bişey oraya taşmıştı. Ama nede olsa benzin uçar gider diye düşünmüştüm. Yanlış düşünmüşüm heralde.
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Murat, jantın nasıl bu hale geldi ?
Lastiği söküp takarkenmi diyeceğim ama içeri kısımlardada boya atmaları var.
Zamanla kendiliğindenmi oldu?

En kısa zamanda görüşelimde senin zinciri veriyim.
Sende oringliler kervanına katıl :cat:

Kurtul bu pas yuvasından :)

usta jantımın bu hale gelmesının sebebı gazyagı zannedıp aynı sıseye mazot ve tuz ruhunun karıstılıp konması sonucunda bende gaz yagımıs gıbı zıncır temızlıgı yapayım dedım azcıkda karanlıga kalıp jantlara dıkkat etmeden temızledım ve ertesı gun sonuc bu oldu:salut:maalesef:pale:
valla hacı bulusalımda kurtulayım bu durumdan :):wiinkk:zincirstar :p:queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:17 ----------

jant o hale nasıl geldi?

aynen valla anlattıgım gıbı oldu usta usendım tekrardan gaz yagı almaya ve sonuc husran:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:18 ----------

cbf 150 kücük cc de olsa kocaman motor. cbx 250ye oturdum da ybr gibi geldi. cbf 150 guzel motordur. alın binin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:45 ----------

hmmmm..jantın boyaları dökülmüş ya. kaybedecek birşey yok abicim. sök o boyayı tümden, vur fırın boyayı. mat siyah favorim. parlak değil.

valla ustad aynen oyle yapıcam ama elde mı yoksa fırın boyamı yapcem halen karar vermıs degılım:silent: yaparsamda o ankı duruma bakarak ya parlak yada mat siyah yapıcam ama önce nasıl yapıcagımızı karar versem :wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:20 ----------

Kıyamam sana yiğitcan...sen bu hallere düşcek adammıydın...:p usta garantideysen bu garantiden dğeişir unutma...bu akşam servisteyiz inşallah en sağlıklı yolun ne olduğunu öğrenicez...ama tek bildiğim elle üşenmeden fırçayla boyama sistemi...



Valla hacı arkaya bi yağ varili sabitliyon...birde mekanizma sürekli yağlama işini yapacak şekilde...:p 3 günde bir varil gitse...:p

2000 de 100 gr yakıyor benimki...senin için kriterse sorunsa durum bu...



aynen bende o boşluğu hissettim...bu kafa grenajı bizde büyük makina kullanıyor hissi veriyor...

he dayu hıc sorma surunuyoz yerlerdeyız karızma bıttı kul oldu:p:salut:
2007 model galıba 2 sene garantı olması lazımsa benım bıtmıs coktan be usta valla demi ???:queen: guzel haberlerını beklıyorum usta senın:cat:
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
cbf 150 kücük cc de olsa kocaman motor. cbx 250ye oturdum da ybr gibi geldi. cbf 150 guzel motordur. alın binin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:45 ----------

hmmmm..jantın boyaları dökülmüş ya. kaybedecek birşey yok abicim. sök o boyayı tümden, vur fırın boyayı. mat siyah favorim. parlak değil.

bu resimleri paylaşmıştım yine eklemek de fayda var..
fırın olayını hiçç önermem. Döküm jantlarda ısı esnekliği öldürür esnemiyen jant da kırılır :


öyle lastiği sök tak yapmaya gerek yok.. koli bantı ile bir çerçeve çekiyorsun..
olduki düzgün çekemedin lastik yanaklarına sıçrayanlarda 100 km kadar sonra uçuyor :)

kampana kapağı..


ilk şerit denemem. şerit de makaralı felan değil düz fosfor. onada 30 lira gibi astronomik rakamlar vermedim yani..



11. ayda yapmışım bu jantları 4 ay oldu herhangi bir atma yok dökülme yok...
akrelik kullanırsan (parlak) 3 kutu
mat kullanırsan 2 kutu sprey boya yeter akrelik ler 9 lira
mat lar da 6 lira
söküp takma bantlama boyama herşey dahil 3 saat sürüyor :)
fırın boya işini de araştırmıştım.
fırın olmadan boyacı 100 lira istedi o zamanlar ki
o boyanın altına macun çekecekti. jant aralarına nasıl yapacaktı bilinmez :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:49 ----------

o-ring li zincir konusuna da gelince bugun aldım 45 tl kore malı 3-4 km bindim daha ama şimdilik iyi gözüküyor.
benim zincirde paslanmıştı artık ne kadar temizlesende nafile..
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
usta jantımın bu hale gelmesının sebebı gazyagı zannedıp aynı sıseye mazot ve tuz ruhunun karıstılıp konması sonucunda bende gaz yagımıs gıbı zıncır temızlıgı yapayım dedım azcıkda karanlıga kalıp jantlara dıkkat etmeden temızledım ve ertesı gun sonuc bu oldu:salut:maalesef:pale:
:

Ooo sen kendin kaşınmışsın haco...kokteyl yapmışsın ...:p

Aydoğan benzin pompasınının yaslanmasıyla meydana gelmiş olabilir mi bu iş sence...


Kaptan Hasan gibi yetenekli olsaydım ya azcık...


Erdi makinasına bu akşam kavuştu sayın arkadaşlar...saflara bir cbfci daha katıldı...

SANY0931-1.jpg


SANY0905.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:22 ----------

SANY0925-1.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:29 ----------

SANY0907.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst