Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
yokmudur dostlar dusuncesı olan

Murat;
Bence fırın boya bahsedildiği gibi jantın mukavemetini azaltır.

Atıyorum orijinalinde 80 ile bi çukurdan geçince jantta çatlama oluyorsa fırın boyadan sonra yani yüksek ısıya maruz kalan ve soğuyan jatta 50 ile aynı çukura girince çatlayabilir.

Tabi bu sadece benim tahminim. Yoksa şu anda kadar fırın boya yaptırmışlığım yok.

Böyle düşününce sprey boya daha mantıklı görünüyor.
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Murat;
Bence fırın boya bahsedildiği gibi jantın mukavemetini azaltır.

Atıyorum orijinalinde 80 ile bi çukurdan geçince jantta çatlama oluyorsa fırın boyadan sonra yani yüksek ısıya maruz kalan ve soğuyan jatta 50 ile aynı çukura girince çatlayabilir.

Tabi bu sadece benim tahminim. Yoksa şu anda kadar fırın boya yaptırmışlığım yok.

Böyle düşününce sprey boya daha mantıklı görünüyor.

evet ismail :) bu konuyu dusunuyorum kesınlıkle acaba yuksek ısı ve ondan sonra soguması jantın mukavemet degerlerınde degısıklık yaratırsa o zaman nanay oluruz valla:queen: boyacıda benden haber beklıyo komple bakıma sokunca bu işide halledeyim diyorum emme kafam karıstı nasıl yapsam dıye :silent::) bıde jantların fotolarını cekeyımde arkadaslar nıye bu kadar jantları boyatmakta ısrar ettıgımı gorun :):queen::pr::wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:47 ----------

ben yolda gördüm siyaha boyatmış bi arkadaş gayet şık duruyordu.Benm de kafama yattı.

evet üstad cok mukemmel duruyor sıyah renk butunlesıyor motor ıle bıde benım jantların boyası nanay o yuzdende ıstıyom desem yalan olmaz :):cat:
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
fırın boyada boya ne kadar ısıtılır ki?

bunu sorup öğrenmek gerekir. bence taş çatlasa 50-70 derece ısı veriyordur. bunun da jantın yapısına zararı olacağını sanmıyorum. herkes yapısı bozulur biliyor ama neye dayanarak?
 

xph

Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
37
fırın boya duyumlarıma göre 200 derece civarlarında yapılıyormuş.
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Günaydın ahaliii :)

Arka lastiğin göbeğinde kaplin lastikleri vardır diğer adı ise dişli takozudur. Muhtemelen bu lastiklerden bahsetmiştir.
http://www.rialli.com/ara/8932__arka-disli-takozu-cbf-150-twister-250/
productimage-picture-arka-disli-takozu-cbf-150-twister-25037010_t_w200_h200.jpg


Murat :wiinkk: :cat:



Cumartesi gunu 24000 bakımında degiştirdim. Degişme zamanı da gelmişti acıkcası. Servis 20 tl fiyat cekti. 500 mt kadar uzakta yedek parcacı vardı oradan 10tl ye aldım. Ayrıca Arka fren balatasını da degiştirdim. Servis fren balatasına 40 tl dedi Yedek parcacıdan 10tl ye aldım. Ama hafif buyuk geldigi için takamadık. Tekrar parcacıya gitmeye usendigim için servisin verdigini taktık. Bujı degişti. Zincir gergi aparatının birisi yalam olmuştu o degişti. Sbap ve karburator ayarı yapıldı. Yagın degiştigini sylemeye gerek yok. Toplam 90 tl odedim. Sonuc motorun gaz yemesi degişti tabiki ama nedendir bilmiyorum 5 den 4'e dusmeye başladı. 70-80 km hızla giderken 5 'e takıyorum.100mt falan gittikden sonra 4'e dustu. Bunu birkaç defa yaptı. Devam ederse tekrar servise ugruycam.. Ayrıca her sabah gittigim bir yol var burada bastıgım zaman 120 yi gorurken bu sabah denedim 110 da kaldı.. Sanırım hava ayarını iyi yapamadı..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:30 ----------

yokmudur dostlar dusuncesı olan

Benimde Jant boyası ve cilaya ihtiyacım var takipdeyim...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:36 ----------

arkadaşlar herkese selamlar bügün metehan abi erdi kardeşim ve ben gezi yaptık süper geçti valla resimleri eklemicem yarın metehan abi işten gelince eklicekmiş ama dayanamadım en azından reklam için bi foto ekliyim:)

cbf yollarda:)

Sizlere iyi gezmeler. Bugunulerde cok yogunum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:41 ----------

Metehan kardeş şu en soldan yardırdığın videonu izledim de valla çocukluğum geldi aklıma atom karıncayı izlemiş gibi oldum:queen: bu arada ben hala bağrıma taş basıp bekliyorum burada bayiyle görüştüm birkaç sefer adam nuh diyor peygamber demiyor valla yerse 4.140 başka olmaz diyo:salut: öyle plaka falan içinde deyiverse yapışacam valla canıma tak etti artık:pr:
Merhaba. Gectimiz hafta koyden bir arkadaş aldı. 4100 tl plaka ruhsat haric sanırım...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:45 ----------

Selam Arkadaslar aranıza yeni katıldım 2009 Cbf 150 kullanıcısıyım...


Arkadaslar msj larınızı esırgemeyın lutfen.. 25 Mesaj olduktan sonra bende fotograf ekleye bılecegım..

Çinlilerin cbf 150 leri hakkında elımde sağlam kaynaklar varr.. hepsini paylasmak istiyorum... :cat:


---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:15 ----------




Motor koruma demiri 40 tl..
http://www.yildizticaret.com/pro/2179/178/HONDA-CBF-150-KORUMA-DEMIRI-KALIN


Ön Granaj Koruma Demiri
69 tl..

http://www.yildizticaret.com/pro/2173/119/HONDA-CBF-150-ON-GRANAJ-KORUMA-DEMIRI

Yan ayaklık
http://www.yildizbisiklet.com/motor1.htm

Hoşgeldin.. Keyifli paylaşımlar... Far koruma demiri ben de dusunuyorum ama onclikle benim Krom motor koruma demirili elden cıkartmam derek. Dusunsenize motor kırmızı Motor koruma demiri Beyaz (Krom olanından) Far koruma demiri siyah. Acayip estetik olur. :cherry::cherry::cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
Herkese merhabalar, iyi haftalar iki sorum var:

Soru-1 : Benim motorum 450 km oldu, 500 de bakima sokmam gerekir bu atıyorum 600 -700 olsa Serviste sorun cıkar mı? Çıkar endişesi ile pazar motoru kullanmadım cumartesi servise götürürüm diye.

Soru-2 : Bu cumartesi iki ikişi 100 km kadar gecdik ama 80 km/h ile giderken yokuşlarda yer yer 30 a kadar düştü hızımız sıkıştırmakta istemedim ama bu normalmidir ben 80 kg arkadasımda 60 kg falandır.

Mücahit pazar günkü gezizini güzelle benziyor resimlerinizi sabirsizlikla bekliyorum. Kabul ederseniz bende size yanci olurum. :)

80 le giderken hızın nası oluyoda 30 a kadar düşüyor kaçıncı vitesle gidiyorsunki hep sabit vitesmi yoksa.yokuşun dikliğide önemli tabiki, motorun sesini dinle o sana hangi vitesin uygun olduğunu belli eder zaten.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
yebereye zincir satmıyoruz :p

jantlar için saplı sert lavabo fırcası hafif pril'li su ile cok güzel iş görüyor.



Zincirstarın baş yardımcısı benim bıradar...epmeğimizle oynama...Yakalarım Floryada...:p

Hacı bir tel atsana pmden...birde o dediğin fırçalar çok sert Hacı abi yağları sökerken çizer derim ben...:cat: daha yumuşak bişey olmalı...öncesi tabiki yumuşatmalı yağ lekelerini...

3 tekerli olanla tam bi kombinasyon olmussun senın hondayı gençlere ver kendilerini aşsınlar...

Valla Mondıalım olacağına o düldülüm olsun daha huzur verir...:p

ben az km li trafik hayatımda neler gördüm, bişey demiyorum.:queen:
Ama sağol, bu ara yeni marş motorun hayırlı olsun. Aslında eskisi çabuk eskimiş ya, yapacak bişi yok.
Honda kick start koymamış ya, iyi halt etmiş.:farao:

.


Dostum marş motorunu sıfırlaıdk iyide AKÜ den garip sinyaller alıyorum...bizim zenon akü üzerinde psikolojik harekat yapıyor zayıflatıyor galiba...kendini şarj etme hususunda sorunlar yaşıyor makina...marş motoru sıfır...havadan nem kapıp çalışması lazım ama bazen zayıflıyor akım...aküde yalan olacak yakında bakalım kısmet...ama bir ara 3-4 dakika motoru istop ettim ama zenon açık kaldı o yüzden bu sorunlar oluştu diye tahmin ediyorum...

:queen: Bu resmin üstüne birde kamuflaj ve çavuş rütbesi eklersen tam asker fotoğrafı olur :)

Hadi bakalım resimlerin devamınıda bekliyoruz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:16 ----------



Koruma demirini genelde herkes siyah olarak kullanıyor.
Bazı yerlerde ise nikelajlı demirler mevcut.
Bu ikisi haricinde farklı renkli koruma demirine rastlamadım.

Erdi herşeyi yapar valla...korkulur ondan...baksana beni Roman yapmış...:p

Nikelajlı demirleri tavsiye etmiyorum kısa zamanda paslanıyor köşelerden...temizlik istiyor vs...

Oringli sele :mrgreen::mrgreen:
Hafızam beni yanıltmıyorsa forumun eski sayfalarında selesini kaplatan bi kaç arkadaş vardı. Şimdi tozlu sayfalardan arayıp bulmak lazım :)

:

Hacı sele çok rahat...ama totoşum çok kıymetli diyen olursa tabi bişey denmez...ama 100 kg üstü isen o yapay brandayı bence ilk fırsatta patlatırız...

İlk 500 de ve 1000 de bakıma gelceksin dediler okadarını biliyorum. şimdi 1000 götürüp hoop gecti garantin gitti falan demesinler :queen: o yüzden ben 500 de götürücem.

Bana bakımları 500'de 1000'de ve 2000'de sonrasında da 2000'de bir dediler.


Canım kardeşim 300 bakımı bile duydum çin mallarında...ama 500 km bakımı duymadım işin aslı...Servise .ok atmak istemem ama 1000 bakımı bildiğim var...o da çok önemli...500 bakımı kitapcıkta yazıyor yanlışım yoksa ama servisler 1000 de çağırıyor...Benim DB motor 1000 de çağırıyor seninki 500 de çağırmış...

ama önemli bir detay var...500 de yağ değişim yapıcak...BAKIM değil...Bakım 1000 de olacak...500 de yağ değişimi olması mal sahibi olduğun için bence mantıklı...ilk yağ değişimi gerçekten çok önemli olduğu söylendi...

tesekkurler ustad bende fırın boyanın oyle olucagını zannedıyorum ama tamda emın degılım bu konuda fırın boyamı yapmalıyım yada akralık sprey boyayla mı boyamalıyız:cyclopsan:cyclopsan:silent:

Hacı taktın jantlara...Beyaz serisi gelseydi var ya süper olurdu dimi...

Bu konuları en iyi Metehan abi bilir. CBF 150 nin piridir kendisi :) Normalde ilk bakım 1000 km de yağ değişimi 2000 de bir ve diğer bakımlar 4000,8000,12000 gibi gider benim bildiğim. Kitapçığında da bu şekilde yazıyor ayrıca her bakıma gittiğinde kitapçıkta bakımı yapan yetkili servisin kaşe imza etmesi için yeri var.

Hacı inan bu topacta benden kat kat bilgi sahipleri var...aykan jr Aydoğan blue whıte bunlardan birkaçı...hatta en son bana sorulursa daha çok sevinirim...:p çünkü teknik bilgilerim çok zayıf...bana alım satımda gelicen...

fırın boyada boya ne kadar ısıtılır ki?

bunu sorup öğrenmek gerekir. bence taş çatlasa 50-70 derece ısı veriyordur. bunun da jantın yapısına zararı olacağını sanmıyorum. herkes yapısı bozulur biliyor ama neye dayanarak?


Ben servise sorup en sağlıklı jant boyama şeklini sorayım arkadaşlar...
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Hacı inan bu topacta benden kat kat bilgi sahipleri var...aykan jr Aydoğan blue whıte bunlardan birkaçı...hatta en son bana sorulursa daha çok sevinirim...:p çünkü teknik bilgilerim çok zayıf...bana alım satımda gelicen...

Estağfirullah metehan hocam. ::utangac:
Şahsen sadece bildiklerimi paylaşıyorum ki,
ilim denilen nimetin zekatını verelim dimi :wiinkk:
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
metehan abi,

inan bana "fırça iyi ki sertmiş ula" diyeceksin :p

ben birkaç saate binip dönüyorum ankaraya gece 130da obüdüs kalkıyor. yine de telimi atıyorum haberleşmemiz gerekirse.
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
fırın boyada boya ne kadar ısıtılır ki?

bunu sorup öğrenmek gerekir. bence taş çatlasa 50-70 derece ısı veriyordur. bunun da jantın yapısına zararı olacağını sanmıyorum. herkes yapısı bozulur biliyor ama neye dayanarak?

aynen usta neye dayanarak soylenıyor boyle kac derece sıcaklık oluyorkıde dokum jantın yapısı bozulabılıyor:silent:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:55 ----------

fırın boya duyumlarıma göre 200 derece civarlarında yapılıyormuş.

dostum emınmısın 200 derece cok yuksek bı sıcaklık degıl mı :cyclopsan
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
Zincirstarın baş yardımcısı benim bıradar...epmeğimizle oynama...Yakalarım Floryada...:p

Hacı bir tel atsana pmden...birde o dediğin fırçalar çok sert Hacı abi yağları sökerken çizer derim ben...:cat: daha yumuşak bişey olmalı...öncesi tabiki yumuşatmalı yağ lekelerini...



Valla Mondıalım olacağına o düldülüm olsun daha huzur verir...:p




Dostum marş motorunu sıfırlaıdk iyide AKÜ den garip sinyaller alıyorum...bizim zenon akü üzerinde psikolojik harekat yapıyor zayıflatıyor galiba...kendini şarj etme hususunda sorunlar yaşıyor makina...marş motoru sıfır...havadan nem kapıp çalışması lazım ama bazen zayıflıyor akım...aküde yalan olacak yakında bakalım kısmet...ama bir ara 3-4 dakika motoru istop ettim ama zenon açık kaldı o yüzden bu sorunlar oluştu diye tahmin ediyorum...



Erdi herşeyi yapar valla...korkulur ondan...baksana beni Roman yapmış...:p

Nikelajlı demirleri tavsiye etmiyorum kısa zamanda paslanıyor köşelerden...temizlik istiyor vs...



Hacı sele çok rahat...ama totoşum çok kıymetli diyen olursa tabi bişey denmez...ama 100 kg üstü isen o yapay brandayı bence ilk fırsatta patlatırız...




Canım kardeşim 300 bakımı bile duydum çin mallarında...ama 500 km bakımı duymadım işin aslı...Servise .ok atmak istemem ama 1000 bakımı bildiğim var...o da çok önemli...500 bakımı kitapcıkta yazıyor yanlışım yoksa ama servisler 1000 de çağırıyor...Benim DB motor 1000 de çağırıyor seninki 500 de çağırmış...

ama önemli bir detay var...500 de yağ değişim yapıcak...BAKIM değil...Bakım 1000 de olacak...500 de yağ değişimi olması mal sahibi olduğun için bence mantıklı...ilk yağ değişimi gerçekten çok önemli olduğu söylendi...



Hacı taktın jantlara...Beyaz serisi gelseydi var ya süper olurdu dimi...



Hacı inan bu topacta benden kat kat bilgi sahipleri var...aykan jr Aydoğan blue whıte bunlardan birkaçı...hatta en son bana sorulursa daha çok sevinirim...:p çünkü teknik bilgilerim çok zayıf...bana alım satımda gelicen...




Ben servise sorup en sağlıklı jant boyama şeklini sorayım arkadaşlar...

ahhh beyaz gelseydı ah çökelek hondatr senı :) oyle deme dayu jantların halını gorsen sen nabtın bu zamana kadar nıye boyatmadın dersın :p fotoları cektım yarın eklerım garı:)
he valla dayu bı servısıne sorsana ya bı fıkır versınler bıze allah rızası ıcın:)
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
80 le giderken hızın nası oluyoda 30 a kadar düşüyor kaçıncı vitesle gidiyorsunki hep sabit vitesmi yoksa.yokuşun dikliğide önemli tabiki, motorun sesini dinle o sana hangi vitesin uygun olduğunu belli eder zaten.

Yokuş baya dikti ve kademeli olarak vitesi düşürdüm 3. viteste stabil gittiğini anlayınca devam ettim ama onde kamyon vardı hızımı artıramadım.

Yeni eve geldim ve gelirken garip bir durum oldu arka frenin bir anda yukseldiğini ve freni daha gec kavradığını fark ettim( giderken ) eve geldiğimde baktığımda frenin orda bir vida deliği gibi birseyin olduğunu gördüm. resimlerden de anladığım kadarı ile orda bir takoz gibi birsey var ama bende ki düştü sanırım.

500 bakimi ( yağ değişimi neyse ) gittiğimde bunu da garantiden değiştirirler mi? böyle birsey garanti kapsamındamıdır? değilse günahı nedir? Bu zımbırtı neden düşer :queen:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Yokuş baya dikti ve kademeli olarak vitesi düşürdüm 3. viteste stabil gittiğini anlayınca devam ettim ama onde kamyon vardı hızımı artıramadım.

Yeni eve geldim ve gelirken garip bir durum oldu arka frenin bir anda yukseldiğini ve freni daha gec kavradığını fark ettim( giderken ) eve geldiğimde baktığımda frenin orda bir vida deliği gibi birseyin olduğunu gördüm. resimlerden de anladığım kadarı ile orda bir takoz gibi birsey var ama bende ki düştü sanırım.

500 bakimi ( yağ değişimi neyse ) gittiğimde bunu da garantiden değiştirirler mi? böyle birsey garanti kapsamındamıdır? değilse günahı nedir? Bu zımbırtı neden düşer :queen:

Kafana takma, sonuçta bir vida. Ederi etse etse en fazla 1 tl, işçilik dahil.
Vidadır, gevşeyip düşmüş olabilir ama niye dersen Allahın işidir, bilemem.
 

xph

Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
37
bu fırın boya dediğinizin diğer bir adı da elektrostatik toz boya ise boyama işlemi bittikten sonra yaklaşık 10 dakikalığına 200 derece civarında fırınlanır.
Ben bu şekilde biliyorum.
Ama en doğrusu bir ustaya sormaktır.
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
bu fırın boya dediğinizin diğer bir adı da elektrostatik toz boya ise boyama işlemi bittikten sonra yaklaşık 10 dakikalığına 200 derece civarında fırınlanır.
Ben bu şekilde biliyorum.
Ama en doğrusu bir ustaya sormaktır.

O dedigini ben yaptım. Fabrikada boyahane sorumlusuna sordum. Fırın boya sonrasında boyanan malzeme 60 derece sabit sıcaklıkta 1,5 saat bekletilmesi gerekiyor. Bu durum boyanacak parcanın FRP veya Sac olmasına gore degişmiyor. Hepside 60 derece sabit sıcaklıkta bekletiliyor muş.. Bizim ustanın soyledigi bu..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst