Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
jigleyi çekik unutmuş olmayısınız?

jigleyi motor soğukken bile kullanmıyorum, jigle çekik değildi. trafikte baya sıkıştırdım motoru,dur kalk ve alt viteslerde fazla yüklendim. yazın sıcağında iki kişi yokuşlu yollarda sorun çıkarmayan motor tek başıma ve soğuk havada şişti. beklemiyodum ama demekki sıkışık trafikte bukadar zorlamamam gerekiyomuş.:pale:
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Kısa far lambasının patlamasından sonra cbf 150'nin ikinci bir kronik hastalığı daha çıktı galiba.Benim de kontakta arıza var.On konumuna getirdiğimde elektrik gelmiyor bazen.Biraz sağa sola oynadığımda elektrik geliyor.Bazen giderken birden ışıklar sönüyor.Motor duruyor.Bir temassızlık var galiba.Yarın 8.000 bakımına götürdüğümde baktırıcam.İnşallah garantiden değiştirebiliriz.

Aynı sorunla ben de karşılaştım. 4000 km de anahtar takımı komple degişti. Kontak anahtarı, Sele kilidi ve Depo kapagı. Tabiki garantiden degişti...
Bana kalırsa bu motoru bu şekilde fazla binmemeye calış yada daha dikkatli kullan. Düşünsene sıkışık bir trafikde sol seritde gidiyorsun, birden kontak anahtarı elektirigi kesiti ve motor stop etti. Yapabilecegin fazla bişi yok. Hemen dbreyej basıp sag seride gecmeye calışacaksın. Elektirik gelmedigi için sinyali yakamayacaksın. Cok kötü bir durum. Benim başıma geldi ama neyse ki trafik cok sıkısık degildi.
Ben bu sorunla ilk karşılaşdıgımda servise gösterdim. kontak anahtarını yagladılar birkaç deneme yaptılar anahtarı sag sola oynuyor ama kesinti yapmadı. SERVİS: Biraz daha idare et 4000 bakımda degiştirelim dedi... Bende bu durumun bukadar sorun teşkil edeceginin farkında olmadıgım için tamam dedim. 15 gun sonra 4000 bakımına giderken servise 20 metre kadar kalmıştı ki yukarıdaki olay başıma geldi. hiç dokunmadan servise kadar iterek gittim. Baktılar tam degiştirelim dedi ama simdi elinizde takım yok 3 gun sonra gelir.
Bu durumun ne kadar riskli oldugunu anladıgım için 3 gun boyunca neredeyse hiş sol seride gecmedim ve üç gün sonra degiştirildi. şimdi sorun yokkk...
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
556
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bugün ilk defa yolda kaldım. 1 saat kadar sıkıştırmalı sürüş sonunda motor ısıdan şişti ve stop etti. kenara çekip çalıştırmayı denedim, çalışmadı. yağ kalmadıda yaktıkmı dedim, baktım yağ full seviye. benzin yarım depo. bujiyi söktüm, ateşlemeye baktım ve ateşlemenin olduğunu çarpılarakta tespit etmiş oldum:) buji sökükken buji deliğini elimle tıkadım ve marşa bastım, kompresyonda var ve parmağımada benzin bulaştığından benzin geldiğinide anlamış olduk. geriye bi tek ısınmadan dolayı şişme ihtimali kalıyodu ve 10 dakkalık bir bekleyişten sonra tek marşta efendi efendi çalıştı kerata:)

Benimde başıma aynı olay gelmişti.Hem de hayvan bir Alman plakalı araç yüzünden.Ben konvoyu takip ederken arkamdaki bu hayvan aniden korna çalarak beni solladı.Neredeyse yolun dışına atıyodu.Ben sinirden ne yaptığımı bilmeden adama yetişmek için kökledim gazı.Sürekli dip gaz baya bi km yaptıktan sonra aynen seninki gibi durdu.Hiç sağını solunu kurcalamadan bir sigara molası verdim.Sonra marşa bastığımda çalıştı.Ancak rodajı tam olarak tamamlamadan bu olay başıma geldiğinden şu an motordan yokuşta çıtırtı sesi geliyo.Galiba rodajdayken boğdum motoru.Ancak şu an 8.000 km'deyim hiç bir zaman yolda bırakmadı bir sorunum yok.Şehirlerarası yollarda rüzgar yoksa 90-100 arası rahatlıkla yolculuk yapabiliyorum.Fakat rüzgar varsa 80'i geçemiyorum.
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Benimde başıma aynı olay gelmişti.Hem de hayvan bir Alman plakalı araç yüzünden.Ben konvoyu takip ederken arkamdaki bu hayvan aniden korna çalarak beni solladı.Neredeyse yolun dışına atıyodu.Ben sinirden ne yaptığımı bilmeden adama yetişmek için kökledim gazı.Sürekli dip gaz baya bi km yaptıktan sonra aynen seninki gibi durdu.Hiç sağını solunu kurcalamadan bir sigara molası verdim.Sonra marşa bastığımda çalıştı.Ancak rodajı tam olarak tamamlamadan bu olay başıma geldiğinden şu an motordan yokuşta çıtırtı sesi geliyo.Galiba rodajdayken boğdum motoru.Ancak şu an 8.000 km'deyim hiç bir zaman yolda bırakmadı bir sorunum yok.Şehirlerarası yollarda rüzgar yoksa 90-100 arası rahatlıkla yolculuk yapabiliyorum.Fakat rüzgar varsa 80'i geçemiyorum.

Arkadaşlar ben bu motorun bukadar cabuk şisecegine inanmıyorum. Mersinde Agustos sıcaklarında iki kişi ve yuklu bir şekilde yayla yollarında benim motora bişi olmadı allaha sükür. Yayla merkeze 28km uzaklıkta ve 1200m rakımlı yani yollarda cok dik rampalar var.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
556
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kolay kolay şişmez doğrudur.Üzerinden 5 saat inmeden kullandığımı biliyorum.Bir gün içerisinde 7 saat kullandığımı hatırlıyorum.Hiç bir zaman şişmedi.Şimdiye kadar bir kere oldu.O da benim hatam.Sürekli dip gaz kullanmadıktan sonra kolay kolay şişmez.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ya forum okumadan mesaj atmayı seemem ama 75 sayfa okudum cewabı bulamadım biri bana yardımcı olabilir mi..

-artcılı ve artcısız olarak uzun ama hafif rampada (otoban rampaları gibi) kaca duser bu motor? atıyorum kanuni caracal 200 cruiser ile neredeyse aynı tork ve beygir deernerine ait ama daha hafif olan bu alet, rampalarda bir 200 cclik gibi iki kişi hızını dusurmeden gidebilir mi?

-şimdi japon çin olayına girmeden çekiş olarak alalım cunku daha once danıstıım bi arkadas 2 kişi 70e duser bu makine dedi..halbuki caracal kullanıcıları 100u koruyabildiini sooluyolar nedir bu işin mantıı annamadım..tork beygir aynı, alet daha hafif we son hızı 10 km kadar daha fazla iken 2 kişi performansı icin neden boyle dedi arkadas.

2 kişi uzun yola da cıkabilirim ona gore motor buyutcem hadi aldırın bana su yakısıklı aleti. detaylı olarak fikir bekliyorum hondacı dostlarım. beni hondadan sasırtmayın su anda gayet memnunum =)
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Hafif rampalar etkilemez ama normal ve dik rampalarda hızın düşeceği kesin. Ama bu sürekli vites küçülterek dip gaz vermek değil. Rampa öncesi hafif gaz açarak devam edebilirsiniz vites düşürmeden. İki kişi çok etkilemiyor çekişi.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
anladım..bu hafif rampadaki 2 kişi ufak kayıp, hızı ortalama kaca dusurur ki?..arabalarla papaz etmez di mi bizi? uzun yol yapabilir miyim ben isterim ki ennn fazla uzun yolda 2 kişi 80e dussun..bunu yapabilir mi?
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Rahat yapar. Ben motoru aldığım gün (0 motor) 150 km lik yol yaptım . Lüleburgaz Tekirdağ. http://www.motosiklet.net/forum/gez...-tekirdag-gezisi-8-11-2008-a.html#post1324360

Rampalarda oldu stabilize yollarda oldu. Virajlarda vardı . Hiç üzmedi beni.

Arabalarla yarışmayı düşünme bu motorla. 150 lik bir motor . 2 kişi 90-100 çok rahat yol alırsın hemde ekonomik olarak .

Uzun yol yaparsın. Tabii tedbirlerini al. Ayrıca sıfır alacaksan gelen lastikler güzel değil. Değiştirmeni öneririm.

Seni üzmeyecek yıllarca severek kullanabileceğim bir motosiklet. Honda beat'in var zaten Honda'dan devam et :)
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
hah..tam adamını buldum. ck 125 hakkında bişiler sorcak birini arıyodum hızır gibi yetiştin ha. bi sorum daa olcak. ck 125, 1 milyar kadar daha ucuz..onerir misin, arkadasın memnun mu? problemi war mı? rampalarda eziyetli diyorlardı forumda. bu da ikinci ilginclik: duzlukte 130a cıkabiliyo cbfden hızlı ama rampa performansı nasıl daha kotu oluyo? Bu konularda da aydınlatırsan seni raat bırakıcam =)

Düzeltiyorum linkin sonunda yorumların warmış. Sadece rampalarda 2 kişi cbf kadar iyi mi?
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
hah..tam adamını buldum. ck 125 hakkında bişiler sorcak birini arıyodum hızır gibi yetiştin ha. bi sorum daa olcak. ck 125, 1 milyar kadar daha ucuz..onerir misin, arkadasın memnun mu? problemi war mı? rampalarda eziyetli diyorlardı forumda. bu da ikinci ilginclik: duzlukte 130a cıkabiliyo cbfden hızlı ama rampa performansı nasıl daha kotu oluyo? Bu konularda da aydınlatırsan seni raat bırakıcam =)

ya zaten düz yolda hızlı gidiyosa dişli modofikasyonu vardır yokuşta bayılır sen rahat keyifli yol yapcam diyosan kaliteli bişi olsun diosan cbf 150 al ha ben bastımmı gaza hissedim diyosan apache al ama bütceni bilmiyorum işte ck 125 dedigin neki acaba:)

haha ck 125 e baktım şimdi googleden ya alemsin bizim arkadaşta var ondan adam aglıyo piston sekmanı bile dagıldı 700ytl ye fln satıyo alcaksan sana satak:D ya o motormu 130 yapıyomuş:DD bi seferlik yapıyodur sonra dogru tamirciye git almışken saglam bişi al
 
Son düzenleme:

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
yok kardes orijinal hali 130a cıkıyomus kymco ck 125..gonlum cbf ile kıyaslanamayacaını sooluyo (beat gibi yakısıklı olmasından olsa gerek) ama merak ettim daha mı guclu diye soruyorum..daha gucluyse dusunulebilir.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
geçmiş olsun khutuck motorun kaç bin km de:silent:

Geçmiş olsun. Orjinal anahtarıyla kilitlendi değil mi. Anahtar çıkıyor yerinden ama direksiyon kilidinde kaldı anladığım kadarıyla.

Motor 8200'de. Orijinal anahtar da, yedek de açmıyor. Gidon kilitli olmasa çeke çeke götürürüm servise, o zaman da yağlanma olmamasından şanzıman hasar görebilir. yarın servis geliyor, 30 lira yol parası alacaklar sadece.
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
yok kardes orijinal hali 130a cıkıyomus kymco ck 125..gonlum cbf ile kıyaslanamayacaını sooluyo (beat gibi yakısıklı olmasından olsa gerek) ama merak ettim daha mı guclu diye soruyorum..daha gucluyse dusunulebilir.

CK fiyatına göre güzel motosiklet. Ancak cbf ile kıyaslanmaz. Çok titreşim var. 2 kişi çekiş oldukça düşüyor. Fazla Sesli çalışıyor. Pek gösterişli de değil


CBF 150 lik CK 125'lik. Honda daha güçlü. Ancak ağır bir motor olmasından ck düz yolda ve rampalarda geçebilir. Ama bu toz yutturacak kadar değil.

Titreşim , yan rüzgarlarda savrularak gitme benzin göstergesi yok vites göstergesi yok.

http://www.motosiklet.net/forum/gez...-tekirdag-gezisi-8-11-2008-a.html#post1324360

Gezimizde ck ve benim cbf vardı.


Tercih senin. Arada fiyat farkı var ama ck alınca pişman olabilirsin . :cat:

---------------------------------------------------------------
Bu arada arkadaşlar. 680 km ye ulaştım akşam :) Zincirde bir şıkırtı var gibi geliyor ama bilmiyorum. Düşük devirlerde oluyor. 1000 lik bakımda göstericem bunu.

Ayrıca moto soğukken çalıştırmak ve ısıtmak için hızlı ve etkili bir yol varmış. Jikle sona kadar çekili hafif gaz vererek 30 saniye bekliyorsunuz sonra jikle ve gaz kapatılıyor. 30 saniye sonra çıkabilirsiniz :)
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
457
jikle

Ben jikle işini şöyle yapıyorum onuda buralarda okumuştum
jikle tam açık hafif gaz vererek 20 -30 sn soğuk havalarda 1 dk
jikle yarım açık 30 sn aynen hafif gaz veriyorum
jikleyi kapat şöyle 1 dk kendi kendine rölantide jikle kapalı.

Bu arada ne mi yapıyorum.

son 1 dk kaskımı takıyorum , dizliklerimi takıyorum , eldivenlerimi takıyorum

yani bu iş maksimum 2 dk yı alıyor .
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Bu hafta başında benim motor sabah 06:20 gibi biraz zor calıştı. O akşam hava bayagı soguktu ama. 5 km yoldan sonra akşama kadar yattı. Akşam tekrar calıştırmak isedim. İlk marşda calıştı hemen geri stop etti sonra gösterge panelinin ışıkları baya zayıfladı. (Akünün zayıfladıgına isaret) Kontagı kapattım actım gösterge ışıklar her zamanki gibi normal fakat motor calışmadı Marş dinamosu motoru normal bir sekilde dönderiyor (aku normal gorunuyor yani) ama motor calışmyor. Neyse vurdurarak motoru calıştırdım. 5 dak calıştıkdan sonra denemek için stop edip tekrar calıştırdım, bu denemeyi defalarca yaptım ve her seferinde tek marsda calıştı. Bugune kadar birdaha calışmamazlık veya zor calışma gibi bir durum olamdı. Sizce pazartesi gunu akşamı neden böyle bişi yapmış olabilir anlamadım... :silent::silent::silent:
 
Son düzenleme:

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
murat telşekkürler. cihaz ilanda.. okutur okutmaz aranızdayım ;)
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
murat telşekkürler. cihaz ilanda.. okutur okutmaz aranızdayım ;)

Peki doğru bir karar verdin. Umarım kısa zamanda satarsın ve cbf'ine kavuşursun.

Bu arada ilan verdiysen buraya'da (forumdaki satılık bölümüne) koyabilirsin. Daha ilgi çeker. :cat:
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
link atar mısın haberim yok o işten..başlık açar gibi mi yapıyosun nası oluyo? sen de benim gibi cabuk bırakmışın skutırı =) daha 2300de temmuz cıkışlı. nası oluyo ondan inip buna binmek, duygularını alabilir miyiz =)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst