Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
beyler yanlış anlamayın ama bu motosiklet hız için üretilmemiş. tabi gönül isterki daha fazla hız yapsın ama bu motorla 1500km civarındayken istanbul-burdur arasına gidip geldim gazı köklememe rağmen 117nin üzerine çıkamadı.110 sabit hızla çok güzel gidiyor. bu motor bu kadar hız yapsın diye yapılmış. açıkçası herkesin kendi fikri tabi ama dişli değişiminin çok da iyi birşey olduğunu düşünmüyorum.bu arada dişli değiştiren değiştirir eyvallah kendi motorudur istediğini yapar tabiii... bu arada geçen cuma 4000 bakımına mutluhan hondaya götürdüm motorumu. motora 50 kağıt sıkışmış onu aldılar :p "her 2000de bir yağ değişimi var diyenler var olay nedir" diye sordum. "yok öyle birşey bakımlar 4000de bir" dediler..

Dişli değişikliğinden almak istediğim performansı aslında ben aldım. Şöyle eskiden motor 90 km/h ta kullandığı devirle şu anda 100 km/h yapıyor. Maksimum hızımı arttırmak istemedim aslında ben bu işe girişirken. 8-10 km/h kazanım elde etmek ve motoru rahatlatmak istedim. Şu anda uzun yolda motor eskisi gibi yüksek devirler kullanmadığından biraz daha rahat.

bende 1 hafta önce 4000 bakımına götürdüm. Yağ ile ilgili aynı soruyu bende sordum. Banada yağ değişimi yok.. Sadece bu motorlar yağ eksiltir. Eksilme görürsen ilave yap dediler. Ama ben 2000 de bir yağ değişimi yapmayı düşünüyorum. Yağ değişim aralıkları uzadıkça vites geçişleri sertleşmeye ve sesli olmaya başlıyor. 4000 km, 150 cc bi motor için uzun bi aralık bence, ben 2000 de bir servis haricinde kendim değiştiriyorum. Her değiştirdiğimde de vites geçişlerindeki yumuşamayı hissediyorum. Yağ değişimi için 4000 km beklemenizi tavsiye etmem. Bu işlemi evinizin önünde kendinizde yapabilirsiniz. bakım arasında 2000 de bi kere kendiniz yapsanız yeterli. 4000 km aynı yağ, katran karası yağ çıkıyor motordan 4000 km sonra.. eski deneyimlerimden. Ve değişim aralığı cc hacmine göre uzun tutulmuş yağ, motor ısındıkça uzun yolda yeni yağa göre yüksek sıcaklıklarda daha fazla inceleceği için motoru uzun yolda yeni yağ gibi koruyamıyor. Bu yüzden yağ değişimi için 4000 km beklemenizi tavsiye etmiyorum. 4000-5000 km de bir yağ değişimi daha büyük cc li motorlar için doğrudur. Araştırabilirsiniz. Servis onaylayabilir. Ben kendi deneyim ve gözlemlerimi değerlendirdiğimde arada 2000 km de bir kendim de bir değişim yaptım ve yapıcam. Karar sizin..
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
42 olan arka dişliyi 38'lik dişli ile değiştirirsen 4.viteste 120 km hızı görebilirsin.:cat:
Videoyu izlemek için:http://video.frmtr.com/video/44369/CBF150NET

Biliyorum dostum bilgim var bu konu hakkında ama daha yeni motor 1 ay oldu şimdilik düşünmüyorum belki ilerki zamanlarda yaparım:cat:

Dişli değişikliğinden almak istediğim performansı aslında ben aldım. Şöyle eskiden motor 90 km/h ta kullandığı devirle şu anda 100 km/h yapıyor. Maksimum hızımı arttırmak istemedim aslında ben bu işe girişirken. 8-10 km/h kazanım elde etmek ve motoru rahatlatmak istedim. Şu anda uzun yolda motor eskisi gibi yüksek devirler kullanmadığından biraz daha rahat.

bende 1 hafta önce 4000 bakımına götürdüm. Yağ ile ilgili aynı soruyu bende sordum. Banada yağ değişimi yok.. Sadece bu motorlar yağ eksiltir. Eksilme görürsen ilave yağ dediler. Ama ben 2000 de bir yağ değişimi yapmayı düşünüyorum. Yağ değişim aralıkları uzadıkça vites geçişleri sertleşmeye ve sesli olmaya başlıyor. 4000 km, 150 cc bi motor için uzun bi aralık bence, ben 2000 de bir servis haricinde kendim değiştiriyorum. Her değiştirdiğimde de vites geçişlerindeki yumuşamayı hissediyorum. Yağ değişimi için 4000 km beklemenizi tavsiye etmem. Bu işlemi evinizin önünde kendinizde yapabilirsiniz. bakım arasında 2000 de bi kere kendiniz yapsanız yeterli. 4000 km aynı yağ, katran karası yağ çıkıyor motordan 4000 km sonra.. eski deneyimlerimden. Ve değişim aralığı cc hacmine göre uzun tutulmuş yağ, motor ısındıkça uzun yolda yeni yağa göre yüksek sıcaklıklarda daha fazla inceleceği için motoru uzun yolda yeni yağ gibi koruyamıyor. Bu yüzden yağ değişimi için 4000 km beklemenizi tavsiye etmiyorum. 4000-5000 km de bir yağ değişimi daha büyük cc li motorlar için doğrudur. Araştırabilirsiniz. Servis onaylayabilir. Ben kendi deneyim ve gözlemlerimi değerlendirdiğimde arada 2000 km de bir kendim de bir değişim yaptım ve yapıcam. Karar sizin..

Katılıyorum sana üstadım bende aynen senin gibi düşünüyorum 4000 bencede uzun yağ değişimi için bende kendim değiştirmek istiyorum sen hangi yağı kullanıyorsun:silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
herşeyi çok güzelde keşke motoru bu kadar nazik olmasaydı

Yağ konusunda aslında kalitesiz olmayan herhangi bi marka 10w/40 kullanabilirsin. Shell, bp, castrol, veya yine 10w/40 motosiklet yağları var. Şu an isimlerini hatırlayamıyorum. Madeni yağ değilde yarı sentetik veya tam sentetik tercih et, mesela bp yarı sentetik, shell helix tam sentetik. Castrol ü hatırlayamadım..
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
556
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
herşeyi çok güzelde keşke motoru bu kadar nazik olmasaydı

Nazik derken neyi kastettiğini anlamadım arkadaşım.Evet asfalt yolda çok nazik ve kibar.Ancak bu motoru hangi yollara vurduğumu görseydin şaşardın.Bozuk,taşlı,çamurlu,dik rampa,hatta yol olmayan düz arazide kullandım.Resmen enduro motor gibi kullandım.Şu an 8.000 bakımına sokmak üzereyim.Çamurda fazla gezmekten dolayı sanırım biraz zinciri paslandırdım.Ona da iyi baksaydım,arasıra temizleyip yağlasaydım bu da başıma gelmezdi.Uzun yolda dağda bayırda heryerde limtilerini zorladım ancak tık demedi bu güne kadar.Başka bi motor olsaydı çoktan dağılmıştı.Uzun yolda rüzgara karşı 80 km hızın üzerine çıkamamak dışında hiçbir nazikliğini görmedim(Rüzgar yoksa türkiyenin diğer ucuna saatte 90-100 km hızlarda rahatlıkla gidebilirsiniz).Tamamen taş gibi sağlam bir motor.
 
Katılım
30 Tem 2008
Mesajlar
72
Arkadaşlar hala bana bi motor bulamadınız ya.Çokmu bişey istedim.
CBF150 olsun,kazasız olsun,km'si 1000 in altında olsun,siyah olsun,fiyatı uygun olsun filan işte.Bekliyorum ya.
[email protected]
0 506 282 42 90
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Arkadaşlar hala bana bi motor bulamadınız ya.Çokmu bişey istedim.
CBF150 olsun,kazasız olsun,km'si 1000 in altında olsun,siyah olsun,fiyatı uygun olsun filan işte.Bekliyorum ya.
[email protected]
0 506 282 42 90

Km si 10.000 in altında olsun demek istedin heralde:silent: Yok hayır 1.000 dersen honda bayilerinde var:p Kulağımız delik olsun duyarsak öyle bir motor haber veririz:cat:
 
Katılım
30 Tem 2008
Mesajlar
72
Yok bi yanlışlık

Km si 10.000 in altında olsun demek istedin heralde:silent: Yok hayır 1.000 dersen honda bayilerinde var:p Kulağımız delik olsun duyarsak öyle bir motor haber veririz:cat:

Dostum yardımlarınızı bekliyorum.Dediğim gibi 1000 km nin altında olacak.
Olursa yani.Öbür türlü zaten sahibinden.comda çeşit çeşit.
Yani biri benim gibi heveslenip alırda sonra bir şekilde vazgeçip satmaya karar verirse olur bu.Hayırlısı olsun.
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
Arkadaşlar hala bana bi motor bulamadınız ya.Çokmu bişey istedim.
CBF150 olsun,kazasız olsun,km'si 1000 in altında olsun,siyah olsun,fiyatı uygun olsun filan işte.Bekliyorum ya.
[email protected]
0 506 282 42 90

Dostum yardımlarınızı bekliyorum.Dediğim gibi 1000 km nin altında olacak.
Olursa yani.Öbür türlü zaten sahibinden.comda çeşit çeşit.
Yani biri benim gibi heveslenip alırda sonra bir şekilde vazgeçip satmaya karar verirse olur bu.Hayırlısı olsun.

Sence çok bişey istemediysen sorun yok bence:p
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar hala bana bi motor bulamadınız ya.Çokmu bişey istedim.
CBF150 olsun,kazasız olsun,km'si 1000 in altında olsun,siyah olsun,fiyatı uygun olsun filan işte.Bekliyorum ya.
[email protected]
0 506 282 42 90

Honda web sitesinde cbf 150 nin fiyatı 100 ytl zamlandı ve plaka ruhsat masrafları hariç 3740 ytl oldu. Bu durumda 1000 km altında uygun motor bulman çok zor. Şöyle.. 1000 km den az motoru en fazla 200 belki 250 ytl düşüğe bulursun. Bu farkı vermemek adınada 2. el 1000 km nin altında motor aramanın bence bi gereği yok. Honda yetkili satıcılarnına uğramanı tavsiye ederim. benim motor 4000 km de. üzerinde 350 ytl değerinde aksesuar var. Brandası ile beraber satsam onada 50 ytl, 400 ytl yapıyor. Anahtar teslim 4000 ytl ye geldi. Satıcı değilim ama bu gün satacak olsam 3500 ytl den aşağa satmam. 10000 km nin altında desen mantıklı olabilir ama 1000 km kullanılmış bi motorla sıfırı arasında, seni 2. ele yönlendirecek kadar büyük bi fiyat farkı olmayacaktır. Biraz ucuza mal etmek istiyorsan 7000-8000 km gibi çıtanı biraz yükseltebilirsin. Çiziği kırığı döküğü olmasın, yetkili serviste bakımları zamanında yapılmış olsun yeterli.. Bu km lerde de güzel temiz motorlar mutlaka vardır..
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
Hocam nasıl ya, ben otobanda yağmur altında sürekli tam gaz 250km gittim Edirne'ye dek, 3,2-3,3 litre yaktı ortalama. Rodajda da 10.4 litre ana depoyla (80'i geçmeden) 392km gördüm, 400'e yeterdi hatta, 2,65 lt/100km ediyor.


ben 1.86 boyunda ve 95 kiloyum,3.3 ile 3.6 arasında çok ufak fark var,olası bir durum yani bence,motorum şu anda 2950 km de ,yaklaşık 1,5 ay oldu alalı,verdiğim değerler güncel,devamlı tam gaz gidersem ortalama 3.6 lt yakıyor 100 kmde:pr:çok dikkatli kullanırsam şehirlerarası ortalama 70-80 km arası süratlerde o zamanda min 2.7 lt yakıyor:cherry: malesef gerçek,belki km yükseldikçe yakıt sarfiyatıda biraz azalır
 
Katılım
29 Nis 2008
Mesajlar
68
Kaç km'de sizin cubuf :) Benim 700 e geliyor . 1000 lik bakımda hangi yağı tercih etsem diye düşünüyorum . Ne önerirsiniz.?

Benim Cubuf Su anda 8400 km de.. Benim vede gittigim motor servisinin Vede aynı yerde caLıstıgım Motorcu arkadasLarımın kuLLandıgı yağ hep CASTROL..

Bu arada 40 ytL Lik BenzinLe 465 km gittim.. Benim için ideaL bir harcama.. Daha önce MondiaL 150 zat La 10 ytL Lik benzinLe 50 km gittigimi düşünürSem ideaL bi yakıt harcaması var derim hondanın...
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
İyi kilometre yapmışsınız. Bir depoyla yedek dahil 450 km civarı çok iyi diye düşünüyorum.

Bu arada yukarılarda dedim ama kimse cevap vermdi. Son zamanlarda zincirde bir şakırdama var sanki. Düşük devirlerde oluyor bu. Ne önerirsiniz ?
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
İyi kilometre yapmışsınız. Bir depoyla yedek dahil 450 km civarı çok iyi diye düşünüyorum.

Bu arada yukarılarda dedim ama kimse cevap vermdi. Son zamanlarda zincirde bir şakırdama var sanki. Düşük devirlerde oluyor bu. Ne önerirsiniz ?

bir depo ile rezerve dahil, full bitene kadar 505 km yol yaptım,42 ytl doldurmuştum bundan 6 ay önce .

arkadaşım zincirin şakırdaması,
zincirin yağsız ve kuru çalışmasından kaynaklanıyor, ve sık sık olmasa da arada bir motosiklet zincir yağı ile yağlanmalı, diğer yağlar zincirin ve dişlilerin ömrünü bitirir.
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
s.a. hondacı dostlar tüm honda severlerin kurban baramını en içten dileklerimle kutlarım :rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Hepinizin bayramını kutluyor, sağlık ve mutluluk dolu nice bayramlar görenizi gönülden diliyorum.
 
Katılım
8 Ara 2008
Mesajlar
3
cbf 150 sorunu nedir? arızaları daha çok nereden veriri? diger (yamaha ybr ve sukizi apache) ye göre yapıı ve kalite olarak nasıll? kullanan kişilerden bilgi rica ediyorum lütfenn ::wiinkk:
 
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
cbf 150 sorunu nedir? arızaları daha çok nereden veriri? diger (yamaha ybr ve sukizi apache) ye göre yapıı ve kalite olarak nasıll? kullanan kişilerden bilgi rica ediyorum lütfenn ::wiinkk:

bunu bir şaka olarak kabul ediyorum,bayram şakası olabilir,yoksa buraya yazabilen birisi bi zahmet kendinide tanıttıktan sonra biraz bu topiği geriye doğru okuyup istediği tüm bilgilere ulaşabilir diye düşünüyorum:wiinkk:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst