Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
havalar tekrar ısındı karlar eridi sükür gecen hafyayı baya camurlu gecırdık bu gun daha iyiyiz hamdolsun




ordudaki servis zincir yagı için ısrar etti ama (35 tl ye) almadım. tekere yada aksama yag atmaz dedi ama bana inadırıcı gelmedi
90 lık dıslı yagı kullanıyorum , tekere attıgı dogruda tozlu ve camurlu yollardan gectıgımız için en azından 2-3 gunde bı bakım yapmak gereklı dıye anlamıstım forumlardan yada farklı sitelerden aklımda kaldıgı kadarıyla
illede zincir yagına 35 tl vermek gereklımı yada daha uygun olanı var mı?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ordudaki servis zincir yagı için ısrar etti ama (35 tl ye) almadım. tekere yada aksama yag atmaz dedi ama bana inadırıcı gelmedi
90 lık dıslı yagı kullanıyorum , tekere attıgı dogruda tozlu ve camurlu yollardan gectıgımız için en azından 2-3 gunde bı bakım yapmak gereklı dıye anlamıstım forumlardan yada farklı sitelerden aklımda kaldıgı kadarıyla
illede zincir yagına 35 tl vermek gereklımı yada daha uygun olanı var mı?

Castrol vs emsal kalitede sprey zincir yağları janta vs asla yağ atmaz. Fakat bu işin sırrı şudur. Zinciri temizleyip yağladıktan sonra, minimum 4-5 saat, mümkünse zinciri yağlayıp ertesi güne kadar bekle, amaç yağın zincire iyice nüfus etmesini ve kurumasını. Bu şekilde uygulanırsa janta asla atma yapmıyor. Bu arada 35 tl ye çok fahiş bi fiyat. Burada Catrol chine Wax 20 tl. Ben Volvolini 15 tl ye almıştım. Fiyatlar aşağı yukarı böyle. Harici yağlama şekilleri de iş görür ama sprey zincir yağları gibi zincir üzerinde uzun süre kalıcı olma özelliği yoktur ve janta çok sıçratır. Sık sık jant temizliği yapman gerekir. Ayrıca daha çok zinciri yağlama ihtiyacı söz konusu olur. Kaliteli özellikle zincir yağı olarak satılan ürinlerin zincir üzerinde barınma, bulunma süreleri daha uzundur. Yağmura toza dış etkenlere karşı daha dirençlidir. Bence bi sprey zincir yağı temin et. Valvoline, Castrol, Motul, Repsol vb. Ne olursa. Ben şimdiye kadar Valvoline ve castrol kullandım. Castrol ün valvoline nazaran zincire yapışma özelliği daha kuvvetli ve daha iyi idi. Şu anda valvoline kullanıyorum. Ama bitince tekrar Castrol alıcam. Castrol aşağı yukarı tüm carrefour real vs gibi büyük alışveriş merkezlerinde bulunabiliyor. Tabi 35 tl değil, 20 tl falan.
 
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
251

:cherry: PM mi attın adama naptın metehan abi? :cherry: köfte ısmarlama sözü mü verdin yoksa? :p

Benmi yanlışi görüyorum benim mesaj 10001

10000. mesaj seninkiymiş Tuğrul :rendeer:

abi ben ilk mesajı saymadım, ana sayfadan bakarsan topic içindeki mesajla anasayfada gözüken mesaj sayısı arasında 1 fark var çünkü konunun açıldığı zamanki içeriğini mesaj olarak saymıyo sanırsam.

tank ped'i istemiyosan ben alabilirim ismail abi :p :cherry:
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
havalar tekrar ısındı karlar eridi sükür gecen hafyayı baya camurlu gecırdık bu gun daha iyiyiz hamdolsun



ordudaki servis zincir yagı için ısrar etti ama (35 tl ye) almadım. tekere yada aksama yag atmaz dedi ama bana inadırıcı gelmedi
90 lık dıslı yagı kullanıyorum , tekere attıgı dogruda tozlu ve camurlu yollardan gectıgımız için en azından 2-3 gunde bı bakım yapmak gereklı dıye anlamıstım forumlardan yada farklı sitelerden aklımda kaldıgı kadarıyla
illede zincir yagına 35 tl vermek gereklımı yada daha uygun olanı var mı?

bence değil

300 liralık did zincir olsa motomda alabilirim. ama 10 tl lik zincir varsa motomda yanık yağ ile yağlarım. 70 liralık zincir olursa motomda o zamanda 10 liralık zincir yağı alırım

cbr 1000 kullanmıyorum ki :cherry:
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
yedik içtik gezdik geldik...aslında İzmir bu hususta daha şanslı bence...orada herşeyin tadı başka...

Afiyet olsun,çok güzel olmuş fotolar harika kıskanmadım desem yalan olur,nede olsa organizasyon=)Mete-handro Produktion...
en kötü geziniz böyle olsun darısı başımıza...yalnız gökten düşen üç köfteyi barim azad edseydin :queen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Castrol aşağı yukarı tüm carrefour real vs gibi büyük alışveriş merkezlerinde bulunabiliyor. Tabi 35 tl değil, 20 tl falan.

Kastrolden bi çıkarın menfaatinmi var birader olayın nedir...:queen:

:cherry: PM mi attın adama naptın metehan abi? :cherry: köfte ısmarlama sözü mü verdin yoksa? :p

:

bi kolaya tav oldu valla ne köftesi...:p

[Afiyet olsun,çok güzel olmuş fotolar harika kıskanmadım desem yalan olur,nede olsa organizasyon=)Mete-handro Produktion...
en kötü geziniz böyle olsun darısı başımıza...yalnız gökten düşen üç köfteyi barim azad edseydin :queen:

sağol...alp_tunay var İzmir Mt de...Kaptanh falan var...takılırmısın onlara...
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
[QUOTE=metehan:sağol...alp_tunay var İzmir Mt de... Kaptanh falan var......takılırmısın onlara...


tanışma fırsatımız olmadı olucak inşallah...fazla zaman ayıramıyoruz böyle etkinliklere malum çoluk çocuk aile felan kaptırmışız ipin ucunu sorma...
sizlere Allah selamet versin gezilerinizden bizde faydalanıyoruz,tekeriniz hep düz bassın.:cat:
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
carfurda falan 20liraysa servis ordan da bize bi şeyler kapatmaya calısmıs anlasılan , metehan usta soylemişti servisin benden subap ayarı parasını haricen almalarının uygun olmadıgını , daha once koctastan ismini hatırlayamadıgım bır zincir yagı almıstım ama uygulama yaptıktan sonra bekletmemıstım belkı onun içindir bir fark anlamamıstım ! :cat:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
abi ben ilk mesajı saymadım, ana sayfadan bakarsan topic içindeki mesajla anasayfada gözüken mesaj sayısı arasında 1 fark var çünkü konunun açıldığı zamanki içeriğini mesaj olarak saymıyo sanırsam.

tank ped'i istemiyosan ben alabilirim ismail abi :p :cherry:

ahaha :cherry: sağolasın Tuğrulcum. Çok teşekkür ederim.
Düşünmen yeterli :rendeer:
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
selamlar. çok eski bir motosıklet sürücüsü olduğum halde foruma yeni üye oldum.
en son motosıkletim ybr 125 city. Temiz bir honda cbf 150 ile takas yapmak üzereyim ama honda cbf 150 için yağ eksiltiyor diye duymuştum.
bu gerçekmi? 90 lı yılların başında 125 lik honda kullanıyordum. hiç böyle bir durumla karşı karşıya kalmamıştım. Ayrıca şimdiki motosıkletim olan yamaha ybr 125 city de 3000 km yol yapsam bile 1 gram dahi yağ eksiltme problemi yaşamadım. gerçekten bu konuya vakıf olan biri varsa bilgilenmek isterim.şimdiden teşekürler...
 
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
251
eğer 2.000 km'de bir yağ değiştirmezseniz ve uzun süre redline'da (yüksek devir) giderseniz evet yakıyo. ama servis "2.000 km'de 200 gr yakması normal" diyo. eğer 200 gr'nin üstüne çıkarsa değer garanti devreye giriyo ve motoru yeniliyolar sanırım.

ancak ben uzun süre redline'da gitmeme rağmen şimdiye kadar hiç yağ eksiltmedi. (gramaj olarak ölçmedim ama şimdiye kadar 1 kere bile yağ çubuğunda düşük yağ seviyesi görmedim. 2.000 km'de bir yağ değiştiririm)

BORpower katkısı koyarak da yağ yakma probleminin önüne geçiliyomuş. motor yağ yaksa bile BORpower katkısı motora herhangi bi zarar gelmesini engelliyomuş.


bunların haricinde cbf 150 gerçekten çok güzel bi motordur, düşük km'li (10.000'den düşük) temiz bi motor bulursanız kaçırmayın derim :cat:
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
forumda yeteri kadar yag yaktıgı yada yakmadıgı coooooooooook konusulmustur herhalde google dan cbf 150 yag eksiltme yaz oooooooooooo neler bulursun
ben hıc tasa etmedim varsın yaksın , mılletı duyanda yakıta yag katıyoruz zannedicek :queen:
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
arkadaşlar, motorun bakımlarını, tamir vs. işlerini kendim yaparım ama yağ seviyesini o çubuğun neresinde görmem gerektiğini bilmiyorum.. :cyclopsan bi el atsanız?
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
bence değil

300 liralık did zincir olsa motomda alabilirim. ama 10 tl lik zincir varsa motomda yanık yağ ile yağlarım. 70 liralık zincir olursa motomda o zamanda 10 liralık zincir yağı alırım

cbr 1000 kullanmıyorum ki :cherry:

mt deki kafa dengi arkadaslarimdan birisi ayni görüşteyim abi sonuna kadar:cherry::cherry:grese devam:p:mrgreen::) zincir 45 gayme 25 binde bir zincir yenilerim bi sprey en fazla 6 bin gitse 25 bin kmde 4 krre sprey almam lazım 20 şer liradan çooook para cok:cherry::cherry:motoru aldigimda 1.kg rulman gresi almiştim 2008 ocakta... daha yeni yarı oldu bide sık sık yaglarım..2 haftada bir mazotla fırçalarım dişlerime öyle ilgi göstermem:queen::queen:
 
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
251
arkadaşlar, motorun bakımlarını, tamir vs. işlerini kendim yaparım ama yağ seviyesini o çubuğun neresinde görmem gerektiğini bilmiyorum.. :cyclopsan bi el atsanız?

yağ çubuğunun ucunda iki tane çizgi var, arası çapraz çizgilerle kare kare şeklinde. eğer yağ o iki çizgi arasındaysa sorun yok. eğer çubuğun en ucundaki çizginin üstündeyse bir an önce yağ ilavesi yapmak gerekir. eğe çubukta hiç yağ gözükmüyosa motoru çalıştırmadan, yağ temin edilip yağ takviyesi yapıp öyle çalıştırılır :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst