Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
Akünün bu kadar yeni bir motorda bitmesi pek olası değil aynı sorunu ben yaşadım arkadaşım.
malesef aynı problem senin başına gelmiş olabilir :( motorun aküyü şarj etmiyor, yani mekanik olarak şarj dinamon yanmış olması olasılığı var.
aküyü şarj ettikten sonra 90km gidebiliyordum en fazla. ve akü bitiyordu daha sonra servisten anladımki motor çalıştıktan 20dk sonra şarj etmeyi kesiyormuş. aynı sorun olabilir, geçmiş olsun..

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------



bakımı nerede yaptırıyosun, ben her bakımda buji ve yağ değişimini kesinlikle yapıyorlardı. aslında yerinde olsam tüm bakımı kendim yapardım :)
servise ödenen para ile çok daha stabil bakımlar yapabiliriz. 12bin olan bi motorda da mekanik arıza çıkma ihtimali azalmıştır bence.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------


hondada yol yardımı gibi bir hizmetin olmadığını biliyorum, o ücreti alıyor olmaları normal diyebilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------



motor kaç binde şuan? zincir durumunu görmek için bence zinciri güzel bi temizleyin gaz yağıyla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:05 ----------



motorun rodaj dönemi bitti diyip zorlama olayına girmeyiniz şahsi görüşüm.
şuan ben de 13bin'deyim bu motorun düz yolda optimum hızı 90'dır. 100 yaptığınızda altınızda bağırmaya başlar alet boşuna yormuş olursunuz.
yokuş aşaığı 120 km hızı gördüğüm de var ama ne gerek var. bence zorlama yapmayın. rodajın bittiğini yakışından ve atikliğinden falan anlarsınız.

Hocam ben bakımı tire'de delikanlı honda servisinde yaptırıyorum.Adamlar parçayı söküp bakıyor değişmesi gerekmiyorsa değiştirmiyor.Hani 4000 de bir de buji değişmez yani...
Baktılar yine buji hava filtresi balata vs... Sadece ön fren balatası değiştirildi zaten bitmeye yakındı doğru dürüst tutmamaya ve ses yapmaya başlamıştı.Sadece ön fren balatası ve yağ değişti.Zincir gergisi temizliği yapıldı sübap ayarı yapıldı temizlendi yıkandı (Bayada kirliydi alet :queen:)
Ha birde şu hidrolik değiştirmeye neden bu ustalar bu kadar üşenir onuda anlamış değilim.

Ayrıca kafama takılan mevzuu silindirden çok hafif terleme şeklinde yağ kaçağı vardı onuda gösterdim garantiden conta değişecek dendi.Garantinin bitmesinede şurda 1,5 ay kalmıştı o iyi oldu :) umarım sorun büyümez.Temiz bir şekilde hallolur.
Zaten garanti meselesinden dolayı bakımı kendim yapmıyorum.bundan sonra ufak ufak bakımı kendim yaparım elimden geldiği kadar hem daha temiz olur hem aklım takılmaz hem ne yaptığımı bilirim.

Yakıtı ne zamandan beri ölçmüyordum.6 şubatta yakıt yedeğe düşünce 50 tl lik yakıt aldım 50 tl yakıt= 9,80 lt benzin
22 şubatta yedeğe düşmedi toplamda 450 km yol yaptım. Buda 100 km de 2,17 lt tüketim yapıyor ki motosikleti aldığımdan beri en düşük ölçümüm bu oldu.İlk zamanlar 2,5 lt altında yakmıyordu.

Aklıma gelmişken buradan sorayım 2 ay içinde lastik değiştirmeyi düşünüyorum pirelli duratracion takımı 180 tl işçilik dahil.Yalnız lastiklere baktım 2012 nin 46. haftasında üretilmiş bu lastikler eskimidir fiyatı uygunmudur bizim motorlarda performansı nasıldır bilen kullanan varsa yorumlarınızı bekliyorum...
 
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
bunu nasıl anlıyacagız pekı servıs bana akun bıtmıs dedı gonderdı ve dedıgın dogru olabılır ılk calıstırdıgım andakı far aydınlatması ıle sımdıkı bır degıl acaba gıttıkce gene akusumu bıtıo ben sıkıntı olup olmadıgını nasıl anlıyacam sımdı

motorun çok yeni arkadaşım akünün bitmesi gibi bişey pek olası durmuyo, fakat anlaman için sıfır başka bi akü taktırıp şarj durumuna bakabilirsin, benim servis tam 3 kez akü değişiminden sonra asıl sorunu bulabildi. marşa bastığında ledler sönüyor ve zıttırırııt diye ses çıkardığını sölüyosun, benim de olayım aynen bu şekildeydi. normalde yolda giderken akün şarj olması gerek ama şarj etmiyor. sorun aküde değil büyük olasılıkla. şarj dinamosu hatası. yada konjektörün bozuk. şarj için aküye 14 volt gerilim gönderilmesi gerek. ilk önce buna baktır.
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
motorun çok yeni arkadaşım akünün bitmesi gibi bişey pek olası durmuyo, fakat anlaman için sıfır başka bi akü taktırıp şarj durumuna bakabilirsin, benim servis tam 3 kez akü değişiminden sonra asıl sorunu bulabildi. marşa bastığında ledler sönüyor ve zıttırırııt diye ses çıkardığını sölüyosun, benim de olayım aynen bu şekildeydi. normalde yolda giderken akün şarj olması gerek ama şarj etmiyor. sorun aküde değil büyük olasılıkla. şarj dinamosu hatası. yada konjektörün bozuk. şarj için aküye 14 volt gerilim gönderilmesi gerek. ilk önce buna baktır.


tmm kardesım motor daha 65km 'de :D ehlıyetsızlıkten bu kadar km yapabılıdım onumuzdekı aylarda ehlıyetı alırsam ılk ısım gıdıp bu sorunla ugrasmak olacak. tesekkur ederım
 
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
51
tmm kardesım motor daha 65km 'de :D ehlıyetsızlıkten bu kadar km yapabılıdım onumuzdekı aylarda ehlıyetı alırsam ılk ısım gıdıp bu sorunla ugrasmak olacak. tesekkur ederım
Hocam ayni sorun benimde basima geldi. Daha motor 3-4 km deyken aku bitti mars basmadi isiklar sondu ve garip bir ses cikmaya basladi :) sonra akuyu 10 liraya sarj ettirdim ve duzeldi. Bende ehliyetim yokken almistim hatta honda eve getirip aparmanin bahcesine bile indirmisti (7-8 basamak var) ilk zamanlarda haftada 2-3 gun rolantide calistiriyordum sonralari eve gec gelmem yorgun olmamdan 1 hafta kadar calistirmadim ve aku bu arada bitmisti. Arastirip ogrendigim kadariyla aku soguk havada arac calismazsa bosalmaya baslarmis. Bizim akuleree araba akulerine gore daha kucuk oldugundan kisa surede bitebiliyormus. Uzun zaman kullanilmayacaksa akuyu sokup evde oda sicakliginda tutmak gerek diyorlar.
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
pekı gencler benım motor sımdı beyaz farlarını degıstırmeyı dusunuyorum xenon'taktırırsam aküye zararı ne olur ne kadar olur yada beyaz farlar varmıs onları taktırırsam xenon a gore nasıl kıyaslıyabılırız ve bu pıyasadkı beyaz farlar orjınal sarı apmuller kadar mı Voltları ?_ bılgısı olan varmı
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
pekı gencler benım motor sımdı beyaz farlarını degıstırmeyı dusunuyorum xenon'taktırırsam aküye zararı ne olur ne kadar olur yada beyaz farlar varmıs onları taktırırsam xenon a gore nasıl kıyaslıyabılırız ve bu pıyasadkı beyaz farlar orjınal sarı apmuller kadar mı Voltları ?_ bılgısı olan varmı

Şahsen kullanıcısı olarak gece gündüz yağmur da çamurda kullandım şöyle söyleyim bizim cb ler sınıfın en iyi far aydınlatmasına sahip olan motosikletlerdir.En güzeli orjinalini hiç bozmaman.
 
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
pekı gencler benım motor sımdı beyaz farlarını degıstırmeyı dusunuyorum xenon'taktırırsam aküye zararı ne olur ne kadar olur yada beyaz farlar varmıs onları taktırırsam xenon a gore nasıl kıyaslıyabılırız ve bu pıyasadkı beyaz farlar orjınal sarı apmuller kadar mı Voltları ?_ bılgısı olan varmı
aküye değil de beyne zarar verebilirsin. o daha kötü.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Fiyatına oranla muhteşem bi motosikletiniz var aradaşlar, hiçbiyerini kurcalamayın mutlaka orjinalini aratır herşeyi gayet güzel :)

İlla para harciycam diyen daha hafif ve kaliteli o veya x ring zincir alabilir, seleye bi kat daha silikon destekli kılıf attırabilir,

kaliteli elcik koruma takabilir (düşünce, araç kapısına falan girince, soğuk havalarda rüzgar kesmesi falan feci faydası oluyor )

lastiklerini çok daha konforlu lastikle değiştirebilir, depo yanlarına dizleri kaydırmayacak tırtıklı silikon pedler alabilirsiniz, daha hafif olan PaTa PaTa bi ses veren IXIL egzoz takabilir ( farkedilirlik )... ...

Yani zaten eskiyip değiştireceğiniz şeyleri şimdiden zevk olsun diye değiştirip daha büyük konforlu keyif alabilirsiniz hem daha güvenli de yol alırsınız :)

Emin olun zenon orjinalden daha iyi aydnlatmayacak, ama bu farklar orjinalden daha fazlasını verecek paranız zevk için bile olsa boşa gitmeyecek :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
51
Merhaba
Motoru nisan 2013 te aldim ancak once ehliyet sonra sqglik sorunlarindan 8 ay yatirmak zorunda kaldim.BU sure icerisinde hic kullanilmadi.Son 2-3 aydir kullaniyorum ve km si 650 oldu.Bakim zamani da gelmedi ama alali nerdeyse 1 yil oldugu icin yag degisimi yapmam uygun olur mu ? Yoksa bakim zamanini mi beklemeliyim ?
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bakım zamanını bekle, içindeki yağ normal değil rodaj yağı, zaten pek bişey kalmamış :)
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
ferdinadd kardesım :D xenon yada beyaz far ıcın orjınal ı gıbıı aydınlatmaz dıyıyorsunda benım motor suanda beyaz :D ve benım gozumde cok cekıcı soyle bırde xenonla yada beyaz farla butunlesırse daha sex2ı olmaz mı Allah ıcın :)
 
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
Merhaba
Motoru nisan 2013 te aldim ancak once ehliyet sonra sqglik sorunlarindan 8 ay yatirmak zorunda kaldim.BU sure icerisinde hic kullanilmadi.Son 2-3 aydir kullaniyorum ve km si 650 oldu.Bakim zamani da gelmedi ama alali nerdeyse 1 yil oldugu icin yag degisimi yapmam uygun olur mu ? Yoksa bakim zamanini mi beklemeliyim ?

o yağ, kolonya olmuştur hocam :)
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
selam arkadaşlar. artık bende de bu motordan var. küçülttük motoru.. :) mehmet kardşeimle takasa girdik.

yakıtı mükemmel düşük. bakalım bu yazı CB ile geçirme gayretine girecem.
 
Katılım
28 May 2012
Mesajlar
169
selam arkadaşlar. artık bende de bu motordan var. küçülttük motoru.. :) mehmet kardşeimle takasa girdik.

yakıtı mükemmel düşük. bakalım bu yazı CB ile geçirme gayretine girecem.


CBF konforu yok ama forumda yazılan kötü yorumların çoğunu haketmediğini düşünüyorum. Hayırlı olsun, kazasız keyifli sürüşler...
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
CBF konforu yok ama forumda yazılan kötü yorumların çoğunu haketmediğini düşünüyorum. Hayırlı olsun, kazasız keyifli sürüşler...

kullandım evet. cbf kadar yok koruma demirlerine dizlerim değiyor. ama honda. dayanıklılık güvenilirlik yeter. kötü yorumları okumuyorum bile.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
En kral koruma demiri bende.:p

Hem dizlere değmiyor hem de diğerlerine göre az daha geniş. Daha güven verici.

hpnr.jpg


e4rw.jpg
 
Katılım
12 Şub 2014
Mesajlar
97
Arkadaşlar merhaba,

Zaman zaman 5. viteste giderken birden motor boşa düşüyor. Sizlerin başınıza hiç geldi mi? Bana da çok çok nadir oluyor ama dün bir sabah bir de akşam oldu. Nedeni nedir acaba.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
CelalOgun benim başıma hiç böyle bir şey gelmedi. Servise bir göster istersen?!... :sunny:
 
Katılım
12 Şub 2014
Mesajlar
97
Önümüzdeki haftasonu servise gidecektim zaten rutin bakım için. Bir sorayım. Birşey çıkarsa paylaşırım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst