Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
@ferdinandd; cb aşkın depreşti değil mi? :)

O bende hiç bitmedi reverse, arkadaşım iş icabı şehirdışına çıktıkça onun CB sini kullanıyorum,

düşük devir pıtı pıtı sağa sola bakına bakına gezmeyi nasıl özlemişim :)

Ara cc commuterlarla dolsun memleket istiyorum, Kawa W800 ün 250 liği falan gibi şeyler gezinsin etrafta :)

Bende kapali garajda, donene kadar paket :)

Serkan hayati keskin kararlar almışsın, yolun açık olsun, umarım herşey umduğundan bile iyi olur :rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
merhaba arkadaşlar

foruma ankaradan katılıyorum uzun süredir cb kullanıcısıyım ama forumda pek aktif değilim maalesef. haliyle de sayfayı sadece arasıra takip edebiliyorum. motosikletimin bakımlarını da genellikle kendim yaparım ancak geçen gün talihsiz bi olay başıma geldi. motorumla araziye girdim ve karteri yere vurdum sonrasında yağı değiştirmek garaja gittim. yağı boşalttım ancak yeni yağ doldurmak için tapayı takarken yuva kırılarak elimde kaldı :salut: (çok zorlamama rağmen :silent: ) servise gittiğimde ise yeni karterin 350 tl olduğunu 250tl işçiliğin tutacağını ve ruhsat işlemleri için de en az 150-200 harcamam gerekebileceğini söyledi. kırılan parça yaklaşık 1.5cm uzunluğunda ve adamların dediğine göre karterde kalan parça helicoil uygulanacak kadar uzun değilmiş :salut:

şimdi ise planladığım bi kaç seçenek var

plan 1

ostim de yada şaşmazda bi aliminyum kaynakçı bulup elimdeki parçayı kaynattırıp yeni klavuz ile yeni diş açmak yada helicoil uygulamak (tabii yapabilecek kaynakçı bulmak mesele yapsa klavuz açarken sorun çıkmaması ayrı bi mesele.. :pale: )

plan 2 çinli muadillerinden bir karter bulup takmak mesela motoran cbs 150 nin karteri uyar mı? yada cg 125 serilerinin karteri? :silent: uymazsa bu plan hepten gider. uyarsa da kaynakla falan hiç riske girmeden orjinal karter alacak kadar bütçem olana kadar idare etsin yeter düşüncesindeyim. karteri uyacak çinli bir muadil biliyormusunuz :silent:

plan 3 motoru 2.elden yok pahasına satmak ki bunu hiç istemiyorum. aldığımdan beri bebeğim gibi baktım castrol power 1 den başka yaü kullanmadım elcik ısıtmasından koruma demirine çanta demirine kadar itina ile özen gösterdim. birlikte git gel bi haftada 1600km uzun yol yaptım. inanın hiç satmakta içimden gelmiyor.

ama maalesef ki öğrenciyim ve bütçem çok kısıtlı sizce ne yapmalıyım günlerdir rahat rahat uyuyamıyorum ya satmak zorunda kalırsam diye :salut: fikirleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim güvenli sorunsuz sürüşler..

not:karter yuvası sağ karterde haliyle sağ karter değişince motor numarası da değişiyor :(
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Evet beyler 70.000 i görmüş bir CB,

içimden nezaman çıktında, yol yaptında, büyüdün dedim yavrucağa :mrgreen: Nice 70 lere :cherry:

 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
merhaba arkadaşlar

foruma ankaradan katılıyorum uzun süredir cb kullanıcısıyım ama forumda pek aktif değilim maalesef. haliyle de sayfayı sadece arasıra takip edebiliyorum. motosikletimin bakımlarını da genellikle kendim yaparım ancak geçen gün talihsiz bi olay başıma geldi. motorumla araziye girdim ve karteri yere vurdum sonrasında yağı değiştirmek garaja gittim. yağı boşalttım ancak yeni yağ doldurmak için tapayı takarken yuva kırılarak elimde kaldı :salut: (çok zorlamama rağmen :silent: ) servise gittiğimde ise yeni karterin 350 tl olduğunu 250tl işçiliğin tutacağını ve ruhsat işlemleri için de en az 150-200 harcamam gerekebileceğini söyledi. kırılan parça yaklaşık 1.5cm uzunluğunda ve adamların dediğine göre karterde kalan parça helicoil uygulanacak kadar uzun değilmiş :salut:

şimdi ise planladığım bi kaç seçenek var

plan 1

ostim de yada şaşmazda bi aliminyum kaynakçı bulup elimdeki parçayı kaynattırıp yeni klavuz ile yeni diş açmak yada helicoil uygulamak (tabii yapabilecek kaynakçı bulmak mesele yapsa klavuz açarken sorun çıkmaması ayrı bi mesele.. :pale: )

plan 2 çinli muadillerinden bir karter bulup takmak mesela motoran cbs 150 nin karteri uyar mı? yada cg 125 serilerinin karteri? :silent: uymazsa bu plan hepten gider. uyarsa da kaynakla falan hiç riske girmeden orjinal karter alacak kadar bütçem olana kadar idare etsin yeter düşüncesindeyim. karteri uyacak çinli bir muadil biliyormusunuz :silent:

plan 3 motoru 2.elden yok pahasına satmak ki bunu hiç istemiyorum. aldığımdan beri bebeğim gibi baktım castrol power 1 den başka yaü kullanmadım elcik ısıtmasından koruma demirine çanta demirine kadar itina ile özen gösterdim. birlikte git gel bi haftada 1600km uzun yol yaptım. inanın hiç satmakta içimden gelmiyor.

ama maalesef ki öğrenciyim ve bütçem çok kısıtlı sizce ne yapmalıyım günlerdir rahat rahat uyuyamıyorum ya satmak zorunda kalırsam diye :salut: fikirleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim güvenli sorunsuz sürüşler..

not:karter yuvası sağ karterde haliyle sağ karter değişince motor numarası da değişiyor :(

her ne kadar başlıkta bu sorunum için bi geçmiş olsun mesajı bile gelmese ben yine de nasıl çözdüğümü yazayım belki bir başkasının da başına gelir işine yarar.

bugün ankara şaşmaz oto sanayi sitesine gittim ve aliminyum kaynağı yapan bir yer buldum. ilk etapta kaynak yapılacak yer karter olduğu için sökmeden olmaz denildi ama ustayı yanımıza alıp gösterince kaynak yapılacak yerin karterin dış kısmına doğru bir yer olduğu için sökülmeden kaynak için ustayla anlaşıldı (50tl herşey dahil). tabii sonrasında aliminyum kaynağı biraz daha farklı olduğu için motosikletin deposu söküldü karbrötör dahil tüm boruların içindeki benzin boşaltıldı.

akü ve buji söküldü ve kutup başları yalıtımlı bant ile kapatıldı.
kırılan karter yuvası balata spreyi ve wd40 ile temizlendi.
sağ sol grenajlar söküldü
en son da vites kolunu söktük.

tüm bu işlemler bittikten sonra karter tapası ağzı balata spreyi ile temizlendikten sonra en az bir gün havalandırmak gerekiyor ki üzerinde yanıcı madde kalmasın balata spreyi tam olarak yüzeyden buharlaşsın.

çarşamba günü tekrar sanayiye gideceğim tapanın kırıldıktan sonraki halini ve tamirden sonraki halini çeker koyarım. iyi forumlar..
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
safakk; geçmiş olsun. Can sıkıcı bir problem sanırım. Benim pek bilgim olmadığından uzaktan izliyorum. Umarım en kısa zamanda tamir olur ve motosikletine kavuşursun.
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
Arkadaslar benımde yardım a ıhtıyacım var motorumun km'si 0000 yazan yerı 0308 yazıyor kısacası motoru daha kullanamadım bıle ehlıyet alana kadar evın oralarda suruom sadece gelelım sıkıntıma 3 gun once motor u kullandım hıc bır sıkıntım yoktu ve park ettım ardından 3 gun gectı ve bugun calıstırayım dedım motor calısmadı marş yemıyor 2 3 defa tam calısır gıbı oldu bu seferde eksosdan garıp sesler geldı bogulmus olabılır dedım 10 15dk calıstırmaya calıstım ve hıc bır sekılde mars yemıyor sonradan mars a tekrardan basmaya baslıyınca bu sefer gostergelerın ledlerı kapanmaya basladı yanı marş'a basıyorum ledler sonuyor ( bu arada bu esnada motorun far'ı ıyıce sonuk yanmaya basladı 100 w luk ampul sankı 20lık gıbı yanmaya basladı ) neyse bıraz daha ugrastım bu sefer'de mars a basıyorum hem ledler sonuyor hem motor calıstırma sesı cıkmıyor tam tersıne zzzzzııtttt dıye bı ses cıkartmaya basladı kablolardan gelıyormus gıbı hıssetttım ne olmus olabılır motor a ? Acil yardım
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaslar benımde yardım a ıhtıyacım var motorumun km'si 0000 yazan yerı 0308 yazıyor kısacası motoru daha kullanamadım bıle ehlıyet alana kadar evın oralarda suruom sadece gelelım sıkıntıma 3 gun once motor u kullandım hıc bır sıkıntım yoktu ve park ettım ardından 3 gun gectı ve bugun calıstırayım dedım motor calısmadı marş yemıyor 2 3 defa tam calısır gıbı oldu bu seferde eksosdan garıp sesler geldı bogulmus olabılır dedım 10 15dk calıstırmaya calıstım ve hıc bır sekılde mars yemıyor sonradan mars a tekrardan basmaya baslıyınca bu sefer gostergelerın ledlerı kapanmaya basladı yanı marş'a basıyorum ledler sonuyor ( bu arada bu esnada motorun far'ı ıyıce sonuk yanmaya basladı 100 w luk ampul sankı 20lık gıbı yanmaya basladı ) neyse bıraz daha ugrastım bu sefer'de mars a basıyorum hem ledler sonuyor hem motor calıstırma sesı cıkmıyor tam tersıne zzzzzııtttt dıye bı ses cıkartmaya basladı kablolardan gelıyormus gıbı hıssetttım ne olmus olabılır motor a ? Acil yardım

Sanırım akü yavas yavas boşalmış ve bitmiş. Ya aküyü söküp şarj etmen gerekecek yada yapabilirsen vurdurarak çalıştırman (Altın Elbiseli Adam Motosiklet Vurdurma vidyosunu izleyebilirsin).

Yada eşinde dostunda YBR CBF gibi bişeyler varsa aküden takviyede alabilirsin (kesinlikle araçtan takviye alma bişey olmayadabilir ama çok sakat iş :) )

Alakası yok ama yeni aldığın için söylemeden geçmiyeyim yağını bi kontrol et :)

Birde atladığını düşünmüyorum ama yakıtın var mı, varsa yedeğe düşecek kadar az olup olmadığını bi kontrol et (çok azsa motosikletini düz bi zemine çekip denemen gerekecek :) ).

Bidaha çalıştıracağın zaman özellikle ilk 1000-1500km kadar, boşa alıp, jigleyi sonuna kadar çekili tutarak, gazı bi aç kapat ve öyle marşa bas (çok uzun basmana hiç gerek yok :) )

Görmeden bişey söylenmez ama ben ciddi bişey olduğunu düşünmüyorum açıkçası :)
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
Bende öyle düşündüm zaten ya akü dedim yada motorunun elektrik aksamında sorun var dedim neyse benim anlamadım akü durdur yere biter mi
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Kısa mesafe alıştırma falan gibi kullanıyormuşsun, sık sık stop et falan gibiyse zaten bi eksilmiştir, sende 10-15dk marş basınca falan, far marda yanıyo zaten biliyosun.

Belki montajlanırken tam şarjlı değilmiştir zaten.

Rolantide beklerken falan şarj ediyormu yoksa yol almak mı gerekiyor onuda bilmiyorum :silent: Benim CB de 1.5 yılda aküden yana bir kez bile şikayetim olmadı çook uzun yattığıda oldu enn fazla 2. kez marşa basardım bu gibi durumlarda, 3 gün yatmak sayılmaz ki :silent:

Bi sebepten seninki bitmiş bence, yarın bi dene anlarsın zaten :)
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
Dogru dıon benım kı öyle bir basmadan hiç calısmadı sadece ilk gün :-D diğerleri hep 3 4 ü buldu peki bu akü bittiğini biteceğini nasıl anlıyacagız diyelim ki uzun yol a gidecem bir anda biterse ne olacak :-( full sars edilmiş akü kac gün götürür kım
 
Katılım
6 Nis 2013
Mesajlar
33
Arkadaşlar pazartesi günü bende bir cb aldım aldığımda 1900 km deydi şuan 2100 e yakın baya bir turladım ettim motor halen rodaj döneminde sanıyorum düz yolda 100 ü geçemiyorum bu normal midir yoksa daha açılır mı motorsikletim?

Birde km 2000 i devirdiği için artık motorun sınırlarını biraz zorlasam sıkıntı olmaz diye düşünüyorum yanılıyor muyum acaba?
 
Katılım
12 Şub 2014
Mesajlar
97
Arkadaşlar merhaba,

Aranıza yeni katıldım. 2012 marttan beri Cb125e kullanıyorum. Günlük işe gidip geliyorum (günlük 40 km). İlk motorum. Şu an 16000 km.de. Zincir ayarı yaptırdığım usta, "Zincirin bundan daha fazla gerdirilemeyeceğini ve artık zincirin bittiğini" söyledi. Zincir takımını değiştirmek istiyorum ancak honda servis sadece parçalar için 180 tl fiyat verdi. Kaliteden çok ödün vermeden bu işi daha ucuza halledebilir miyiz? Ne önerirsiniz?

Zincir bakımını düzgün yapmadığım için çabuk bitti herhalde. Sizlerin tecrübelerine göre zincir ne kadar gider?
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
Beyler sıkayetım ıcın hondanın servısını aradım motor 'u alalı 1 ay olmadı motor daha 30km'de duruyor ve motor calısmıyor dedım nerde oturuyorsunuz dedı soyledım 30TL DEDI ... servıs ıle bızım evın arası gıdısı ve dönus'u tas catlasa 15kmdir.. :S tmm dedım ve kapattım normalde boyle durumdalarda ucret alınıyor mu kı ?
 
Katılım
16 Ağu 2013
Mesajlar
19
iyi akşamlar arkadaşlar cumartesi feyizoğluna gideceğim acaba arka çanta alsam orda montajını yapabilirler mi ?
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
12.000 bakımım geldi.Cumartesi gidip bakımı yaptırayım.
Şimdiye kadar daha bujim bile değişmedi.Sanırım komple debriyaj fren balataları,buji,hava filtresi,yağ,sübap ayarı,zincir bakımı,hidrolik değişecek vs. vs. iş çok bakalım kaç papel ödeme çıkartıcaklar...
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Sagolasin ferdi tesekkur ederim :)
orkut garanti kapsamindaki motosiklet ariza yaptiginda kullanici hatasi degil ise senden hic bir sekilde ucret alamazlar diye biliyorum. Konu hakkinda Honda Tr ile gorus. Verdigin her para icinde ayrintili fatura iste, ornegin; "30tl nakliye ucreti" diye fatura kessinler
 
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
Arkadaslar benımde yardım a ıhtıyacım var motorumun km'si 0000 yazan yerı 0308 yazıyor kısacası motoru daha kullanamadım bıle ehlıyet alana kadar evın oralarda suruom sadece gelelım sıkıntıma 3 gun once motor u kullandım hıc bır sıkıntım yoktu ve park ettım ardından 3 gun gectı ve bugun calıstırayım dedım motor calısmadı marş yemıyor 2 3 defa tam calısır gıbı oldu bu seferde eksosdan garıp sesler geldı bogulmus olabılır dedım 10 15dk calıstırmaya calıstım ve hıc bır sekılde mars yemıyor sonradan mars a tekrardan basmaya baslıyınca bu sefer gostergelerın ledlerı kapanmaya basladı yanı marş'a basıyorum ledler sonuyor ( bu arada bu esnada motorun far'ı ıyıce sonuk yanmaya basladı 100 w luk ampul sankı 20lık gıbı yanmaya basladı ) neyse bıraz daha ugrastım bu sefer'de mars a basıyorum hem ledler sonuyor hem motor calıstırma sesı cıkmıyor tam tersıne zzzzzııtttt dıye bı ses cıkartmaya basladı kablolardan gelıyormus gıbı hıssetttım ne olmus olabılır motor a ? Acil yardım
Akünün bu kadar yeni bir motorda bitmesi pek olası değil aynı sorunu ben yaşadım arkadaşım.
malesef aynı problem senin başına gelmiş olabilir :( motorun aküyü şarj etmiyor, yani mekanik olarak şarj dinamon yanmış olması olasılığı var.
aküyü şarj ettikten sonra 90km gidebiliyordum en fazla. ve akü bitiyordu daha sonra servisten anladımki motor çalıştıktan 20dk sonra şarj etmeyi kesiyormuş. aynı sorun olabilir, geçmiş olsun..

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------

12.000 bakımım geldi.Cumartesi gidip bakımı yaptırayım.
Şimdiye kadar daha bujim bile değişmedi.Sanırım komple debriyaj fren balataları,buji,hava filtresi,yağ,sübap ayarı,zincir bakımı,hidrolik değişecek vs. vs. iş çok bakalım kaç papel ödeme çıkartıcaklar...

bakımı nerede yaptırıyosun, ben her bakımda buji ve yağ değişimini kesinlikle yapıyorlardı. aslında yerinde olsam tüm bakımı kendim yapardım :)
servise ödenen para ile çok daha stabil bakımlar yapabiliriz. 12bin olan bi motorda da mekanik arıza çıkma ihtimali azalmıştır bence.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------

Beyler sıkayetım ıcın hondanın servısını aradım motor 'u alalı 1 ay olmadı motor daha 30km'de duruyor ve motor calısmıyor dedım nerde oturuyorsunuz dedı soyledım 30TL DEDI ... servıs ıle bızım evın arası gıdısı ve dönus'u tas catlasa 15kmdir.. :S tmm dedım ve kapattım normalde boyle durumdalarda ucret alınıyor mu kı ?
hondada yol yardımı gibi bir hizmetin olmadığını biliyorum, o ücreti alıyor olmaları normal diyebilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------

Arkadaşlar merhaba,

Aranıza yeni katıldım. 2012 marttan beri Cb125e kullanıyorum. Günlük işe gidip geliyorum (günlük 40 km). İlk motorum. Şu an 16000 km.de. Zincir ayarı yaptırdığım usta, "Zincirin bundan daha fazla gerdirilemeyeceğini ve artık zincirin bittiğini" söyledi. Zincir takımını değiştirmek istiyorum ancak honda servis sadece parçalar için 180 tl fiyat verdi. Kaliteden çok ödün vermeden bu işi daha ucuza halledebilir miyiz? Ne önerirsiniz?

Zincir bakımını düzgün yapmadığım için çabuk bitti herhalde. Sizlerin tecrübelerine göre zincir ne kadar gider?

motor kaç binde şuan? zincir durumunu görmek için bence zinciri güzel bi temizleyin gaz yağıyla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:05 ----------

Arkadaşlar pazartesi günü bende bir cb aldım aldığımda 1900 km deydi şuan 2100 e yakın baya bir turladım ettim motor halen rodaj döneminde sanıyorum düz yolda 100 ü geçemiyorum bu normal midir yoksa daha açılır mı motorsikletim?

Birde km 2000 i devirdiği için artık motorun sınırlarını biraz zorlasam sıkıntı olmaz diye düşünüyorum yanılıyor muyum acaba?

motorun rodaj dönemi bitti diyip zorlama olayına girmeyiniz şahsi görüşüm.
şuan ben de 13bin'deyim bu motorun düz yolda optimum hızı 90'dır. 100 yaptığınızda altınızda bağırmaya başlar alet boşuna yormuş olursunuz.
yokuş aşaığı 120 km hızı gördüğüm de var ama ne gerek var. bence zorlama yapmayın. rodajın bittiğini yakışından ve atikliğinden falan anlarsınız.
 
Katılım
12 Şub 2014
Mesajlar
97
abeciMotoru, mesajda yazmıştım motor 16000'de. İki ustaya gösterdim. Zincir bitmiş dediler. Teşekkür ederim.

Zinciri o-ringli zincirle değiştirdim. 75 tl zincir seti 40 tl el emeği verdim. Toplam 115'e mal oldu. Ümraniye'de Aktaş motor var. Kurye arkadaşların dediğine göre Anadolu yakasında en uygun fiyatlar oradaymış.
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
Akünün bu kadar yeni bir motorda bitmesi pek olası değil aynı sorunu ben yaşadım arkadaşım.
malesef aynı problem senin başına gelmiş olabilir :( motorun aküyü şarj etmiyor, yani mekanik olarak şarj dinamon yanmış olması olasılığı var.
aküyü şarj ettikten sonra 90km gidebiliyordum en fazla. ve akü bitiyordu daha sonra servisten anladımki motor çalıştıktan 20dk sonra şarj etmeyi kesiyormuş. aynı sorun olabilir, geçmiş olsun..

bunu nasıl anlıyacagız pekı servıs bana akun bıtmıs dedı gonderdı ve dedıgın dogru olabılır ılk calıstırdıgım andakı far aydınlatması ıle sımdıkı bır degıl acaba gıttıkce gene akusumu bıtıo ben sıkıntı olup olmadıgını nasıl anlıyacam sımdı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst