Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Sen honda servisine gittiğine emın mısın ?

Yağ değiştirmeden ne biçim bir bakım yapıldı senın motora ?

Tüm periyodik bakımlar ücretlidir. Yağ-filtre buji ne değişirse parça parası + el emeği parası alınır.

SEn subap ayarı yaptırmışsın zaten sadece subap ayarı için 20 lira alırlar :D
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
ARKADASLAR MOTOR 'U ALDIM :)
eXJZN7.jpg
[/url][/IMG] PAZARTESI PLAKA...
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
xYJ0ma.jpg
[/url][/IMG]
wzYXXD.jpg
[/url][/IMG]
KPB9XN.jpg
[/url][/IMG]

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

arkadaslar 1. resımdekı o sol tarafdakı serıt assagıdamı olması gerekıyor yukarda mı motor u alırken adam hava sartlarına gore degıstır dedıde unuttum o kısmı acıklarmısınız

2. resımdekı sorum o ısaretledıgım yer motorun yag gosterge yerı mı ? onu acınca neye dıkkat etmelıyım teknıgı ne onuda acıklarmısnız

3.resımde sorum yok bu motorun dıger yan tarafı bu kısımda bılmem gereken bırsey varmı ?
 
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
254
birinci resimdeki jikle yukarıda durucak giderken çalıştırırken bu konuma getirip marşa bas motor ısındıktan sonra komple yukarı it yoksa böle gidersen karbüratörü benzine boğar motoruda boğar gitmez yağ göstergesi yok yağ çubuğunu çıkar orta sehpadaken motor temiz bezle sil tekrar yerine tak çevirip sonra çıkar kademesi gösteriyor tırnak tırnak çubukta en son tırnakta olucak yağ 18000 de aldım 9000 km yaptım sorunsuz 19 nisandan bu yana yağını 1500 maksimum 2000 km de değiştir sıkıntısız bin keyifli kazasız belasız sürüşler hayırlı olsun

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------

x3j8dA.jpg
[/url][/IMG]




cc yükseltmek için satıyorum arkadaşlar bilginize !!!
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
Çalıştırırken bu sekıl bırqz ısındıktan sonra yukarıya kaldırmam lazım oyle mı
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
254
bu da sahibinden deki ilan linkim http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-orjinal-temizlikte-full-ekstrali-full-bakimli-149848978/detay/

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

evet bu konumdaken sürme şimdiki konuma çalıştırmadan önce getir sonra marşa bas motor ısındıktan sonra ileri it sana doğru çekiliken jigle açık çünki ileri doğru it ve dewam et ...
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
yok cıddı bılmıyorum google anlasılan dılde acıklamasını cıkartmıyor hanı sız sımdı kullanıp tecrubelı oldugunuz ıcın en acıklıyıcı sızın yapabılecegınızı dusunuyorum
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Arkadaşlar yaşla ne ilgisi var?

0rkut jigle motora zengin karışım yaktırıp kolay çalışmasını sağlıyor. Genelde soğuk havalarda motoru ilk çalıştırmada zorlanırsın. İşte jigle burada kullanılıyor. Marşa basmadan önce fotoğraftaki konuma getirip elinle o şekilde tut (normalde bir yayın onu kısmen geri çekmesi gerekiyor), daha sonra marşa basıp motoru çalıştırdıktan sonra 15 saniye say ve o kolu çabuk bir hareketle geri it. Motor devrinin düştüğünü duyacaksın. Sağlıklı çalışıyor ise tamamdır. Isınması için 1-2 dakika kadar daha bekledikten sonra hareket edebilirsin.
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
Yanlış hatırlamıyorsam kullanım kılavuzunda yaz kış çalıştırırken jigle kullanmamız gerektiği yazıyordu dikkatinize...
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Evet doğru, kitapçıkta 10 ile 35 derece arası sıcaklıklarda jigle kullanılması önerilmiş. 35 derece üzeri jigle kullanmayın demiş.
Ben yazın sıcak havalarda genelde jigle kullanmıyorum. Ama motorun ilk çalışmada stop ettiği de oluyor.
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
Arkadaşlar yaşla ne ilgisi var?

0rkut jigle motora zengin karışım yaktırıp kolay çalışmasını sağlıyor. Genelde soğuk havalarda motoru ilk çalıştırmada zorlanırsın. İşte jigle burada kullanılıyor. Marşa basmadan önce fotoğraftaki konuma getirip elinle o şekilde tut (normalde bir yayın onu kısmen geri çekmesi gerekiyor), daha sonra marşa basıp motoru çalıştırdıktan sonra 15 saniye say ve o kolu çabuk bir hareketle geri it. Motor devrinin düştüğünü duyacaksın. Sağlıklı çalışıyor ise tamamdır. Isınması için 1-2 dakika kadar daha bekledikten sonra hareket edebilirsin.

Anlamadım kı adamın yapacagız bu işte adam yas soruyor neyse kardesim cok güzel acıklamıssın cok ıyı anladım tesekkur ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------

Bu arada bugun benzini fulledim 15 lt benzin alıyor ve tam 75 tl tutuyor bilginize

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------

Bu arada bugun benzini fulledim 15 lt benzin alıyor ve tam 75 tl tutuyor bilginize
 
Katılım
21 May 2013
Mesajlar
54
Anlamadım kı adamın yapacagız bu işte adam yas soruyor neyse kardesim cok güzel acıklamıssın cok ıyı anladım tesekkur ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------

Bu arada bugun benzini fulledim 15 lt benzin alıyor ve tam 75 tl tutuyor bilginize

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------

Bu arada bugun benzini fulledim 15 lt benzin alıyor ve tam 75 tl tutuyor bilginize


kardeş sen tam dolduramamışsındır benim motorun depoda benzin olduğu halde ben deponun tam 85 tl aldığını biliyorum sen ne 75 tl sinden bahsediyorsun ben bu motorun deposundan açakçası birşey anlamadım deponun üst tarafta delikler var kapağın hemen altında benzin oradan bayaabi gidiyor ama nereye bilmiyorum ( bu cb nin deposunun tam olarak kaç L olduğunu bilen varmı)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------

Sen honda servisine gittiğine emın mısın ?

Yağ değiştirmeden ne biçim bir bakım yapıldı senın motora ?

Tüm periyodik bakımlar ücretlidir. Yağ-filtre buji ne değişirse parça parası + el emeği parası alınır.

SEn subap ayarı yaptırmışsın zaten sadece subap ayarı için 20 lira alırlar :D

kardeş ben motorun bakımını yaptırmadan 200 km önce yağını kendim alıp serviste beraber değiştirdik
sen filtre demişsin tahminim hava filtresinden bahsediyorsun bakımı yaparken oranın vidalarını söktük ancak filtrenin kapağını açamadık yani servis parça marça değiştirmedi sadece subab ayarı yaptı işi bitince borcum nedir dedim varsa 10 lira ver dedi
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
CB125E'nin deposu 13 litre arkadaşlar. Sizin benzini alış şekliniz yanlış.
Pompayı depo boğazındaki o demir kısma kadar sokup, tetik atana kadar doldurtmanız gerekiyor. Bu şekilde yapılırsa, tamamen boş olan depoya 13 litre benzin giriyor.
Zaten o noktadan sonra doldurduğunuz benzini sanki motor içiyor. Siz dolduruyorsunuz, 3-5 saniye sonra o azalıyor bunu birkaç kez yaptığınızda her seferinde o kısımdaki benzinin azaldığını görebilirsiniz. Tabi en nihayetinde o kısım da doluyor.
Ama o noktadan sonra benzin nereye gidiyor onu ben de bilmiyorum.
Ben her seferinde dediğim gibi tetik atana kadar doldurtuyorum. Böylece yakıt hesaplaması da doğru yapılabiliyor.
Ben tetik atana kadar doldurup fulledim diyorum, adam bu noktadan sonra bir 3 litre daha dolduruyor motoruna o da fulledim diyor. Sonra çıkıp bana bir depoyla 450km gittim diyor. :cherry:
 
Katılım
21 May 2013
Mesajlar
54
ben genelde fulledğim zaman tamamen dolduruyorum 80 85 tl civarı alıyor senin dediğin şekilde denemedim ama bilgi için sağol sen 1 depoyle en fazla kaç km gittin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst