- Katılım
- 28 Nis 2011
- Mesajlar
- 484
Akünün bu kadar yeni bir motorda bitmesi pek olası değil aynı sorunu ben yaşadım arkadaşım.
malesef aynı problem senin başına gelmiş olabilirmotorun aküyü şarj etmiyor, yani mekanik olarak şarj dinamon yanmış olması olasılığı var.
aküyü şarj ettikten sonra 90km gidebiliyordum en fazla. ve akü bitiyordu daha sonra servisten anladımki motor çalıştıktan 20dk sonra şarj etmeyi kesiyormuş. aynı sorun olabilir, geçmiş olsun..
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------
bakımı nerede yaptırıyosun, ben her bakımda buji ve yağ değişimini kesinlikle yapıyorlardı. aslında yerinde olsam tüm bakımı kendim yapardım
servise ödenen para ile çok daha stabil bakımlar yapabiliriz. 12bin olan bi motorda da mekanik arıza çıkma ihtimali azalmıştır bence.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------
hondada yol yardımı gibi bir hizmetin olmadığını biliyorum, o ücreti alıyor olmaları normal diyebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------
motor kaç binde şuan? zincir durumunu görmek için bence zinciri güzel bi temizleyin gaz yağıyla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:05 ----------
motorun rodaj dönemi bitti diyip zorlama olayına girmeyiniz şahsi görüşüm.
şuan ben de 13bin'deyim bu motorun düz yolda optimum hızı 90'dır. 100 yaptığınızda altınızda bağırmaya başlar alet boşuna yormuş olursunuz.
yokuş aşaığı 120 km hızı gördüğüm de var ama ne gerek var. bence zorlama yapmayın. rodajın bittiğini yakışından ve atikliğinden falan anlarsınız.
Hocam ben bakımı tire'de delikanlı honda servisinde yaptırıyorum.Adamlar parçayı söküp bakıyor değişmesi gerekmiyorsa değiştirmiyor.Hani 4000 de bir de buji değişmez yani...
Baktılar yine buji hava filtresi balata vs... Sadece ön fren balatası değiştirildi zaten bitmeye yakındı doğru dürüst tutmamaya ve ses yapmaya başlamıştı.Sadece ön fren balatası ve yağ değişti.Zincir gergisi temizliği yapıldı sübap ayarı yapıldı temizlendi yıkandı (Bayada kirliydi alet :queen
Ha birde şu hidrolik değiştirmeye neden bu ustalar bu kadar üşenir onuda anlamış değilim.
Ayrıca kafama takılan mevzuu silindirden çok hafif terleme şeklinde yağ kaçağı vardı onuda gösterdim garantiden conta değişecek dendi.Garantinin bitmesinede şurda 1,5 ay kalmıştı o iyi oldu
Zaten garanti meselesinden dolayı bakımı kendim yapmıyorum.bundan sonra ufak ufak bakımı kendim yaparım elimden geldiği kadar hem daha temiz olur hem aklım takılmaz hem ne yaptığımı bilirim.
Yakıtı ne zamandan beri ölçmüyordum.6 şubatta yakıt yedeğe düşünce 50 tl lik yakıt aldım 50 tl yakıt= 9,80 lt benzin
22 şubatta yedeğe düşmedi toplamda 450 km yol yaptım. Buda 100 km de 2,17 lt tüketim yapıyor ki motosikleti aldığımdan beri en düşük ölçümüm bu oldu.İlk zamanlar 2,5 lt altında yakmıyordu.
Aklıma gelmişken buradan sorayım 2 ay içinde lastik değiştirmeyi düşünüyorum pirelli duratracion takımı 180 tl işçilik dahil.Yalnız lastiklere baktım 2012 nin 46. haftasında üretilmiş bu lastikler eskimidir fiyatı uygunmudur bizim motorlarda performansı nasıldır bilen kullanan varsa yorumlarınızı bekliyorum...