Benelli Benelli TNT 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Katılım
12 Haz 2015
Mesajlar
170
şu resimde gösterdiğim zımbırtıyı sağa sola çevirerek amortisörün yumuşaklığını ayarlayabiliyoruz
http://i.hizliresim.com/1LVVOY.jpg
ancak en yumuşak ayarda bile ani yükseklik farklarını sert karşılıyor
bakalım lastik yüzünden mi? daha önce dediğim gibi mantıklı bulmasam da bir çok arkadaşımız lastiği değiştirdi ve onların bu hususta şikayetlerine denk gelmedim ya da dikkatimden kaçtı
ofliyi bekliyoruz, ne diyecek bakalım

Resimdeki ayar halkası, amortisörün geri tepmesini yavaş-hızlı olarak ayarlamak için. Sertlik ayarı, yayın üstündeki anahtar ağzı olan halkayla ayarlanıyor, anahtarı da sele altındaki avadanlıkta mevcut kardeşim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------

Tek eksiğim lastik kaldı.
Tavsiyesi olan var mı ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------

Kitapçıkta 140/60-17 yazıyor ancak öyle bir lastık yok piyasa da 140/70 var hep bir sorun yaratır mı ?

Kitapçıkta yanlış yazılmış Yasin. Üstünde ön 110/70/17 - arka 140/70/17 lastikler takılı. Genelde Michelin Pilot Street ve Pirelli modelleri tercih ediliyor. Mitas marka kullanan da var. TNT250'nin Avrupa modeli BN302 de 120/70/17 - 160/60/17 lastikler takılı. Bu ölçülerde lastik tercih edip memnun olan kullanıcılar da var.
 
Katılım
29 Eki 2010
Mesajlar
1,310
Benim michelin pilotlar bugun geldi yarin taktiriyorum. Olculer 120-70-17 160-60-17 olarak aldim. İzmir servisi bana bu olculeri tavsiye etti motoru alirken bu olculeri kullanan herkes cok memnun zaten...
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Kalın lastik takmak istemiyorum. İvmelenme performansı düşüyor daha önce tecrübe ettim. Takarsamda 160 yerine 150 takarım.
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Kalın lastik takmak istemiyorum. İvmelenme performansı düşüyor daha önce tecrübe ettim. Takarsamda 160 yerine 150 takarım.

Lastiğin orjinal ölçüsü o zaten. Kalın lastik değil. Büyük takalım da güzel gözüksün değil. burakofly 'a yazdıklarıma bie bak. Motor ağırlığı şase yapısı gibi sebeplerle bir orta sınıf motora benziyor. O yüzden Avrupa da ve çoğu ülkede 120/70 17 - 160/60 17 ölçülerde zaten. Benelli Türkiye nin kitapçığına bakma. Çok tel maşa o çoğu bilgi yok.

https://italy.benelli.com/manuals/motorcycles

https://italy.benelli.com/product/bn-302

120/70-ZR17

160/60 - ZR17

Scheda Tecnica yazan yerin altına bakın :)
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Yurt dışında satılanlar 300cc 25nm tork var. Bizdekilerde 21-22nm tork var. Bu fark bundan kaynaklanıyor olabilir mi ?
Ayrıca 160 alınca direk yerine oturacak mı ?
 
Katılım
11 Eyl 2015
Mesajlar
137
motoru alan arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun allah kaza bela vermesin.

@oialdemir bende arka 150 ya okadar cok farkedermi 160 150
 
Katılım
12 Haz 2015
Mesajlar
170
Lastik farklılıkları 300cc ile 250cc arasındaki farktan kaynaklanıyor, bir anlamda ince ayar.
150 ile 160 arasında çok fark olmaz, 160 takılması daha iyi olur.
160 kalınlık sorun çıkarmaz, oturur, elemanın biri arkaya 180 bile takmış videoları vardı ama hiç sağlıklı değil, tehlikeli.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Yurt dışında satılanlar 300cc 25nm tork var. Bizdekilerde 21-22nm tork var. Bu fark bundan kaynaklanıyor olabilir mi ?
Ayrıca 160 alınca direk yerine oturacak mı ?

Aynı şase. Aynı blok ve ağırlık neredeyse aynı motorunun git bi arka jantına bak sence 140 lık mı ?. Jant büyük olduğu için cücük gibi duruyor zaten lastik üstünde.

1LL2gp.jpg


Bu fotoğrafta ( Yeşil olan ) 120 - 160 Pirelli Angel GT takılı. Avrupadan ( Ayrıca Hindistan da 140 olan baz model fiyat farkı ile 120 160 Pirelli alıyorsun ) orada ki motorlarda 300 cc lik

vbbQp6.jpg


Bu fotoğrafta senin motorunun üzerinde ki Cordial marka cüncirik lastik. Gözünle bile Janta küçük olduğunu görebilirsin.

http://moto.michelin.com/DC/en/tyres/BENELLI/BN%20302/2017.html

Michelin uygun gördüğü lastikler.
Front
120/70 ZR 17 M/C (58W) F TL
2.5 BAR
Rear
160/60 ZR 17 M/C (69W) R TL
2.9 BAR

http://moto.michelin.com/DC/en/tyres/BENELLI/BN%20302/2017.html

Bu tabloda inch olarak hangi Jant genişliğine hangi genişliklte lastik olur onu gösteriyor.
ldd0qJ.jpg
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Endişeni anlıyorum. Ama bu motor orta sınıf bir motor ağırlığında bence 140 genişlik. Çok az hem yük indeksi, hem ağırlık endeksi açısından. Üretici firma da zaten aynı görüşte ki medeniyet olan memleketlerde bu ölçü de. İlk söylediklerinde haklı buluyorum seni. Bir örnek vermek gerekirse. Moto3 Motorlarının lastik genişliği;

Front 90/58 R17
Rear 120/60 R17

Ama motor+sürücü = 153 KG :) Burada 85 KG 48 hp bir makinadan bahsediyoruz.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
@oialdemir Detaylı cevap için cok teşekkür ederim. Tavsiye edeceginiz lastik var mı biraz baktım ancak 160 tek lastik 800 liraya falan geliyor
 
Katılım
12 Haz 2015
Mesajlar
170
Bir çok kullanıcı 120-160 ölçüye geçti. Memnun olmayan yok arkadaşlar. Bende bir süre sonra bu ölçülerde kullanmak istiyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eki 2010
Mesajlar
1,310
Kalın lastik takmak istemiyorum. İvmelenme performansı düşüyor daha önce tecrübe ettim. Takarsamda 160 yerine 150 takarım.

orası senin bileceğin iş ama aynı kasa motor bu abatları kullanıyor tnt302'de eğer motoru yatırmayı sevmiyorsan 140 150 kullanablirsin arkada. ama yatarak kullanmayı seviyorsan 160'ın performans düşüreceğini sanmıyorum..

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------

benim lastikler şuan takılıyor akşam alacağım yukarda birşey dikkatimi çekti ön 2.5 bar arka 2.9 bar yazıyor bu havalar çok fazla değil mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------

arkadaşlar bu çukurlara ani girişlerde gelen pat etkisi sanırım amortisor ile azaltılabilir. ben altında elle dönen kısmın yumuşaklık ayarı olduğunu sanıyordum fakat o hidrolik ayarıymış. üst kısımdaki dişlileri yükseklik ayarı sanıyordum fakat burda okuduğum kadarıyla onlar da sertlik ayarıymış fakat çeviriden tam olarak yumuşatmak için ne yapmam gerektiğii çözemedim. çukur tepkisini azaltmak için tam olarak ne yapmak gerek..

GBBvN7.jpg
 
Katılım
1 Ara 2014
Mesajlar
347
Geçen sene bayramda biri mecburiyetten yanlış hatırlamıyorsam 140 170 taktırmıştı çokda güzel görünüyordu eski sayfalarda görürsünüz :)
 
Katılım
12 Haz 2015
Mesajlar
170
Alttaki geri tepme ayarı, üstteki sertlik ayarı.
Geri tepmesi fazlaymış senin amortisörün. Çukurdan çıkarken çok hızlı tepki veriyor. Alttaki ayarı saat yönünün tersine çevir sonuna kadar, daha ağır hareket ettiğini görebilirsin. Motoru arkadan tutup bastır bırak kontrol et, sonra ayarı tersine yapıp tekrar ayarla.
 
Katılım
29 Eki 2010
Mesajlar
1,310
Alttaki geri tepme ayarı, üstteki sertlik ayarı.
Geri tepmesi fazlaymış senin amortisörün. Çukurdan çıkarken çok hızlı tepki veriyor. Alttaki ayarı saat yönünün tersine çevir sonuna kadar, daha ağır hareket ettiğini görebilirsin. Motoru arkadan tutup bastır bırak kontrol et, sonra ayarı tersine yapıp tekrar ayarla.

alttaki ayarı ne yaparsam yapayım. cukurlara girince bam güm oluyor. şuan alt ayarı oldukça yumuşattım. üstteki ayarı yumuşatmak için ne yapmam gerekiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst