Asya Motor Asya Motor Scooter'ları Hakkında

Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
136
foresight, geçmiş olsun.

---------------

asya motor 1 egzozu 3 haftadır getiremio. üst üste 3 kez fabrikadan serhat beyle konuştum. (son 3 cumartesidir.) en sonunda bugün adam ege motoru aradı ve ege motorda ilgilenicez fala filan. ptesi salı halledecez dedi.

gazlabeninin külhan beyi lafına katılıyorum. özellikle pendikdeki keçi sakallı adamı bi tek yakalayayım yapacağımı biliyorum. eğer burayı okuyosa sırf onun için eveimden kalkıp pendiğe gezmeye gidiyorum haberi olsun.

---------------------------

geçen pazar saat 16:00 eve geldim. motoru stop ettim. 10 dak sonra çalıştırdım tam kalkıcam bi gıcırtı başladı. şanzumandan gelio .üzerin egitmedim ve motoru heme garaja çekip. ertesi günde çekici ile maslak ege motora çektirdim. 2 gün kaldı motor. çarşamba motoru almaya gittim, oldu dediler ayak marşı içiten gevşemiş ses yapıo dediler. bide dediler kayış uzama yapmış yenisi ile değiştirdi. dedim motor 5155 km de. ben bu kayışı kendi paramla 4000 km de değiştirdim. bunun garantisi var ve para vermem. neyse vermedik para çekici parası verip çıktık. 20 metre gittim aynı ses yine var. döndüm dedilerki egzoz o sen gez bişe olmaz. çarşamba akşamı motoru eve götürmedim ve işyerinin otoparka bıraktım(bekli perşembe cuma egzoz gelir die ama nerde) bu akşam çalıştırdım gittim servise iş çıkışı, dedim bakın gacırtı artıyor, bi bakın dediler sabah 9 da gel bakalım. eh bakalım yarın ne yapacaklar.

bu iş şey gibi oldu haa ;
tam 5000 km sefasını sürdüm şimdide bi 5000 cefasını sürcem heralde.

bu yazıları okuyanlar, motorları iice dandik sanmasın. arıza her motorda olur. ama burda dandik servis olayı var. biraz düzelseler ne güsel olacak. internet sayfasına sorunsuz ve hemen yedek parça yazmışlar. 3 haftadır egzoz yok :(

sabah maslakta olucam. gelecek varsa belki karşılaşırız.
 
Katılım
26 May 2006
Mesajlar
81
guveli28' Alıntı:
foresight, geçmiş olsun.

---------------

asya motor 1 egzozu 3 haftadır getiremio. üst üste 3 kez fabrikadan serhat beyle konuştum. (son 3 cumartesidir.) en sonunda bugün adam ege motoru aradı ve ege motorda ilgilenicez fala filan. ptesi salı halledecez dedi.

gazlabeninin külhan beyi lafına katılıyorum. özellikle pendikdeki keçi sakallı adamı bi tek yakalayayım yapacağımı biliyorum. eğer burayı okuyosa sırf onun için eveimden kalkıp pendiğe gezmeye gidiyorum haberi olsun.

---------------------------

geçen pazar saat 16:00 eve geldim. motoru stop ettim. 10 dak sonra çalıştırdım tam kalkıcam bi gıcırtı başladı. şanzumandan gelio .üzerin egitmedim ve motoru heme garaja çekip. ertesi günde çekici ile maslak ege motora çektirdim. 2 gün kaldı motor. çarşamba motoru almaya gittim, oldu dediler ayak marşı içiten gevşemiş ses yapıo dediler. bide dediler kayış uzama yapmış yenisi ile değiştirdi. dedim motor 5155 km de. ben bu kayışı kendi paramla 4000 km de değiştirdim. bunun garantisi var ve para vermem. neyse vermedik para çekici parası verip çıktık. 20 metre gittim aynı ses yine var. döndüm dedilerki egzoz o sen gez bişe olmaz. çarşamba akşamı motoru eve götürmedim ve işyerinin otoparka bıraktım(bekli perşembe cuma egzoz gelir die ama nerde) bu akşam çalıştırdım gittim servise iş çıkışı, dedim bakın gacırtı artıyor, bi bakın dediler sabah 9 da gel bakalım. eh bakalım yarın ne yapacaklar.

bu iş şey gibi oldu haa ;
tam 5000 km sefasını sürdüm şimdide bi 5000 cefasını sürcem heralde.

bu yazıları okuyanlar, motorları iice dandik sanmasın. arıza her motorda olur. ama burda dandik servis olayı var. biraz düzelseler ne güsel olacak. internet sayfasına sorunsuz ve hemen yedek parça yazmışlar. 3 haftadır egzoz yok :(

sabah maslakta olucam. gelecek varsa belki karşılaşırız.


bilader aynen katılıyorum. Motor beni aslında şaşırtıyor, çin malı min malı derken şaka maka 7000 km yi devirdik. maşallah yolda kalmadık. Sıkıntı gerçekten servislerde! Adamlar amele mantığıyla olaya bakıyolar. Profesyonelllik yok. Servis elemanlarının kalitesi de tartışılır! Bazen düşünüyorum da ben acaba adamların müşterisimiyim yoksa motoru sattıktan sonra beni potansiyel problem olarak mı görüyorlar anlamıyorum. Motorun neresine bişey olsa, aslında olmaması lazım oluyo kullanımdandıır deyip paketleyip gönderme moduna giriyolar! Adamların kendileri de güvenmiyor esasında getirdikleri mallara, oysa adam gibi yaklaşılsa olayı, şu şu sıkıntıları var, giderme yoları bunlar bunlar diye adam gibi söyleseler, özetle adam gibi servis hizmeti verseler şahsen bence hiç meselesi kalmayacak.

Geçen pazar Sapanca gezisine katıldım. Aslanlar gibi paşa paşa gittim, hız yapmak gerektiğinde 115Km ye kadar vurdurdum. Üstelik 262 KM de sadece 21 YTL lik benzin masrafım oldu! daha ne olsun!. Nerdeyse alet yakmamış koklamış benzini! kilometrede 82 bin lira...

Sözün özü, Asya motor servisleri kendine çeki düzen vermeli. Motorun problemlerini açık yüreklilikle ortaya koymalılar.,2.800YTL zaten vermişiz üstüne 200-300 masraf yapıp problemlerinden arındırmaktan çekinecek değiliz ya. Yeterki düzgün versinler servis hizmetlerini.
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
güvenli 28 ve gazlabeni

Asya motorun problemi su. Ornegin ben bayiilik alcam. Adam diyor ki sen bayii olcaksan servisliginide yapabilceksin. Adam isi bilsede bilmesede yapmak zorunda kaliyor. En azindan bizim burdaki servis oyle oldugunu soyledi. Asya motor disari yetkili servis vermiyor satisla servisin birlikte olmasini istiyor dedi.

Is boyle olunca.
İşci dandik olunca sorun hallolmuyor ve burdan bir sürü insan asya yı kötülüyor.
Birazda insan kendinin ustasi olmali.
O sesin eksozdan gelebildigini anlamalisin. En azindan motoru arkadasina ver sen arkaya bin. Dinle biraz.

Ayrıca sanmiyorum 1155 km de kayış gevşesin. Takdıgın kayısın ölcüsü büyük olabilir belkide..
Motorun sağından solundan gelen sesleri. Bir lokma takımı alip kendiniz halledebileceğinizi düşünüyorum.
 
Katılım
24 Haz 2005
Mesajlar
2,329
beyler siz motorunuzdan memnunmusunuz??ben almayı düşünüyorumda.. genellikle bu motorların ne sorunu çıkıyor????
 
Moderatör (forrap)
Katılım
5 May 2005
Mesajlar
5,132
Foresight geçmiş olsun...Benimde arka lastik patladı baya bi zahmet veriyor insana ama neyse ki benimki trafikte değildi park halindeyken farkettim gene de başıma baya bi bela oldu elimde Alsancak'ın ortasında baya bi dolaştırdım.Benim lastiğe her ne kadar sağlıklı olmasa da fitil yaptık diğer türlü hiç bir lastikçi sökmüyor ve çok uğraştırıyor...Fitille yaklaşık 4.000 km yaptım bi sorun olmadı bakalım inşallah da bi daha olmaz...Tekrar tekrar geçmiş olsun ucuz atlatmışsın:cat:
 
Katılım
2 Ara 2005
Mesajlar
537
Forrap bizimkide patlamıştı bizimkine de fitil koydular daha bişey olmadı inşallah da olmaz...
 
Katılım
1 Haz 2006
Mesajlar
26
beyler bende asya 150 t var motoruma beyaz yanak arıyorum aydında oturuyorum ama burada yok sizin oralarda bulur musunuz
 
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
136
death,
servis&satış olayının dezavantajı napalım. :(
------------------
benim motordaki gacırtı ile ilgili ise,
adamlara ses şanzıman dan dedim, dinlemediler. bugün 4 saatlik uğraşın sonunda sanzımnda mile bağlı bilyanın bozuk olduğunu gördüler. beklemekten bıkmıştım garanti maranti demeden dışardan ii bi bilya aldım ve değiştirdik. şimdi sorun yok. bilya 10 ytl işcilik 20 ytl bahşiş 10 ytl = 40 ytl

hazır kaslik sökülmüşken, jant göbeği doğrultma ve disk merkez bağlantı tornası yaptırdım. lastik biraz daha az yapla yapıyor. 20 ytl verdim. şahsen tavsiye etmem. arada ki fark pek fazla bişe deil. olduğu gibi kullanın derim.
--------------
kayış olayına anlam veremedim. ama yenisini taktılar sonuçta, bakalım ne olcak.
--------------
valla benim motorun sağından solundan ses gelmio. maşallah dielim. tek dert egzoz kaldı. onuda bu hafta içi helledicez.
--------------
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
318
Zaten işçilik aldılarsa bahşişe ne gerek var. Üstelik haketmemişler bahşişi. Garanti maranti problemler vs, niye bahşiş verdin ki? :pale:
 
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
1,222
arkadaslar sonunda bugun t1 ime kavustum:) cok uzun zamandır maxı scooter lar hakkında bılgı edınıyordum ve sonunda asya t1 aldım.sızlerden sormak ıstedıklerım motorun yagını 300 km bakımını beklemeden uzerındekı yagını degıstırmek ıstıyorum.castrol 4t yag aldım 15 ytl sızce 100 km yı tamamlıyıp yagını hemen degıstıreyım mı bunun bır yararını gorurmuyum.ben araclarım ıle ılgılı konularda cok tıtızımdır o yuzden yagın kalıtesı onemlıdır.fıkırlerınız nelerdır ve neler yapmalıyım rodaj suresınde?(işime motorla gıdıp gelecegım yaklasık gunluk kullanımım 60 km )

yarın kısmet olursa resımlerını de gonderecegım
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
566
300 de değiştirt yağı gerek yok çünkü 300 de bile yağ kirli değildi.

Ya benim motor garipleşmeye başladı bi takım yerlerinden sesler gelmeye başladı sanki bide arka teker yalpa yapıyor. Bide benim arka lastik yanaktan patladı adam fitil soktu sakat olurmu zaten lastiklerin ikisinide değiştirtmeyi düşünüyorum nereden bulabilirim yanlız marka lastik istiyorum.
 
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
136
superdude demişki,
Zaten işçilik aldılarsa bahşişe ne gerek var. Üstelik haketmemişler bahşişi. Garanti maranti problemler vs, niye bahşiş verdin ki?
----------
superdude,
işcilikde vermeyecektim ama uğraşmak/toplam 40 milyona çenemi yorup sinirlerimi zıplatmak istemedim.
birde bu yakında garantiden egzozumu değitiricem, ayrıca garanti süresince daha ii bi hizmet için bahşiş verdim. ama haklısın değil bahşiş üstüne para almak lazım.

eby 78,
demişsin ki motor yağına önem veririm.
4 lt castrol ü 15 ytl ye nasıl aldın.
kızma ama bence onu motora koyma direkt olarak çöpe at ;)
şuan piyasada castrol yağların(magnatech) litresi neredeyse 10-15 ytl. 4 litrelik bidonları da 35 ytl falan. dikkat et eski yağ almış olabilirsin.
yok yağ yeni ve gerçekten 4 lt si 15 ytl ise yağın numarası,tam modeli ve aldığın yeri de yazarsan bende almak isterim.
not : 300 km lik rodaj için fabrikanın özel bir yağ koyduğunu(rodaj yağıymış) duymuştum. sallama da olabilir.ama yağ açık renkli bir yağdı. istersen 300 km yağa dokunma sonra kendi götürdüğün yağ ile değiştir.

beto,
yanakta fitil çok riskli. foresight in arka lastiği sürüş esnasında patlamış ve yaşadıklarını 2-3 sayfa önce yazmıştı.aman dikkat et.
yeni lastik alman ii seçim olur. sirkecide altın han'ın arasındaki motor parçası satan yerde ii ve uygun fiyatlı lastikler var. ayrıca honda özen motorda da 4 mevsim dunlop lastikleri var. bi bak istersen.
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
318
15 YTL'ye alınan 4 Litrelik Castrol yağı güneş yağı olarak bile kullanma, direk çöpe... Adam yanlışlıkla 15 YTL aldıysa o başka. Asya servisindeki yağlar bile daha kalitelidir ondan.
 
Katılım
20 Haz 2005
Mesajlar
41
Benim anladığım kadarıyla arkadaşın yazdığını anlayamamışsınız... 4t 15 ytl = 1 lt (4t= fourtime) yanı dört zaman gibi :)
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
rainmans' Alıntı:
Benim anladığım kadarıyla arkadaşın yazdığını anlayamamışsınız... 4t 15 ytl = 1 lt (4t= fourtime) yanı dört zaman gibi :)
evet yagin modeli o
Castrol Magnatec yada
Bp Visco 5000 kullanin derim
 
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
1,222
rainmans' Alıntı:
Benim anladığım kadarıyla arkadaşın yazdığını anlayamamışsınız... 4t 15 ytl = 1 lt (4t= fourtime) yanı dört zaman gibi :)



rainmans duzeltmen ıcın tesekkur ederım. evet 4T,yanı 4 lıtre degıl arkadaslar yesıl bır bıdon 1 lıtre yag.cogunuz kullanmıssınızdır zaten 4 zamanlı motor yagı:wiinkk:
 
Katılım
20 Haz 2005
Mesajlar
41
dostlar, yağ değiştirecek olan arkadaşlar kesinlikle motorlarına bilinen marka yağlardan başka yağ koymasınlar CASTROL, SHELL. BP. MOBİL yada en kötüsü Petrol Ofisi magnetik 4 zamanlı motor yağı kullanın. Malum bu motorlar arttıkça yen sanayi adı sanı bilinmeyen yağlarda piyasada dolaşıyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst