- Katılım
- 1 Eyl 2005
- Mesajlar
- 318
Hayırlı olsun sevgili Led, güle güle kullan, hoşgeldin aramıza.. :cat:
İkisi de Asya sonuçta, T1 de güzel, dediğin gibi biri elma biri armut. Ama bir arkadaş T1 mi alayım 125T mi diye sorunca ben de kendi gözlemlerimle ve deneyimimle bir tavsiyede bulundum. Yoksa T1'e karşı falan değilim. İkilemde kalan arkadaşım sorduğu için fikrimi söyledim, yoksa tabii ki ikisi çok farklı kategorideler ama ikisi arasında bir tercih sorulursa objektif düşüncelerim bakidir.
Ben arkadaşa cevap yazarken çok detaylı yazdım resimlerle beraber ama sanırım mesajımda şu satırı gözardı etmişsin; demiştim ki;
"Kendine en uygun kriterleri göz önünde bulundurarak iki motordan birini seçebilirsin.. Büyük motor istiyorsan T1 al. Ama yukarıdaki kriterleri de değerlendir. Hoşuna hangisi gidiyorsa onu al derim. İkisi de işini görecektir, hangisi içine siniyorsa onu al. Dediğim gibi, senin ihtiyaçlarına uyacak şekilde bir karar verebilirsin. Büyüklük küçüklük, arıza, yakıt, hacim vb kriterlerini değerlendirirken alacağın motordan neler beklediğini gözönünde bulundur derim. Sonuçta ikisi de Asya, ikisi de iyi. Önemli olan senin motordan ne beklediğin." demişim.
İstersen http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=2561&page=60 linkinden mesajımdaki 9 maddeye ve resimlere tekrar bakmanı rica ediyorum, o maddelerden hangisi sana ters geldi onun üzerinde konuşalım. :wiinkk: Ben şahsen o mesajın birçok insana karar vermesinde yardımcı olacağını düşünmekteyim hala. Çünkü oradakaralama değil, kıyaslama var. Bazı maddeler de zaten bir üst mesajlarda dile getirilen fikirlere katılmadığım için yazılan maddeler. (üst mesajlarda kıyas yapılacaksa "daha güzel", "daha büyük" vb kavramlar bence kullanılmamalıydı çünkü bu görecelidir, ihtiyaçlar da görecelidir, kişi tecrübeye dayalı yorumlara bakıp tercih yapmalı) Zira dediğim gibi sen sadece bayide baktığın için "kıyaslamak saçma" gibi bir düşünceye kapılabilirsin ama kullanıcı olduktan sonra kıyaslayacak şeyler bulabilirsin. Birisi sana "kiraz ile muz'u kıyaslar mısın lütfen" derse mutlaka söyleyecek birşeylerin olur. En azından dersin ki kiraz kırmızıdır, muz ise sarı" Ama detaylı bir kıyaslama için de ikisini de yemiş olman lazım, tadlarını biliyor olman lazım. Her şeye rağmen birisi soruyorsa, sorulduğunda herşey için bir kıyaslama yapmak mümkün. :rendeer:
İkisi de Asya sonuçta, T1 de güzel, dediğin gibi biri elma biri armut. Ama bir arkadaş T1 mi alayım 125T mi diye sorunca ben de kendi gözlemlerimle ve deneyimimle bir tavsiyede bulundum. Yoksa T1'e karşı falan değilim. İkilemde kalan arkadaşım sorduğu için fikrimi söyledim, yoksa tabii ki ikisi çok farklı kategorideler ama ikisi arasında bir tercih sorulursa objektif düşüncelerim bakidir.
Ben arkadaşa cevap yazarken çok detaylı yazdım resimlerle beraber ama sanırım mesajımda şu satırı gözardı etmişsin; demiştim ki;
"Kendine en uygun kriterleri göz önünde bulundurarak iki motordan birini seçebilirsin.. Büyük motor istiyorsan T1 al. Ama yukarıdaki kriterleri de değerlendir. Hoşuna hangisi gidiyorsa onu al derim. İkisi de işini görecektir, hangisi içine siniyorsa onu al. Dediğim gibi, senin ihtiyaçlarına uyacak şekilde bir karar verebilirsin. Büyüklük küçüklük, arıza, yakıt, hacim vb kriterlerini değerlendirirken alacağın motordan neler beklediğini gözönünde bulundur derim. Sonuçta ikisi de Asya, ikisi de iyi. Önemli olan senin motordan ne beklediğin." demişim.
İstersen http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=2561&page=60 linkinden mesajımdaki 9 maddeye ve resimlere tekrar bakmanı rica ediyorum, o maddelerden hangisi sana ters geldi onun üzerinde konuşalım. :wiinkk: Ben şahsen o mesajın birçok insana karar vermesinde yardımcı olacağını düşünmekteyim hala. Çünkü oradakaralama değil, kıyaslama var. Bazı maddeler de zaten bir üst mesajlarda dile getirilen fikirlere katılmadığım için yazılan maddeler. (üst mesajlarda kıyas yapılacaksa "daha güzel", "daha büyük" vb kavramlar bence kullanılmamalıydı çünkü bu görecelidir, ihtiyaçlar da görecelidir, kişi tecrübeye dayalı yorumlara bakıp tercih yapmalı) Zira dediğim gibi sen sadece bayide baktığın için "kıyaslamak saçma" gibi bir düşünceye kapılabilirsin ama kullanıcı olduktan sonra kıyaslayacak şeyler bulabilirsin. Birisi sana "kiraz ile muz'u kıyaslar mısın lütfen" derse mutlaka söyleyecek birşeylerin olur. En azından dersin ki kiraz kırmızıdır, muz ise sarı" Ama detaylı bir kıyaslama için de ikisini de yemiş olman lazım, tadlarını biliyor olman lazım. Her şeye rağmen birisi soruyorsa, sorulduğunda herşey için bir kıyaslama yapmak mümkün. :rendeer: