Çok sıkıcı bir başlık, sanki ehliyet olunca insanlar başkasına saygılı ve edepli kullanıyor..SAnki sürücü kursları süper eğitim veriyor, süper sınav vb yapılıyor da ehliyet kullananları burada tespit etmeye çalışıyoruz. Ehliyet sadece ve sadece polis çevirdiğinde veya bir kaza olduğunda hukuki boyut için gerekli. Bu arada benim ehliyetim var. Ehliyet hiçbir şey, önemli olan başkasına saygı göstererek araç kullanmak. Neticede aracı ehliyet değil insan kullanıyor. "Ehliyetsiz sürücü kaza yaptı", "ehliyetsiz motosiklet sürücüsü öldü" gibi akıldan noksan başlıkları atan gazete ve Tv, düşünmez mi hiç ehliyetliler de kaza yapar ve hatta kaza yapanların çoğu ehliyetlidir. Sanki bütün mesele ehliyetin olup olmaması gibi göstiriliyor. Belediyenin sulaması neticesinde kayıp ölen arkadaş ehliyetsiz miydi? Örnekler çoğaltılabilir. Bütün bunlar saçmalık.
Katılıyorum.
Şu anda ehliyetim yok, motoru aldım, öyle duruyor...
Desem inanmayın

, arada bir mahalle arasında 2-3 km yapıyorum tam korumalı olarak. Yoksa kullanmayı nasıl öğreneceğiz?
Neyse, bence olayın bir de şu açısı var::bounce:
1. Ehliyet kursları araç kullanmayı öğretmiyor. Bu bir gerçek
2. Ehliyet sınavları da insanın araç kullanmayı bilip bilmediğini gerçekten ölçmüyor. Bu da bir gerçek.
Bu bağlamda olay eğitime bakıyor ki o da takdir edersiniz pratik yapmadan olmuyor. O yüzden önce trafiğe kapalı alanlarda (eğitim alanları, açık pazar yerleri, sakin sokak araları vs) gibi yerlerde başlamak üzere " ehliyet alana kadar" ehliyet aldığınızda gönül rahatlığıyla aracınızı kullanabilmeniz için sürülebilir diye düşünüyorum. Yoksa ehliyet tabi ki nihayetinde alınması gereken bir belgedir.