Yamaha Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Basınçlı su ile motoru yıkamamak gerekiyor. Bende basınçlı su ile yıkandıktan sonra bazen boş ışığı devamlı yanıyor bi süre sonra eski haline geri dönüyor. Hata kodu 43 ile hiç karşılamadım. Konunun ilk mesajında hata kodlarının Türkçeleri yazıyor. Motosiklet ile gelen Türkçe servis kitabında malesef hata kodları yer almıyor.

Normal bahçeden akan su ile yıkıyorum.

Fazer gitmiyor diyorlar, doğru mu? :)

Fazla gitmiyor.Gazı açarsan 230 km hıza çok çabuk ulaşıyor. açamassan gitmez.özellikle 9000 devirden sonra korkanlarınki gitmiyordur.

neye gore kime gore gitmiyor sorusunu sormak gerek bu noktada:)

Benim oğlanda R6 var ben 230 km sürate neredeyse ? beraber erişiyoruz. Ondan sonrasını bilemiyorum. Gidemeyen arkadaş herhalde gaz açmaya korkuyordur dimi.
 
Katılım
31 Eki 2005
Mesajlar
1,618
Şaka şaka, Fazer bugüne kadar yapılmış en iyi motosiklet tasarımlarımdan. Güle güle binin. Sadece takıldım... :)
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Engin abi ;

Hata Kodu : 43
Teşhiş Kodu : 09
Semptom : Enjektör ve yakıt pompasındaki mevcut güç normal değil.

Sadece yıkmadan sonra yaptı ve bir daha yapmadıysa kurcalama ama anlık bişeydir.
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Engin abi ;

Hata Kodu : 43
Teşhiş Kodu : 09
Semptom : Enjektör ve yakıt pompasındaki mevcut güç normal değil.

Sadece yıkmadan sonra yaptı ve bir daha yapmadıysa kurcalama ama anlık bişeydir.

İngilizce servis manuelden baktık elektrik gücü az geliyormuş çareside kablo bağlantılarını kontrol edin diyor. Motoru normal bahçedeki suyla yıkadım 10 dakika sonra yola çıktım 10 km sonra benzin aldım 1 km sonra kırmızı lamba yandı durdum tekrar çalıştırdım bir şey yok Rivaya kadar gittik geldik birşey yok. Sabah hava güzel kanımız kaynadı.Motoru çalıştırayım dedim, çalıştı ama kırmızı lamba sönmedi eve geldim 43 kodun ne olduğuna baktım.Ve yorum yaptım. Yıkadıktan sonra yola çıktığım zaman motorda kalan su damlalarının rüzgarın etkisi ile kablo bağlantılarına ulaştığı yorumunu yaptık.Motor kapalı garajda duruyor. Kurumasını bekliyorum.Başka çaremde yok zaten cumartesiden önce götüremem servise, bu arada kururda geçerse ne ala geçmesse servise götürecem. Sonuçları yazarım.

Herkese verdiği bilgi için teşekkürler.
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Buda tedavi şekli herhalde

43
Fuel system voltage (monitor voltage)

Supply power to the injector and fuel
pump is not normal.

_ Fixes the battery voltage to 12 V.

Depending
on the malfunction
case.

Depending
on the malfunction
case

Used diagnostic code No. 09 (fuel system voltage)
Order Inspection operation item and probable
cause
Operation item and countermeasure Reinstatement
method
1 Connected condition of connector
Inspect the coupler for any pins that
may have pulled out.
Check the locking condition of the
coupler.
If there is a malfunction, repair it and connect it
securely.
Starting circuit cut-off relay coupler
(fuel injection system relay)
Fuel pump coupler
Injector coupler
ECU coupler
Reinstated by
starting the
engine and
operating it at
idle.
2 Malfunction in ECU Fuel injection system relay is on.
3 Open or short circuit in the wiring harness.
Repair or replace if there is an open or short
circuit.
Between starting circuit cut-off relay (fuel injection
system relay), fuel pump, injector (#1 _ #4)
red/ blue – red /blue
4 Malfunction or open circuit in fuel injection
system relay
Execute the diagnostic mode (code No. 09)
Replace if defective.
1. Disconnect the starting circuit cut-off relay
from the wire harness.
2. Connect the pocket tester (_ 1) and battery
(12 V) to the starting circuit cut-off relay terminals
as shown.
3. Does the starting circuit cut-off relay have continuity
between red and red /blue?


Yorumlarınızı bekliyorum
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
370
Motosikleti
Pancar Motoru
43 nolu hata kodu için ben de hata kodunun altında kalan ingilizce yığını çeviriye çalışacağım. az önce aldım.


bu arada arkadaşlar; böyle yüksek performanslı bir motosiklet için (FAZER) :) sizlerin önerdiği madeni yağ markası nedir acaba?

benim bildiğim madeni yağlar "tam mineral - yarı mineral yarı sentetik - tam sentetik" olmak üzere üç çeşit.

bir arkadaşım yağda ille shell dedi, lakin shell'in motosiklet için zirve yağı "yarı mineral yarı sentetik" bir yağ. mobil'de ise "tam sentetik" yağ bulmak mümkün.

hem deneyim hem teknik ve teknoloji açısından hangi tür yağı kullanmak daha mantıklı yorumlarınızı bekliyorum.. :bounce:
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
bugün servise gittim hata kodu 43 ile ilgili olarak. Servise daha önce telefonla bildirmiştim.Olabilecek hataları fabrikaya sormuşlar.Fabrikada akü yeterli gücü veremiyordur demişler.Aküyü ölçtüler 12,4 yani orta halli. Ancak rölelerin olduğu soldaki plastik kapağı çıkardılar içinde 4 adet röle var.En arkadaki rölenin içine su kaçmıştı.Temizlediler.sprey sıktılar sonuç aynı.Rölenin arızalı olabileceği düşüncesiyle fabrikadaki yetkili usta ( mühendis beye) soracaklar. Galiba rölenin değişmesi lazım dediler ve eve geldim.Yılbaşı nedeniyle fabrikada stok sayımı olduğundan spariş veremediler.en erken ayın 5' ine kadar fabrika parça göndermiyormuş.(bilginiz olsun) motorun gidişinde herhangibir dengesizlik olmadı gidip gelirken. Neyse gelişmeleri ayrıca yazarım.
 
Son düzenleme:
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Hata kodu hala devam ediyor mu abi?
 
Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,231
Arkadaşlar 2007 model Fazer'lar 78hp değilmi :silent:

2007 Katologunda 98hp olarak gözüküyor.İşin garip tarafı, katologta 78hp'den 98hp ye yükseltilmiş olarak gözükmekte.Beldeyamanın kendi sitesinde' de aynı şekilde gözüküyor.Benim bildiğim 98hp'den 78hp'ye düşürüldüğü...


bencede doğru tercih:cat::cat:

Katılıyorum... :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Hata kodu hala devam ediyor mu abi?

ancak bugün götürebildim.

Ö.Z.€.R;902013' Alıntı:
Arkadaşlar 2007 model Fazer'lar 78hp değilmi :silent:

2007 Katologunda 98hp olarak gözüküyor.İşin garip tarafı, katologta 78hp'den 98hp ye yükseltilmiş olarak gözükmekte.Beldeyamanın kendi sitesinde' de aynı şekilde gözüküyor.Benim bildiğim 98hp'den 78hp'ye düşürüldüğü...

Katılıyorum... :cat:

Fazer şu an iki farklı beygir gücünde 2007 Fazer 78 hp 2007 Fazer S2 98 hp

2006 ve daha öncekiler 98 hp
 
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
9
43 nolu hata kodu için ben de hata kodunun altında kalan ingilizce yığını çeviriye çalışacağım. az önce aldım.


bu arada arkadaşlar; böyle yüksek performanslı bir motosiklet için (FAZER) :) sizlerin önerdiği madeni yağ markası nedir acaba?

benim bildiğim madeni yağlar "tam mineral - yarı mineral yarı sentetik - tam sentetik" olmak üzere üç çeşit.

bir arkadaşım yağda ille shell dedi, lakin shell'in motosiklet için zirve yağı "yarı mineral yarı sentetik" bir yağ. mobil'de ise "tam sentetik" yağ bulmak mümkün.

hem deneyim hem teknik ve teknoloji açısından hangi tür yağı kullanmak daha mantıklı yorumlarınızı bekliyorum.. :bounce:
castrol 15w40 4T motosiklet yağı, bp benzincilerde bulabilirsin.
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
370
Motosikleti
Pancar Motoru
castrol 15w40 4T motosiklet yağı, bp benzincilerde bulabilirsin.

sormak istediğim birşey daha var, mineral yağ kullanmış bir motosiklette tam sentetik bir yağ eklenmezmiymiş neymiş:silent:

değişim yapmadan önce bir katkı maddesi ekleyerek motosikleti 10-20 dk çalıştırmak sonra biraz bekletip yağı boşaltmak gerekiyormuş falan filan. bu konu çok önemli. ama neredeyse detaylı bilgiye sahip olan yok denecek kadar az.

şimdi bu castrol tam sentetikse, motosikletin içinde de mineral ya da yarı sentetik bir yağ bulunduğunu varsayarsak ne yapmak gerekiyor:silent:

lütfen uzman görüşlerinizi aktarın..
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Motorun içini temizlemek için 10 numara yağ ile 1 dk çalıştırıyorlar sonra istediğin yağı kullanabilrsin.(filtre değişimi şart)

Ö.Z.€.R;902039' Alıntı:
Bu şekilde belirtmemişler. Neyse teşekkürler.

bayiden almaya gittiğinde detaylı öğrenirsin ki fiyatlarda ona göre değişiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Ö.Z.€.R;902080' Alıntı:
Ona pek gerek yok çünkü ben şuan için anca 2. alabilirim. :)

Benim anlamadığım neden siteyi güncellemiyorlar. Neredeyse 2008 e girdik, hala bilgiler eksik. :)

Beldeyama bu konuda yavaş sen ikinci el almadan önce kesinlikle bayiden sıfır fiyatlarını öğren en az da iki bayiden bazen indirim yapıyorlar veya ucuza satıyorlar.Aradaki farka göre değerlendirirsin fiyatı.

Sahibinden.coma girdim az önce GSXR 600 e baktım 0 fiyatları değişiyor. İkinci ellerde neyse 0 yakın onun için bayi fiyatını kesinlikle bilmen gerekiyor.adam bayi fiyatından fazlaya 2.el satıyor.

İnşallah fazla ukalalık etmemişimdir.

Fazer alınacak bir motor 21.600 km oldu anca röleye su girmesi neticesinde problem yaşadım.

Alırsan da memnun olacağını düşünüyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst