Yamaha Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
177
Fazıl sen zamanında yurtdışından iyi getirmişsin, şimdi sıfırı ülkemizde yok, burada temiz bir egzoz bulamazsam hollanda da arkadaşım var, ona vergisiz getirticem başka çare yok. Isınma olayı nasıl, uzun yolda rahatsızlık veriyor mu orjinali gibi. İzlediğim videolarda susturucu ile neredeyse orjinal egzoz ile aynı ses, beni cezbeden de o oldu aslında.

https://www.youtube.com/watch?v=gBkx79TdER0&ab_channel=Lumenatic
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,378
Isınma orijinalinden daha az sanırım. Hiç sorun olmadı. Uzun yolda da daha rahat. Susturucular takıldığında çok sessiz oluyordu, çıkarınca da çok ses çıkartıyordu, ikisinin arası olsun diye susturucuları 2'ser cm kadar kestim.
Ben alalı 10 sene olmuştur. Yolcu yanında gelmesi mantıklı olur. 4-5kg civarı falandır sanırım.
Bu gümrük mevzuatı böyle giderse hiç bir şey alamayız artık. Eski güzel günler...
 
Katılım
23 May 2024
Mesajlar
7
Merhabalar;
Henüz fz6n 2006 aldım.Alışmaya çalışıyorum.Benzin bir çubuğa kadar düştükten sonra yakıt alıyorum ama ben bu motorda yedek depo yok mu yani diğer motosşkletlerdeki gibi bir yedek depo vanası göremedim yardımcı olursanız sevinirim
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,805
Merhabalar;
Henüz fz6n 2006 aldım.Alışmaya çalışıyorum.Benzin bir çubuğa kadar düştükten sonra yakıt alıyorum ama ben bu motorda yedek depo yok mu yani diğer motosşkletlerdeki gibi bir yedek depo vanası göremedim yardımcı olursanız sevinirim

Enjeksiyonlu motor kullanıyorsunuz, ben karbüratörlüler hariç hiçbir enjeksiyonlu motorda yedek depo vanası gördüğümü hatırlamıyorum.
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,378
Benzin bir çubuğa kadar düştükten sonra yakıt alıyorum

Depodaki benzin aynı zamanda benzin pompasını soğutma görevini yapıyor. Yani depoyu fazla boş bırakmamakta fayda var diye biliyorum. Yarım deponun altına düşmese iyi olur.

Benzin azaldığında arabalarda olduğu gibi benzin göstergesi yanıp sönmeye başlıyor bu arada. Eğer yanıp sönmeye başladıysa maksimum 50km (Ortalama 30-40km) daha gider.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 May 2024
Mesajlar
7
Yedek depom yokmuş :sunny: depoyu fazla boş bırakmıyorum ::gazete:: anladım ::asker::
89bin de motosikletim güvendiğimiz bir ustaya gösterdik yürürü normal bakımları ağır bakımları özenle yapıldığına inandırdılar aldım bakalım inşallah kazasız belasız kullanma niyetindeyim uzun süre.Fakat geçen gün motosikleti incelerken selenin altındaki genleşme tankı dedikleri antifriz koyulan kabın bomboş olduğunu farkettim low ve high yazıyor üzerinde.tam ortada olması gerektiğini okudum seviyenin.sonra motorun soğumasını bekleyim radyatörün üzerindeki kapağı açınca da neredeyse bittiğini gördüm sıvının dibinde az bişey kalmış telefonun ışığıyla sallarken motosikleti görünüyordu.ama hararet ışığı normal çalışıyor yani 4 diş olunca hemen fan açıyor sıkışık trafikte bile 2 dakikaya hemen 3 dişe düşüyor fan kapanıyor.motosikleti bu şekil kullanmadan akaryakıt istasyonundan antifriz aldım radyatör kapağından ekledim ağzına kadar biraz çalıştırdım hava kabarcıkları çıktıkça eklemeye devam ettim durunca kapağını kapattım ve genleşme tankına da tam orta seviyeye kadar ekledim yeniden.ama şimdi işe geldim tekrar kontrol ettim ve yine low çizgisine yaklaşmış düzenli eksiltiyor motosikletim soğutma sıvısını bu yaşlı motosikletlerde normal midir ustaya mı götüreyim hemen bilemedim bana 4000km de bir suyunu yağını değiştirt tüm ağırbakımları yapıldı zaten demişlerdi fikriniz nedir tecrübeli abilerim ben eksildikçe az az eklemeye devam ederek kullansam sıkıntı olur mu üzecek bir masraf çıkar mı ilerde
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,378
Bu yazdıklarınız çok ciddi durumlar. Neden hiç bir ustaya güvenmemeniz gerektiğini ve Türkiye'de kullanılmış motosiklet almamak gerektiğini pahalı yöntemlerle öğrenmek zorunda kalacakmışsınız gibi duruyor.

Motor eğer soğutma sıvısı eksiltiyorsa, ya bir yerden kaçırıyordur ya da motorun yağına karışıyordur. Yağına karışıyorsa üst kapak contası yanmış demektir büyük ihtimal. (Motor daha önce su kaynatmış demektir ve bu epey masraf çıkartır) Kontrol etmek için yağına bakmak gerekli. Eğer yağın rengi değişikse ve köpüklüyse içine su karışmış demektir. İkinci ihtimal de, soğutma sisteminde bir yerde delik vardır, oradan kaçırıyordur, bunun tamiri daha kolay. Motoru bu halde sakın kullanmayın, iyi bir usta bulanız gerek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------

Bu arada motorun sogutma sıvısı 1 litre saf su ve 1 litre antifriz olarak toplam 2lt olarak konuyor. Bunları önceden karıştırıp koymak gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 May 2024
Mesajlar
7
Merhabalar tekrardan,net bir bilgi bulamadığım bir sorum var hararet göstergem motoru durdurduğumda kontak açıkken 4 diş oluyor fan açılıyor soğuyup 3e düşmesini ve fanın durmasını bekleyip öyle kontak kapatıyorum fakat merak ettiğim soğutma suyunun devirdaim etmesi için motorun çalışır halde mi olması gerekiyor yani öyleyse motoru durdurmadan rölantide çalıştırarak fanında çalışır halde suyun devirdaim ile 3 dişe düşürüp öyle kapatmak kontağı daha sağlıklı değil midir uzun ömür için.Sadece kontak açıkken motor çalışmaz iken devirdaim olmuyor mu radyatör suyu motorda
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,156
Merhabalar tekrardan,net bir bilgi bulamadığım bir sorum var hararet göstergem motoru durdurduğumda kontak açıkken 4 diş oluyor fan açılıyor soğuyup 3e düşmesini ve fanın durmasını bekleyip öyle kontak kapatıyorum fakat merak ettiğim soğutma suyunun devirdaim etmesi için motorun çalışır halde mi olması gerekiyor yani öyleyse motoru durdurmadan rölantide çalıştırarak fanında çalışır halde suyun devirdaim ile 3 dişe düşürüp öyle kapatmak kontağı daha sağlıklı değil midir uzun ömür için.Sadece kontak açıkken motor çalışmaz iken devirdaim olmuyor mu radyatör suyu motorda

Tabi ki motor çalışmıyorken kranka bağlı devridaim pompası da çalışmayacağı için devridaim de olmayacaktır.

Motoru soğutmak(!) için beklemenize gerek yok, direkt kontağı kapatın başından ayrılın. Niye soğumasını bekliyorsunuz ki? Gereksiz yakıt ve vakit kaybediyorsunuz.
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,378
Aynı durum bende de oluyor. Motoru kapatiyorum, kontagi acik birakiyorum, motor kapali fan acik vaziyette 2 dakika fan çalisiyor ve motor soguyor.
 
Katılım
23 May 2024
Mesajlar
7
Evet problemlerime bir yenisi eklendi.Naked benim fz6'ım sol arka sinyal,arka stop lamba ve ön far(yukardaki küçük değil tam ortadaki büyük lamba yanmıyor) ansızın üçü birden patladı ya da yandı neyse.Problem ne olabilir trafikte beni görenin telefonu havaya dikip gaz ver işareti yapmasıyla benim de gaza gelip kesici sokmamdan sonra olduğunu hissettim çünkü tam ondan sonra sol ön sinyalim hızlı hızlı yanmaya başladım baktım sol arka gitmiş hiç yanmıyor garajıma getirdiğimde fark ettim ön far da yanmıyor arka kırmızı ışıkta bilemedim acele bi hevesle bilinçsizce zart diye aldım şu motoru daha çok üzecek beni sanırım
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
1,997
Aynı durum bende de oluyor. Motoru kapatiyorum, kontagi acik birakiyorum, motor kapali fan acik vaziyette 2 dakika fan çalisiyor ve motor soguyor.

Böyle olmaz Cyan yazmış yukarıda, motorda su dönmezse soğumaz direk kontağı kapatmanız lazım hiçbirşey yapmayın.Fan boşta çalışırsa radyatördeki su sadece soğur gibi yapar boşa çalışmış olur su devirdaim olmazsa fanın ömrü akünün ömrü kısalır çok uzun çalışıcak bu şekilde fan radyatörde su dönüp motordanda dönüp yağı ve suyu soğutmadığı için...

Devirdaim olan su ve yağ motor bloğundaki suyu soğutunca fan kapanır çünkü müşür-ısı sensörü (ısı ölçer) motor bloğunun arkasından motor sıcaklığını ölçer eksantrik gergirinin hizasında orta kısma doğru...Ordan ısısı düşmüş su okumazsa müşür-sensör fan çok uzun süre çalışır.

Devirdaim olmazsa fan radyatörü soğutuyor radyatörden soğumuş su sensörün oraya gitmediği için (motor bloğu ve bloğun arkası) fanın kapanması su ve radyatörle alakalı değil zaten motor çalışmazsa blok içerisindeki ısı düşeceği için fan kapanıacaktır...
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,378
vet problemlerime bir yenisi eklendi.Naked benim fz6'ım sol arka sinyal,arka stop lamba ve ön far(yukardaki küçük değil tam ortadaki büyük lamba yanmıyor) ansızın üçü birden patladı ya da yandı neyse.Problem ne olabilir trafikte beni görenin telefonu havaya dikip gaz ver işareti yapmasıyla benim de gaza gelip kesici sokmamdan sonra olduğunu hissettim çünkü tam ondan sonra sol ön sinyalim hızlı hızlı yanmaya başladım baktım sol arka gitmiş hiç yanmıyor garajıma getirdiğimde fark ettim ön far da yanmıyor arka kırmızı ışıkta bilemedim acele bi hevesle bilinçsizce zart diye aldım şu motoru daha çok üzecek beni sanırım

Sigorta atmış olabilir, sigortaları kontrol edin.

Böyle olmaz Cyan yazmış yukarıda, motorda su dönmezse soğumaz direk kontağı kapatmanız lazım hiçbirşey yapmayın.Fan boşta çalışırsa radyatördeki su sadece soğur gibi yapar boşa çalışmış olur su devirdaim olmazsa fanın ömrü akünün ömrü kısalır çok uzun çalışıcak bu şekilde fan radyatörde su dönüp motordanda dönüp yağı ve suyu soğutmadığı için...

Devirdaim olan su ve yağ motor bloğundaki suyu soğutunca fan kapanır çünkü müşür-ısı sensörü (ısı ölçer) motor bloğunun arkasından motor sıcaklığını ölçer eksantrik gergirinin hizasında orta kısma doğru...Ordan ısısı düşmüş su okumazsa müşür-sensör fan çok uzun süre çalışır.

Devirdaim olmazsa fan radyatörü soğutuyor radyatörden soğumuş su sensörün oraya gitmediği için (motor bloğu ve bloğun arkası) fanın kapanması su ve radyatörle alakalı değil zaten motor çalışmazsa blok içerisindeki ısı düşeceği için fan kapanıacaktır...

Mantıklı bir yaklaşım ama motor durduğu anda sıcaklıkta bir artış oluyor, hemen sonrasında da fan açılıyor zaten. Bu durumda motoru kapatıp fanı açık bırakmanın bir zararı olmaz bence. (Fan ve akünün ömrünü yer belki ama motoru da biraz soğutabilir bence. Pratikte de öyle, eğer fan açık kalırsa, göstergedeki değere göre motor daha çabuk soğuyor. )

Mesela bazı arabalarda motoru durdurduktan sonra da fanın açık kaldığını hatırlıyorum. Kontağı kapatsanız dahi, fan bir süre daha soğutuyor.
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
1,997
fazil arkadaşım şöyle oluyor ısı yayılması;

Motor suyu 100 derece fan açılıyor radyatör yetmediği için 100 C den sonra fan hava vakumluyor radyatörün önünden, sonra su radyatörün içinden sürekli akış halinde olduğu için (motor çalışınca su pompası deviraim aynı devirde döner çalışır) ısı 100 C den aşağı iniyor 98 97 96 C diye.ortalama 93 C ye gelince sensör beyinde 100 C görmediği için 93 C gördüğü için müşür-sensör-beyin devreye girip fanı kapanıyor.

Motor çalışmazken su devirdaim olmazsa radyatördeki suyu fan ile vakumlayarak soğutursanız motordan dönmeyen soğumuş su sadece radyatörün içindeki suyu soğutur motora ulaşmaz...

Motor durunca!!!!! sıcaklık-su-ve yağ (yağ soğutucusu var büyük motorlarda radyatörün küçüğü etrafında su döner) DEVİRDAİM OLMADIĞI İÇİN motoru stop edince su ve motor ısısı genleşme ve su basıncından ve par.a sıcaklıkjlarından dolayı artar 100 C motor stop ettiriildi fakat kontak kapanmadı göstergede 100-102-105-107 okunur sonra bir iki dakika içinde bu sıcaklık alüminyum parça ve bloklardan ısı transferiyle dışarı atılır...

Neyi anlatmaya çalışıyorum 107 derecede motor çalışır halde değildir (kontak kapalı) neden parçalar ısınınca daha çok aşınma olur çünkü yağ çok incedir ve ısı çoktur...Bu yüzden motora zarar vermez hiçbir şekilde...

Motoru stop edip kill switcden halen fan çalışırsa boşu boşuna radyatördeki suyu hafiften soğutmuş olur motordan dönmeyeceği için hiçbir işe yaramaz (devirdaim yok blokta soğutma sıvısı yok soğumuş su dönmüyor!)
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,378
Biraz daha araştırdım, şöyle bir şey yazıyor, motordan tahrikli su devridaimi olmasa bile termosifon mantığında su devridaimi devam ediyormuş. Yani sadece radyatör suyu soğutulmuyor, su sirkülasyonu motor stop ettiğinde de, az da olsa devam edip soğutuyormuş. Bana mantıklı geldi.

Benim asıl motoru soğutma amacım, motoru durduğum anda sıcaklığın aniden artıp 100 derecenin üstüne çıkması, o nedenle biraz fan çalıştırmanın doğru olacağını düşünüyorum yine de. Hele bir de motoru kısa bir süre sonra tekrar çalıştıracaksanız, kesin fanı çalıştırmak lazım bence.

Şu linkte ilginç bilgiler var:

https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/279681-radiator-fan-seems-running-full-speed-even-after-turning-off-car-engine-3.html
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
1,997
Yazdım ama pek anlaşılmamış sanırım motoru stop edince ısı sabit kalıyor ısı iletimi-transferi atmosfere dışarıya hızla yayılıyor...Göstergedeki yazan sıcaklık sensör ve motor bloğundaki sıcaklık blok-metal-alüminyum daki sıcaklık su dönmezse sirkülasyon yok ısı sabit kalıp anında metallerde kalıyor.

Bir örnek vereyim ısıtılmış suyun içerisine metal kaşık koyarsanız kaşık ısınmaya başlayacak suyun sıcaklığı düşecektir.

Radyatördeki su ısıdan basınçlıdır unutmayın.O yüzden sıcakken radyatör kapağını açmayın diye uyarıda vardır araçlarda.
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,378
Evet pek anlaşamadık bu konuda. Söylemeye çalıştığım şu aslında, motor çalışmıyor bile olsa, fanın çalışması sayesinde (termostat da hala açık olduğu için) aynı termosifonda olduğu gibi, soğuk ve sıcak su arasında sirkülasyon devam edecektir teorik olarak. Bu sayede radyatörde soğutulan su, fan çalıştıkça motoru da soğutmuş olacak.
Konu uzamasın, ben fan ve akü ömründen biraz feragat etme taraftarıyım bu konuda...Motorun ömrünü uzatmak için...
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Herkese selam. Ben Bandırma ilçesinden Beycivan. 2006 abs fazer 600 için diagnostic CO değerlerini araştırırken ispanyolca bir sitede bir kaç tane iç ve dış silindirler için farklı değerler buldum. C1:+12 C2:+8 çoğu insanın bunu en iyi ayar olduğunu yazmış bundan yüksek + değerlerde motorun yakıta çok yüklendiğini de belirtmiş. fabrika değerlerinin ise c1: -15 c2: -10 olduğunu belitmişler. ben bir kaç tane fazer de baktım çok ilginç değerlere rastladım sanırım herkesin co değerleri değişik duruyor. Diag ekranını çağırmak için kontak kapalıyken gösterge tablosundaki iki düğmeye de aynı ayna basılı tutuyoruz ve kontağı açıyoruz 10 sn kadar tuşları basılı tutmaya devam ediyoruz direk diag ve co ekranı geliyor.
 
Katılım
23 May 2024
Mesajlar
7
Merhaba;
Motosikletime 15 bin kilometrede kelle motor atıldı.Devirlenmesi daha hızlı,rölantideki sesi daha güzel tek tonda ve yüksek hissettim,genel olarak gaz cevabı da daha ani ve ileri geri silkelemeden güzel veriyor eski motora göre.Bana çok uzun süre yattığını 1000 km kadar motul 5100 kullanmam gerektiğini asla kesiciye sokmamam çok da sıkıştırmamamı söylediler.Yalnız motor şimdi soğuk çalıştırmada hiçbir problemi yok biraz sürüp gelip ısındıktan sonra bloktan mı şanzımandan mı tam emin olamadığım bir uğultu sesi var hatta uğultuyla şırıltı arası değişik tam tarif edemiyorum ama çok az bi ses var yüksek değil bu normal midir bilgisi olan var mı acaba
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst