Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Bugün kiti değiştireli yaklaşık 450km oldu ve ufaktan gazlamaya başladım. 2. ve 3. viteslerde gaza yüklenince öncekine nazaran epey bi tork artışı hissediliyor. Şehir içerisinde seri hızlanmalar yaptım ve tork epey güzeldi. Sonra bi top speed yapayım bakalım neler olacak diyerek şile yoluna çıktım. Düzde 135 i yokuş aşağı ise 142 yi geçemedim. Üstelik 9 bin devirden sonra motordan şiddetli bir şekilde metal sürtme sesi geliyordu. Gaz kesince düzeliyordu. 10 bin devire çıktığımda sanki ispiralle demir kesermiş gibi bi ses vardı. Sonra zorlamaktan vazgeçip eve geldim. Acaba neden öyle bi ses yapar?

Motor yağında eksilme mi oldu acaba kontrol ettiniz mi?

Bu arada kiti değiştirdiğiniz yer sekmanların sırasını karıştırmış olabilir mi? Genelde 2. sıranın segmanını üste üstü alta takma hatası çok oluyor.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Motor yağında eksilme mi oldu acaba kontrol ettiniz mi?

Bu arada kiti değiştirdiğiniz yer sekmanların sırasını karıştırmış olabilir mi? Genelde 2. sıranın segmanını üste üstü alta takma hatası çok oluyor.

Bilmiyorum ki ya. İnşallah öyle bi hata yapmamıştır. Yağı ve filtreyi cumartesi günü değiştireceğim. O zaman anlaşılır eksilme varsa. Ama orta sehpada iken yan pencereden bakınca iki çizginin ortasında gözüküyor yağ seviyesi. Birde bahsettiğim ses 9 bin devire kadar yok. 9binde başlıyor, 10bin devirde çok şiddetleniyor. 11 bin devirede çıkmadı zaten 10.5 gibi kalıyor daha fazla çeviremiyor.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Bilmiyorum ki ya. İnşallah öyle bi hata yapmamıştır. Yağı ve filtreyi cumartesi günü değiştireceğim. O zaman anlaşılır eksilme varsa. Ama orta sehpada iken yan pencereden bakınca iki çizginin ortasında gözüküyor yağ seviyesi. Birde bahsettiğim ses 9 bin devire kadar yok. 9binde başlıyor, 10bin devirde çok şiddetleniyor. 11 bin devirede çıkmadı zaten 10.5 gibi kalıyor daha fazla çeviremiyor.

Çok geçmiş olsun hocam. Silindir setini takarken alt veya üst contaya sıvı conta sürüldü mü? Bazen sıvı conta sürüyorlar o da yağ kanallarını tıkıyor üst kısma egzantrik miline ve bilyalarının olduğu kafaya piyanolara yağ gitmiyor.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Çok geçmiş olsun hocam. Silindir setini takarken alt veya üst contaya sıvı conta sürüldü mü? Bazen sıvı conta sürüyorlar o da yağ kanallarını tıkıyor üst kısma egzantrik miline ve bilyalarının olduğu kafaya piyanolara yağ gitmiyor.

Evet sıvı conta sürdü. Hatta iç tarafa doğru pörtledi supap kapağı açıkken gördüm. Ustaya dedim o içeri pörtleyen sıvı contayı temizleyelim motora zarar vermesin sonra diye. Usta da ondan bişey olmaz ordan kopan parçalar yağ filtresine gider kalır dedi uğraşmadı.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Daha önce sen de belirtmişsin, %13 gibi bir cc farkı olacak diye. Artacak tork oranını da aynı seviye düşünsen bile 2 nm gibi bir fark oluşacak ki bunu çok farkedecek bir değer değil. Yani demek istedğim, 200 nm de %13 26 nm yapar belki hissedilir, ama 20-21 nm de 2 fark, ne bileyim?
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Daha önce sen de belirtmişsin, %13 gibi bir cc farkı olacak diye. Artacak tork oranını da aynı seviye düşünsen bile 2 nm gibi bir fark oluşacak ki bunu çok farkedecek bir değer değil. Yani demek istedğim, 200 nm de %13 26 nm yapar belki hissedilir, ama 20-21 nm de 2 fark, ne bileyim?
Hissedilir bir fark var hocam. Yüzde 13 değil en az yüzde 30 gibi bir hissedilen artış oldu çekişte.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------

250cc iken 0 dan 100 e en erken 12 saniyede çıkabiliyordum. Şimdi 7 8 saniyeye düştü gibi hissettim. Ama henüz kask kamerasına çekip kontrol etmedim. Cumartesi günü yağı değiştikten sonra test edeceğim onu da.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Evet sıvı conta sürdü. Hatta iç tarafa doğru pörtledi supap kapağı açıkken gördüm. Ustaya dedim o içeri pörtleyen sıvı contayı temizleyelim motora zarar vermesin sonra diye. Usta da ondan bişey olmaz ordan kopan parçalar yağ filtresine gider kalır dedi uğraşmadı.

Yav arkadaş kafayı yememek elde değil yahu. Yağ filtresine gider orada kalır ne demek. Ya ince yağ kanallarını tıkadıysa? Ya üst kısma yağ yetersiz çıkıyorsa şuan? 2 zamanlı motor toplamıyorsun ki usta sen onun neresine istersen sür zaten yağlamayı benzinden yapıyor ama 4 zamanlılar öyle mi bunları da mı biz söyleyelim?

Hocam bence en kısa sürede işlemi yaptırdığınız yere gidin durumu anlatın. Muhtemelen rodajı yapamamışsın çok gaz vermişsin o kdar devir çevirtme sende gibi laflar edecek ama yine de şansınızı deneyin.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125

Motorunuz kaç modeldi hocam? Bence kesinlikle fark var. Bir de 82mm değil de 84mm olan kit takılsa düşünemiyorum artık. :) Gerçi bu haliyle bile çok yetersiz olan frenleri korkutmasa beni 84mm seti ciddi ciddi düşünmüyor değilim de. Belki önü bir şekilde çift disk yapabilirsem bakalım.
Bu arada 11bin 500 devirler çevirirken çok iyi hissettirirdir eminim ama bilemiyorum hocam kesicinin 1000 devir üstüne çıkıyorsunuz aman diyim. :)
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Motorunuz kaç modeldi hocam? Bence kesinlikle fark var. Bir de 82mm değil de 84mm olan kit takılsa düşünemiyorum artık. :) Gerçi bu haliyle bile çok yetersiz olan frenleri korkutmasa beni 84mm seti ciddi ciddi düşünmüyor değilim de. Belki önü bir şekilde çift disk yapabilirsem bakalım.
Bu arada 11bin 500 devirler çevirirken çok iyi hissettirirdir eminim ama bilemiyorum hocam kesicinin 1000 devir üstüne çıkıyorsunuz aman diyim. :)

Motor 2019 model. Temmuz 2020 çıkışlı :D Tabiri caizse daha fabrika kokusu üstünde motora bunları yaptım. Frenler konusunda bi sıkıntı hissetmedim. Yani motor güçlendiği için frenin öncekine nazaran yetersiz gelmesi gibi bir durum olmadı. Zaten abs de var. 84mm kit pek güven vermedi. Sanırım bi markası bile yok. Ve chinariders gibi yabancı forumlarda da pek alıp deneyen olmamış zaten. Bi tane rus alıp denemiş ve alt ve orta devirlerde güçlenmeye karşın üst devirlerde güç ve top speed kaybı olduğunu söylemiş. Yani düşününce zaten kısacık kranka kocaman piston takmak üst devirler açısından pek sağlıklı olmaz sanıyorum. 42 numara ayağa 48 numara ayakkabı giymek gibi. Benim aldığım 82mm ise Otom diye bir firma tarafından üretiliyor ve bu firma birçok motosiklet için çeşitli modifiye parçalar üreten az çok adı sanı olan bi firma. AliExpress te yüzlerce ürünü var adamların. Chinariders forumunda da bir çok kişi alıp binlerce mil yol yaptığını ve memnun kaldığını söylemiş.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Motor 2019 model. Temmuz 2020 çıkışlı :D Tabiri caizse daha fabrika kokusu üstünde motora bunları yaptım. Frenler konusunda bi sıkıntı hissetmedim. Yani motor güçlendiği için frenin öncekine nazaran yetersiz gelmesi gibi bir durum olmadı. Zaten abs de var. 84mm kit pek güven vermedi. Sanırım bi markası bile yok. Ve chinariders gibi yabancı forumlarda da pek alıp deneyen olmamış zaten. Bi tane rus alıp denemiş ve alt ve orta devirlerde güçlenmeye karşın üst devirlerde güç ve top speed kaybı olduğunu söylemiş. Yani düşününce zaten kısacık kranka kocaman piston takmak üst devirler açısından pek sağlıklı olmaz sanıyorum. 42 numara ayağa 48 numara ayakkabı giymek gibi. Benim aldığım 82mm ise Otom diye bir firma tarafından üretiliyor ve bu firma birçok motosiklet için çeşitli modifiye parçalar üreten az çok adı sanı olan bi firma. AliExpress te yüzlerce ürünü var adamların. Chinariders forumunda da bir çok kişi alıp binlerce mil yol yaptığını ve memnun kaldığını söylemiş.

Anladım hocam, silindirin üzerinde 298cm3 yazıyor mu peki yoksa orası boş mu? Olmaz demeyelim de bize denk gelir muayenede adam fark eder sonra uğraş dur. :) Frenler açısından şöyle hocam takip ettiğim bir çok kullanıcı- hatta meksika- kolombiya taraflarında çantasız satılan karbüratörlü modeller- ben de dahil bu motosikletin 200 KG ham ağırlığına frenlerin çok yetersiz olduğuna hemfikiriz. İlk 2-3 frende pek hissettirmese de 3-4 sert frenlemelerden sonra frenler- balatalar yanmaya başlıyor. Bir çok balata denedim , orijinal balatası, Bajaj Discover 150 balatası ve şimdi son olarak Brenta'nın balatası ancak sonuç hemen hemen aynı. Bu da gösteriyor ki bu ağırlıkta bir motosiklet için önde tek disk yetersiz kalıyor.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Sanırım 84mm olanda yazıyor 298cm diye. Benim aldığım 82mm de orası boş. Bişey yazmıyor. Sanırım 283cc ye tekabül ettiği için boş bırakmışlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------

Bu arada Facebook grubunda Emin Ocak diye bir arkadaş var. Kendisi ecu tuning işleriyle uğraşıyor. Enjeksiyonlu motorunuzun silindirini büyütür ve performansta sıkıntı yaşarsanız ecuya bağlanıp gerekli ayarlamaları yapabilirim diyor.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Sanırım 84mm olanda yazıyor 298cm diye. Benim aldığım 82mm de orası boş. Bişey yazmıyor. Sanırım 283cc ye tekabül ettiği için boş bırakmışlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------

Bu arada Facebook grubunda Emin Ocak diye bir arkadaş var. Kendisi ecu tuning işleriyle uğraşıyor. Enjeksiyonlu motorunuzun silindirini büyütür ve performansta sıkıntı yaşarsanız ecuya bağlanıp gerekli ayarlamaları yapabilirim diyor.

Daha ekonomik bir yazılım da yapabiliyor mu acaba merak ettim de:)
Bilgi için teşekkürler bu arada. :)
 
Katılım
21 Ağu 2012
Mesajlar
75
Merhaba, aktif olan arkadaşlardan varmıdır ankarada birileri? küçük çaplı bir toplansak :)
 
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
4
Herkese merhaba,
Yakın zamanda düşük km, ikinci el bir motor alarak aranıza katılacağım.
Birkaç sorum olacak...
2019 ile 2020 model arasında ne gibi farklılıklar var?
UMA'ya sordum ama telefonda bilgi veren bayanın ses tonu hiç güven vermedi.
Frenler ön ve arka ABS mi? Sadece ön mü ABS?

Şimdiden teşekkürler...
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Sanırım 84mm olanda yazıyor 298cm diye. Benim aldığım 82mm de orası boş. Bişey yazmıyor. Sanırım 283cc ye tekabül ettiği için boş bırakmışlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------

Bu arada Facebook grubunda Emin Ocak diye bir arkadaş var. Kendisi ecu tuning işleriyle uğraşıyor. Enjeksiyonlu motorunuzun silindirini büyütür ve performansta sıkıntı yaşarsanız ecuya bağlanıp gerekli ayarlamaları yapabilirim diyor.
Yunus benim kusuruma bakma , Feysi kullanamıyorum. Bu Emin Ocak isimli kardeşimiz ülkemin hangi il ve ilçesinde Acep? Eğer İst Anadolu yakada ise Nasip olursa 3-5 gün sonra Ataşehir Kayışdağı'nda Olmaya niyetliyim . Bayram sonuna kadar da kalmak istiyorum. Emin 'e ulaşabilirsem iyi
olur. kolay gelsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst