Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Bilgi için teşekkürler. Almak istediğim ürün 1400₺ tutarında ve 1.5kg kargo ağırlığı var. 5$ diye yazdırsak gümrüktekiler anlamazmı bunun 5$ lık birşey olmadığını.

https://m.tr.aliexpress.com/item/32...1ww7sf2iSBuNkSnhJq6zDcpXa8.jpg_640x640Q90.jpg

Anlarlarsa seni gümrük dağıtım merkezine çağırırlar zaten(Ankara'da Yenimahalle tarafında, İstanbul'da nerede bilmiyorum) ve alım belgesini/kredi kartı ödeme bilgisini(ekran görüntüsünü vs) isterler, onun üstünden vergini verip yine alırsın. Yani normalde ödemen gereken neyse onu ödersin.
Ama riski azaltmak için 5$ değil de 30$ yazdır sen de. Sorun çıkarsa en fazla gümrüğe gidip ödemen gereken vergi tutarını verir alırsın, ama sorun çıkmazsa güzel kârdasın.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Anlarlarsa seni gümrük dağıtım merkezine çağırırlar zaten(Ankara'da Yenimahalle tarafında, İstanbul'da nerede bilmiyorum) ve alım belgesini/kredi kartı ödeme bilgisini(ekran görüntüsünü vs) isterler, onun üstünden vergini verip yine alırsın. Yani normalde ödemen gereken neyse onu ödersin.
Ama riski azaltmak için 5$ değil de 30$ yazdır sen de. Sorun çıkarsa en fazla gümrüğe gidip ödemen gereken vergi tutarını verir alırsın, ama sorun çıkmazsa güzel kârdasın.

Teşekkürler.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Ben turuncu ve kırmızı gördüm sadece. Ama üretimi adam kendisi dükkanda yapıyor makinesi var. Yoksa bile sipariş üzerine yapar sanırım. Takım olarak 180 liraydı. Şu parçalardan oluşuyor = depo kapak sticker, tankpad, tankpad sağ sol yan kısım, gösterge panelindeki mondial yazısının olduğu yer, arka sıyırıcının üstü, arka çantalara birer tane ve yanlış hatırlamıyorsam mondial logosunun yerine de var yuvarlak. Stickerların üstünde hep RX3 yazıyor. Bayağı dolu bi set. Ama ben sadece depo kapağı ile tankpadi aldım 100 liraya. Elinde tek olarak fazladan vardı. Birde kan grubu stickerı da hediye etti. Yapıştırma işlemini de kendi yapıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Bu motora büyük silindir piston seti taktırmak yerine sadece dereceli eksantrik mi yaptırsam acaba? İnternette dereceli eksantrik sayesinde beygir gücünün yüzde 30 kadar artırılabilidiği söyleniyor. Bayrampaşa'da Hüner camshaft diye bi yer varmış. Adamlar bu işi yapıyorlar. Bi sormak lazım.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
meraktan soruyorum. bu motorun kronikleri neler? ya da orta vadede ne gibi sorunlar çıkıyor. 50k'da rektefiye gibi, 25k'da eksantrik mili rulmanı gibi?
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Bu motora büyük silindir piston seti taktırmak yerine sadece dereceli eksantrik mi yaptırsam acaba? İnternette dereceli eksantrik sayesinde beygir gücünün yüzde 30 kadar artırılabilidiği söyleniyor. Bayrampaşa'da Hüner camshaft diye bi yer varmış. Adamlar bu işi yapıyorlar. Bi sormak lazım.

Araştırmak iyidir ancak %30 fazla abartı gibi geldi hocam bana. Hondanın Vtec teknolojisi gibi bir sistem olacaksa tamam da.
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
Bu motora büyük silindir piston seti taktırmak yerine sadece dereceli eksantrik mi yaptırsam acaba? İnternette dereceli eksantrik sayesinde beygir gücünün yüzde 30 kadar artırılabilidiği söyleniyor. Bayrampaşa'da Hüner camshaft diye bi yer varmış. Adamlar bu işi yapıyorlar. Bi sormak lazım.

dereceli egzantirik fakat derecesi kaç?Deneysel yapılan işin sonuçları pahalıya mal olabilir.Ayrıca dereceli egzantirik bir yapacağınız modefiyenin yalnızca bir parçası.Dereceli egzantirik ile birlikte yayları ve emme subaplarını daha kaliteli olanla birlikte değiştirmeniz gerekebilir.dyno'da 1,2-2hp kadar fark eder.
 
Katılım
5 Eyl 2019
Mesajlar
2
arkadaşlar merhaba
mondial rx3i evom için aküye ihtiyacım var. aküsünü yakın zamanda değiştiren var mı? link atarsanız veya marka belirtirseniz çok sevinirim. ACİL ihtiyacım var. iyi günler :)[email protected]
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Melih ben 16 aydan beri evoya 12 amper elektrikli bisiklet aküsü taktım . O nu kullanıyorum. Bu sayfalarda mitmuallim nikli Mithat hoca 4 senedir
aynı akünün 15 amper olanını kullanıyor. Daha önce birkaç sene Çin VLM akü kullanmıştım. Örnek olarak yazıyorum bu gün yerli malı 12 amper MUTLU
ya da İNCİ motosiklet aküsü 450 lira ise ,Çin VLM 400 lira . Aynı işi çok rahat gören yine Çin elektrikli bisiklet aküleri ise 200 lira . Sanıyorum 2019 un ekim veya kasımıydı . Aküm yeter artık dedi . Ben yine de tekrar 24 saat şarza bağladım ,yine iflah olmadı. Gittim Bursa Çelik
bisikletten 12 amper elektrikli bisiklet aküsü aldım. Hemen orada azıcık uğraşıp montajını yaptım . Galiba 170 lira civarı bir şey ödemiştim.
Tek dikkat etmen gereken şey alacağın akü 11 amperden aşağı olursa yakın zamanda sıkıntı çıkarabilir. Haydi kolay gelsin.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
arkadaşlar merhaba
mondial rx3i evom için aküye ihtiyacım var. aküsünü yakın zamanda değiştiren var mı? link atarsanız veya marka belirtirseniz çok sevinirim. ACİL ihtiyacım var. iyi günler :)[email protected]

Merhabalar hocam. Ben 6 aydır https://urun.n11.com/aku/yigit-aku-12-volt-10-amper-motosiklet-akusu-yt12b-bs-20204uretim-P368847917 bu aküyü kullanıyorum. Öncelikle boyu büyük geliyor onu söyleyeyim. Ancak ben kendi orijinal ebatlarındaki bir aküye o zamanlar 350-400 TL'ler vermek yerine bunu tercih ettim. Soğukta marş gücünün de 125cca olması ve üretiminin de yakın tarihte olması önemli faktörlerdendi. Yerine uydurmak içinse 4 adet 8mm lik civatanın tuttuğu akü demirini söküp bir tık aşağı indirdim. Aküyü bağlayıp yerine oturttum. Sağdan ve soldan 2 vidasını attım gayet sağlam oldu. 6 aydırda herhangi bir sıkıntı yaşamadım.

Bu konuda dikkat etmeniz gereken noktalar: üretim tarihi, boyutlar, ah değeri ve cca değerleri. Bunları belirtmekten özellikle de üretim tarihini belirtmekten aciz sitelerden ve akülerden uzak durun derim. Ha elektrikli bisiklet akülerinde cca değeri belirtilmez çünkü onlar yapısı gereği marş aküsü değillerdir.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
https://www.gittigidiyor.com/bilgisayar-tablet/orbus-6dzm14-12v-14ah-12volt-14amper-6-dzm14-6dzm12-elektrikli-bisiklet-akusu-kargosuz_pdp_597136351

BEn bunu kullanıyorum,45 ay oldu , akü yü unutum diyebilirim ..

link örnek olrak veriyorum araştırırsan daha ucuz bulabilirsin..

vesselam..
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
90n6iz.jpg
[/url][/IMG]

Böyle orta ayak çok az vardır camiada, malum motor bakımı için orta ayak önemli, arka tekerin havada olması daha önemli, orta ayağı taktığımdan beri ön teker havada idi, üzerinde az düşünüp mevcut ayağa ne yaparsak arka tekeri havaya kaldırabiliriz derken böyle bir şey çıktı ortaya, arkada 48 lt çanta var boş yük konulursa denge bozuluyor haliyle.. bugün temizlerken motoru belki istifade eden olur diye paylaşıyorum.. vesselam..

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

WF0z6m.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
[url=https://hizliresim.com/90n6iz][url]https://i.hizliresim.com/90n6iz.jpg[/url][/url]

Böyle orta ayak çok az vardır camiada, malum motor bakımı için orta ayak önemli, arka tekerin havada olması daha önemli, orta ayağı taktığımdan beri ön teker havada idi, üzerinde az düşünüp mevcut ayağa ne yaparsak arka tekeri havaya kaldırabiliriz derken böyle bir şey çıktı ortaya, arkada 48 lt çanta var boş yük konulursa denge bozuluyor haliyle.. bugün temizlerken motoru belki istifade eden olur diye paylaşıyorum.. vesselam..

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

[url=https://hizliresim.com/WF0z6m][url]https://i.hizliresim.com/WF0z6m.jpg[/url][/url]

Güzel yıkamışsınız hocam elinize sağlık canavarı temiz tutmak gerek, özellikle kar yağıp da sürekli tuzlanan yollardan geçenler için yıkama şart yoksa açtığı sorunlar epey baş ağrıtır.
 
Katılım
11 May 2019
Mesajlar
5
Selamlar Herkese,

2016 model motorum için aşağıdaki listedeki parçalara ihtiyacım var ancak servislerden ve fabrikadan cevap alamıyorum bir türlü. Bir projem var motorla alakalı, orjinal parçaları zayi olmasın diye yenisini alıp onların üzerinde çalışmak istiyorum ama alamıyorum :) Heves kırılıyor. Demek ki kaza yapsak bunları toplamamız epeyi uzun sürecek.

ARKA SALINCAK - Y4MON1012B0218 - 1adet
ARKA YAĞ KEÇESİ - Y4MON1012A0377 - 2adet
ÖN PANEL GAGA - Y4MON1012A0275 - 1adet
ARKA SALINCAK BRAKET - Y4MON1012A0224 - 1adet
GÖSTERGE BRAKETİ - Y4MON1012A0329 - 1adet

Nereden bulabilir bir fikri olan var mıdır?
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Ön panel bizimmotor sitesinde var gözüküyor. Sağ ve sol gösterge braketleri de mevcut.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
9
Herkese merhaba,

Pandemi süreci başladığında eşim için 50cc bir scooter aldım. Ardından taşınınca o işe arabayla ben de scooterla gitmeye başladım. Bir aksilik çıkmazsa bu ay sonu ehliyet alıyorum. Aklımda hep scooter almak vardı. Otomatik vites oluşu en büyük erkendi. Ancak piyasada fiyatlar o kadar hızlı artıyor ki daha ekonomik bir motor almak düşüncesindeyim. Mondial rx serisi hep beğendiğim bir motordu. Ben yaz kış motorla işe gidip geleceğim mesafe uzun değil. Ayrıca güzel havalarda uzun yol ya da şehir içinde eşimle birlikte kullanacağım bir motor almak düşünüyorum. Scooterlar için termoscud diz örtüleri var ve kış ayları için soğuğu çok iyi kesiyor. Bu tarz bir motor aldığımda kışları soğuk havada kullanabileceğim bu tarz örtüler var mı? Yaşadığım yer Denizli arada - dereceleri de görüyoruz.
Şimdiden herkese teşekkür ederim
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Selamlar Herkese,

2016 model motorum için aşağıdaki listedeki parçalara ihtiyacım var ancak servislerden ve fabrikadan cevap alamıyorum bir türlü. Bir projem var motorla alakalı, orjinal parçaları zayi olmasın diye yenisini alıp onların üzerinde çalışmak istiyorum ama alamıyorum :) Heves kırılıyor. Demek ki kaza yapsak bunları toplamamız epeyi uzun sürecek.

ARKA SALINCAK - Y4MON1012B0218 - 1adet
ARKA YAĞ KEÇESİ - Y4MON1012A0377 - 2adet
ÖN PANEL GAGA - Y4MON1012A0275 - 1adet
ARKA SALINCAK BRAKET - Y4MON1012A0224 - 1adet
GÖSTERGE BRAKETİ - Y4MON1012A0329 - 1adet

Nereden bulabilir bir fikri olan var mıdır?

Tanzer hocam aradığın parçalar için Çorum İskilip Kalyoncu Motora bir bak. Bazen UMA da biten parça Kalyoncu'da bulunabiliyor. Selamlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------

3-4 kez verdiğim siparişlerin hepsi problemsiz gönderildi.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Herkese merhaba,

Pandemi süreci başladığında eşim için 50cc bir scooter aldım. Ardından taşınınca o işe arabayla ben de scooterla gitmeye başladım. Bir aksilik çıkmazsa bu ay sonu ehliyet alıyorum. Aklımda hep scooter almak vardı. Otomatik vites oluşu en büyük erkendi. Ancak piyasada fiyatlar o kadar hızlı artıyor ki daha ekonomik bir motor almak düşüncesindeyim. Mondial rx serisi hep beğendiğim bir motordu. Ben yaz kış motorla işe gidip geleceğim mesafe uzun değil. Ayrıca güzel havalarda uzun yol ya da şehir içinde eşimle birlikte kullanacağım bir motor almak düşünüyorum. Scooterlar için termoscud diz örtüleri var ve kış ayları için soğuğu çok iyi kesiyor. Bu tarz bir motor aldığımda kışları soğuk havada kullanabileceğim bu tarz örtüler var mı? Yaşadığım yer Denizli arada - dereceleri de görüyoruz.
Şimdiden herkese teşekkür ederim

https://urun.n11.com/dizlik/motorsiklet-diz-koruma-ortusu-vitesli-dizlik-ruzgarlik-P213294784

ben Kocaeli de yaşıyorum, uzun seyahatleri saymaz isek okul /ev /çarşı arası ortalama 15 km çapında bir alanda kullanıyorum motoru linkini verdiğim ürünü kullanıyorum ve çok memnunum hem pratik hem sağlıklı (diz , ayak ) tavsiye ederim..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst