- Katılım
- 29 Eyl 2020
- Mesajlar
- 3
valla yapıp bitirdikten sonra tüh keşke fotoğraflasaydım dedim. Ama dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım mercek montajını;
öncelikle farı yandaki iki vidadan açıp kablo bağlantılarından ayırdım
daha sonra farı çerçeveleyen siyah çerçeve var arkadan vidalı onu söküyorsunuz
bu etapta yanlış bişey yaptım yukarıdan aşagıya inen ledlerin alt ve üst uçlarında vidalar var onları sakın sökmeyein çünkü far arkasıyla camını tutan bişeyler deeğil sadece led üzeri camları tutuyorlar. birde orjinal mercek yuvasının oldugu yerin arkasında 2 adet vidda var onları da sökmeyin çünkü onlarda mercek yuvasına bi kapak koymuşlar onu tututyorlar sökülünce kapak farın içene düşüyor ve şayet farı açmada başarılı olamazsanız dediğim iki parça farın içinde selbest dolaşıyorlar
bağlantı vidaları söküldükten sonra ben mutfak fırınıın turbo modda 90 dereceye getirdim bi 15-20 dk kadar ara ara kontrol ederelk farı içerisine attım far camını tutan silikonların yumuşaması için silikon yumuşayında bi maket bıçağı ile birleşim yerlerinden geçtim daha sonrası sabırlı bi şekilde tornavida, maket bıçagı ile ayırömaya kalıyor.
en zor iş bu camı ayırmak
cam ayrıldıktan sonra zaten mercek yuvası için alan belirlenmiş şayet şarjlı matkaba takabileceginiz< bir punc varsa uygun olan puncla kemek en güzeli ama benim gibi buna sahip değilseniz maket mıcagını mutfak ocağında ısıtarak yacaş yavaş mercek yuvasını kesebilirsiniz.
mercek yuvası açıldıktan sonra merceği iyice yerleştirip sabitlermek kalıyor daha sonrasındada camı kapatıp tekrar silikonlamak.
elektrik bağlantısınada gelicek olursak zaten bir led için hat var farca lede giden hattan mercegin ledlerine, uzun fara giden hattanda mercegin ana ampülüne elektriği veriyorsunuz işlem bitiyor. ama farı sökerken dikkat edin hangi kablonun hangi kablodan ayırdığınıza.
ben merceği takmaktaki iana amacım görseli değiştirmekti, aydınlatma anlamında pek bişey beklemeyin veya kaliteli bir mercek alaarak onuda karşılayabilirsiniz. Ama nacizyane fikrim şayet ana aydınlatma ampülünüz led değilse kesinlikle soğutmalı bir ledle değiştirin. Ben değiştirdim aydınlarmada çok fark etti.
Motoru aldığımdan beri en illet olduğum noktalardan birisi sinyal ikaz lambasının küçüklüğüydü gündüz güneşli havalarda görmek imkansız olutyorr ve çogu zaman sinyali açık unutuyordum. Naıl çözebilirim diye düşününüp araştırırken aliexpreste bu led ampülleri buldum. Benimkibi bu konudan mağdur ve uygulamak isteyen arkadaşlar olursa montaj basit. aşağıya linki bırakayım led ampül mercek ve sinyal ledlerinin.
https://tr.aliexpress.com/item/32923855638.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.fcba4c4dCaKCtM
https://urun.n11.com/yedek-parca/angel-kare-angelli-yeni-model-cakarli-sis-lambasi-P248764823
https://urun.n11.com/aydinlatma-urunleri/h4-led-xenon-far-ampulu-fan-sogutmali-a-kalite-ucretsiz-kargo-P384916678
öncelikle farı yandaki iki vidadan açıp kablo bağlantılarından ayırdım
daha sonra farı çerçeveleyen siyah çerçeve var arkadan vidalı onu söküyorsunuz
bu etapta yanlış bişey yaptım yukarıdan aşagıya inen ledlerin alt ve üst uçlarında vidalar var onları sakın sökmeyein çünkü far arkasıyla camını tutan bişeyler deeğil sadece led üzeri camları tutuyorlar. birde orjinal mercek yuvasının oldugu yerin arkasında 2 adet vidda var onları da sökmeyin çünkü onlarda mercek yuvasına bi kapak koymuşlar onu tututyorlar sökülünce kapak farın içene düşüyor ve şayet farı açmada başarılı olamazsanız dediğim iki parça farın içinde selbest dolaşıyorlar
bağlantı vidaları söküldükten sonra ben mutfak fırınıın turbo modda 90 dereceye getirdim bi 15-20 dk kadar ara ara kontrol ederelk farı içerisine attım far camını tutan silikonların yumuşaması için silikon yumuşayında bi maket bıçağı ile birleşim yerlerinden geçtim daha sonrası sabırlı bi şekilde tornavida, maket bıçagı ile ayırömaya kalıyor.
en zor iş bu camı ayırmak
cam ayrıldıktan sonra zaten mercek yuvası için alan belirlenmiş şayet şarjlı matkaba takabileceginiz< bir punc varsa uygun olan puncla kemek en güzeli ama benim gibi buna sahip değilseniz maket mıcagını mutfak ocağında ısıtarak yacaş yavaş mercek yuvasını kesebilirsiniz.
mercek yuvası açıldıktan sonra merceği iyice yerleştirip sabitlermek kalıyor daha sonrasındada camı kapatıp tekrar silikonlamak.
elektrik bağlantısınada gelicek olursak zaten bir led için hat var farca lede giden hattan mercegin ledlerine, uzun fara giden hattanda mercegin ana ampülüne elektriği veriyorsunuz işlem bitiyor. ama farı sökerken dikkat edin hangi kablonun hangi kablodan ayırdığınıza.
ben merceği takmaktaki iana amacım görseli değiştirmekti, aydınlatma anlamında pek bişey beklemeyin veya kaliteli bir mercek alaarak onuda karşılayabilirsiniz. Ama nacizyane fikrim şayet ana aydınlatma ampülünüz led değilse kesinlikle soğutmalı bir ledle değiştirin. Ben değiştirdim aydınlarmada çok fark etti.
Motoru aldığımdan beri en illet olduğum noktalardan birisi sinyal ikaz lambasının küçüklüğüydü gündüz güneşli havalarda görmek imkansız olutyorr ve çogu zaman sinyali açık unutuyordum. Naıl çözebilirim diye düşününüp araştırırken aliexpreste bu led ampülleri buldum. Benimkibi bu konudan mağdur ve uygulamak isteyen arkadaşlar olursa montaj basit. aşağıya linki bırakayım led ampül mercek ve sinyal ledlerinin.
https://tr.aliexpress.com/item/32923855638.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.fcba4c4dCaKCtM
https://urun.n11.com/yedek-parca/angel-kare-angelli-yeni-model-cakarli-sis-lambasi-P248764823
https://urun.n11.com/aydinlatma-urunleri/h4-led-xenon-far-ampulu-fan-sogutmali-a-kalite-ucretsiz-kargo-P384916678