Arkadaşlar benim motor 2. El. 3 ay oldu alalı. Aldığımda 26000 km de idi. 1000 km kullandım. Başlangıç motorum doğal olarak pek bilgim yok. Motor çalışmazken ya da ilk çalıştığında boşa rahat geçiyor. Ama çalışıp yola çıktıktan sonra ışıklarda boşa alamıyorum geçmiyor. Elim debrijayda durmaktan sıkıldım. Sizin motorlarda öyle mi? Değilse ne yapmam lazım? Sorun nerde olabilir?
Arkadaşlar benim motor 2. El. 3 ay oldu alalı. Aldığımda 26000 km de idi. 1000 km kullandım. Başlangıç motorum doğal olarak pek bilgim yok. Motor çalışmazken ya da ilk çalıştığında boşa rahat geçiyor. Ama çalışıp yola çıktıktan sonra ışıklarda boşa alamıyorum geçmiyor. Elim debrijayda durmaktan sıkıldım. Sizin motorlarda öyle mi? Değilse ne yapmam lazım? Sorun nerde olabilir?
Motor yağından olabilir.
Motor yağındandır büyük ihtimal.
Şahsen bende 10 denememde 6sında direk boşa geçirebiliyorum ancak 4ünde illa ki geçmiyor
Yağı bir değiştireyim o zaman. Motul mu kullanıyorsunuz?
Benim 10 denememim belki 1 inde anca geçiyor boşa.![]()
Yağı bir değiştireyim o zaman. Motul mu kullanıyorsunuz?
Benim 10 denememim belki 1 inde anca geçiyor boşa.![]()
yine ben cevaplayabilirim :queen:
Mr150 den ns200 e gelince ss e binmişim gibi hissetmiştim, bende gidon yükseltme yok.
Arkadaşlar zamanla alışırsın falan dedi ancak 1 hafta sonra arkadaşın gidon yükseltmeli ns200 ünü denedim. Acıkcası o da rahat ettirmedi.
simdi orjinal hali ile kullanıyorum hiç bir rahatsızlık vermiyor, cok şart oldugunu düşünmüyorum ancak zevkler ve renkler farklıdır tabi.
Gidon yükseltme de o kadar yükseltmediği için yere paralel olacağını zannetmiyorum acıkcası
Hocam gidon yükseltmeli ns150 kullandım. Benim motorumun ki orijinal. Açıkçası pek bi farkı yok. Arkadaşım da sizle aynı boyda. O da benim motorumu kullandı. Hiç bir sorun yaşamadı. Gidon tam çevirince sadece depoya değiyor sanırım elcikler. Ben sorun etmiyorum ama isterseniz takılır tabi ki.
hahateknik detay sorsan bende ona cevap veremem. Ben standart kullanıcıyım, teknikten anlamam mesela :queen:
boy 180 hocam. karantinada aldıgım 10 kilo ile birlikte 105 kiloyum aynı zamanda.
Gerçi 180 im ama ayaklarım yere tam basmıyor, gövdem daha uzun bacaklara göre, bir de kilo var tabi.
Ne yalan söyleyim 15 -20 km altı yollarda pek ekipman giymediğimden virajda yatma olayı bende yok, o riske girmiyorum :cherry:
Hocam bizim motorlar eski kasa. Öyle bi sorun olmadı. Sizin motorunuz absli olan model sanırım. Youtubeda videolar var ya. Gaz telini söküp boşluktan geçiriyorlar. Kendisi normal kullanıyordu. Aman aman bir fark yok bir şey demedi. Ama ben şöyle diyim onun motorunu sürünce sanki böyle enduro kullanıyormuşum gibi dik oturuyordum baya. Kendi motorumda hafif öne eğik oturuyorum.
7bin devirden sonra motor yüke binince yani hareket halinde tam gaz yapınca debriyaj maneti geriliyor ve kavrama noktası değişiyor. çeyrek gaz ile 7bin devir altı giderken düzeliyor.
- tahminim prizdirek mili rulmanları, dişli ara sekmanları.
aspirin tedavisi niyetine denediklerim:
- tel gerginlik ayarı,
- debriyaj balatasını değiştirdim,
- debriyaj tasını ölçtüm,
- yayları ve baskı rulmanını kontrol ettim.
daha önce başına gelen var mı?
7bin devirden sonra motor yüke binince yani hareket halinde tam gaz yapınca debriyaj maneti geriliyor ve kavrama noktası değişiyor. çeyrek gaz ile 7bin devir altı giderken düzeliyor.
- tahminim prizdirek mili rulmanları, dişli ara sekmanları.
aspirin tedavisi niyetine denediklerim:
- tel gerginlik ayarı,
- debriyaj balatasını değiştirdim,
- debriyaj tasını ölçtüm,
- yayları ve baskı rulmanını kontrol ettim.
daha önce başına gelen var mı?