Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Selamın Aleyküm beyler 2014 cbr 250r aldım çok şükür. Gaz verince ara ara bir yerden zırıltı gibi şıkırtı gibi bir ses geliyor, motorun nerdeyse heryerine baktım gevşemiş vidası yok. Aynalardan, granajdan veya siperlikten de ses gelmiyor. Bu ilginç sesin nerden geldiğini bir türlü anlayamadım, motor kısmından veya depo kısmından geliyor gibi.

Ses düşük seviyede. Sanki bozuk paraların yumuşak yumuşak birbirine çarpması gibi farklı bir zırıltı-şıkırtı titremeden 2 demirin birbirine çarpması gibi yani... Ama sürekli yok, ara ara gaz verdikçe oluyor sanıyorum. Her gaz verdiğimde de olmuyor yani.
Egzos sesinden ve fullface kask kullandığımdan dolayı sesin nereden geldiğini de anlayamadım.

Motosikletin yağ seviyesi normal, zincirdendir diye düşündüm ama zincirden gelmiyor ses...

Nette aradım bir başlık buldum ama bilen eden vardır diye sizlere sormak istedim. (Motosiklet 10.500 km de ve servis bakımlı)
Tekeriniz düz bassın...


http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98281-cbr-250-r-dan-5500-de-gelen-sesin-cozumu.html
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ocak 2016
Mesajlar
441
Selamın Aleyküm beyler 2014 cbr 250r aldım çok şükür. Gaz verince ara ara bir yerden zırıltı gibi şıkırtı gibi bir ses geliyor, motorun nerdeyse heryerine baktım gevşemiş vidası yok. Aynalardan, granajdan veya siperlikten de ses gelmiyor. Bu ilginç sesin nerden geldiğini bir türlü anlayamadım, motor kısmından veya depo kısmından geliyor gibi.

Ses düşük seviyede. Sanki bozuk paraların yumuşak yumuşak birbirine çarpması gibi farklı bir zırıltı-şıkırtı titremeden 2 demirin birbirine çarpması gibi yani... Ama sürekli yok, ara ara gaz verdikçe oluyor sanıyorum. Her gaz verdiğimde de olmuyor yani.
Egzos sesinden ve fullface kask kullandığımdan dolayı sesin nereden geldiğini de anlayamadım.

Motosikletin yağ seviyesi normal, zincirdendir diye düşündüm ama zincirden gelmiyor ses...

Nette aradım bir başlık buldum ama bilen eden vardır diye sizlere sormak istedim. (Motosiklet 10.500 km de ve servis bakımlı)
Tekeriniz düz bassın...


http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98281-cbr-250-r-dan-5500-de-gelen-sesin-cozumu.html


koruma takozun varsa koruma takozlarına bak dönüyor oynuyor ise zırıltı yapar bende haziranda sıfır aldım 1 ay geçti geçmedi zırıltı gelmeye başladı. bulana kadar deli oldum ben deli olunca servis ustasıda benimle birlikte deli oldu :D ama sonunda buldum. koruma takozu gevşemiş zırıltı yapıyordu alyanla yarım diş sıktım sorun çözüldü. küçücük şeyler miğde bulandırıyor. dikkatle incelerseniz illaki bulursunuz peşini bırakmayın :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------

sağol LynXMaSTeR ve ramcixx... Bu arada ramcixx aradığın XJ6 yı bulunca buraları terketme :) CBR 250 bilgilerini paylaşmaya devam et bizimle :)
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
daha önce başıma geldiği için söylüyorum;
sadece gaz verince zırıltı yapıyosa, ön konsolun içteki vidaları gevşemiş olabilir,
karenajların içine ufak tefek taşlar girmiş olabilir.
 

Nct

Katılım
13 Eki 2016
Mesajlar
3
ÇOK ÇOK ÖNEMLİ SORUNLARIM VAR.
11 ekim 2016 salı günü, ilk motorum olan, 2012 model honda cbr 250r aldım. 46bin km'de. 5700 liraya geldi. Yalnız motora gaz vermeyince motor 10 saniye içinde stop ediyor. Ve motordan ısınınca ses geliyormuş ustam söyledi. Rölantide 1400 devirde dönüyor motor. Normalde 1600'imiş rölanti devri. Anlayacağınız motorun çok derdi var. Öğrenciyim ve motor şu anda ustamda duruyor. Ustam iyi birisine benziyor fakat yeni tanıştığımızdan ve motordan anlamadığımdan dolayı buraya doğal olarak endişelerimi, kaygılarımı yazmak durumundayım. İnanın uyuyamıyorum beyler 2 gündür motoru aldım fakat süremedim. Ateşlemesinde sıkıntı varmış. Motor açılacak ve durumuna öyle bakılacakmış. Birleştirilecek ve denenecek olmazsa tekrar açılacakmış motor. Olmazsa komple motor değiştirelecekmiş 1.5 milyar dedi motora ve motor numarası da yazılacakmış bir şekilde ruhsata uydurulup. Kafam çok karışık motordan zerre anladığımda yok. Yazıyı buraya kadar okuyanlara gerçekten teşekkür ederim. Lütfen boş yahut alaycı yorum yazmayın. Yardımcı olursanız cidden çok sevinirim başta da dediğim gibi öğrenciyim 7500 bütçe ayırdım ve tek mermim vardı 5700e makineyi aldım böyle bir sorun var. Ve sorunun motor değiştirilecek kadar ciddi olduğu bana söylenmedi. Motoru ustam tavsiye etti.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
ÇOK ÇOK ÖNEMLİ SORUNLARIM VAR.
11 ekim 2016 salı günü, ilk motorum olan, 2012 model honda cbr 250r aldım. 46bin km'de. 5700 liraya geldi. Yalnız motora gaz vermeyince motor 10 saniye içinde stop ediyor. Ve motordan ısınınca ses geliyormuş ustam söyledi. Rölantide 1400 devirde dönüyor motor. Normalde 1600'imiş rölanti devri. Anlayacağınız motorun çok derdi var. Öğrenciyim ve motor şu anda ustamda duruyor. Ustam iyi birisine benziyor fakat yeni tanıştığımızdan ve motordan anlamadığımdan dolayı buraya doğal olarak endişelerimi, kaygılarımı yazmak durumundayım. İnanın uyuyamıyorum beyler 2 gündür motoru aldım fakat süremedim. Ateşlemesinde sıkıntı varmış. Motor açılacak ve durumuna öyle bakılacakmış. Birleştirilecek ve denenecek olmazsa tekrar açılacakmış motor. Olmazsa komple motor değiştirelecekmiş 1.5 milyar dedi motora ve motor numarası da yazılacakmış bir şekilde ruhsata uydurulup. Kafam çok karışık motordan zerre anladığımda yok. Yazıyı buraya kadar okuyanlara gerçekten teşekkür ederim. Lütfen boş yahut alaycı yorum yazmayın. Yardımcı olursanız cidden çok sevinirim başta da dediğim gibi öğrenciyim 7500 bütçe ayırdım ve tek mermim vardı 5700e makineyi aldım böyle bir sorun var. Ve sorunun motor değiştirilecek kadar ciddi olduğu bana söylenmedi. Motoru ustam tavsiye etti.

5700 e 2012 model cbr pek piyasada yok, ucuz etin yahnisi hesabı olmuş gibi sanki
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
ÇOK ÇOK ÖNEMLİ SORUNLARIM VAR.
11 ekim 2016 salı günü, ilk motorum olan, 2012 model honda cbr 250r aldım. 46bin km'de. 5700 liraya geldi. Yalnız motora gaz vermeyince motor 10 saniye içinde stop ediyor. Ve motordan ısınınca ses geliyormuş ustam söyledi. Rölantide 1400 devirde dönüyor motor. Normalde 1600'imiş rölanti devri. Anlayacağınız motorun çok derdi var. Öğrenciyim ve motor şu anda ustamda duruyor. Ustam iyi birisine benziyor fakat yeni tanıştığımızdan ve motordan anlamadığımdan dolayı buraya doğal olarak endişelerimi, kaygılarımı yazmak durumundayım. İnanın uyuyamıyorum beyler 2 gündür motoru aldım fakat süremedim. Ateşlemesinde sıkıntı varmış. Motor açılacak ve durumuna öyle bakılacakmış. Birleştirilecek ve denenecek olmazsa tekrar açılacakmış motor. Olmazsa komple motor değiştirelecekmiş 1.5 milyar dedi motora ve motor numarası da yazılacakmış bir şekilde ruhsata uydurulup. Kafam çok karışık motordan zerre anladığımda yok. Yazıyı buraya kadar okuyanlara gerçekten teşekkür ederim. Lütfen boş yahut alaycı yorum yazmayın. Yardımcı olursanız cidden çok sevinirim başta da dediğim gibi öğrenciyim 7500 bütçe ayırdım ve tek mermim vardı 5700e makineyi aldım böyle bir sorun var. Ve sorunun motor değiştirilecek kadar ciddi olduğu bana söylenmedi. Motoru ustam tavsiye etti.

Ah be güzel kardeşim. Motosikletini almadan önce sorsaydın buraya bi yazsaydın. Motosikletten anlamayan veya ilk defa motosiklet camiasına adım atan kardeşlerimizim en büyük zaafı bu galiba. Motosiklet alınıyor arızalar, sorunlar, problemler... sonra buraya sorular soruluyor. Okurken benim bile canım sıkıldı. Bi defa ustan yanlış demiş. Motosikletlerin ideal devir arlığı 1,6 değil 1.5 dur. 1,4 ile 1,6 arasında gidip geliyorsa hava ayarında veya roölantide bir sıkıntı var. Yani normal ısı derecesine (3 tırnak)geldiyse 1,5 da çalışması gerekir. Öte yandan bu motoru sana tavsiye eden ustan "sen motoru al masraflarını ben karşılarım güzel güzel binersin" demiş sanki. Hiç bulaşma demedi mi? 46 bin km ye gelmiş bir cbr ın didik didik incelenmesi gerekir. Neden daha düşük km lerde sport ama fiyatı uygun başka bir marka bakmadın. Pulsar gibi, Hyosung gibi. Bütçen düşükse...Yani senin motor açık kalp ameliyatına girecek ama sağ çıkar mı çıkmaz mı belirsiz. İnsanın gözüne uyku girer mi? Ustalar hep "iyidir" zaten...

Bunlar enjeksiyonlu beyinli makineler. Ustan özel servis yada tamirci ustasıysa hayatında da 125 ve 150 lik çan çin çun motorlar açıp kapatıyorsa. CBR 250 söküp takmadıysa... Allah yardımcın olsun. Tek yolun ya bakımlarına dişini sıkacaksın, yada hemen ilana ver!
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Ben de ustanın pek bir şey anlamadığı düşüncesindeyim. Motoru açıcaz, toplayıp bakıcaz çalışıyor mu diye bir problem çözme ne duydum ne gördüm. Yok zaten.
O ustaya hem zamanını, hem paranı kaptırırsın gibi geliyor. Ya honda servisine git, yapılan iş garantili olur.(sözde) ''Yaptık, olmadı.'' diye bi durum olmaz... Ya da bilinen, ''pahalı'' motosikletlerin gittiği , iyi niyetli bir usta bulmaya çalış
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
ÇOK ÇOK ÖNEMLİ SORUNLARIM VAR.
11 ekim 2016 salı günü, ilk motorum olan, 2012 model honda cbr 250r aldım. 46bin km'de. 5700 liraya geldi. Yalnız motora gaz vermeyince motor 10 saniye içinde stop ediyor. Ve motordan ısınınca ses geliyormuş ustam söyledi. Rölantide 1400 devirde dönüyor motor. Normalde 1600'imiş rölanti devri. Anlayacağınız motorun çok derdi var. Öğrenciyim ve motor şu anda ustamda duruyor. Ustam iyi birisine benziyor fakat yeni tanıştığımızdan ve motordan anlamadığımdan dolayı buraya doğal olarak endişelerimi, kaygılarımı yazmak durumundayım. İnanın uyuyamıyorum beyler 2 gündür motoru aldım fakat süremedim. Ateşlemesinde sıkıntı varmış. Motor açılacak ve durumuna öyle bakılacakmış. Birleştirilecek ve denenecek olmazsa tekrar açılacakmış motor. Olmazsa komple motor değiştirelecekmiş 1.5 milyar dedi motora ve motor numarası da yazılacakmış bir şekilde ruhsata uydurulup. Kafam çok karışık motordan zerre anladığımda yok. Yazıyı buraya kadar okuyanlara gerçekten teşekkür ederim. Lütfen boş yahut alaycı yorum yazmayın. Yardımcı olursanız cidden çok sevinirim başta da dediğim gibi öğrenciyim 7500 bütçe ayırdım ve tek mermim vardı 5700e makineyi aldım böyle bir sorun var. Ve sorunun motor değiştirilecek kadar ciddi olduğu bana söylenmedi. Motoru ustam tavsiye etti.

Benim elimdeki kullanma klavuzunda 1.400±100 devir diyor, ne iş?
Bana kalırsa 125 karbüratörlünün üstünü sökmemiş "ustayım" diye gezinen mahalle arası bir usta ise hiç bulaşma direk bir honda servisine götür. İstanbuldaysan D&B, konşuk ve esengül iyidir...
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Eki 2016
Mesajlar
36
Merhaba aranıza yeni katıldım 3 ay önce 0 aldım cbr 250 mi yaklaşık 1.700 kmdir de kullanıyorum. Neden anlayamadığım bir sebepten bazen yolda giderken (debriyaj çekili olduğunda dahi) birden stop ediyor. Benden mi kaynaklı motordan mı bilemedim. Çok nadir karşılaştığımdan bunun için servise gitmek de istemedim. Arıza lambası falan da yanmıyor. Başına gelen var mı ya da tahmini olan ?
 
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
568
Merhaba aranıza yeni katıldım 3 ay önce 0 aldım cbr 250 mi yaklaşık 1.700 kmdir de kullanıyorum. Neden anlayamadığım bir sebepten bazen yolda giderken (debriyaj çekili olduğunda dahi) birden stop ediyor. Benden mi kaynaklı motordan mı bilemedim. Çok nadir karşılaştığımdan bunun için servise gitmek de istemedim. Arıza lambası falan da yanmıyor. Başına gelen var mı ya da tahmini olan ?

Benzini fulleyince yapiyo stop olayini.
 
Katılım
18 May 2012
Mesajlar
232
Merhaba arkadaşlar bende 2016 model '0'km CBR 250r aldım ve aranıza katıldım. 1273 sayfa okumanın ne kadar zor olduğunu bilirsiniz. Benim sizden istediğim küçük bir kaç bilgi. Zinciri kaç km de bir hangi marka temizleme malzemesiyle temizleyip, hangi marka yağla yağlamalıyım?
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Merhaba arkadaşlar bende 2016 model '0'km CBR 250r aldım ve aranıza katıldım. 1273 sayfa okumanın ne kadar zor olduğunu bilirsiniz. Benim sizden istediğim küçük bir kaç bilgi. Zinciri kaç km de bir hangi marka temizleme malzemesiyle temizleyip, hangi marka yağla yağlamalıyım?

yağlama için motul ve ipone iyidir. ben ipone racing chain kullanıyorum.
temizleme için gaz yağı (en iyisi bu sanırım), mazot (gaz yağı bulamazsan), yine motul ve ipone un temizleme spreyleri kullanılabilir. ben ipone un temizleme spreyini kullanıyorum.
ipone zincir yağı, zincire güzelce yapıştığı için 1000 km de bir temizleyip yağlama yapınca yeterli oluyor.
çok toz topraklı yollara girersen 300-500 km de yağlayabilirsin.
 
Katılım
18 May 2012
Mesajlar
232
yağlama için motul ve ipone iyidir. ben ipone racing chain kullanıyorum.
temizleme için gaz yağı (en iyisi bu sanırım), mazot (gaz yağı bulamazsan), yine motul ve ipone un temizleme spreyleri kullanılabilir. ben ipone un temizleme spreyini kullanıyorum.
ipone zincir yağı, zincire güzelce yapıştığı için 1000 km de bir temizleyip yağlama yapınca yeterli oluyor.
çok toz topraklı yollara girersen 300-500 km de yağlayabilirsin.

Teşekkür ederim. Motorum 300km yi geçti. hep asfaltta kullanıyorum. Hafta sonu temizlik yapıcam inş videoları izleyerek öğrenirim herhalde.
 
Katılım
13 Eki 2016
Mesajlar
36
Benzini fulleyince yapiyo stop olayini.

Teşekkürler, ilk fullemede dikkat edeceğim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------

Teşekkür ederim. Motorum 300km yi geçti. hep asfaltta kullanıyorum. Hafta sonu temizlik yapıcam inş videoları izleyerek öğrenirim herhalde.

Ben motul C1 le temizleyip C4 le yağlıyorum. 400 - 500 kmde bir yağlıyorum. Kullanım klavuzunda her 500 kmde bir temizleyip yağlayın yazıyor. Yağlamak çok kolay sadece zincirin üzerindeki kapağı sökmek işlence vidalardan bir tanesi pegin altında kalıyor.
 

Nct

Katılım
13 Eki 2016
Mesajlar
3
Bugün ustam komple motoru değiştirdiğini söyledi. Motoru çalıştırdık bir sıkıntısı yok gibi duruyordu. Deviri 1500'deydi. Stop olayını yaşamadık. Fakat ustam bir sıkıntı yaşamamam adına yarın motoru deneyeceğini söyledi. Şehir içi uzun bir deneme yapacakmış, bu şekilde sorun çıkarsa şayet, motorun garantisini verdi. Kendisi benden aynı fiyata satın alacakmış. Yeni motor takıldı. Rödajıyla alakalı bilgilendirme yaptı. 1300 lira ücret verdim. İşçilik eski motora sayılacak. Eski motor ustamda kalacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------

Bugün ustam komple motoru değiştirdiğini söyledi. Motoru çalıştırdık bir sıkıntısı yok gibi duruyordu. Deviri 1500'deydi. Stop olayını yaşamadık. Fakat ustam bir sıkıntı yaşamamam adına yarın motoru deneyeceğini söyledi. Şehir içi uzun bir deneme yapacakmış, bu şekilde sorun çıkarsa şayet, motorun garantisini verdi. Kendisi benden aynı fiyata satın alacakmış. Yeni motor takıldı. Rödajıyla alakalı bilgilendirme yaptı. 1300 lira ücret verdim. İşçilik eski motora sayılacak. Eski motor ustamda kalacak.

bir de buna ek olarak, motor dışında, karbüratöründe de bir sıkıntı varmış sanırım. Dediğim gibi motor komple yeni bir motorla değişti ve yeni motor 17bin kilometredeymiş.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
Bugün ustam komple motoru değiştirdiğini söyledi. Motoru çalıştırdık bir sıkıntısı yok gibi duruyordu. Deviri 1500'deydi. Stop olayını yaşamadık. Fakat ustam bir sıkıntı yaşamamam adına yarın motoru deneyeceğini söyledi. Şehir içi uzun bir deneme yapacakmış, bu şekilde sorun çıkarsa şayet, motorun garantisini verdi. Kendisi benden aynı fiyata satın alacakmış. Yeni motor takıldı. Rödajıyla alakalı bilgilendirme yaptı. 1300 lira ücret verdim. İşçilik eski motora sayılacak. Eski motor ustamda kalacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------



bir de buna ek olarak, motor dışında, karbüratöründe de bir sıkıntı varmış sanırım. Dediğim gibi motor komple yeni bir motorla değişti ve yeni motor 17bin kilometredeymiş.

çıkan parçaları gördünüz mü
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Arkadaşlar 2014 ve üstü cbr ı olan birisi Kitapçıktan servis bakımı için olan KM grafiginin olduğu sayfanın resmini buraya atabilir mi acaba ?


1.000-4.000-8.000-12.000-16.000 km

diye mi gidiyor tam bilen var mı ?

12.000 bakımı 250 TL civarı tutar dediler yakın zamanda yaptıran var mı?
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst