Mondial Mondial 100 MG SuperBoy Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
Bunlarda benden olsun forum canlansın :) motorun tek eksiği gaza çok geç tepki vermesi ve 6000 devir altında boğulması cuplar bile hiç bir devirde boğulmuyor ancak 100lük debriyajlı serilerde hastalıkmış bu serviste öyle deniyor. Ayrıyetten arka süspansüyonları çok sert gördüğüm kadarıyla 2 tane yay var iç içe o yüzden sert sanırım ama belki o içeride yay çıkarılabilirse daha iyi olacağını düşünüyorum.

[url=http://hizliresim.com/P39QW8][url]http://i.hizliresim.com/P39QW8.jpg[/url][/url][url=http://hizliresim.com/glaX0N][url]http://i.hizliresim.com/glaX0N.jpg[/url][/url][url=http://hizliresim.com/ZN4Yog][url]http://i.hizliresim.com/ZN4Yog.jpg[/url][/url][url=http://hizliresim.com/oQvE4Q][url]http://i.hizliresim.com/oQvE4Q.jpg[/url][/url][url=http://hizliresim.com/lYlE5B][url]http://i.hizliresim.com/lYlE5B.jpg[/url][/url]

arka amortisorler sıkıntılı
cift helezon
nerde bir çukur varsa küt diye vuruyor beline
degistirenler memnun
2kişi binince rahat olsun diye düşünülmüş olabilir

yayi kesen varsa yazsın lütfen
demir testeresiyle cok kolay kesilir
ybr amortisörü uyar sanırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------

Benim ki de şuan 5. kademede ancak daha çok fazla sert. İçeride ki yayı çıkarılmış bazı superboylar gördüm belkide fabrika yeni serileri o şekilde üretiyordur artık.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:04 ----------

Eyvallah kardeşim Allah razı olsun amin..

2012 princeler tek helezon
2013 prince cift helezon

bazısı degistiriyor
kimisi de rodaj bitince 100 kiloluk artci al yumusar hemen farkediyor diyor
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
15w50 shell ax7 yari sentetik (Semi =yarı demek) (17.5 tl)
yağ konuldu bugün motora

önceden 10 40 po sentetik kullaniyordum
ilk farkettigim şey motor geç devirleniyor 15 50 ile
gaza basıyorum motor bir türlü devirlenemiyor
10 40 olsa motor cuvvvv 2. vitesi isterdi
acaba yag soğuk ondan mi dedim
kalın yağ hemen farkediliyor hacı

10 40 tasarruf yağı olarak düşünün motoru yormuyor ve seri
ama yüksek devirlerde yaglamayi tam yapamıyor

15 50 ise yuksek devirlerde burdayım diyor
motoru daha iyi koruyor
titresim daha azaldi sanki

zaten kitapcikta 10 40 veya 15 50 öneriliyor


20 50 kesinlikle kalın gelir
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
gaz ve fren manetinde 2 cm kadar bosluk bırakmayı unutmayın
gidonu saga sola cevirislerde probleme neden olabilir.

zincirleri kaucuklu gresle yaglamanizi oneririm
şimdilik memnunum
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
17
selam arkadaşlar bi süredir takip ediyorum siteyi ve konuyu en sonunda bende almaya karar verdim superboy bugün siparişi verdim yarın kısmetse teslim alıyorum mavisinden alınca foto koyarım kullanan arkadaşlar tavsiye edeceğiniz bişe varsa kullanımla ilgili yazabilirsiniz görüşmek üzere
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
arka amortisor sorununa çözüm buldum sanırım

arka amortisoru ayarlarken yumuşak ayara getirdim sandım
meger 7 aydır amortisorler en sert ayardaymis :)

dıştaki buyuk yayi gevsetmek yumusaklik saglar sanmistim
oysa ki dıştaki yayi sıkıp ufaltinca içteki küçük ince yaya hareket alani sağlanıyor ve amortisor yumuşuyor

tabi darbe emme başarısı falan fazla artmıyor
daha rahat sadece
hafif engebelerde rahatlık sağlıyor
onun dışında cukurlarda kut kut vurmaya devam ediyor

bajaj discover 125 st deki gibi monoshock nitrox gazli amortisör yok sonuçta motorda

şimdilik bu motora devam
seneye bajaj discover 100 gelirse ona gecebilirim

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------

selam arkadaşlar bi süredir takip ediyorum siteyi ve konuyu en sonunda bende almaya karar verdim superboy bugün siparişi verdim yarın kısmetse teslim alıyorum mavisinden alınca foto koyarım kullanan arkadaşlar tavsiye edeceğiniz bişe varsa kullanımla ilgili yazabilirsiniz görüşmek üzere


koruma demiri ve bagaj ruhsata işlet
varsa da islet yoksa da ilerde takarsin belki

teslim alınca zinciri yagla gres ile
fren gaz debriyaj tellerini ince yagla yagla
devir ve km telini de
amortisoru en rahata getir
ilk 1000 km yavas sur 5 000 devri gecme
1000 1600 km arasi 7000 devri gecme rodaj icin gerekli
kitapcikta yazar zaten

hangi servise gotureceksin motoru?
sana servis onerebilirim

kafana takilan varsa sorabilirsin
benzin filtresi tak benzin musluguna
icte filtre var derler ama gene de taktim ben 2 tl bise

buji istersen ngk DR8EA öneririm
ptt avm den aldim 7.29 tl
2 tl de kargosu var
ışte link
https://www.epttavm.com/tr/item/529444_atesleme-bujisi/

orijinal buji torch d8rc idi simdi hangi buji kullaniyorlar bilmiyorum

bakip bize soylersen sevinirim
orijinali 2.40 tl mondial yp.com sitesinde
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
ekonomi önerilerin için çok sağol senin memleket nere adanadamısın

adana sayılır abi
yardimci olduysak ne mutlu abimize

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------

bugün sehirdisi yakıtı ölçtük
10 tl benzinle (2 litre)
89 km
100 km de 2.2 litre benzin tüketimi
60 km/h sabit hızla düz yolda
1 litreyle yaklaşık 45 km
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
adana sayılır abi
yardimci olduysak ne mutlu abimize

eyw. sağol tekrardan benzin filtresi takmanın ne faydası var bide bujiyede baktım dediğin marka bunu değiştirmenin faydası ne sorularımı maruz gör çok anlamıyorumda

http://i.hizliresim.com/gjkJOQ.jpg
http://i.hizliresim.com/9vVPmO.jpg
http://i.hizliresim.com/q94ZGV.jpg


benzin filtresi depodan aldığı benzini suzerek karburatore veriyor.kullananlar karburatorun daha temiz oldugunu söylüyor. karburatore pislik gelince performansı etkiliyor anladığım kadariyla. temizlemekle ugrasana kadar kirlenmesini onlemek daha mantıklı. 2 tl bise zaten
benzin hortumunu ortadan kesip kolayca takabilirsin tavsiye ederim

amortisör en yumusakta degil fotodan gördüğüm kadarıyla
en yumusaga getirmeni oneririm

bujiyi degistirmenin faydasi nedir dersen de
bujinin belli ömrü var bitince degistirmek gerekir almak istersen seceneklerin arasinda ngk dr8ea buji olsun derim
yedekte buji taşımak uzun yolda faydali olabilir

ara ara bujiyi söküp sentil cakisiyla tirnak ayari yapman gerekir
kurum varsa temizlemelisin zimpara veya igne gibi birseyle

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:55 ----------

tırnak aralığı 0.6 - 0.7 mm arası olmalı yazıyor kitapcikta
sentil cakin yoksa al faydasi olur
 
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
1,286
Süper Boy'dan Memnunmusunuz Arkadaşlar ? Ocak'ta Kyk Kredisi Çıkarsa Drift Alacağım Ancak Çıkmazsa Süper Boy Alacağım Gibi.

Mondial 100 MFH Cup Satılıp Superboy Alınır'mı Sizce ?
 
Katılım
12 Kas 2013
Mesajlar
443
Süper Boy'dan Memnunmusunuz Arkadaşlar ? Ocak'ta Kyk Kredisi Çıkarsa Drift Alacağım Ancak Çıkmazsa Süper Boy Alacağım Gibi.

Mondial 100 MFH Cup Satılıp Superboy Alınır'mı Sizce ?

Eger vergiyi dusunmuyorsan 125 mx grumble ile 150 mg king e de bak ikiside indirimde.Superboyu dusunuyorsan bence alinir.
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
ngk dr8ea bujinin tirnak aralığını sentil cakisi ile ölçüm
0.6 mm çıktı

kitapçıkta 0.6-0.7 mm olarak ayarlanması isteniyor buji tirnak aralığının

arada bir de buji deki kurumlari temizleyin derim toplu igne veya ince zimpara ile

örneğin 1000 km de bir gibi




hava ayarı kac tur açık sizin motorlarda

bir de rolantide bazen stop ediyor bazen etmiyor neden olabilir
hava filtresi temiz
buji yeni
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
17
selam arkadaşlar tekrardan öncelikle herkesin geçmiş bayramı mübarek olsun

ekonomi söylediklerini yaptım kardeşim benzin filtresi amortisör ve bujiyle ilgili bugün 500 bakımına bıraktım motoru bide 150'lik yapmak istiyorum ama hız için değil hangi parçalar değişiyo biliyomusun
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
selam arkadaşlar tekrardan öncelikle herkesin geçmiş bayramı mübarek olsun

ekonomi söylediklerini yaptım kardeşim benzin filtresi amortisör ve bujiyle ilgili bugün 500 bakımına bıraktım motoru bide 150'lik yapmak istiyorum ama hız için değil hangi parçalar değişiyo biliyomusun

degismesi gereken parcalar
silindir
piston segman takımı
silindir conta
150 lik krank

depo sokuluyor islemler için
200 tl ye 200 luk yaptırdığını söylemişti birisi 100 lük motoru
125 cc yapmak istersen 100 tl civari tutuyor


krank degisiyor mu degismiyor mu uzmanina sormak lazim
modifiye uzmanlari sorunu daha iyi yanıtlar
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
krank degistirmene gerek yok 100-125-150 cc cg lerin hepsinin krank boyu ayni degisen bir sey yok.silindir seti aldigin zaman icinden gerekli olan parcalar cikiyor. yalniz bilmen gereken sey krankin piston deliginin genisligi ya 13 pernodur ya da 15 perno. ona gore silindir seti alirsin. 150 lik silindir ve 100 luk ust kapak ile rampalarda cok guzel cekis.alirsin ama hararet artar ust kapak kucuk oldugu icin sikistirma orani artacak bu da haliyle harareti artiriyor. ama yaptigina degecektir
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
krank degistirmene gerek yok 100-125-150 cc cg lerin hepsinin krank boyu ayni degisen bir sey yok.silindir seti aldigin zaman icinden gerekli olan parcalar cikiyor. yalniz bilmen gereken sey krankin piston deliginin genisligi ya 13 pernodur ya da 15 perno. ona gore silindir seti alirsin. 150 lik silindir ve 100 luk ust kapak ile rampalarda cok guzel cekis.alirsin ama hararet artar ust kapak kucuk oldugu icin sikistirma orani artacak bu da haliyle harareti artiriyor. ama yaptigina degecektir

fiyat kaca malolur 150 yapınca
200 yaparsan kaca malolur

en fazla kac cc oluyor
ve yakit tuketimleri ne kadar oluyor

200 cc max hiz kac?
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
150 lik.standart silindirleri 60-70 liraya bulunabilir. 200 luk set ise 400-500 arasi cikar herhalde. iscilik ne kadar alirlar bilemem. yakit olarak ben 166 cc yapmistim buyuk karburator felan da vardi uzun yol yavas hizli karisik kullanimda 3 litre yakmisti. ama cok degisiklik olmaz bence ozellikle bulundugunuz yer rampaysa cekis artacagi icin daha az gaz vermek gerekecek bu da yakit dususu olur. 218 cc olur senin motor en fazla
 
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
12
S.a abilerim kardeşlerim Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin mg 100 motorum var 2 gun once 60-70 km hızla gıderken kuzenımle beraber arka lastik yarıldı nasıl düşmeden durabildim hala anlamadım verilmiş sadakamız varmış neyse düşündüm ve arka lastiği dubleks ve daha geniş bi lasikle degismeye karar verdım hem yarılma olasılıgı cok az hemde goruntusu guzel olsun ıstıyorum kanuni seyhan 150nın hem jantı hemde lastık genıslıgı cok guzel aceba olurmu veya degısen baska bırı varmı yardımcı olabılırmı nasıl bı jant lastık takabılırım seyhanınkı uyarmı sızce ?
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
17
arkadaşlar hava filtresinin altındaki takım kutusunda herhangi bişe varmı sizde yoksa boşmu
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst