Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bu sefer yakıt göstergesi yanıp sönünceye kadar bekliycem, bakalım ne yakacak diye görme niyetine girdim, yine kafam allak bullak oldu :silent:

196Km de gösterge yanıp sönmeye başladı, herhalde kafası karışmıştır olamaz deyip inanamadım, 1 gün boyunca bu şekilde kullandım ama gösterge hiç sabit olmadı, benzinliğe girdim 45Lira yakıt aldım.

Aynı litrelerde 125cc' de +600 Km menzillere alışmış biri olarak aşırı dehşet ötesi bir yakıt sarfiyatım var ::huuuh::

He normal olduğunuda düşünmüyorum ama yanlış nerde onuda bilmiyorum daha geçen servisteydi, hava filitresi, buji, yağ, yağ filitresi, lastikler, balatalar, zincir dişli aklımıza gelebilecek herşey yepyeni ::huuuh::

Hata bendemi desem, karakterim icabı hakkını veremediğim için yanıyorum hergün :mrgreen: Sizin bir öneriniz varmıdır, bu durum normal desenizde inanmak istemem, 196km nedir ya :mrgreen:

Tek şüphelendiğim subap ayarının yanlışlığı olabilirmi acaba, ses mes hiçbir belirti yok gerçi :silent: olsa bile bukadar fark yaratırmı ki, balatalar disklerede sürtüyor ama çok hafif o da normaldir, el ile dönebiliyor yani rahatlıkla.

Deponun ağzı kapalı olduğundan pompa atamıyor ya, dayılar veriyorlar el ayarını diycemde her seferinde yakıtın dolup taştığını görüyorum :silent:

Bilemedim işte ne diyeyim, varsa bir öneriniz felaket makbule gecer :)
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
1,133
usta harbidenn yakıtta bi anormallik var senın. 250-260 kmde yanıp sönmeye baslaması lazım. 320 km filan gidiyodum ben..
 
Katılım
1 Ağu 2007
Mesajlar
62
evet beyler, winter is coming. kış yaklaşıyor. tatlısu motorcuları için sorun yok ama benim gibi yağmur çamur dinlemeyen motorcular için kışa hazırlık çalışmaları başlamış olmalı. bir konu da sizin görüşlerinizi ve tecrübelerinizi almak istiyorum.

soğuk havalarda da motoru kullanmak için diz örtüsü alayım veya yaptırayım diyorum. diz örtüsü kullanan bir arkadaşım var kesinlikle soğuk hissetmediğini en kötü havalarda dahi konforunun bozulmadığını söylüyor. görüntüsü hiç hoş olmuyor ama soğuk havada motorumu kullanmak benim için daha önemli.

aranızda bizim cbr larda diz örtüsü kullanan var mı? varsa nerden aldı veya nereye yaptırdı?:silent:
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
usta harbidenn yakıtta bi anormallik var senın. 250-260 kmde yanıp sönmeye baslaması lazım. 320 km filan gidiyodum ben..

Aynen anormalliğe bende inanıyorumda, anormalliği yaratacak hiçbirşey yok ortada sıkıntı burda :)

Hatta fişi buldum net olarak şu, 9.3lt yakıt almışım, 211km yol gitmişim (196 da yanıp sönme başlamıştı, direk almadım yakıtı :) )

Herşeye rağmen = 4.4lt / 100km olması gerekenden en az 1lt fazla yani :)
 
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
434
Bu sefer yakıt göstergesi yanıp sönünceye kadar bekliycem, bakalım ne yakacak diye görme niyetine girdim, yine kafam allak bullak oldu :silent:

196Km de gösterge yanıp sönmeye başladı, herhalde kafası karışmıştır olamaz deyip inanamadım, 1 gün boyunca bu şekilde kullandım ama gösterge hiç sabit olmadı, benzinliğe girdim 45Lira yakıt aldım.

Aynı litrelerde 125cc' de +600 Km menzillere alışmış biri olarak aşırı dehşet ötesi bir yakıt sarfiyatım var ::huuuh::

He normal olduğunuda düşünmüyorum ama yanlış nerde onuda bilmiyorum daha geçen servisteydi, hava filitresi, buji, yağ, yağ filitresi, lastikler, balatalar, zincir dişli aklımıza gelebilecek herşey yepyeni ::huuuh::

Hata bendemi desem, karakterim icabı hakkını veremediğim için yanıyorum hergün :mrgreen: Sizin bir öneriniz varmıdır, bu durum normal desenizde inanmak istemem, 196km nedir ya :mrgreen:

Tek şüphelendiğim subap ayarının yanlışlığı olabilirmi acaba, ses mes hiçbir belirti yok gerçi :silent: olsa bile bukadar fark yaratırmı ki, balatalar disklerede sürtüyor ama çok hafif o da normaldir, el ile dönebiliyor yani rahatlıkla.

Deponun ağzı kapalı olduğundan pompa atamıyor ya, dayılar veriyorlar el ayarını diycemde her seferinde yakıtın dolup taştığını görüyorum :silent:

Bilemedim işte ne diyeyim, varsa bir öneriniz felaket makbule gecer :)

ben de benzer değerlerde yakıyorum. 200 olmadan yedeğe geçiyor.
 
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
52
Dün doldurdum depoyu.Işık yanıp sönmeye başladıktan 5-10 km sonra. Tam 10 litre yakıt aldı ve 333 km yapmışım.Bu da 3 litre yapıyor 100 km de...
Benim de size bir sorum olacak ; 15-20 km gittikten sonra bile ellerim acıyor,bileklerim ağrıyor nedense.Millet binlerce km nasıl yapıyor diye düşünmeye başladım.Uzun yola çıksam sürekli mola vermem gerekecek sanırım :) Var mı bir önerisi olan ??
 
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
434
Dün doldurdum depoyu.Işık yanıp sönmeye başladıktan 5-10 km sonra. Tam 10 litre yakıt aldı ve 333 km yapmışım.Bu da 3 litre yapıyor 100 km de...
Benim de size bir sorum olacak ; 15-20 km gittikten sonra bile ellerim acıyor,bileklerim ağrıyor nedense.Millet binlerce km nasıl yapıyor diye düşünmeye başladım.Uzun yola çıksam sürekli mola vermem gerekecek sanırım :) Var mı bir önerisi olan ??

oturuş pozisyonunda sorun olabilir. depoyu bacağınla hafif sıkman gerek elelrin rahat etmesi için yoksa sürekli kasılmış halde gidersin yolda.
 
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
52
Ona dikkat etmeye çalışıyorum.Ayaklarımı peglere dayıyorum güzelce,dizlerimle de hafifçe sıkıyorum depoyu.Ama bir süre sonra dizlerim gevşiyor sanırm..Yenmem lazım bu huyumu :)
Ayrıca revit striker eldivenlerim var.Parmak uçlarım bol ama aya kısmı sıkıyor.Biraz da ondan heralde..

oturuş pozisyonunda sorun olabilir. depoyu bacağınla hafif sıkman gerek elelrin rahat etmesi için yoksa sürekli kasılmış halde gidersin yolda.
 
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
434
Ona dikkat etmeye çalışıyorum.Ayaklarımı peglere dayıyorum güzelce,dizlerimle de hafifçe sıkıyorum depoyu.Ama bir süre sonra dizlerim gevşiyor sanırm..Yenmem lazım bu huyumu :)
Ayrıca revit striker eldivenlerim var.Parmak uçlarım bol ama aya kısmı sıkıyor.Biraz da ondan heralde..

ben de eldivenlerle kullanırken daha çok yoruluyorum nedense :)
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
1,133
DİKKAT DİKKAT ve tekrar DİKKAT!!!!

Sayın CBR 250 R motosiklet kullanıcıları... Siz siz olun kaza yapınca motoru HONDA YETKİLİ SERVİSE FİLAN ÇEKMEYİN!!!!!!

Biliyorsunuz Kaza yaptım. Ve motosikleti adını gizlemeyeceğim ANKARA HONDA EFE'ye götürdüm... Ve büğün ekpertiz aradı. Beyfendı Motorunuzu Başka servise çekin. Motorunuzda 5250 TL HASAR raporu oluşturulmuşş!!!

Depoda ufacık çökme var vakumla hemen çekilirrr.. YAZILAN FİYAT ( 1100 TL ) DEPO DEĞİŞECEK!!! ( DEĞİŞMESİNE GEREK YOK!)
ÖN FREN KALİPERİ SORUNSUZ AMA DEĞİŞECEKKK ( 675 TL )
FARIMDA COK COK COK AZ ÇİZİK VARRR ( 276 TL ) DEĞİŞECEKK
AMARTÖSÖR FİYATI ALDIĞIMDA (180 TL ) DENILDI AMA EXPER RAPORUNA TEK AMARTÖSÖR FİYAT 525 TL YAZILMIŞ.
öN JANT 400 KM SIKINTSIZI GELEN MOTORDA AZ bi çizilme var jantta çizilme diyorum bakın dikkat edın (1200 TL) ön jant değişecekmiş. Babayı alsınlar.
grenajlarda SAĞ SOL GRENAJDA zerre çizik yokkk değişecek (118tl ) denilmiş...

Motorda var 1000 TL HASAR. HONDA ÇIKARTTI MOTORU RESMEN PERTE :) SOKAYIM Öyle servisin bi yerıne.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Şimdi resimdeki frenler sanırım duke200 den felan alınma, çünkü BYBRE yazıyor üstünde.

Brembonun, KTM hindistan moelleri için ürettirdiği yan sanayisi.


Yok abi alet CBR, bazı ülkelere bildiğim kadarıyla zaten bayağadır bu şekilde gidiyor :silent:



Bende benzer değerlerde yakıyorum. 200 olmadan yedeğe geçiyor.

Abi ben kabul etmiyorum, bizler anormal olanlarız, bi şekilde kaynağı bulup çözücez :) Belkide sorun kullanım tarzımızda bile olabilir, örneği hiç olmasada alet düşük devirde fazla yakıyordur mesela :mrgreen:

CBR250' nin ortalama değerleri dünya çapında 3-3.5lt arası zaten, yani 1000 kişi görsem benimle aynı değerleri yakalayan yine kabullenmem, karşımızda koskoca dünya var istatistik için :)

CBR ile 2.7lt / 100km dolaşan arkadaşım var normal kullanıcı kendisi, ben düşük devirle adamı utanmasam ikiye katliycam :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------

Ona dikkat etmeye çalışıyorum.Ayaklarımı peglere dayıyorum güzelce,dizlerimle de hafifçe sıkıyorum depoyu.Ama bir süre sonra dizlerim gevşiyor sanırm..Yenmem lazım bu huyumu :)
Ayrıca revit striker eldivenlerim var.Parmak uçlarım bol ama aya kısmı sıkıyor.Biraz da ondan heralde..

Abi bilek pozisyonun su asagıdakine yakın olması lazım, yani bileklere avuc icine falan yük binme ihtimali hiç kalmayacak şekilde.

 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@ferdinandd
Abi önceki resimler farklıydı :p, jantları boyandı bir anda motorun. Anladım diğer pazarlarda olabilir. Sen görüp de çektin sanmıştım.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
@ferdinandd
Abi önceki resimler farklıydı :p, jantları boyandı bir anda motorun. Anladım diğer pazarlarda olabilir. Sen görüp de çektin sanmıştım.

Yok ben cekmedim :mrgreen: Repsoldü galiba o, siteyi bulsam paylaşcamda neyceydi site dili onu bile hatırlamıyorum suan :mrgreen:
 
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
263
Ferdinand ; yumusak kullanirken vitesleri ne devirlerde degstriyorsun acaba? 1 de biraz hareketlendikten sonra 2 ye atmalsn 3500 ~4000 de 2 den 3 e ise 4000~4500 arasinda 3 den 4 e 4500 civarnda ve vites buyuttkce giderek dha yuksek devirde vites atarak kullan.ayrca yagini kontrol et.super zeki servisler yagini fazla koyabliyor bu yuzden fazla yakiyor pistonlar fazla yagdan rahat hareket edemedigi icin.ha birde gazi ani acicaginda deviri biraz daha yukseltmek icin vites falan dus.dusuk devirde ani gaz acarsan eger yuksek devirde hizlanmasindan daha cok yaktirirsin motora.bir 3. Sude lastik basinclarini kontrol et. 1 yag 2.vites devirleri ve asabi kullanim 3. Lastik basnci 4.artcili kullanm bunlr yakiti en cok etkiliyenler.sen 4. Vitese veya 5 e de gecerken 3500 4000 devirlerdeysen ve ustune araba sollamak icin gazi ani acarsan daha yuksek devirli kullananlardan daha cok yaktirirsin motora.ha birde smdi aklma geldi koltugun altnda hava filtresi vr orann onune brseyler tikanms olablr orayi bi kontrol et
 
Katılım
18 Eyl 2013
Mesajlar
59
Merhaba,

Haftasonu kısmetse CBR 250 mi alacağım fakat öncesinde bir problemim var. İstanbul'da sınava girdim ve sertifikayı da içeren dosyayı sürücü kursundan aldım. Sürücü kursundan aldığım bilgiye göre kurs Kadıköy Emniyetine bağlı olarak çalıştığı için sadece Kadıköy'den randevu alıp ehliyet çıkartabiliryormuşum fakat 2-3 haftadır e-randevu sisteminden randevu için uğraşmama rağmen kotaların boş kaldığını hiç göremedim dolayısı ile randevu alınamıyor. Önümüzdeki hafta Ankara'ya gitme durumum var acaba kurstan aldığım bu dosya ile Ankara'da ehliyet çıkartmak istersem sıkıntı yaşar mıyım? Bir kaç forumda farklı il olacağından sıkıntı olmayacağını bazı forumlarda ise sadece Kadıköy'den alınabileceği söyleniyor.

Kesin bilgisi olan var mı?
 
Katılım
5 Eyl 2011
Mesajlar
71
sakin kullandım 295de yanıp sönmeye başladı benzin göstergesi fullemeye gittim 11,25litre aldım benzinlikteyken 346,3kmdeydim. 16krş yaktım kmde
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
1,133
Sayın Seyirciler Yeni bilgilerler karşınızdayım :)

Motosikleti Aldığım servise durumu anlattım. Aldığım net bilgiler şu şekildedir.
Motosikleti aldığım servis: Kazalı gelen motosikletlerden en ufak (ÇİZİK) bile olsa tüm parçaları yazıyor ekspertize ona göre parçaların fiyatı belirleniyor.
Ben : Değişmemesi gereken DEPOM var. Ön Jant değişmesine gerek yok (400 km yol yaptı) Farımda ufacık çizik var. Bunları değiştirmek zorundamıyım?
Motosikleti aldığım servis:Hayır efendım Bizim servisimizde böle bişey söz konusu değildir. Sizin değişmesini istemediğiniz parçaların değiştirmiyoruz.
Ben: Çok teşekkür ederim.

Ardından HONDA EFE'yi arıyorum.

Kısa ve öz. Aynı cevapları alıyorum. Madem bu böyle neden adam gibi bilgilendirilmedim diye basıyorum fırçayı !

5250 TL + 590 TL işçilik yazmıslar . Ekspertiz 590 ı Çiziklemiş 350 TL yeterli görmüş.

Buradan Çıkan sonuc : 5250+590 : 5840 TL bana geçireceklerdir. ( Tabi siğortadan bi mebla mutlaka alacam kazada tek suclu ben değilim)

şu anda 2300 Tl gibi bi rakam doğrultusunda motor servisten cıkacak. Otu boku değiştirirlerse tabi rakam yüksek çıkıyor :)

Aklınızda olsun Orjinal Fiyatları Duyurayım.... ve 4 serviste aynı fiyatı verdi parçalar için

CBR 250 R 2013 MODEL

ÖN JANT => 1200 TL!
YAKIT DEPOSU => 1066 TL!
FAR => 236 TL!
AMARTÖSÖR SOL => 525,50 TL
AMARTÖSÖR SAĞ => 525,50 TL
ÖN FREN KALİPERİ=> 671,25 TL!
ÖN DİSK => 200 TL!

DİĞER PARÇALAR 70-80-90-100 TL ARASI DEĞİŞİYOR.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------

sakin kullandım 295de yanıp sönmeye başladı benzin göstergesi fullemeye gittim 11,25litre aldım benzinlikteyken 346,3kmdeydim. 16krş yaktım kmde

enis uzun yolda yapıştırdıqımızda bizde 0,16 yakmıstık Kastamonudan Sinopa qiderken yol dümdüz 130-140 Km hızında 0,16 yakmıstı makıneler. İyileşeyim bi an önce motorumla gezmek istiyom çıldırcam motorsuzluktan ...
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
195
Aynen anormalliğe bende inanıyorumda, anormalliği yaratacak hiçbirşey yok ortada sıkıntı burda :)

Hatta fişi buldum net olarak şu, 9.3lt yakıt almışım, 211km yol gitmişim (196 da yanıp sönme başlamıştı, direk almadım yakıtı :) )

Herşeye rağmen = 4.4lt / 100km olması gerekenden en az 1lt fazla yani :)

Hiç stres yapma bende cbr kullandım 4000 km,hep 4 ila 5 litre arası yaktım.Haa şehirler arası 80 km ile yol alırsan bayağı düşüyor.
Şehir içi 3.5 iddia eden var.Ben hiç bir zaman şehir içi o değerlere ulaşamadım.Çok değil bir sezon sonra sende büyük cc ye geçersin
8-9 litrelerle tanışınca cbr'ın yakıtına gülüp geçersin.
Canları sağ olsun kardeş.Yaksınlar çok hesaplama keyfini sür.Motorun çok yakmıyor normal.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst