Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1
S.A. arkadaşlar bende 3 hafta önce mondial 150 mcx aldim ilk motorum daha önce hic motor tecrubem yok yeni yeni ögreniyorum size sorum motorun rodajını nasıl yapmam gerekir ,rodajı iyi yapamassam motor sagır kalırmı motor su an dusuk km lerde vites istiyor 35-40 da 4 ü istiyo 40-50 de 5 istiyo bu normalmi zamanla duzelirmi yani motor acıldıkca 110 km de daha motorum yardımcı olursanız cok sevinirim
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
127
MC 150si var 125 var MCX sadece 150 var arada pek fark yok. Mcx'in artıları arka fren disk, koltuk biraz daha uzun arka stop üçgen, yere biraz daha yakın, arka lastik daha geniş, koltuk anahtarla açılabiliyor başka farkı yok motor özellikleri mc150 ile aynı.
Beyazıt60 teşekkür ederim verdiğin bilgiler için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------

Kardeşim git apache al bulaşma mondiale. Son hızı 120 km. Apaçinin son hızı 145 km. mcx de titreşim yok apache de biraz var.
Ama bu yorumun biraz kafamı karıştırdı. Formun başından beri ciddi bir MCX yorumcusu ve kullanıcısı olarak neden böyle bir yorum yaptın?

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------

Serkan hayırlı olsun motorsikletin. Allah kazasız belasız binmeni nasip etsin. Sorduğun sorularının yanıtlarını bende merakla beklemekteyim.
 
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
779
S.A. arkadaşlar bende 3 hafta önce mondial 150 mcx aldim ilk motorum daha önce hic motor tecrubem yok yeni yeni ögreniyorum size sorum motorun rodajını nasıl yapmam gerekir ,rodajı iyi yapamassam motor sagır kalırmı motor su an dusuk km lerde vites istiyor 35-40 da 4 ü istiyo 40-50 de 5 istiyo bu normalmi zamanla duzelirmi yani motor acıldıkca 110 km de daha motorum yardımcı olursanız cok sevinirim

Dostum kitapçığını okursan en sağlıklı rodaj ayarı orada yazıyor. Fazla zorlama 500 km'de ilk yağını değiştir, her 1000 km'de yağını değiştir. Kalitesiz benzin kullanma.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------

Beyazıt60 teşekkür ederim verdiğin bilgiler için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------


Ama bu yorumun biraz kafamı karıştırdı. Formun başından beri ciddi bir MCX yorumcusu ve kullanıcısı olarak neden böyle bir yorum yaptın?

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------

Serkan hayırlı olsun motorsikletin. Allah kazasız belasız binmeni nasip etsin. Sorduğun sorularının yanıtlarını bende merakla beklemekteyim.

Vaktin varsa formun gerilerine doğru oku. Yoksa mondial ile vakit kaybetme git ilk gördüğün apache'ye yapış. Benim kimseye tavsiyem değildir. Km 7200 de şu anda. Tekrar tekrar hikaye gibi anlatmak istemiyorum.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dostum kitapçığını okursan en sağlıklı rodaj ayarı orada yazıyor. Fazla zorlama 500 km'de ilk yağını değiştir, her 1000 km'de yağını değiştir. Kalitesiz benzin kullanma.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------



Vaktin varsa formun gerilerine doğru oku. Yoksa mondial ile vakit kaybetme git ilk gördüğün apache'ye yapış. Benim kimseye tavsiyem değildir. Km 7200 de şu anda. Tekrar tekrar hikaye gibi anlatmak istemiyorum.

bu gidişle mondial in ocaana incir kabuu düşürcen :D

bende bir daha başlayacak olsam başka marka bakardım :)

sırf arka tekeri büyük diye yandım da aldımdı...
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
127
bu gidişle mondial in ocaana incir kabuu düşürcen :D

bende bir daha başlayacak olsam başka marka bakardım :)

sırf arka tekeri büyük diye yandım da aldımdı...

Rks Titanic 200 'ün içinmi aldanıp aldın yoksa sende mc kullanıcısı olarak mc'yimi aldığına pişman oldun

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

Beyazıt60 kardeş senin söylediklerini önemsiyorum. Bir lafında soğuttun mondialden beni ancak tekrar TVS nin formuna baktım, CBF, YBR iyi hoş hepsi ama fiyatlarla kullanıma bakıyorum yine en avantajlısı mondial çıkıyor. Parça yönünden servir yönünden hep mondial önde. Belki motorsikletin bol olduğu tamircilerin 4 zamanlı motorda bu zaman nedir demediği bir şehirde yaşasaydım mersin, adana, hatay gibi hyo, tvs yani diğer koreli veya hintli motorlara bakardım. Ama orduda bakıyorum tüm tüpçülerde mondial cl var ve bırakın motoru sürmeyi resmen işkence ediyorlar yinede bakıyorum kilometrelere 15000, 20000 km lere ulaşmışlar. Şimdi düşünüyorum belki motordan çok anlamam ama bir tüpçü kadarda hor kullanmadan beni 50000 lere götürmeyecek kadar mı kötü bir çinli bu mondial? Neyse ben yine yorumlarınızı merakle istekle okuyorum.. Hepinize paylaşımlar için tşekkürler.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Rks Titanic 200 'ün içinmi aldanıp aldın yoksa sende mc kullanıcısı olarak mc'yimi aldığına pişman oldun

yok ben 150 MR kullandım. 12 000 km yaptım. Ben memnundum motordan.

yandım derken, sınıfına göre arka tekerin büyük olması beni cezbetmişti.

tekrar motora başlayacak olsam diye de düşüncemi yazdım. yoksa motor güzel...

---------- Post added at 11:02 ---------- Previous post was at 10:59 ----------

[/COLOR]Beyazıt60 kardeş senin söylediklerini önemsiyorum. Bir lafında soğuttun mondialden beni ancak tekrar TVS nin formuna baktım, CBF, YBR iyi hoş hepsi ama fiyatlarla kullanıma bakıyorum yine en avantajlısı mondial çıkıyor. Parça yönünden servir yönünden hep mondial önde. Belki motorsikletin bol olduğu tamircilerin 4 zamanlı motorda bu zaman nedir demediği bir şehirde yaşasaydım mersin, adana, hatay gibi hyo, tvs yani diğer koreli veya hintli motorlara bakardım. Ama orduda bakıyorum tüm tüpçülerde mondial cl var ve bırakın motoru sürmeyi resmen işkence ediyorlar yinede bakıyorum kilometrelere 15000, 20000 km lere ulaşmışlar. Şimdi düşünüyorum belki motordan çok anlamam ama bir tüpçü kadarda hor kullanmadan beni 50000 lere götürmeyecek kadar mı kötü bir çinli bu mondial? Neyse ben yine yorumlarınızı merakle istekle okuyorum.. Hepinize paylaşımlar için tşekkürler.

hocam denkgeldi mi gelior işte.

ben @Beyazıt60 haricinde çok fazla sıkıntı yaşayanı görmedim.

TVS diyoruz, bilmiyorum, binmedim ama titreşimden dolayı motorunu satanlar olmuş. Titreşim haricinde, sınıfının en süper makinasıdır Apache.

son durum bu bence...
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
127
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-2012-model-150-mcx-roadracer-96894372/detay/
bu motorsiklette gözüm var araba satılırsa müşterisi olmayı düşünüyorum fikirleriniz?
ayrıca CBF 150, YBR 125, TVS 150 fiyatına aşağıdaki hyo tercih edilse nasıl olur?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...gt250-comet-daha-20-000km-de-100114816/detay/

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:03 ----------

yok ben 150 MR kullandım. 12 000 km yaptım. Ben memnundum motordan.

yandım derken, sınıfına göre arka tekerin büyük olması beni cezbetmişti.

tekrar motora başlayacak olsam diye de düşüncemi yazdım. yoksa motor güzel...

---------- Post added at 11:02 ---------- Previous post was at 10:59 ----------



hocam denkgeldi mi gelior işte.

ben @Beyazıt60 haricinde çok fazla sıkıntı yaşayanı görmedim.

TVS diyoruz, bilmiyorum, binmedim ama titreşimden dolayı motorunu satanlar olmuş. Titreşim haricinde, sınıfının en süper makinasıdır Apache.

son durum bu bence...
Ben hiç bir motoru kötülemek, yermek veya övmek niyetinde değilim. Sadece kullanım şeklim ve amacım dahilinde hangisi daha mantıklı. Fiyatlar dezajantaj. 2012 TVS 3500 ikinci el, 2012 MCX 2500 TL. aradaki 1000 TL ile kaç litre benzin alırsın kaç km gezersin veya mondial ne kadar masraf çıkarır. 2012 mondial 1000 TL masraf çıkarır mı? gibi...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------

beyazıtta tokatta yaşıyor. Tokatta motosiklet kültürü nasıldır bilmiyorum. Yani çok motosiklet varmı. Belki kaliteli servisler olsa yada tamirciler bu sıkıntıları yaşamicaktı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

Birde düşünüyorum ben Ordu da yaşıyorum iş yerim evime 8 km. bu motor günde 20 km işe gel-git yapacak, senede bir kez şöyle bi Trabzon uzungöl, ayder gibi 1000 km. yol yapmaya çok uygun geliyor. Yağını zamanında değiştirip, redline girmedikten sonra saatte 90-100 km ile bendce rahat gider gelirim diye düşünüyorum. Yolda çıkacak bir arıza vs.de maceranın bir parçası olur :)..
 
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
779
Öncelikle servis ve yedek parça konusuna değinelim. Yedek parçası bol ama servis konusunda mondial kullanan tüm arkadaşlarım sıkıntı yaşadılar benim gibi. Tokatta pek fazla motosiklet kültürü yok ben ve arkadaşlarım bunu yaymaya çalışıyoruz. Hatta her hafta gezilere gidiyoruz. Maskeli arkadaşım sırf arka teker kalın diye alıyorsan hyo rt125 alsaydın. Ben birkaç ay kullandım tadına doyamadım sattığıma pişman oldum. Mondial servis konusunda tam anlamıyla "sıfır" yani sen malının peşine düşmezsen kesinlikle iplemiyorlar adamı. Ufacık bir koltuk altı kilidi yolda giderken düşmüş benim hatam mı? Tam 3 ay gittim geldim servise fabrikayı aradım azıma geleni söyledim en sonunda gönderdiler. Aldığımdaki akü sıfır ve kendi aküsü değilmiş düzenli kullanımda bitti ve şarz olmadı. Sonradan 2 hafta da akü için gittim geldim zor bela garantiden hallettim. Bu arada ayak marşı ile çalıştırdım eksoza sürte sürte mahvetti. Motoru ilk aldım ne benzin göstergesi çalışıyor ne arka stoplar çalışıyor motorun şase komple yamuk hala. Yahu plaka ruhsat 3450 tl para vermişim nedir bunlar resmen paranla rezil oluyorsun. Tamam gidişine performansına diyecek laf yok. Arkamda ağır biri varsa 3. viteste debriyajsız şahlanıyor. Çok araziye vurdum eşşek yükler gibi yükleyip ybr tıkanıyor ben yırta yırta çıkıyorum. Düzde 120 km ile giderken geri dönüşüm hortumu patlıyor ilk defa başıma geldi en yakın yerleşim yerine 80 km uzaktayım hadi ne yaparsan yap motor 8 tane jawa gibi ses çıkarıyor. Valla alacak arkadaş oturup iyice düşünmeli özellikle motosiklet hayatına bu motorla başlayacaksa ciddi sorunlar yaşayabilir. Motosiklet hayatı başlamadan biter insanı motordan soğutur. Açıkcası ben pişmanım mondial aldığıma. İster mondial alın ister yamaha honda alın beni hiç ilgilendirmez benim yaşadıklarım bunlar.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Öncelikle servis ve yedek parça konusuna değinelim. Yedek parçası bol ama servis konusunda mondial kullanan tüm arkadaşlarım sıkıntı yaşadılar benim gibi. Tokatta pek fazla motosiklet kültürü yok ben ve arkadaşlarım bunu yaymaya çalışıyoruz. Hatta her hafta gezilere gidiyoruz. Maskeli arkadaşım sırf arka teker kalın diye alıyorsan hyo rt125 alsaydın. Ben birkaç ay kullandım tadına doyamadım sattığıma pişman oldum. Mondial servis konusunda tam anlamıyla "sıfır" yani sen malının peşine düşmezsen kesinlikle iplemiyorlar adamı. Ufacık bir koltuk altı kilidi yolda giderken düşmüş benim hatam mı? Tam 3 ay gittim geldim servise fabrikayı aradım azıma geleni söyledim en sonunda gönderdiler. Aldığımdaki akü sıfır ve kendi aküsü değilmiş düzenli kullanımda bitti ve şarz olmadı. Sonradan 2 hafta da akü için gittim geldim zor bela garantiden hallettim. Bu arada ayak marşı ile çalıştırdım eksoza sürte sürte mahvetti. Motoru ilk aldım ne benzin göstergesi çalışıyor ne arka stoplar çalışıyor motorun şase komple yamuk hala. Yahu plaka ruhsat 3450 tl para vermişim nedir bunlar resmen paranla rezil oluyorsun. Tamam gidişine performansına diyecek laf yok. Arkamda ağır biri varsa 3. viteste debriyajsız şahlanıyor. Çok araziye vurdum eşşek yükler gibi yükleyip ybr tıkanıyor ben yırta yırta çıkıyorum. Düzde 120 km ile giderken geri dönüşüm hortumu patlıyor ilk defa başıma geldi en yakın yerleşim yerine 80 km uzaktayım hadi ne yaparsan yap motor 8 tane jawa gibi ses çıkarıyor. Valla alacak arkadaş oturup iyice düşünmeli özellikle motosiklet hayatına bu motorla başlayacaksa ciddi sorunlar yaşayabilir. Motosiklet hayatı başlamadan biter insanı motordan soğutur. Açıkcası ben pişmanım mondial aldığıma. İster mondial alın ister yamaha honda alın beni hiç ilgilendirmez benim yaşadıklarım bunlar.

abi maskeli değil makseli :)

ben fazla araştırma yapmadım, gördüm aldım :)
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Pardon kardeşim yazım hatası olmuş :) Rks nasıl memnun musun?

önemli değil :)

rks den memnunum.

kafa - aynalardan zırıltı ve motor sıcakken ( ışılara felan gelir durduğunda ) stop etme problemi var.

onlarda hallolacak şeyler kanaatimce.

4500 km yaklaştık daha bi sıkıntısını görmedim
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
127
beyazıt belki tekrarlattım sana yaşattıklarını ama yorum çok net tşkler. Peki bana bu şartlarda bir motorsiklet önermeni istesem 150-200 cc arası 3000 limitli? Ne dersin?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:06 ----------

hyosung gt 250 comet 2007 model 4000 tl nasıl?
 
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
779
beyazıt belki tekrarlattım sana yaşattıklarını ama yorum çok net tşkler. Peki bana bu şartlarda bir motorsiklet önermeni istesem 150-200 cc arası 3000 limitli? Ne dersin?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:06 ----------

hyosung gt 250 comet 2007 model 4000 tl nasıl?

Msj attım...
 
Katılım
14 Eki 2010
Mesajlar
68
Merhaba arkadaşlar.Motorla ufak bir kaza yapmıştım.Kırılan parçaları değiştirdim.


Servise gittim

Ayak basamak demiri
Gidon
Sol braket değişti.

Yağ değişimi
Zincir gerdirme ve yağlama karşılığında 50 lira talep etti.

35 lira verdim ama yine de canım sıkıldı.Sizce bu rakam normal mi?

Direksiyon yönünde de yamukluk var hafif.Bir sürü bahaneler uydurdu düzeltmemek için.yok maşa komple sökülmesi lazımmış falan diye saçmaladı birşeyler.onu düzeltmek için somunları gevşetmemiz gerekmiyor mu?

bir de öndeki göstergeden sürekli bir zırıltı geliyor.içini açıp silikonlamayı düşünüyorum.
 
Katılım
1 Ağu 2011
Mesajlar
64
Merhaba arkadaşlar.Motorla ufak bir kaza yapmıştım.Kırılan parçaları değiştirdim.


Servise gittim

Ayak basamak demiri
Gidon
Sol braket değişti.

Yağ değişimi
Zincir gerdirme ve yağlama karşılığında 50 lira talep etti.

35 lira verdim ama yine de canım sıkıldı.Sizce bu rakam normal mi?

Direksiyon yönünde de yamukluk var hafif.Bir sürü bahaneler uydurdu düzeltmemek için.yok maşa komple sökülmesi lazımmış falan diye saçmaladı birşeyler.onu düzeltmek için somunları gevşetmemiz gerekmiyor mu?

bir de öndeki göstergeden sürekli bir zırıltı geliyor.içini açıp silikonlamayı düşünüyorum.


O zırıltı bendede vardı gostergenin alt tarrafındaki aliminyum parlak plaka varya o biraz ayrılmıs belli olmuyordu kafayı yedim en sonunda buldım onu soktum tekrar bol yapıskanla yapıstırdım halloldu zırıldayınca o plakaya bastır kesiliyo mu bi kontrol et ben kafayı yemistim bulana kadar
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
41
sulokurt abi takipcinim :Dbir sıkıntım oldu mu senin yazıları buluyorum direk :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------

bu arada 20 liraya ybr koruma demiri taktırdım süper bişey oldu :)
 
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
779
150 MCX Roadracer motosikletimi satmış bulunmaktayım. Hayırlısı olsun ne diyeyim, hakkını yememek lazım gidişi güzeldi. Ama bu saatten sonra çan çin çon!a bulaşmam. Honda, yamaha gibi markalara yöneleceğim.

Motosiklet hakkında bir blog açmıştım, geçmiş yazılarımı burada bulabilirsiniz: http://150mcxroadracer.blogspot.com/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst