Motosiklet Çantalarının Ruhsata İşlettirilmesi Hakkında

Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Valla benimkide kalın, sağlam olsun diye en kalın olan borudan yaptırdım. EGM emekliyi, öğretmeni, öğrenciyi bu demirle döver artık :pale:
270 TL proje, Muayane ücreti, cemiyete ücret, ruhsata ücret : Bi çanta için bu çok fazla, ben a4 bi proje çizer, polisin eline veririm. oda benim elime verir.
Karşılıklı güler sonra olay yerini terk ederiz :p

Yazık dövmesinler kimseyi, ben demiri sökünce koyacak münasip bir yerim olmadığından onlara yollayalım, istedikleri yerlerine koysunlar niyetindeyim.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Benim 125'lik commuterda 1 adet 1kg yangın söndürücü taşıma fikrim vardı, artık nereme sokacaksam onu. Konu açıklığa yakında kavuşacaktır ancak motosikletinde orjinal bagaj demiri olmayanların çanta takabilmek için ellerini cüzdanlarına götürmek zorunda kalma olasılığı yüksek. Şu givi'nin honda'ya yamaha'ya kymco'ya vs. yaptığı aparatların hepsi sorun çıkaracak, çünkü motosikletin şasisine ek yaparak çanta takabiliyorsun, kebapçılara pizzacılara yaptıklarının aynısını çanta aparatlarına da uygulayacaklar. Honda'nın bagaj demirinden üç kuruş kâr etme, bagaj aparatı satma politakasından sadık honda kullanıcıları etkilenicek.
 
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
615
Aslında hepimiz bu sorundan mustaribiz. Motorumda satış sonrası orj. Yamaha çanta demiri ve orj Yamaha Topcase var ama önceki sayfalardaki resmi yazı alıntılarına göre bizim de aynı kulvarlardan geçip ruhsata işletmemiz gerekecek. En iyisi seyyar yan çanta galiba. Bu ürün hoşuma gitti doğrusu http://www.google.com.tr/imgres?img...a=X&ei=4GVTUMCHLIaGswaG24HoBA&ved=0CB4Q9QEwAQ . Öyle zannediyorum ki Çıkardıkları yasa bunu da kapsayıncaya kadar işe yarar :)
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Bence durumdan şikayet etmek yerine harekete geçmek gerekiyor. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Daire Başkanlığı'na başvuru yapıp yapılan uygulamadan dönülmesini istememiz gerekiyor. Ben başvurumu yaptım. Aşağıda link veriyorum. Diğer başvurulacak yerleri bulup başvurumuzu yapalım. İyi sürüşler...

Başvuru için Tıklayın

Gönderdiğm Başvuru Metni Aşağıda;

Motosikletlerin Orijinal Topcase(Arka Çanta) donanımlarının kusur sayılarak ceza uygulaması yapıldığını öğrenmiş bulunmaktayım. Bu durumda motosikletimle beraber almış olduğum orijinal çanta demiri ve orijinal çantayı kullanamaz duruma düşmüş bulunmaktayım. Üyesi bulunduğumuz Avrupa Birliği Ülkelerinde yaşayan insanlar ise aynı donanımı serbestçe kullanmaktadırlar. Herhangi bir modifiye, ilave yada ek sözkonusu olmadığı için ruhsata işletme direktifi de tuhaf bir uygulama olarak görülüyor.(Modifiye yapanlar konu dışı) Yapılan uygulamanın tekrar gözden geçirilmesini arz ederim.
 

c90

Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
813
Aslında hepimiz bu sorundan mustaribiz. Motorumda satış sonrası orj. Yamaha çanta demiri ve orj Yamaha Topcase var ama önceki sayfalardaki resmi yazı alıntılarına göre bizim de aynı kulvarlardan geçip ruhsata işletmemiz gerekecek. En iyisi seyyar yan çanta galiba. Bu ürün hoşuma gitti doğrusu http://www.google.com.tr/imgres?img...a=X&ei=4GVTUMCHLIaGswaG24HoBA&ved=0CB4Q9QEwAQ . Öyle zannediyorum ki Çıkardıkları yasa bunu da kapsayıncaya kadar işe yarar :)
bunun yerine
bu işin ciddiyeti bildirir bir karalı organizasyon
bu çanta şu çanta yerine
adam akıllı bir savunma
adamların bu konuda ticaret yaptığı
ve bu çantalar sayesinde devenin hörgücünü götürdüğü
bu çantaları takan sıradan adventure arkadaşların(gezer)
bir yerden bir yere giderken pekte acelesi yada eceliyesi olmadığını
adamın uyku tulumu çadır kamp kampet gibi seyyahhane gereçler barındırdığı
iyice anlatılmalı
çanta çantadır
size bir örnek vereyim
<<MUSTAFA ALİ dayım EŞŞAĞINA heybe TaKaR isse>>ondan da plan proje ve ruhsat iztiyecaklar mi acep
ha bir de Torun Mustiyi arkasına bindirir isse acep merkep KARAKAÇAN gardaşımın önü kalkarmı
kalkar isse KARAKAÇANIN önünün kalkmassı olayına Gaçç Gayiime Cezaii uygun görüp indirecekler KARAKAÇAN gardaşımın önünü
dünya devi osturur
geribim garagaççan koklamaz depi verir Alim ALLAH::gazla::
dil ve anlatım bozukluklarından dolayı tüm sürüden özür dilerim
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
126
işlerin az çok nasıl yürüdüğünü, devlet dairelerinde iplerin ne tür insanların elinde olduğunu, ağızdan çıkan bir lafın ne kadar saçma da olsa yönetmelik, talimat olup insanların başını türlü dertlere sokabileceğini az çok bilen birisi şunu der : "hep beraber sakince motorları stop edelim ve olduğu yerde bırakalım. kimse fark etmeden ve usulca. zira ancak bu şekilde ferahlarlar." bakın ben demiyorum, mantıklı birisi diyor bunu.
bırakalım ya! hakkaten. eskimiş kafalı, şeytan arabası, dört tekerden aşağısı kurtarmaz mantığındaki bir kafayı nasıl ikna edebilirsiniz ki? bunların kafası hep böyle, anlamaları için hepsini arkamıza alıp rüzgarı hissetmeleri için tura mı çıkaralım?
 
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
779
Çözüm bulunmuştur...

Topcase.jpg
 
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
615
Bence durumdan şikayet etmek yerine harekete geçmek gerekiyor. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Daire Başkanlığı'na başvuru yapıp yapılan uygulamadan dönülmesini istememiz gerekiyor. Ben başvurumu yaptım. Aşağıda link veriyorum. Diğer başvurulacak yerleri bulup başvurumuzu yapalım. İyi sürüşler...

Başvuru için Tıklayın

Gönderdiğm Başvuru Metni Aşağıda;

Motosikletlerin Orijinal Topcase(Arka Çanta) donanımlarının kusur sayılarak ceza uygulaması yapıldığını öğrenmiş bulunmaktayım. Bu durumda motosikletimle beraber almış olduğum orijinal çanta demiri ve orijinal çantayı kullanamaz duruma düşmüş bulunmaktayım. Üyesi bulunduğumuz Avrupa Birliği Ülkelerinde yaşayan insanlar ise aynı donanımı serbestçe kullanmaktadırlar. Herhangi bir modifiye, ilave yada ek sözkonusu olmadığı için ruhsata işletme direktifi de tuhaf bir uygulama olarak görülüyor.(Modifiye yapanlar konu dışı) Yapılan uygulamanın tekrar gözden geçirilmesini arz ederim.

En az 7 sefer denedim, sayfa bir sefer açılabildi. Formu doldurdum, bir türlü gitmedi. Hadi yoğunluktan sayfa açılmıyor diyelim, kimi kime şikayet ediyoruz? Ne zaman, hangi konu vatandaşın lehine sonuçlanıyor bu ülkede?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Hususi çantalara ayrıcalık tanınmazsa, çamaşır sepetinden, kapıcı sepetinden hatta karamürsel sepetinden motor çantası yapma çalışmalarına en kısa zamanda başlıyorum. Çantalar projelendirilmiş de olacak :queen:
Karamurselsepeti.jpg
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
Arkadaşlar yeni motor aldım ve bayiie söyledim çantayı ruhsata işletelim sorun çıkıyor diye. Adam daha önce de böyle bir istek olmuştu yalnız böyle bir yürürlük henüz ellerinde olmadığı için ruhsata işlenmiyormus çanta dedi bana. Muamelecıye sordu kendisi. Ne yaptıkları hiç belli değil bunların.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
ceza kesilmeye çalışılırsa makbuzu sakın imzalamayın. ben imzalamayacağım. illa da ceza kesilecekse birazda devlet uğraşsın, ben değil.
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
Bence durumdan şikayet etmek yerine harekete geçmek gerekiyor. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Daire Başkanlığı'na başvuru yapıp yapılan uygulamadan dönülmesini istememiz gerekiyor. Ben başvurumu yaptım. Aşağıda link veriyorum. Diğer başvurulacak yerleri bulup başvurumuzu yapalım. İyi sürüşler...

Başvuru için Tıklayın

Gönderdiğm Başvuru Metni Aşağıda;

Motosikletlerin Orijinal Topcase(Arka Çanta) donanımlarının kusur sayılarak ceza uygulaması yapıldığını öğrenmiş bulunmaktayım. Bu durumda motosikletimle beraber almış olduğum orijinal çanta demiri ve orijinal çantayı kullanamaz duruma düşmüş bulunmaktayım. Üyesi bulunduğumuz Avrupa Birliği Ülkelerinde yaşayan insanlar ise aynı donanımı serbestçe kullanmaktadırlar. Herhangi bir modifiye, ilave yada ek sözkonusu olmadığı için ruhsata işletme direktifi de tuhaf bir uygulama olarak görülüyor.(Modifiye yapanlar konu dışı) Yapılan uygulamanın tekrar gözden geçirilmesini arz ederim.

bende gönderdim mail. Inşallah istediğimiz türde bir cevap alırız bu saçmalıkta son bulup biter.
 
Katılım
24 Tem 2009
Mesajlar
452
Bakan değişikliği oldumu, bürokratlar yeni bakana yaranmak koltuklarını korumak için bir şeyler yapmaya çalışıyorlar. Bu her devre böyle olmuştur. Arabaların bagajları tehlikeli değil mi? Bu yük mantığına göre. Bakıyorsunuz arabanın arka lastiklerinden biri az havalı duruyor, yükleme ağırlığı eşit yapılmadığı için. Sanki emniyetin başka işi yok. Makina mühendisleri odasıda gelir gelecek diye avucunu ovuşturuyor. Dünya bu konuyu düşünemiyor bizimkiler sinekten yağ çıkarmaya çalışıyor.
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Merak etmeyin arkadaşlar ilk zamanlar (yani şu aralar) patırdısı sürer biraz sonra şapka kanununa döner bu iş unutulur gider bence :cat:yeterki şu bir kaç ay papaz olmayalım trafikle :bounce:
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
Merak etmeyin arkadaşlar ilk zamanlar (yani şu aralar) patırdısı sürer biraz sonra şapka kanununa döner bu iş unutulur gider bence :cat:yeterki şu bir kaç ay papaz olmayalım trafikle :bounce:

Inşallah dediğin gibi olur ama bence tepki göstermek yine de gerekir. Çünkü cidden artık ticari çantaların boyutları motoru geçecek gibi oluyor.
 
Katılım
3 Ocak 2012
Mesajlar
1,154
Arkadaş bu nedir yaaa böyle birşey kadar saçma bi konu görmedim yazık yaaaaa...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst