Motosiklet Çantalarının Ruhsata İşlettirilmesi Hakkında

Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Bugün motorumla markete gittim. Topcase takılı değildi. Fakat market alışverişinden aldığım üç poşeti. Motorumun poşet taşıma kancasına takarak eve kadar götürdüm. TÜVTÜRK'e gidip poşetleri ruhsata işletmem gerekirmiydi acaba? :)
Bence TÜVTÜRK'e insanlara da ruhsat çıkartma yetkisi verilsin. İnsanlar 2 senede bir muayeneye alınsın. Hasta olanı bağlasınlar. Böbreğini aldırıp ruhsata işletmeyeni de bağlasınlar. Aklı sadece insanları söğüşlemeye çalışanları ise sıkı bağlasınlar...
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bugün motorumla markete gittim. Topcase takılı değildi. Fakat market alışverişinden aldığım üç poşeti. Motorumun poşet taşıma kancasına takarak eve kadar götürdüm. TÜVTÜRK'e gidip poşetleri ruhsata işletmem gerekirmiydi acaba? :)
Bence TÜVTÜRK'e insanlara da ruhsat çıkartma yetkisi verilsin. İnsanlar 2 senede bir muayeneye alınsın. Hasta olanı bağlasınlar. Böbreğini aldırıp ruhsata işletmeyeni de bağlasınlar. Aklı sadece insanları söğüşlemeye çalışanları ise sıkı bağlasınlar...

Bende arka çamurluğa reflektör bant yapıştırdım, motosikletin önü kalkıyor, dehşet bi proje çizdirip - EK-1 ayarladım inşallah P.tesi Ruhsat elimde :cat:

Ama motosiklet 1 kişilik oldu artık, olsun değer abi koskoca bant bu :flower:
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
34
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
13-14 Eylül 2012 tarihlerinde BOLU da üç kere polis denetimine takıldım sadece evraklarımı kontrol ettiler gönderdiler, çanta konusu hiç mevzu edilmedi sonuncusunda ben ekip amirine sordum bana verdikleri cevap ''Husisi olarak kullanılan normal ebatlardaki orjinal topcaselerin değil ticari olarak çalışan motosikletlerin'' çantalarının ruhsata işlenmesi gerektiğini bidirdiler. Bu İstanbul için farklı Ankara veya bir başka il için farklı değildir herhalde.
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
13-14 Eylül 2012 tarihlerinde BOLU da üç kere polis denetimine takıldım sadece evraklarımı kontrol ettiler gönderdiler, çanta konusu hiç mevzu edilmedi sonuncusunda ben ekip amirine sordum bana verdikleri cevap ''Husisi olarak kullanılan normal ebatlardaki orjinal topcaselerin değil ticari olarak çalışan motosikletlerin'' çantalarının ruhsata işlenmesi gerektiğini bidirdiler. Bu İstanbul için farklı Ankara veya bir başka il için farklı değildir herhalde.

Aradığıma benzer bir cevaptı. Tatmin oldum diyebilirim.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Arkadaşlar var mı hala böyle bir dalga yoksa kalktı mı ? Kararname geri çekildi denmiş ama bu kesin midir yoksa duyum mudur ?
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
balıkesir de bu ara cok sıkı bir denetim var arkadaşlar.. günde yaklaşık 1-2 saat trafikte olan bir insanım 2-3 kez durdurulup kontrol ediliyorum
bu sabah yine bir kontrol de sordum
polis memurunun cevabı
pizza, damacana, kuryeler motosikleti kamyonet gibi kullanıyorlar heryere bişi baglıyorlar
genel bir karar alınmış fakat daha sonrada bilgilendirme geldi bize
sadece ticari amacla kullananları kapsıyor
vatandaşa (ticari amaçla kullanmayan) uygulamayın diye bir bilgi gelmiş üst makamdan
ama cok bişi yükler götürürsen kurye gibi sana da ceza kesilebilir dikkatli olalım lütfen dedi polis memuru
olay netleşti sanırsam artık
1 haftada sanırım 9 10 kez durdurulup kontrol edildim..
cok fazla motosiklet calınıyormuş lütfen dikkatli olalım
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
Ben hiç çıkarmadım. Öyle devam ediyorum. Proje vermiyorlar ki yaptırayım derim. olur biter.
3 kere durduruldum. Ruhsat ve kimlik kontrolü yaptılar. Polis ve jandarma ama çanta soran olmadı.
Onlar sormadıkça bende söylemem. Bu bir sır :p
 
Katılım
23 Kas 2009
Mesajlar
59
13-14 Eylül 2012 tarihlerinde BOLU da üç kere polis denetimine takıldım sadece evraklarımı kontrol ettiler gönderdiler, çanta konusu hiç mevzu edilmedi sonuncusunda ben ekip amirine sordum bana verdikleri cevap ''Husisi olarak kullanılan normal ebatlardaki orjinal topcaselerin değil ticari olarak çalışan motosikletlerin'' çantalarının ruhsata işlenmesi gerektiğini bidirdiler. Bu İstanbul için farklı Ankara veya bir başka il için farklı değildir herhalde.

ben bu konuyu İstanbul Sultanbeyli trafik büra amirliğinde bir memur a sordum, adam direk ruhsata işlenmesi gerekiyor yoksa ceza kesilir dedi bende genelgede teslimat yapan motorsiklet, ticari mal taşıyanlar için olduğu belirtiliyormuş dedim memur bana direk motorsikletin ticarisi olmaz beyfendi dedi sert bir tepki ile.
bu ülkede kanunlar ilden ile değişiklik gösteriyor eyalet sistemi gibi :silent: her kafadan bir ses çıkan memleket, yoruma dayalı kanunlarımız :)
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
5,242
ben bu konuyu İstanbul Sultanbeyli trafik büra amirliğinde bir memur a sordum, adam direk ruhsata işlenmesi gerekiyor yoksa ceza kesilir dedi bende genelgede teslimat yapan motorsiklet, ticari mal taşıyanlar için olduğu belirtiliyormuş dedim memur bana direk motorsikletin ticarisi olmaz beyfendi dedi sert bir tepki ile.
bu ülkede kanunlar ilden ile değişiklik gösteriyor eyalet sistemi gibi :silent: her kafadan bir ses çıkan memleket, yoruma dayalı kanunlarımız :)

Bence polis amca haklı, ancak ticari amaçlı kullanılan motosikletler var...:pr:
 
Katılım
9 Şub 2011
Mesajlar
881
Arka çanta (Topcase) Muamması hk.

Arkadaşlar. Kopan fırtınadan sonra tamam mailimizi attık, fakat
son durum ne?
Durdurulan veya bu yüzden ceza yiyen arkadaşımız varmı?
İnanın ceza ve bağlanma korkusundan sökecem topcase i.
Böyle vatandaşa maddi manevi ızdırap çektiren otoriteye lanet olsun...
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
ben de sitemizde bulunan mail örneğini kopyalayarak kendi bilgilerimle birlikte yetkililere gönderdim

ve 1 hafta sonunda gelen cevap maili şu şekildedir,

unutmadan bu arada haftasonları topcase+sidecase şeklinde 3 çantalı dolaşmaya devam ediyorum,ne arayan var ne soran!!!!



Sayın Eren ERDOĞAN

16.09.2012 tarihli başvurunuz incelenmiştir.
Konu ile ilgili olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan 01.08.2012 tarih ve 1783 sayılı yazıda; AİTM Yönetmeliği kapsamında Türk Standardları Enstitüsünden alınan görüşler ve Bakanlıklarınca yapılan değerlendirmeler neticesinde, söz konusu motosikletlerin arka şasisi üzerinde yer alan taşıma kutularının aracın niteliğini değiştirmesinden dolayı, ilgili mevzuata göre tadilat projelerinin hazırlanarak onaylanması ve bu tadilatların araç tescil belgelerine işlenilmesi gerektiği bildirilmiştir.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan görüş yazısı doğrultusunda hareket edilmesi için 17.08.2012 tarih ve 160093 sayılı yazımızla 81 İl Emniyet Müdürlüğüne talimat verilmiştir.

Araçların üzerinde, Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkındaki Yönetmelikte (AİTM) belirtilen şekillerde yapılan her türlü değişikliğin, tescil belgesine işlenebilmesi için, yetkili makine mühendisi tarafından tanzim edilip TSE tarafından onaylanan tadilat projesinin ibrazı ve aracın fenni muayenesinin yaptırılması zorunludur.

Üzerinde teknik değişiklik yapılan motosikletin kullanım amacı ne olursa olsun (hususi veya ticari) değişikliğin belgelerine işletilmesi zorunludur.

Ayrıca, fabrikasyon olan ve takma aparatı ile satılan çantalar için tadilat gerekip gerekmediği hakkında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından görüş alınması uygun olacaktır.

İyi günler dileriz.
2069



-----------------------------------------------------
Trafik Uygulama ve Denetleme Daire Baskanligi
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
duydugum 1-2 kişi var bulundugum yerde fakat gözümle görmedim..
banada ne amaçlı kullanıyorsun kurye misin gibi bir iki sorular soruldu
gıcık olana ceza kesiliyormuş duyduklarım
 
Katılım
24 Eyl 2012
Mesajlar
2
ELİTEZ MUHENDİSLİK OLARAK SORUNUN ÇÖZÜMÜ İÇİN PROJELENDİRME KISMIYLA İLGİLENMEKTEYİZ FAKAT TSE DAHA YÖNETMELİĞİ YAYINLAMADI... GEÇEN HAFTALARDA ANKARADA GÖRÜŞMELERDEN ÇIKARDIĞIM SONUÇ SON AŞAMASINA GELİNDİĞİDİR. BİZDE MOTORSİKLET KULLANICIYIZ VE GEÇMİŞ DÖNEMLERDE DE SERVİS SAĞLADIK. YÖNETMELİK NETLİK KAZANDIĞINDA SİZLEREDE BİLGİ VERECEM.
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
ELİTEZ MUHENDİSLİK OLARAK SORUNUN ÇÖZÜMÜ İÇİN PROJELENDİRME KISMIYLA İLGİLENMEKTEYİZ FAKAT TSE DAHA YÖNETMELİĞİ YAYINLAMADI... GEÇEN HAFTALARDA ANKARADA GÖRÜŞMELERDEN ÇIKARDIĞIM SONUÇ SON AŞAMASINA GELİNDİĞİDİR. BİZDE MOTORSİKLET KULLANICIYIZ VE GEÇMİŞ DÖNEMLERDE DE SERVİS SAĞLADIK. YÖNETMELİK NETLİK KAZANDIĞINDA SİZLEREDE BİLGİ VERECEM.
yani ? amacınızı tam anlayamadım ?
biz bu uygulamanın sadece ticari amaçla kullananları kapsaması derdindeyiz
ben çantama kaskımı ve eldivenimi koyuyorum
yeri geliyor ekmek alıyorum filan bişi koyuyorum
bunun ne gibi bi yönetmeliği olur ?
kuryeler pizzacılar sucular motosikleti kamyonet gibi kullanıyor
nasıl bunlarla bizleri aynı kefeye koyuyorlar?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst