bu yag neden olmaz aciklarsaniz sevinirim. araba ya da motosiklet 4 zamanli motor her ikiside fark eder mi? eger fark ederse nedenini yazarsaniz sevinirim cunku ben de hic ayirt etmeden arabamda ve motosikletimde ayni yagi kullaniyorum. tesekkurler simdiden.
Şimdi şöyle açıklayım,otomobillerde kullanılan yağlar yapısı itibariyle 4 zamanlı makinalar için yapılmıştır, ancak viskozite indeksi akışkanlık içinde kullanılan dispersan katıklar otomobiller için dercelendirilmiştir,otomobilde kullanılan bir yağı motosiklette kullanmak motosiklete zarar verir, çünkü motosikletler daha devirlidir, otomobillerde max devir seviyeleri 6500-7000 arasıdır dizeller4-5bin devir, motosiklette bu oran yapısına göre 17-18000devire çıkabilir ayrıca motosikletlerin çoğunun şanzuman ve dişli sistemi aynı kapalı kutuda yağlanmaktadır debriyajı ıslak yapıdadır, otomobillerde ise şanzuman ayrı bi düzenekle yağlanır, yani motosikletler daha fazla ısıya ve basıca maruz kalır, bunun içinde motosiklet yağı kullanırız içeriğindeki katıklar yüksek ısıya ve basınca göre çok daha dayanıklı olduğundan yağ filminin yırtılmasını önleyerek motoru korur, örneğin otomobil yağı kullanan bir motosiklette vites geçişleride çok daha kemikli olacaktır....ve yağ filmi daha çabuk yırtılacağından yağ daha çabuk vizkozitesini kaybedecektir..buda motora zararlıdır adını vermek istemediğim bazı firmalar hemde en ünlü markalar h..nın bazı bayileri çoğu motosiklete 20/50 castrol gtx araba yağı koymakta bu son derece yanlış bir uygulamadır...Ayrıca innovada kullanılabilecek en yüksek numara 10/30-10/40 şeklindedir hondanın, jaso t903 standardını karşılayan tek yağ markası ise repsoldür ancak herhangibir 10/40 motosiklet yağınında bir sakıncası yoktur...apı(sj)sınıfı olması yeterlidir.