lüTfen yaRdım LütfeN

Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
25
ya kafayı yicem ya kanuni caracal 200 motorum var 150 falan rahat görüyordu dişli falan değiştirmiştim şimdi ise devir 6000 i geçmiyor ve 120 130 u geçmiyor acaba devirin 6000 i geçmemesinin sebebi ne olabiliR lütfen yardım edin ya ..
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
ya kafayı yicem ya kanuni caracal 200 motorum var 150 falan rahat görüyordu dişli falan değiştirmiştim şimdi ise devir 6000 i geçmiyor ve 120 130 u geçmiyor acaba devirin 6000 i geçmemesinin sebebi ne olabiliR lütfen yardım edin ya ..

slm kardeş öncelikle şöyle sıralayalım motorun dişlisini değiştirdikten sonramı devir 6000 ı geçmemeye başladı önceden de varmıydı birde dişliyi kaç diş büyüttün
 
Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
25
önü 2 diş büyüttüm arkayı 2 diş küçülttüm bence dişliyle alakalı bir problem değil ya :( 6000 e geldi mi kesik kesik yapıyor sanki elektirik kesiyor gibi ya anlamadım gitti problemi bi kaç ustaya götürdm karbiratör falan demizlediler yine olmadı motorun performansı çok düştü 12000 devir varken 6000 i geçmiyor :(
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
önü 2 diş büyüttüm arkayı 2 diş küçülttüm bence dişliyle alakalı bir problem değil ya :( 6000 e geldi mi kesik kesik yapıyor sanki elektirik kesiyor gibi ya anlamadım gitti problemi bi kaç ustaya götürdm karbiratör falan demizlediler yine olmadı motorun performansı çok düştü 12000 devir varken 6000 i geçmiyor :(

6000 deviri motor boşdayken gaz verdiğinde yada 1-2 vitesde gazı dayadığındada mı geçmiyor
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Kesinlikle dişli ile alakalı. Motoruna yeni dişli oranları fazla geliyor, motorunun gücü çevirmeye yetmiyor. Öne eski dişliyi geri tak, arka olduğu gibi kalsın motorun rahatladığını göreceksin , tabi çekişin düşecek o ayrı bir konu.
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
Kesinlikle dişli ile alakalı. Motoruna yeni dişli oranları fazla geliyor, motorunun gücü çevirmeye yetmiyor. Öne eski dişliyi geri tak, arka olduğu gibi kalsın motorun rahatladığını göreceksin , tabi çekişin düşecek o ayrı bir konu.

ama kardeş boşda ve 1 vitesdede 6500-7000 i geçmiyor dedi ondan dolayı dişliyle alakalı değil bence dişliyle alakalı diye bende düşündüğümden boşda ve 1 vitesde kaç devir yapıyor diye sordum ama dişlilerdede senin dediğin gibi yapsa daha iyi olur öbür türlü baya çekişden düşer zaten
 
Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
25
motor çok torklu zaten çekişte pek fazla bi düşüş olmadı aksine rahatladı çünkü çok bağırıyordu dişliyi değiştirmeden öönce şimdi motor tam yerine oturdu ama dişliden değil o sorun ben bu motorun herşeyinden anlarım ama bunu bi türlü bulamadım yokuş aşşa da gitsem boşta da gitsem 6500 en fazla 7000 off :S
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
motor çok torklu zaten çekişte pek fazla bi düşüş olmadı aksine rahatladı çünkü çok bağırıyordu dişliyi değiştirmeden öönce şimdi motor tam yerine oturdu ama dişliden değil o sorun ben bu motorun herşeyinden anlarım ama bunu bi türlü bulamadım yokuş aşşa da gitsem boşta da gitsem 6500 en fazla 7000 off :S

kardeş dediğim gibi bobin buji ve beynine bak bunlardan birindedir sorun mutlaka
 
Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
25
tamam kardeş bide onnara baktırıyım sonra tekrar dönerim buraya sağolasın ..
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
motor çok torklu zaten çekişte pek fazla bi düşüş olmadı aksine rahatladı çünkü çok bağırıyordu dişliyi değiştirmeden öönce şimdi motor tam yerine oturdu ama dişliden değil o sorun ben bu motorun herşeyinden anlarım ama bunu bi türlü bulamadım yokuş aşşa da gitsem boşta da gitsem 6500 en fazla 7000 off :S

demekkı motorun herseyınden anlamıyormusuz
oncelıkle verılen fıkırlere ıtıraz yerıne sorunu daha net anlatırsan
cozume daha cabuk kavusulur
bırde baslıkta bunu belırtırsen kısa bır sure sonra baslık bulunamadı ıletısıyle karsılasmassın
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
kardeş kusura bakma yazdıklarım belki kalbini kırabilir ama yapacak bişey yok
1- kanuni caracal 200 fabrikadan çıkmış haliyle kesinlikle ve kesinlikle yokuş aşağı bile 95-100 km hızı geçmez
bak geçemez demiyorum kesinlikle geçmez
2- büyük ihtimal senin hız göstergende promlem vardı sen fark etmedin
dişli değiştirdikten sonra 150 yi görüyordu diyorsan eğer büyük ihtimal pistonların aşırı zorlamadan aşınmıştır motorunu bi rektefe ettir
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
kardeş kusura bakma yazdıklarım belki kalbini kırabilir ama yapacak bişey yok
1- kanuni caracal 200 fabrikadan çıkmış haliyle kesinlikle ve kesinlikle yokuş aşağı bile 95-100 km hızı geçmez
bak geçemez demiyorum kesinlikle geçmez
2- büyük ihtimal senin hız göstergende promlem vardı sen fark etmedin
dişli değiştirdikten sonra 150 yi görüyordu diyorsan eğer büyük ihtimal pistonların aşırı zorlamadan aşınmıştır motorunu bi rektefe ettir

OTOPSİCİ'nin sözlerine katılıyorum,
fakat 100 120 yapabılır kapasıtesı odur cunkı,
senın göstergense sorun varmış demekki,
ve dahada süratlenınce ınceldiği yerden kopmuş anlayacağın,
bırde servisine danış.
en iyi onlar anlar,
sonucta kanunı servısı olacagından daha once rastlamıslardır aynı soruna...
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
buji,buji kablosu,bobinibeyin kabloları vs.iyice bik bu iş %90 ateşleme sisteminden gibi görünüyor. bak değişmesi gerekiyorsa değiştir.
 
Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
25
90 100 u geçmez diyen arkadaşım galiba bu motorun üstüne hiç binmedin .. ben motoru aldığımda 90 100 ü geçmiyordu doğru ama orjinal dişlileri ile bu hıza 8 9 saniyede ulasıyordum we motor daha fazla gitmiyordu ... arkadaşım neden geçmesin 100 ü öle bi kanun mu var ne kadar saçma birşey motordan anlıyorum diyorsun ama bu motor hakkında hiçbir bilgin yok sanırım asfaltta az bi gazla patinaj atan bi motor bu ! motor sağlam haliyle 150 yptı Allah şahidimdir tek kişi düz yolda yokus assağı bile değil ! az önce hava filtresini söktüm sanki biraz düzelti gibi acaba hava filtresi tıkanmıs olabilir mi içini açıp bakmadım da .. bide motor daha hiç sübab ayarı yapılmadı :( ustaya verdim yap diye adam yapamamıs
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
90 100 u geçmez diyen arkadaşım galiba bu motorun üstüne hiç binmedin .. ben motoru aldığımda 90 100 ü geçmiyordu doğru ama orjinal dişlileri ile bu hıza 8 9 saniyede ulasıyordum we motor daha fazla gitmiyordu ... arkadaşım neden geçmesin 100 ü öle bi kanun mu var ne kadar saçma birşey motordan anlıyorum diyorsun ama bu motor hakkında hiçbir bilgin yok sanırım asfaltta az bi gazla patinaj atan bi motor bu ! motor sağlam haliyle 150 yptı Allah şahidimdir tek kişi düz yolda yokus assağı bile değil ! az önce hava filtresini söktüm sanki biraz düzelti gibi acaba hava filtresi tıkanmıs olabilir mi içini açıp bakmadım da .. bide motor daha hiç sübab ayarı yapılmadı :( ustaya verdim yap diye adam yapamamıs

hava filtresi karburatör hava ayarı vs. gibi şeylerdende yapabilir ama yukarıda belirttiğim sebepler daha canlı gibi sanki
 
Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
25
hava filtresini sökük halde gezsem ne olur motora bi zararı olur mu ? galiba ateşlemeden kaynaklanıyor elektirik kesiyor gibi oluyor 6000 devirden sonra tekliyor motor
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
hava filtresini sökük halde gezsem ne olur motora bi zararı olur mu ? galiba ateşlemeden kaynaklanıyor elektirik kesiyor gibi oluyor 6000 devirden sonra tekliyor motor

işte zurnanın zırt dediği yere geldik öyle saçma bişey sakın yapma nedenmi_?
1-)eğer hava filtresi olmassa karbüratörün boğazından olan toz toprak girer ve silindirin dahi çizilmesine neden olur.
2-)motorun sesi çok rahatsız edici olur ayrıca polislerle başın belaya girebilir.
bak şimdi sen filtren kağıtsa yenisiyle değiştir, normal süngerse yıka geriye güzelce tak onu fabrikası süs olsun diye takmamış ateşleme sisteminede baktır güzelce bin :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst