Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
6
merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım 3 gün önce 2006 model x max sahibi oldum 19.000km de aldım daha önce 5 yıl honda beat kullandım ondan sonra bu motor tabiri yerindeyse mercedes gibi geldi uzun süredir motosiklet kullandığım için az çok bi tuhaflık olsa anlarım ama şimdilik sorun yok gayet konforlu ve seri hızlanıyor çok hoşuma gitti doğrusu forumu inceledim x max i yerden yere vuranda olmuş çok memnun kalanda umarım bende benzer sorunlar yaşamam şimdi yapmam gereken bişey varmı acaba bi servise götüreyim diyorum yarın yağı yeni değişmiş soğutma suyu felanda varmış ona felan baktırayım başka tavsiye edeceğiniz veya tecrubelerinize dayanarak servise illa şunuda yapın diyeceğim birşey varmı acaba bu arada ben antalya-alanyada yaşıyorum bilgileriniz için şimdiden teşekkür ediyorum
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım 3 gün önce 2006 model x max sahibi oldum 19.000km de aldım daha önce 5 yıl honda beat kullandım ondan sonra bu motor tabiri yerindeyse mercedes gibi geldi uzun süredir motosiklet kullandığım için az çok bi tuhaflık olsa anlarım ama şimdilik sorun yok gayet konforlu ve seri hızlanıyor çok hoşuma gitti doğrusu forumu inceledim x max i yerden yere vuranda olmuş çok memnun kalanda umarım bende benzer sorunlar yaşamam şimdi yapmam gereken bişey varmı acaba bi servise götüreyim diyorum yarın yağı yeni değişmiş soğutma suyu felanda varmış ona felan baktırayım başka tavsiye edeceğiniz veya tecrubelerinize dayanarak servise illa şunuda yapın diyeceğim birşey varmı acaba bu arada ben antalya-alanyada yaşıyorum bilgileriniz için şimdiden teşekkür ediyorum

Öncelikle güle güle kullan!

Elektrik sisteminde ilk modellerde iki problem vardı. Sana satan kişi büyük olasılıkla bu zamana kadar halletmiştir ama sen yine de bir sor. Ücretsiz değişilen bir kablo demeti olacak, bir de konjektör bağlantıları düzeltilecek. Çok basit işlemler her ikisi de. Motorun bir sorunu varsa zaten kendini birkaç güne kadar belli eder.

Xmax çok keyifli ve kullanımı kolay bir motor. Ben ilk aldığımda biraz masraf çıkarmıştı ama şimdi dere tepe kullanıyorum. Daha bugün akşam üzeri 350 km yoldan geldim! Sabah 8:30'dan akşam 6'ya kadar motorun üzerinden hiç inmedim desem yeridir. Akşam yorgun falan da hissetmiyordum. Uzun yolda da rahat ettiren çok güzel bir motor Xmax. Alıştıkça daha iyi anlayacaksın.
 
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
6
verdiğin bilgilerden dolayı teşekkür ederim emrello umarım sorunsuz ve keyifli bir zaman geçiririm motorumla sağol
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Yav arkadaşlar bir sorum olacak: Brenta marka balata kullanan var mı aramızda? Varsa görüşleri nedir? Fiyatı ucuz bayağı ama İtalyan malıymış.
 
Katılım
20 Eki 2009
Mesajlar
3
arakdaşlar bende yeni üyeyim bi sorunum var 2006 model xmax ım var 18 de kayışı koptu ben ızmırdeyım istanbuldan 23x1006 ebatlarında tayvan malı bı kayış getırttık kayış motora uzun geldı takamadık sonra burada sanayıden dayco marka 22.8x8x1006 boyutlarında bı kayış aldık bu oldu ama sorunum motorum eskısi gibi seri kalkmıyor sanırım kayış biraz bol istanbuldan getırttıgım kayışı satan arkadasla konustum ben 3100 adet satmısım hıcbırı bol gelmemıs demıstı benım taktıgım kayış yamahanın 300 luk baska bır modelının kayışı daha once bu motorda kayış değiştiren oldumu ne tur bı kayış aldılar yada bu motorların uretımlerınde kayışlarında farklılık varmı
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
222
Ben bu konuda tecrübeli değilim eminimki daha tecrübeli arkadaşlar sana daha ayrıntılı bilgi verirler ama bu aralar bende kayış değiştirmeyi düşündüğüm için netten fiyat araştırıyordum, İzmirde Göçmen motor diye bir bayinin ilanı var linkini veriyim belki işine yarar hazırda aynı şehirdesin eğer memnun kalırsan bende bir tane sipariş ederim..

http://www.sahibinden.com/yamaha_xmax_x-city_kayis-93WQQaXQQ14241157WQQpXQQdisplayitem
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
arakdaşlar bende yeni üyeyim bi sorunum var 2006 model xmax ım var 18 de kayışı koptu ben ızmırdeyım istanbuldan 23x1006 ebatlarında tayvan malı bı kayış getırttık kayış motora uzun geldı takamadık sonra burada sanayıden dayco marka 22.8x8x1006 boyutlarında bı kayış aldık bu oldu ama sorunum motorum eskısi gibi seri kalkmıyor sanırım kayış biraz bol istanbuldan getırttıgım kayışı satan arkadasla konustum ben 3100 adet satmısım hıcbırı bol gelmemıs demıstı benım taktıgım kayış yamahanın 300 luk baska bır modelının kayışı daha once bu motorda kayış değiştiren oldumu ne tur bı kayış aldılar yada bu motorların uretımlerınde kayışlarında farklılık varmı

Ben Buz motordan almıştım. Mitsuboshi marka. Yaklaşık 1000 km önce değişti. Bir sorun yaşamadım. Buz Motorun sayfasında kayış ebatları tablosu da var, oradan ebadına bakabilirsin.
 
Katılım
20 Eki 2009
Mesajlar
3
bende tahir beyden aldım tahir ölmez onun kayışı büyük geldi mitsobushi yi düşündüm ama almadım sanırım ole olucak
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
222
vah vah demekki tahir beyden kayış alamayacağız hemiiii desene bizden bi şekilde 115 TL çıkacak
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
222
ben bugün Motobakkaldan sipariş verdim, 115 tl kayış 60tl hava filtresi 1-2 gün içinde elimde olacak gelişmelerden sizide haberdar ederim..
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
arakdaşlar bende yeni üyeyim bi sorunum var 2006 model xmax ım var 18 de kayışı koptu ben ızmırdeyım istanbuldan 23x1006 ebatlarında tayvan malı bı kayış getırttık kayış motora uzun geldı takamadık sonra burada sanayıden dayco marka 22.8x8x1006 boyutlarında bı kayış aldık bu oldu ama sorunum motorum eskısi gibi seri kalkmıyor sanırım kayış biraz bol istanbuldan getırttıgım kayışı satan arkadasla konustum ben 3100 adet satmısım hıcbırı bol gelmemıs demıstı benım taktıgım kayış yamahanın 300 luk baska bır modelının kayışı daha once bu motorda kayış değiştiren oldumu ne tur bı kayış aldılar yada bu motorların uretımlerınde kayışlarında farklılık varmı

http://www.motoliz.com/index.php?p=list&stokta_varmi=&kgos=&k_id=276&bas=80&m_id=&srt=

linkte kayış ve diğer xmax parçalarını bulabiliir ve sipariş verebilirsiniz.Fakat fiyatlar bazı parçalarda artmış gibi iletişime geçmenizi tavsiye ederim.Kayış konuşunda yamahanın orjinal kayışından şaşmayın.ben bws de xmaxda da olumlu yorumlar duymadım.ama ikisinde de orjinali ile değiştirdim sıkıntı yaşamadım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:04 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:54 PM ----------

Yav arkadaşlar bir sorum olacak: Brenta marka balata kullanan var mı aramızda? Varsa görüşleri nedir? Fiyatı ucuz bayağı ama İtalyan malıymış.
brenta yı kullanmadım ama ön ve arkayı daytona ile değiştirmiştim.memnunum eğer başka markadan şüphen varsa tavsiye ederim fiyatıda uygun.
 
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
459
Yav arkadaşlar bir sorum olacak: Brenta marka balata kullanan var mı aramızda? Varsa görüşleri nedir? Fiyatı ucuz bayağı ama İtalyan malıymış.

Merhaba benim x-max a yaklaşık 1 ay önce taktırdım frenlerden herhangi bi şikayetim yok ama ömrü ne kadar gider onu zaman göstericek yaklaşık 1000 km oldu takalı...orjinaline 120 tl çok verilmez...
yalnız ilk başlarda biraz sıkıyordu tekeri boşta elle çevirilmiyordu biz kendimiz taktık... bi ustaya sorduk bişi olmaz 1-2 güne alışır dedi gerçekten de dediği gibi oldu fiyatına göre süper gibi ama bakalım işte kaç km götürücek genelde ist şehir iç, trafiğinde kullanıyorum...

bu arada motorum 2006 model xmax 2 ay oluyo alalı 5500 tl ye 9200 km de aldım...Motor gerçekten sahibinin dediği gibi sorunsuz çıktı sanırım.Aldığımdan beri sadece ön fren balatasını(25 tl) ve hava filtresini(40 tl) değiştirdim..bir de yağını (castrol power1 scooter)...

bozuk yollar girdiğim de ön rüzgarlık bölümünden tak tuk sesler geliyo hoşuma gitmiyo sizde de bu sesler varmı acaba..

Bi de son olarak 1 haftadır bazen sabah motoru çalıştırdığım da motorun dijital saati geri kalmış yani yanlış gösteriyor... sebebi ne olabilir acaba , aküde bi sorun yok acaba saat için göstergede harici bi pil mi var değiştirmem için ???
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Merhaba benim x-max a yaklaşık 1 ay önce taktırdım frenlerden herhangi bi şikayetim yok ama ömrü ne kadar gider onu zaman göstericek yaklaşık 1000 km oldu takalı...orjinaline 120 tl çok verilmez...
yalnız ilk başlarda biraz sıkıyordu tekeri boşta elle çevirilmiyordu biz kendimiz taktık... bi ustaya sorduk bişi olmaz 1-2 güne alışır dedi gerçekten de dediği gibi oldu fiyatına göre süper gibi ama bakalım işte kaç km götürücek genelde ist şehir iç, trafiğinde kullanıyorum...

bu arada motorum 2006 model xmax 2 ay oluyo alalı 5500 tl ye 9200 km de aldım...Motor gerçekten sahibinin dediği gibi sorunsuz çıktı sanırım.Aldığımdan beri sadece ön fren balatasını(25 tl) ve hava filtresini(40 tl) değiştirdim..bir de yağını (castrol power1 scooter)...

bozuk yollar girdiğim de ön rüzgarlık bölümünden tak tuk sesler geliyo hoşuma gitmiyo sizde de bu sesler varmı acaba..

Bi de son olarak 1 haftadır bazen sabah motoru çalıştırdığım da motorun dijital saati geri kalmış yani yanlış gösteriyor... sebebi ne olabilir acaba , aküde bi sorun yok acaba saat için göstergede harici bi pil mi var değiştirmem için ???

Cevap için teşekkürler. Bu tip sesler çukurlara girdiğimde benimkinde de oluyor. Büyük ihtimalle ön grenaj içindeki kablolar grenaja falan çarpıyordur diye düşünüyorum.

Saat olayı bende de bir iki kez oldu ama ondan sonra böyle bir şeyle karşılaşmadım. Belki aküdeki geçici bir güç kaybından oluyordur. Emin değilim açıkçası.
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
arakdaşlar bende yeni üyeyim bi sorunum var 2006 model xmax ım var 18 de kayışı koptu ben ızmırdeyım istanbuldan 23x1006 ebatlarında tayvan malı bı kayış getırttık kayış motora uzun geldı takamadık sonra burada sanayıden dayco marka 22.8x8x1006 boyutlarında bı kayış aldık bu oldu ama sorunum motorum eskısi gibi seri kalkmıyor sanırım kayış biraz bol istanbuldan getırttıgım kayışı satan arkadasla konustum ben 3100 adet satmısım hıcbırı bol gelmemıs demıstı benım taktıgım kayış yamahanın 300 luk baska bır modelının kayışı daha once bu motorda kayış değiştiren oldumu ne tur bı kayış aldılar yada bu motorların uretımlerınde kayışlarında farklılık varmı

18binde kayışın kopması çok ilginc sanırım motor biraz hor kullanılmış bakım kitapçığında bile 20binde değiştirilmesi söyleniyordu,yanlış hatırlamıyorsam ümmet perkitan orjinal kayış ile 35bin km yapmıştı,bencede orjinal kayıştan şaşmamak lazım biraz fazla verirsiniz ama hem performansı düşmüyor hemde ömrü daha uzun oluyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:27 ----------

Cevap için teşekkürler. Bu tip sesler çukurlara girdiğimde benimkinde de oluyor. Büyük ihtimalle ön grenaj içindeki kablolar grenaja falan çarpıyordur diye düşünüyorum.

Saat olayı bende de bir iki kez oldu ama ondan sonra böyle bir şeyle karşılaşmadım. Belki aküdeki geçici bir güç kaybından oluyordur. Emin değilim açıkçası.

akünun oldugu yerde onu sabitleme demiri var onun civataları düşüyor sonra o demir içeride takır tukur etrafa vuruyor ve ses yapıyor onu kontrol edin :) bende öyle olmuştu bulana kadar baya uraşmıştım, bildiğim kadarı ile saat için ayrı bir pil yok çünkü aküyü söktüğümde saat geri kalıyordu ,sorununuz akü ile alakalı olabilir ama eminde degilim
 
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
459
18binde kayışın kopması çok ilginc sanırım motor biraz hor kullanılmış bakım kitapçığında bile 20binde değiştirilmesi söyleniyordu,yanlış hatırlamıyorsam ümmet perkitan orjinal kayış ile 35bin km yapmıştı,bencede orjinal kayıştan şaşmamak lazım biraz fazla verirsiniz ama hem performansı düşmüyor hemde ömrü daha uzun oluyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:27 ----------



akünun oldugu yerde onu sabitleme demiri var onun civataları düşüyor sonra o demir içeride takır tukur etrafa vuruyor ve ses yapıyor onu kontrol edin :) bende öyle olmuştu bulana kadar baya uraşmıştım, bildiğim kadarı ile saat için ayrı bir pil yok çünkü aküyü söktüğümde saat geri kalıyordu ,sorununuz akü ile alakalı olabilir ama eminde degilim

Slm , mesajı attığım zamandan beri bir daha saat ayarı bozulmadı...önceden motoru ilk çalışıtrmaya çalıştığımda çalışmayınca hemen bir daha çalıştırmaya çalşıyordum şimdi 5-10 sn kadar bekleyip öyle çalıştırıyorum... Sanırım anllık yüksek çekimden dolayı saat i sıfırlıyo olabilir...
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Slm , mesajı attığım zamandan beri bir daha saat ayarı bozulmadı...önceden motoru ilk çalışıtrmaya çalıştığımda çalışmayınca hemen bir daha çalıştırmaya çalşıyordum şimdi 5-10 sn kadar bekleyip öyle çalıştırıyorum... Sanırım anllık yüksek çekimden dolayı saat i sıfırlıyo olabilir...

eğer öyle bir durum varsa akünün amperi düşmüş olabilir,akünü ölçtürmende fayda var ilerde marş basmama gibi sorunlarda yaşayabilirsin
 
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
459
eğer öyle bir durum varsa akünün amperi düşmüş olabilir,akünü ölçtürmende fayda var ilerde marş basmama gibi sorunlarda yaşayabilirsin

Bir birbuçuk ay önce aküyü ölçtürmüştüm iyi çıkmıştı...Bi daha aynı sorunu yaşarsam tekrardan ölçtürürüm...
tşk.ler...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst