Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
-kardeş,farların gece aydınlatması nasıl,iyimi?
-birde,ben motorumu sahibinden'e koydum,2008 x max takaslı diye,bakalım hayırlısı,ilgilenen olursa diye linkini veriyorum.
http://www.sahibinden.com/adan_dan_...z_gsr_600-14WQQaXQQ16319623WQQpXQQdisplayitem

abi farların aydınlatması fena degil 2 adet 35w lık hs1 tipi ampul kullanıyor ama deuaville veya gsr 600 den sonra tatmin edici gelmeyebilir sana,kuvvetli ışık isteniyorsa xenon takmakta fayda var,garantisi bittikten sonra bende xenon taktırmayı düşünüyorum
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Ya arkadaşlar bu OIL yazısını bir türlü sıfırlayamıyorum. Yok mudur bunun bir yöntemi? Basmadığım düğme kalmadı. :pale:
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Ya arkadaşlar bu OIL yazısını bir türlü sıfırlayamıyorum. Yok mudur bunun bir yöntemi? Basmadığım düğme kalmadı. :pale:


kontak kapalıyken iki düğmeye basılı tut sonra bu şekilde kontağı aç,oil yazısı sönüncede düğmeleri bırak
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
selamlarrr..

Arkadaşlar herkese selam

benim motorumun arka plastik çamurluğunun sol tarafı en ufak bir kasis ve çukurda dahi altında duran motor kapağına çarpıp rahatsız edici bir ses çıkarıyor.çift taraflı yanmaz bant yapıştırdım ama onuda eze eze tekrar ses çıkarmaya devam ediyor.sizde bu sorunu yaşıyormusunuz veya nasıl bir çözüm önerirsiniz

teşekkürler

arka tekerin hemen üstündeki plastik çamrluğun sol amartisörle birleştiği köşeyi bi parça sert süngerle ayırarak ve sabitleyerek sesten kurtulmuştum.

Arkadaslar selam bende yaklasık 1 aydır Yamaha X-max 250i kullanıyorum.
1100 km yaptım şu ana kadar. İlk yağ değişimi şuan yapılmalı diye biliyorum öeriniz nedir nemarka yağ kullanmamı önerirsiniz ve eksrta bakım yapılması gereken parçalar varmı diye sormak istedim.

buarada ilk defa bır motorsikletten bu derece memnunum
daha önce sym mask 50 , dailim 125, honda s-wing 150 mtorsikletleri kullandım fakat hiçbiri x-maxı n rahatlıgını vermıyor.

ilk günden beri shell 15-50 VSX kullanıyorum 1.3-1.4lt alıyor.motorda yağ filitresi yok.soğutma sisteminde antifiriz parçalar için önemli ,3000de yağla beraber hava filitrelerini de temizlerler ,(biri motor hava biri varyatör hava girişi) bujiye bakarlar,devamm.
 
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
2
Selamlar arkadaşlar 3 ay önce aldığım 2006 model x-max 250 imde 2 kez yolda kaldım tamirci arkadaşın söylediğine göre benzin pompası sorunu yaşıyorum araştırmalarıma göre motorun benzin pompası türkiye ye gelmemiş maslak süleyman memnun da sorduğumda alternatif olarak zat-150 pompasının uyduğunu söylediler bende gidip zar zor 1 tane yan sanayisini(motor sanırım daha öncede bu sorunu yaşamış çünkü üstünden çıkan pompa aldığımla aynı) buldum ancak ilk gününde yine yolda kaldım tamirci geldi ve baktı yine pompa dedi sizce bu sorunum pompadanmıdır yoksa elektrikle ilgili bir sorunmudur ne yapmalıyım çok acil cevap bekliyorum bilen arkadaşlardan çok mağdur durumdayım şimdiden ilginize teşekkür ederim.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Selamlar arkadaşlar 3 ay önce aldığım 2006 model x-max 250 imde 2 kez yolda kaldım tamirci arkadaşın söylediğine göre benzin pompası sorunu yaşıyorum araştırmalarıma göre motorun benzin pompası türkiye ye gelmemiş maslak süleyman memnun da sorduğumda alternatif olarak zat-150 pompasının uyduğunu söylediler bende gidip zar zor 1 tane yan sanayisini(motor sanırım daha öncede bu sorunu yaşamış çünkü üstünden çıkan pompa aldığımla aynı) buldum ancak ilk gününde yine yolda kaldım tamirci geldi ve baktı yine pompa dedi sizce bu sorunum pompadanmıdır yoksa elektrikle ilgili bir sorunmudur ne yapmalıyım çok acil cevap bekliyorum bilen arkadaşlardan çok mağdur durumdayım şimdiden ilginize teşekkür ederim.

Elektrik arızası gibi gelmedi bana ama tabii bilemeyeceğim. Hangi servise gidiyorsun, S. Memnun mu? Başka servise gösterdin mi?

Pompası gelmemiş diye bir şey yok, ellerinde yoksa da mutlaka getirirler. İstersen diğer servislerden de bir fikir al. Kadıköy tarafında Samura iyidir, Avrupa tarafını çok bilmiyorum ben. Yetkili servis olmayan usta olarak Kadıköy'de Aydın Usta'ya da gösterebilirsin.
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
Selamlar arkadaşlar 3 ay önce aldığım 2006 model x-max 250 imde 2 kez yolda kaldım tamirci arkadaşın söylediğine göre benzin pompası sorunu yaşıyorum araştırmalarıma göre motorun benzin pompası türkiye ye gelmemiş maslak süleyman memnun da sorduğumda alternatif olarak zat-150 pompasının uyduğunu söylediler bende gidip zar zor 1 tane yan sanayisini(motor sanırım daha öncede bu sorunu yaşamış çünkü üstünden çıkan pompa aldığımla aynı) buldum ancak ilk gününde yine yolda kaldım tamirci geldi ve baktı yine pompa dedi sizce bu sorunum pompadanmıdır yoksa elektrikle ilgili bir sorunmudur ne yapmalıyım çok acil cevap bekliyorum bilen arkadaşlardan çok mağdur durumdayım şimdiden ilginize teşekkür ederim.

sorun beyinde olabilir,eğer beyin pompaya giden ucu tetiklemezse motor kitlenip kalıyor(immobilizer) sorunu serviste kontağı ilk açtığımızda yanan anahtar işaretli kırmızı ledden anlamışlardı.sanırım hiç yanmıyordu geçmişgün.tabi ustalar bunu ölçerek marşa basmış ve tetik geldiği halde pompa yakıtı basmamışsa tam beldeyamanın el değiştirme arifesinde sana şans diliyorum.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
222
Bu beldeyama bırakıyo olayının hala devam etmesi çok ilginç ben koçun japonlarla yeniden anlaştığını ve beldeyamanın bize olan üstün hizmetlerinin devam edeceğini duymuştum ama bilgi yanlış olabilir,

Ayrıca parça problemi yaşayan arkadaşları birazda başvurdukları servislerden sıkıntı çektiklerini düşünüyorum çünkü ben su devridaim pompası sipariş etmiştim Türkiyede yok demişlerdi ve bana 2 hafta içinde ulaştı, ben Smasunlu olmama rağmen İstanbuldaki Kardeşler Yamaha yetkili servisine sipariş verdim ve bana verdikleri hizmetten de çok memnun kaldım.

İnşallah sorununu tez zamanda çözer ve havalar soğumadan motorunun keyfini çıkarırsın
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Arkadaşlar benim Xmax'ın gaz gerginlik ayarını artırdım biraz, ama şimdi de rölanti düşük kaldı gibi.

Rölantisini nereden ayarlıyoruz, bilen var mı?
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
Arkadaşlar benim Xmax'ın gaz gerginlik ayarını artırdım biraz, ama şimdi de rölanti düşük kaldı gibi.

Rölantisini nereden ayarlıyoruz, bilen var mı?

yaptığınla istediğin uymadı sanki!çünkü teli sıkarsan normalde rolantinin artması lazım.sıktığın tel hava girişi ile alakalı olsagerek ki rolantiyi düşürmüş!normalde otomatik jigle olduğu için rolantiyi kendi ayarlıyo diye biliyorum.kolaygelsin.
 
Katılım
30 Eki 2005
Mesajlar
6
merhaba arkadaşlar benimde bayramdan sonra Xmax almaya niyetim var periyodik bakımları kaç km de oluyo masrafı nedir bilgilendirirseniz sevinirim
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
yaptığınla istediğin uymadı sanki!çünkü teli sıkarsan normalde rolantinin artması lazım.sıktığın tel hava girişi ile alakalı olsagerek ki rolantiyi düşürmüş!normalde otomatik jigle olduğu için rolantiyi kendi ayarlıyo diye biliyorum.kolaygelsin.

Gaz koluna bağlı ayar bileziğinden ayarı sıktım biraz. Yani karbüratör civarını falan ellemedim hiç. Neyse, bir ara ustaya göstereceğim zaten.

Bu arada egzozun konik bağlantı kısmının altındaki yuvarlak delik normal, değil mi? Usta oranın su tahliye deliği olduğunu söyledi. Dikkatinizi çekti mi hiç?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:49 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:26 AM ----------

merhaba arkadaşlar benimde bayramdan sonra Xmax almaya niyetim var periyodik bakımları kaç km de oluyo masrafı nedir bilgilendirirseniz sevinirim

3000 km'de bir yağ değişiyor + filtreler temizleniyor. 10.000 km'de de filtrelerin (hava + toz) değişiyor olması lazım.

İki filtre yanılmıyorsam 70 TL civarındaydı. Her değişimde de 1,5 lt civarında 10-40 yağ gidiyor. Lastiklerin çifti 300 TL, 15.000 km falan gitmesi lazım. Varyatör kayışı 100 TL, o da bir 15-20.000 km gider. Fren balatalarını orijinal alırsan 110 TL ve 70 TL civarında olması lazım. Ama muadilleri bulunuyor, sorun da yaşatmadı bana.

Yetkili serviste bakım kaça patlar bilmiyorum. Herhalde 3000 km bakımları 60-70 civarındadır.
 
Katılım
7 Şub 2008
Mesajlar
270
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
1
beyler merhaba, yeni üyeyim, öncelikle herkese saygılarımı sunarım. 15000km de x max 250 var bir tane. 5750 istiyorlar ama 15000 bakımı yapılmamış. muhtemelen birşeyler değiştirilecektir bu km de, ne biliim lastikler, filtreler gibi. bu fiyata alınır mı ne dersiniz? teşekkürler şimdiden.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst