Trafik Kazası Geçirdim Karşı Tarafın Kaskosundan Alınan Para Yardım

Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
918
Her yerden ayrı ayrı fikirler , düşünceler çıkmış .
2 kere okuyorum yazıları. Hepsini birleştirmeye çalışıyorum olmuyor bir türlü tutmuyor birbirini 25 şubat ı bekliyorum ben de :)
 
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
691
bütün yazıları okudum aye arkadasımın yazdıkları doğru biz ozman boşuna ehliyet almak için çabaladık 17 yasında ehliyetimi alıyım diye nekadar peşinden koşmuştum bekleseydim ozman 18i arabayla aynı anda alırdım ben hep ehliyetisiz olan birinin haklı olsa bile haksız sayılacağını bilirdim demekki yanlış biliyormuşuz bakalım 25 şubatta ne olacak :)
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
92
bu kazazedenin başına gelen banada geldi we benm plakam ruhsatım war sadece ehliyetim yoktu virajda benm istikametimden qelen araçla kafa kafaya qirdik arabada 5 milyar hasar kullandığım motor pert ve 1 milya civarı trafik cezası ödedim..görünürde karşı taraf benm şeridimde ayriyetten hız yapıyordu...yani suçlu onun olması gerekirken ehliyetim olmadığından dolayı %1oo kusurlu sayıldım!!:pr:Sonuç:karşı tarafın sürücüsüne bişey olmadı ben 1 ay yatalak yattım..karşı tarafın aracında 5 milyar hasar wardı benm motorum pert ikiside bana kaldı..ehliyetim yok diye 1 milyarda ceza yedim..yani ehliyetimin olmaması olan motorumu yok etti we olmıyan 6 milyarımı aldı üstüne bide 1 ay yattım:pale:
 
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
472
Aslında olay çok basit. Adam ehliyetim yok ruhsatım yok ama ben sütten çıkmış ak kaşığım dememiş. Sadace Ehliyetimin ve ruhsatımın olmaması beni KAZADA KUSURLU yapmaz demiş. Ötekilerde senin ehliyetin yok ruhsatın yok kazada suclusun çünkü öyle trafiğe çıkmasaydın kaza yapmazdın gibi bana görede saçma olan bir düşünce sergilemişler. Habuki deselerki senin ehliyetin yok ruhsatın yok bu yaptığın yanlış bi durum keşke yapmasaydın ozaman mahkemelerle uırasmana gerek kalmazdı düzgün düzgün alırdın kaskodan sigorttadan paranı... Yada "bizim bildiğimiz bundan ibaret kardeşim sen artık bu durumu bir bi kişiye avukatlarına danış bizde seni yanlış yönlendirmeyelim" olmalıydı...
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
5,150
Mantık ile düşünürsen .
savaşkayan ve gülümse konularında hakli .
kanuna göre ... anladığım kadar .
"Kaza kusuru" ile
"Belgesiz araç kullanmak" farklı şeyler.
İhtilaflı konu bence bu nokta.

1.kez okudum banada saçma geldi .
bazı bölümleri iki kez okudum ... :)

gülümse ye ve savaşkayan a teşekkür ederiz.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
Ya nasıl farketmez ninjet.. En basiti 14 yaşındaki biri, bir bacağı olmayan biri, akli dengesi yerinde olmayan biri , tek gözü görmeyen biri , herkes dediğine göre trafiğe çıkabilir ve kaza yapabilir. Tabiki kaza yapacak başka alternatifleri yok çünkü:silent:
Kaza olduktan sonrada trafikte bulunması bunun hakkıdır mı diyeceğiz :S
 
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
472
ben barnak kaldırıp tekrar hangi adliye ve dosya nosunu rica edecegim mudahil olmak için hadi bekliyom gülümse arkadaşım inan bende avukatımla gelip davayı takip etrcemki sen kazanırsan ehliyeti yakacam ya kaza yapınca nasıl kazancanı ogrensin kerata emsal olarakta senin dosya olcak nasılsa YAŞASIN ADALET



suna şöyle diyelim motoru ehliyetmi kulanıyor kardeşim kısa ve oz ama kasko parayı oderken ehliyet ve ruhsat fotoköpisini niye istiyor merak ettim ayrıcana bu işler böyle işte ne diyeli allah beterinden korusun :queen::queen:

Bunda merak edilecek bi durum yok halis, tabiki isteyeceğini adamların senin sözüne güvenerek iş yapmayacağını , tabiki bu aleti kullanabildiğine ve aletin varlığını ispatlayacak belgeler iisteneceğini ve istenmesi gerektiğini vede hukuken bunun böyle olmasının lüzumlu olduğunu herkes gibi, sen , ben ve onlar biliyonruz dimi...

Asla "MOTORU EHLİYETMİ KULLANIYOR" zihniyetini savunmadım, savunmamda. Sadece ülkemizde bir kaç sürücü kursu haricine, diğerleri sakız satar gibi ehliyet dağıtıyor. Onun için "ehliyetin yok kaza yaparsın tabi, kaza yaptın ehliyetin yoksa tabiki suclusun" görüşünü gereksiz buluyorum. Bu ülkede bu savunma geçerli değildir... Buda bu kadar basittir. :cat:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Bunda merak edilecek bi durum yok halis, tabiki isteyeceğini adamların senin sözüne güvenerek iş yapmayacağını , tabiki bu aleti kullanabildiğine ve aletin varlığını ispatlayacak belgeler iisteneceğini ve istenmesi gerektiğini vede hukuken bunun böyle olmasının lüzumlu olduğunu herkes gibi, sen , ben ve onlar biliyonruz dimi...

Asla "MOTORU EHLİYETMİ KULLANIYOR" zihniyetini savunmadım, savunmamda. Sadece ülkemizde bir kaç sürücü kursu haricine, diğerleri sakız satar gibi ehliyet dağıtıyor. Onun için "ehliyetin yok kaza yaparsın tabi, kaza yaptın ehliyetin yoksa tabiki suclusun" görüşünü gereksiz buluyorum. Bu ülkede bu savunma geçerli değildir... Buda bu kadar basittir. :cat:

Abi sen bambaşka bir açıdan bakıyorsun konuya, benim anneminde ehliyeti var, ama trafiğe çıksın kurban bayramına çevirir ortalığı, allahtan benimki sırf komşilerine şekil olsun diye aldı da toplu katliam olmuyor.:p

Ehliyetin yok kaza yaparsın diye bir şeye batıl derim, hoş düşünene de kızmam mesela ben kaskosuz araca bindiğimde hatam olmasada kaza yaptığıma inanıyorum ki hep öylede oluyor.

Ama ehliyetin yok tabiki suçlusun derim, suç olmasa cezası olmazdı.:)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
Bunda merak edilecek bi durum yok halis, tabiki isteyeceğini adamların senin sözüne güvenerek iş yapmayacağını , tabiki bu aleti kullanabildiğine ve aletin varlığını ispatlayacak belgeler iisteneceğini ve istenmesi gerektiğini vede hukuken bunun böyle olmasının lüzumlu olduğunu herkes gibi, sen , ben ve onlar biliyonruz dimi...

Asla "MOTORU EHLİYETMİ KULLANIYOR" zihniyetini savunmadım, savunmamda. Sadece ülkemizde bir kaç sürücü kursu haricine, diğerleri sakız satar gibi ehliyet dağıtıyor. Onun için "ehliyetin yok kaza yaparsın tabi, kaza yaptın ehliyetin yoksa tabiki suclusun" görüşünü gereksiz buluyorum. Bu ülkede bu savunma geçerli değildir... Buda bu kadar basittir. :cat:

yalnız burda konuni konuları konuştugumuza göre öyle veya böyle o kurs kötü bu kurs iyi meselesi degil ehliyet varsa konun o aracı cıhazı sana kulanma hakı veriyor demektir bu durumda kanun
 
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
472
@ninjet benim çevremde ehliyetsiz ruhsatsız kimse yok, belkide yaşımdan ötürü akranlarımda ilerlemiş yaşta olduğu için bilmiyorum ama böyle bir tanıdığım yok.

Şahsım adıma ehliyet kurslarını değil sınavlarını beğenmiyorum, sınavların kalitesi yükselirse, ister istemez kurslarında kalitesi yükselir.

Ben de senin şahsına bir soru sormak istiyorum,Allah yazdıysa bozsun ama şöyle bir haber duysan;

a) Ehliyetsiz bir sürücü GKN'yi ezmiş GKN ağır yaralı.

b) Ehliyetli bir sürücü GKN'yi ezmiş GKN ağır yaralı.

İkisi de senin için aynı şeyi mi ifade ederdi?


Ardaşlar dediklerimi saptırmaya programlanmış gibisiniz hakikaten :p.. Şimdi aye ne ilgisi var bunun benim dediğim hukuken neyin neyi getirdiği değil. Kazaya sebebiyet vermenin ehliyele ilgisi olmadığından bahsediyorum.

Örnek olarak GKN vermessekte X biri desek daha doğru olur.

X birini ehliyetle yada ehliyetsiz sürücü ezmiş benim için sonuç ve olayın nasıl olduğu önemli...

1- Ehleyiteli bir sürücü kaza yapmış çünkü arabayı bilinçsizce sollamış ve kazaya sebebiyet vermiş...

2- Ehliyetsiz bir sürücü kaza yapmış çünkü arabayı bilinçsizce sollamış ve kazaya sebebiyet vermiş...

Arkadaşlar yukarıdaki 2 olayın gelişmi aynıdır ve sonuçlarıda aynıdır. Dolayısıyla bu adamın birini ezebilmesi için ehliyetinin olmasına değil EĞİTMİNİN olmasına gerek vardır... Bunuda tüm Türkiye gibisizde çok iyi biliyosuz ama muhalefet olamk için elinizden geleni yapıyosunuz.. Bununda nedenini anlamış değilim. Ben ne ehliyetsiz sürücüleri savundum nede buna benzer bir cümle kurudm..

Bakın anlamadıysanız tekrar açıklıyorum

EHLİYETSİZ YADA EHLİYETLİ OLMAK DEĞİL, BİLİNÇLİ VE EĞİTİMLİ OLMAK ÖNEMLİDİR... EHLİYETSİZ OLMAK , KESİNLİKLEDE YANLIŞTIR HUKUKEN YASAKTIR... AMA EHLİYETSİZ OLMAK KAZA SEBEBİ DEĞİLDİR... BİLİNÇSİZLİKTİRRRRRRRRRRR... Zaten adam bilinçli olsa ehliyetsiz araba yada motor kullanmaz.. niye anlamak istemiyosuzki bunu yaa.. :queen:

Abi sen bambaşka bir açıdan bakıyorsun konuya, benim anneminde ehliyeti var, ama trafiğe çıksın kurban bayramına çevirir ortalığı, allahtan benimki sırf komşilerine şekil olsun diye aldı da toplu katliam olmuyor.:p

Ehliyetin yok kaza yaparsın diye bir şeye batıl derim, hoş düşünene de kızmam mesela ben kaskosuz araca bindiğimde hatam olmasada kaza yaptığıma inanıyorum ki hep öylede oluyor.

Ama ehliyetin yok tabiki suçlusun derim, suç olmasa cezası olmazdı.:)

Suçlusun diyebilirsin. Ama "Sebeptir diyemessin" i savunuylorum.. Anlatabiliyomuyum... Diğer görüşlerinizle hem fikirim zaten sadece SEBEPTİR diye bişey olamaz...
 
Son düzenleme:

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Bilinçli bir kişi herşeyden önce ehliyetini alır zaten, kavram karmaşası yaşıyorsun bence.:p
 
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
472
Ya nasıl farketmez ninjet.. En basiti 14 yaşındaki biri, bir bacağı olmayan biri, akli dengesi yerinde olmayan biri , tek gözü görmeyen biri , herkes dediğine göre trafiğe çıkabilir ve kaza yapabilir. Tabiki kaza yapacak başka alternatifleri yok çünkü:silent:
Kaza olduktan sonrada trafikte bulunması bunun hakkıdır mı diyeceğiz :S

Ne alakası var yaa benim dedeğim şeyle şu yazdıklarının vallah anlamadım.. :p

Ben zaten bu görüşü savunuyorum her önüne gelene ehliyet veriyolar kazaların sebebi ehliyet değil diyorum, eğitimsizlik ve bilinçsizlik diyorum. EHLİYETSİZLİK YASAKTIR, YANLIŞTIR diyorum. Ama Türkiyede Eliyetsizlik kaza sebebi değildir diyorum. Çnükü ehliyeti olanda olmayanda zaten kör topal bilinçsiz olabiliyo diyorum...
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Suçlusun diyebilirsin. Ama "Sebeptir diyemessin" i savunuylorum.. Anlatabiliyomuyum... Diğer görüşlerinizle hem fikirim zaten sadece SEBEPTİR diye bişey olamaz...

Aynen katılıyorum, sebeptir mi demişim bir yerde.:silent:

Hızlı yazarken felan yazım hattasıyla çıkmıştır asla böyle birşeyi savunmam savunamam.

(Tabiki sürücü hatası anlamında, kanuni olarak ehliyeti olmayan kişi o aracı kullanmaya yetkisi ve bilgisi olmayan kişi demektir, bu durumda kanunen suçlu(tabiki bence bence bence (bunuda elli kere bence diye yazmak gerekiyor)))
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
472
Malesef ülkemizde böyle bir yanlış var. Gönül isterki herkes benim gibi eğitim alarak ehliyet almış olsun. İsterizki ehliyet düzgün kurslarda düzgün eğitimciler eşliğinde ve haklı hukuklu bir sınav sistemi çeçevesinde verilsin.. İşte ozaman "ehliyetsizlik kaza sebebidir" görüşünün sonuna kadar arkasında olurum. Ama Biz Türkiyede yaşayoruz ve onun şartlarında görüş bildirek durumundayız.
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,121
sonucu çok merak ediyorum neyse gitti bi gun 25 Şubat a ne kaldı :)

ehliyetsiz ve tescilsiz motor kullandıgı için arkadası sucluyoruz haklı bile olsa bu onu haksız duruma düşürüyor doğal olarak. Ama kanunen yada sigorta şirketlerine göre evrakları olmadıgı için hiçbir hakkı olmuyor yada olmamalı bence
kusur oranını ehliyet ruhsat vs. belirlemez evet ama ödeme alacağı zaman bunlar isteniyor ve ben bu yüzden yazmıştım buraya evrakları olmadıgı için ödeme alamaz diye... Alırsa da alamayanlara haksızlık olur ki ben sadece ehliyeti yok diye ödeme alamayanları tanıyorum...
 
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
472
Bilinçli bir kişi herşeyden önce ehliyetini alır zaten, kavram karmaşası yaşıyorsun bence.:p

Aynen katılıyorum, sebeptir mi demişim bir yerde.:silent:

Hızlı yazarken felan yazım hattasıyla çıkmıştır asla böyle birşeyi savunmam savunamam.

(Tabiki sürücü hatası anlamında, kanuni olarak ehliyeti olmayan kişi o aracı kullanmaya yetkisi ve bilgisi olmayan kişi demektir, bu durumda kanunen suçlu(tabiki bence bence bence (bunuda elli kere bence diye yazmak gerekiyor)))

Ehhh yani sonunda fade edebildim ve anladın yaniii :p Konuya başladığımdan beri aynı şeyi savunuyorum ve yanlış anlamakta inat ediyosun :p Neyse ben kaçar anlatabilmişimdir kendimi ulurım :queen:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
Şimdi konu ülkedeki ehliyet sınavlarına gidecek :p
Sorunlu sadece ehliyette değilki , ehliyetin yanında bonuslarda var, ruhsat, plaka ve sigortası olmaması :p

Şimdi konuyu genişleteyim madem ehliyette ısrarcısın.. İşe girerken niye diplomasız adam almıyorlar? Bir şey bil ya da bilme önce diplomaya bakılır.
Sistem kötü kabul ediyorum, ama böyle. Senin olan hakkı savunman için önce seninle alakalı olduğunu belgelemelisin, kimlik gibi..
Araç kimliksiz, sen ehliyetsiz peeh.. Araç çalıntı bile olabilir :S

Ninjet, ehliyetsiz kazaya karışsak gelip sorucaklar mı sen bilinçli misin abi kültürlü müsün saygılı mısın :p. Dediklerinden yola çıkarıyorum, bilinçli birinin de kaza yapmaması lazım. O zaman hepimiz lüzumsuz ehliyetli şapşileriz:queen:

Bende ehliyetsizlik kazaya sebebiyet verir diye bir şey savunmuyorum ama, sana böyle bir seçenek sunuyor devlet. Araç kullanacaksan bunu alacaksın diyor almadığın takdirde araç kullananın suçlu olması gerekir. Ehliyet almak eskiden çok zordu, günümüzde de vasat durumda açıkçası çok çok kötü bir eğitimimiz var diyemem. Ama bir sürü eksiği var. Hiç yoktan %60'lik bir topluluğu eleyebilecek bir durumda bunu görmezden gelemezsin. Ve gulumse de o %60'lik kısmın içinde, lise diploması olmadığı için. Dediğin gibi belki bilinçlidir , ruhsatsızi plakasız ehliyetsiz bir bilinçli!:silent:


Aygül evet işin özü bu :)


gulumse gerçek olsun ya da olmasın çok güzel bilgiler yerini aldı.. O yüzden kendine teşekkür ederim :p
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst