Trafik Kazası Geçirdim Karşı Tarafın Kaskosundan Alınan Para Yardım

Katılım
25 Ocak 2009
Mesajlar
30
Merhaba

Arkadalar Olumlu Olumsuz Yorumlarınız İçin tşk Ederim Hepinize.

Herkez diyorki:Hiç Bir Para Alamazsınız Karşı Tarafın Kaskosundan.

Ben Şimdi Karşı Tarafa İki Dava Açtım.
Birincisi 3.Asliye Hukuk Mahkemesi: Sunuç Bir Ay Sonra
İkincisi 2.Sulh Ceza Mahkemesi: Bu da Bir Ay Sonra

Şimdi Açtığım Bu Davaları Kazanırsam.
Kazada Suçsuz Olduğum Kabul Edilmeyecekmi

Bu davaları Kazandığım Zaman Karşı Tarafın Araç Kaskosuna Dava Açarsam Kazanamazmıyım?


Bir De Sunu Ekliyeyim:

Benim Ehliyetim Yok,Plakam Yok
Ehliyetim Ve Plakam Olsaydı Arabanın Yanındamı Geçecektim.Size Suruyorum

Şimdi Benim Ehliyetim Olsa da Olmazsa da
Ben Kaza Yaptığım Yolu 12 Yıldır Motorla Gidip Geliyorum.
Kaza Yapmadan Önce Hiç Bir Kaza Yapmadım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben bir şey anlamadım, zaten %70 karşı taraf kusurlu bulunmuş , siz maddi bütün masraflarınızı bu durumda karşı tarafın sigortasından yada kaskosundan alabilirsiniz demek değil midir? Üzerine bir de tazminat davası mı açtınız onu anlamadım..

Karşı tarafın yerinde olsam , sürücünün ruhsatı ve sigortası yok bu şekilde trafiğe çıkamaz, bu durumda ben de ona çarpmamış olurdum diye dava açardım.. Büyük ihtimallede kazanırdım heralde.. Kazanmaz mıydım Savaş bey acaba :p

gulumse kişisel olarak algılama , kaza da suçsuz olabilirsin ama genel bakınca ben böyle düşünüyorum:)

bu konu önemli.
Bu memlekette kime sorsan hukuki,tıbbi,mali her konuda kesinlikle doğru olduğunu düşündüğü fikri vardır.
Yanlışlığını da canı yanmadan kabul etmez.
Ruhsatı,sigortası,ehliyetinin olmaması ile kişinin trafik kazasındaki kusuru farklı şeylerdir.
Kazayı ruhsat yapmaz,kazayı sigorta yapmaz,ehliyet yapmaz.
Kazanın sebebi değerlendirilirken bizzat sürücünün aracı kullanmasındaki kusur araştırılır öncelikle.Ehliyeti olmasa da adam gibi kullanmışsa,trafik kurallarına uymuşsa,aracının sinyali,farı,freni sağlamsa bu yeterlidir.

Merhaba

Arkadalar Olumlu Olumsuz Yorumlarınız İçin tşk Ederim Hepinize.

Herkez diyorki:Hiç Bir Para Alamazsınız Karşı Tarafın Kaskosundan.

Ben Şimdi Karşı Tarafa İki Dava Açtım.
Birincisi 3.Asliye Hukuk Mahkemesi: Sunuç Bir Ay Sonra
İkincisi 2.Sulh Ceza Mahkemesi: Bu da Bir Ay Sonra

Şimdi Açtığım Bu Davaları Kazanırsam.
Kazada Suçsuz Olduğum Kabul Edilmeyecekmi

Bu davaları Kazandığım Zaman Karşı Tarafın Araç Kaskosuna Dava Açarsam Kazanamazmıyım?
kazanırsın
 
Son düzenleme:

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Bir De Sunu Ekliyeyim:

Benim Ehliyetim Yok,Plakam Yok
Ehliyetim Ve Plakam Olsaydı Arabanın Yanındamı Geçecektim.Size Suruyorum

Şimdi Benim Ehliyetim Olsa da Olmazsa da
Ben Kaza Yaptığım Yolu 12 Yıldır Motorla Gidip Geliyorum.
Kaza Yapmadan Önce Hiç Bir Kaza Yapmadım.

Ehliyetinde mi yok.:silent:

(dostum inşallah hasarını alırsın gönüllerde haklısın ama kanunlar gönüle bakmaz diye biliyorum ve mantıklı olanı yazıyorum)

Savaş bey o zaman ehliyetide boşuna alıyoruz, benim bildiğim kanun ehliyeti olmayan araç kullanamaz diyor, kullanamayacağı bir aracı kullanırkenki hatasına not vermek ne alakadır?

Ehliyetede para vermeyelim boşuna bunca yıl kandırılmışız.:)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
25 Ocak 2009
Mesajlar
30
Tşkler Arkadaşlar
Eğer Bu Konu Silinmezse Ben Buraya KArşı Taraftan Ve Aracın Kaskosundan Aldıklarımı Belkide Alamam Buraya Yazacam.

SAYGILARIMLA...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Tşkler Arkadaşlar
Eğer Bu Konu Silinmezse Ben Buraya KArşı Taraftan Ve Aracın Kaskosundan Aldıklarımı Belkide Alamam Buraya Yazacam.

SAYGILARIMLA...

Yok silinmez merak etme ve sonucu cidden çok merak ediyorum, her türlü gelişmeyi yazarsan çok sevinirim.:)
 
Katılım
25 Ocak 2009
Mesajlar
30
Yok silinmez merak etme ve sonucu cidden çok merak ediyorum, her türlü gelişmeyi yazarsan çok sevinirim.:)


25 Şubatta Mahkemelerim Var. 4 Avukat Tuttum. ADli Tıp Raporunu Bekliyorum. Gelince Sonuçlanacağını Söylüyor Avukatım.

Her Hangi Bir Değişiklik Olduğu Zaman Buraya Yazacam.

SAYGILARIMLA...;)

Yok silinmez merak etme ve sonucu cidden çok merak ediyorum, her türlü gelişmeyi yazarsan çok sevinirim.:)


25 Şubatta Mahkemelerim Var. 4 Avukat Tuttum. Adli Tıp Raporunu Bekliyorum. Gelince Sonuçlanacağını Söylüyor Avukatım.

Her Hangi Bir Değişiklik Olduğu Zaman Buraya Yazacam.

SAYGILARIMLA...;)
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşım konuyu anlamamakta ısrarla direniyorsun,elmalarla armutları toplamaya çalışıyorsun.
Trafik kazalarındaki kusurlar 2918 sayılı kanunda belirlenmiştir.
Bunların içinde ehliyetsizlik,ruhsatsızlık yoktur.
Bu olayda arkadaşın kusuru % 70 ise ehliyetinin,ruhsatının olup olmamasına bakılmaksızın zararının % 70 ini Mahkeme kararı ile alır.
Ehliyetinin ruhsatının olmaması yüzünden kazadan sonra aracının trafikçe bağlanması ve ehliyetsiz ve ruhsatsız oluşundan dolayı trafik para cezası ile cezalandırılması gerekirdi.

Hayatımda hiç bir zaman" apandisit ameliyatı nasıl yapılır"? diye bir doktorla
tıbbi bir tartışmaya katılmadım,çünkü profesyonelliğe saygı duyarım.
Ben buraya laf olsun diye yazmıyorum.Arkadaşın aklının karıştırılmaması için,
diğer arkadaşlar bir kaza anında şaşırıp haklarından vazgeçmesin diye yazıyorum.

Sürücünün ehliyetsizliği asıl şurada dikkate alınır,Ruhsatlı,sigortalı bir araçla,
ehliyetsiz sürücü tarafından başkasına zarar verilirse ve sigorta bu yüzden tazminat öderse sigorta araç sahibine karşı sen aracını ehliyetsiz sürücüye kullandırmışsın,ben bu yüzden tazminat ödedim,der ve tazminata hak kazanır




Ehliyetinde mi yok.:silent:


(dostum inşallah hasarını alırsın gönüllerde haklısın ama kanunlar gönüle bakmaz diye biliyorum ve mantıklı olanı yazıyorum)

Savaş bey o zaman ehliyetide boşuna alıyoruz, benim bildiğim kanun ehliyeti olmayan araç kullanamaz diyor, kullanamayacağı bir aracı kullanırkenki hatasına not vermek ne alakadır?

Ehliyetede para vermeyelim boşuna bunca yıl kandırılmışız.:)
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
]
Kazanın sebebi değerlendirilirken bizzat sürücünün aracı kullanmasındaki kusur araştırılır öncelikle.Ehliyeti olmasa da adam gibi kullanmışsa,trafik kurallarına uymuşsa,aracının sinyali,farı,freni sağlamsa bu yeterlidir.


O zaman niye ehliyet, ruhsat alıyoruz biz saf salak mıyız? Amacımız aracı kullanmak mı, trafikte kimliğimiziin olması mı?
Yazmışsınız zaten "trafik kurallarına uymuşsa" diye, trafik kurallarında ehliyetsiz araç kulalnmak yasak zaten daha ne gibi bir savunma yapılabilir?

Keşke 13 yaşımda başlasaymışım araba kullanmaya pişman oldum şimdi...:pr:
 
Katılım
4 May 2008
Mesajlar
632
2007 Yılı Ağustos ayında bir kaza yaşadım.
Ben, az alkol almıştım, kontrolsüz kavşakta benden daha fazla alkollü bir vatandaş (Ayakta sallanarak duruyordu) geldi bana çarptı.Ama, alkol muayenesinde 0.48 alkollü çıktı (Ne hikmetse:).

Buradan sonrası ilginç;

Ben kendi arabamı yaptırdım, 448 YTL alkollü araç kullanma cezasını ödedim, bu arada ehliyetim 6 aylığına gitti.Aradan 5 ay geçti, Benim mecburi trafik sigortası yaptırdığım sigortadan bir zarf, 2.625-YTL (İki milyar altı yüz yirmibeş milyon) ödeme talimatı.
Vatandaş gitmiş, benim kaza sigortam aracılığı ile arabasını yaptırmış, ben %100 kusurlu olduğumdan sigorta benden bu parayı istiyor (İki kapı sacı ve arka tampon için.Araç 92 Model Vectra, opak renkte) ...Bir yazı da hanıma, araba O'nun adına olduğundan.Kuzu kuzu ödedim parayı.

Sonra araştırınca öğrendim ki, ben polis raporuna göre, % 100 suçlu olduğumdan paranın tamamını ödemişim.

Ayrıca, yeni bir araç alındığında, plaka ve tescil için fatura tarihinden itibaren 1ay süre var (Eskiden 3 aydı, sonra 1 ay yaptılar)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
O zaman niye ehliyet, ruhsat alıyoruz biz saf salak mıyız? Amacımız aracı kullanmak mı, trafikte kimliğimiziin olması mı?
Yazmışsınız zaten "trafik kurallarına uymuşsa" diye, trafik kurallarında ehliyetsiz araç kulalnmak yasak zaten daha ne gibi bir savunma yapılabilir?

Keşke 13 yaşımda başlasaymışım araba kullanmaya pişman oldum şimdi...:pr:

ehliyetsiz araç kullanmak trafik kazasına sebeb olan bir kusur değildir.
 
Katılım
3 Kas 2008
Mesajlar
4
buna benzer bir kazaya otomobil ile 4 sene önce karısmıştım karsı taraf alkollu halde araba kulanırken ( aşırı hızla) mahmutbey yolunda önce bana sonra bariyerlere carptı beraber karsılıklı taklalar attık. benim aracı yeni almıştık noter satışı yapılmıştı, sigortası vardı, ehliyetim vardı, ama araca yeni ruhsat cıkartmamıştık. zmanı geçmişti. gelen polisler beni ve arabanın durumunu ayrı değerlendirip kazayı ayrı degerlendirdiler. yani suclu karsı taraf bulundu ve benm masraflarımı karsıladı. ama ben ayrıca ruhsat için ceza ödedim. ne kadar örnek oldu bu kaza bilemeyecegim. ama bu kazada ne ehliyet ne de sigorta var belki durum biraz daha değişebilir.
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,121
ehliyeti olmayan bile kazalarda sigortadan para alamazken plakası olmayan nasıl alır ya :silent:
 
Katılım
25 Ocak 2009
Mesajlar
30
Merhaba

Ben Tazminat Davası Açtım. Dava Halen Sürüyor.
Kusur Oranı:Keşif Yapıldı Ve %70 Araç Sürücüsü Suşlu Ben &30 Suçlu Bulundum. Buna İtiraz Ettim. Kabul Edildi.
Bir Ay Sonra Adli Tıp Raporu Gelince Karara Bakacağım.


Siz Bu Kısımda Bir Şeyi Gözden Kaçırmışsınız

Ben Tazminat Davası Açtım Dedim Ve BilirKişi Raporunda Aracın Sahibi %70 Suçlu Bulundu Ve Ben Buna İtiraz Ettim Hakim Kabul Etti.
Neden İtiraz Ettiğimi Ve Hakimin İtirazı Kabul Ettiğini Sormuyorsunuz.

Cevabını Söleyeyim Hatta Hakime Ne Sölediğimi: Kelimesi Kelimesine Yazıyorum

Ben: Hakim Bey Ben İtiraz Ediyorum
Hakim: Neden İtiraz Ediyorsunuz?
Ben: Bana Neden %30 suçlu Olduğumu Sölüyorsunuz.
Hakim: BilirKişi Raprunu Okur Şöyle Yazıyor: Motorsiklet Sürücüsü Ehliyetsiz Ve Tescilsiz Motorsiklet Kullandığı İçin %20 Suçlu Ve Hızdan Dolayı %10 Suçlu Bulunmuştur.
Ben: Siz Keşif Yapılırken Ordaydınız Ve Bilirkişi Raporu Tutulurken Migrosun İçerisinde Yapıldı Değilmi
Hakim: Evet Kaza Yerinde Yapılmadı
Ben: Bilirkişi Raporunda Yazıldığı Gibi %10 Hızdan Dolayı Suçlu Bulunmuşum.Migrosun İçerisinde Yapılan Bir Keşifte Nasıl Olurda Kaza Yerine Gidilipte Gözlem Yapılmadan Benim Hızlı Gittiğim Söylenir Ve Benim Ehliyetim Olsada Olmazsada Bu kaza Olurdu Hakim Bey Ehliyetsizlik Ya da Tescilsiz Motor Kullanmak Kusur Yerine Girmez Hakim Bey.
Hakim: Dedikleriniz Doğrudur. Yüzdelik Oranınız Düşülmesine ve Adli Tıp Raporunun İstenmesine Karar Verilmiştir
25 Şubat Ertelenir

Hakim Ehliyetsizliğin Ve Tescilsiz Motor Kullanmanın Kazada Kusur Sayılmayacağına Karar Verdi.

Gelin Şimdi Beni Suçlu Olduğumu Söleyinde BEn Hiç BirŞey Olmamış Gibi davranayım...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
304
benim anlamadıgım sende ruhsat yok bişi yok nası trafik rapor tuttu anlamadım direk motoru baglaması lazımdı..

sende otomatik yüzde yüz suçlu olman lazım
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
gecmiş olsun,kardeş.
Allah beterinden korusun.
 
Katılım
25 Ocak 2009
Mesajlar
30
Siz Beni Ve savaskayan Abimizi Bir Türlü Anlamak İstemiyorsunuz.

Ben Eliyetim Olmadığı İçin 600 Ytl Cezamı Verdim.
Ehliyetsiz Ve Plakasız Araç Kulansanda Kullanmasanda Bir KAza Olacak (şunu Ekliyeyim Benim Ehliyetim Olsada Olmasada O kaza Olacaktı Ve Oldu)

Tamam Ehliyetsiz Ve Ruhsatsız Motorsiklet Kullanmak Yasak.

Benim Diyelimki Ehliyetim ve Motorsikletin Herşeyi Kanunlara Uygun şekilde Üzerimde Bulunur Vaziyette Olsun.

Aynı Saatte Aynı Saniyelerde Kaza Yaptığım Yerde Geçtim.
O zaman Benim Ehliyetim Ve diğer motorsiklet Belgelerim Var diye Aracın Yanından mı geçecektim.
Araç Benim Belgelerim Tam Ben Durayım Sen mi Geç Diyecekti...
Cevap Verebilen Varmı Kırmızı Yazı İle Yazdığım Soruya.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,121
Siz Beni Ve savaskayan Abimizi Bir Türlü Anlamak İstemiyorsunuz.

Ben Eliyetim Olmadığı İçin 600 Ytl Cezamı Verdim.
Ehliyetsiz Ve Plakasız Araç Kulansanda Kullanmasanda Bir KAza Olacak (şunu Ekliyeyim Benim Ehliyetim Olsada Olmasada O kaza Olacaktı Ve Oldu)

Tamam Ehliyetsiz Ve Ruhsatsız Motorsiklet Kullanmak Yasak.

Benim Diyelimki Ehliyetim ve Motorsikletin Herşeyi Kanunlara Uygun şekilde Üzerimde Bulunur Vaziyette Olsun.

Aynı Saatte Aynı Saniyelerde Kaza Yaptığım Yerde Geçtim.
O zaman Benim Ehliyetim Ve diğer motorsiklet Belgelerim Var diye Aracın Yanından mı geçecektim.
Araç Benim Belgelerim Tam Ben Durayım Sen mi Geç Diyecekti...
Cevap Verebilen Varmı Kırmızı Yazı İle Yazdığım Soruya.

kazanın ehliyet yada diğer belgelerle alakası yok bunu bizde biliyoruz. Sadece demek istedigim belgelerin olmadan haklı da olsan benim bildigim kadarı ile ödeme alamayacak olman
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
3 Kas 2008
Mesajlar
4
diğer bir mantıga göre motorlu aracın sürücüsü ehliyeti ruhsatı sigortası olmadıgı için hem devlete ceza ödeyecek, hem de kazaya sebebiyet veren arac sürücüsüne mi ödeyecek? yani iki kez mi bedel ödenecek? o zaman ehliyeti olmadığı için alınan 600 de geri iade edilmeli?
 
Katılım
13 Eyl 2008
Mesajlar
688
Asrın davası oldu. Ben de takipçisi olacağım. Gülümse arkadaşımız gelişmeleri ve sonuçları buraya yazarsa sevinirim. Saygılar. :)
 
Katılım
25 Ocak 2009
Mesajlar
30
Tabiki Yazacam:)

Benim Şunu Söylemek istiyorum.

belki Bilirmisiniz bilmiyorum Ama.

Bu kaza Yapanlarla İlgilednen Sigorta şirketleri Var.

Bir Kazada 8/1 Haklı Olsan Dai Karşı tarafın sigortasından Para Alıyorsun Diyor.
Bu işi Kendileri Yapıyormuş.

Bunun İçin Bu konuyu Açtım Ama nerelere Gelid:D:D
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst